rendering technology فناوری رندرینگ

graphamin

Member
این جملات اخر ، جملاتی هست که همیشه alex alverz در درساش میگفت.
این ها صحبتهایی اندکی از تجارب و تحصیل آکادمیک من در رشته digital production در کالج gnomon سال 2008 بصورت انلاین خوندم بود.

بازم در خدمتم این صحبتهای بنده حقیر امیدوارم گره ای باز کرده باشه
 

graphamin

Member
درود
جناب نجفی عزیز شما خیلی روی موتورها تحقیق کردین و اطلاعات خوبی دارین سوالی برام پیش اومده چرا fry render یه پروزه شکست خورده هست چرا ورزنهای جدیدی براش نیومد....رندرهاشم که به راستی فیزیکال و واقعی بود .........:-?
و بعد شما به شخصه کدوم موتور رندر رو قبول دارین؟؟؟از نظر سرعت کارکرد راحت و.....


ممنون اقا داوود شما لطف دارید بله درسته متاسفانه هنوز fry render درسته وری نور تونسه موفق باشه اما در پردازش تصویر و ادغام بازتاب متریالها مشکل داره که اگر دقت کنی تصاویر خروجی از این موتور بیشتر یک فضای خشک برای دارای یک حاه های زاید در صحنه هست. که هنوز این کمپانی برای همین دیر آپدیت میکنه چون براش شده یک دغدغه رندر فقط یک تنظیمات دقیق نیست شما میای با یک کارت گرافیک یک صحنه رو رندر میگیری بعد میای با یک کارت گرافیم بهتر میگیری همون صحنه رو و میبینی که فضای نرم تری داری پس سخت افزار نه فقط کارت گرافیک هم اهمیت داره.
 

graphamin

Member
راستی اینم بگم خیلی از پروژه های بزرگ همچون دیزنی و دیجیتال دومین و ... سینمایی موتور های رندر رابا یک سری ترفندها و تنظیماتی که واقعا دشوار هست ادغم میکنند حتی صحنه هایی میبینید که از دو یا بیشتر موتور رندر در موازات هم ادغام شده تا صحنه مورد نظر و رئالی بوجود بیاد.
 

graphamin

Member
ببخشید دوستان که غلط املایی در جملاتی هم و بعضی جملاتمو بالا پایین نوشتم چون با عجله بود با دقت بیشتری تایپ خواهم کرد.

امیدوارم صحبت های این ناچیز البته نه بهمین مقدار مورد قبول واقع باشه تا اینجا
 

graphamin

Member
موتور رندر nox که از سال 2008 زمزمه های جدی ساخت این موتور شروع شد و افتخار تست ، R&D و قسمتی برنامه نویسیشو داشتم.
و بگم که در آینده ای نزدیک انقلابی به پا خواهد کرد و این از ویژگی هاش نورپردازی ،سرعت بالاتر نسبت به موتور های دیگر که به یک سوم میرسونه و از دسته unbiased هست و رقیبی جدی برای fry و maxwell که از این دسته هتند محسوب میشه چون از لحاظ تجاری رایگان هست و طبق تجربه ای که گروه evermotion داره مطمئنن موفقیت فوق العاده خواهد و باید صبور بود تا این موتور روزهای تست خود را کامل بگذاراند.
 

graphamin

Member
قصد دارم با اجازه دوستان اگر مایل باشند در آینده نزدیک به ساختار و معماری این موتورها بپردازیم که شاید از لحاظ بصری تفاوت کمی در واقعیت دارند اما در نوع ساخت فرمول های عملیاتی انجام رندرینگ. بگم نه اصلا چنین نیست!

همین مورد هست که رقابت رو افزایش میده.
 
iRay هم فکر کنم موتور رندر باشه درسته؟؟
اگه اشتباه نکنم با کارتهای گرافیک انویدیا وابسته هست اگر اینطور است آیا این موتور جزءunbiased نیست؟؟
 

graphamin

Member
درسته من نوشتم. iRay بر اساس منتال ساخته شده زیر ساختش تشکیل شده همان موتور رند رهست ولی من گفتم Mental Images که این قسمت از موتور unbiased هست یعنی دو طرفه کار میکنه
 

graphamin

Member
iray در کل با این سیاست با همکاری nvidia تولید شده که در زمینه unbiased کار کنه. و اینو وضوع در سمینارها و تستهای رندر از این موتور که کمپانیش نمی خواد از قافله عقب بیفته و بازار خودش را داشته باشه بوجود آمده.
 

graphamin

Member
الان یک کارهایی داره میکنه سیستم جدیدتری از موتورهای unbiased .یعنی نسخه ی جدیدتری رو بتونه تولید کنه تا کاملا هوشمندانه و با فرمولای پیچیده تری تمام تنظیمات رندر شما رو بصورت اتوماتیک انجام که شاید دور از تصور باشه ولی این اتفاق داره میافته و autodek و nvidia دارند به این هدف خود نزدیک میشم.
 

goodzila46

Active Member
الان یک کارهایی داره میکنه سیستم جدیدتری از موتورهای unbiased .یعنی نسخه ی جدیدتری رو بتونه تولید کنه تا کاملا هوشمندانه و با فرمولای پیچیده تری تمام تنظیمات رندر شما رو بصورت اتوماتیک انجام که شاید دور از تصور باشه ولی این اتفاق داره میافته و autodek و nvidia دارند به این هدف خود نزدیک میشم.


با عرض سلام و خسته نباشید

اول صحبتم بگم که من واقعاًَ موجود ناچیزی هستم در برابر علم شما.

اما صحبتم این هست که ، درست که شاید در آینده تنظیمات اتوماتیکی هم وجود داشته باشه برای رندر صحنه ها (حالا فرق نمی کنه توی چه موتور رندری) اما من همیشه و در تمامیه امور نظرم این هست که هیچ چیز جای طبع لطیف آدمی و تنظیماتی که یک انسان می تونه انجام بده رو نمی گیره ، اون هم با توجه به در نظر گرفتن تجربه ، علم ، طبع و لطافت روح ، در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی در مورد پروژه در حال رندر و خیلی از مسائل دیگه که باعث می شه تنظیماتی که خودت انجام می دی در صورت اشراف داشتن به کارت بهترینه تنظیمات باشه، که البته تنیظیمات اتوماتیک نمی تونه جای تنظیمات دستی رو بگیره و این می تونه نظر کسانی مثل من رو که تازه کار هستن و اصلاً از این چیزها سر در نمی ارن رو جلب کنه . هر چند که می تونه تجربه جالبی باشه برای حتی حرفه ای ها!!

و در پایان این رو هم متذکر بشم که بنده صحبت هام رو در نقض نظرات شما نگفتم و صرفاً خواستم نظرم رو گفته باشم.

همیشه پیروز و موفق باشید.
 

graphamin

Member
آره کاملا درسته تکنولوژی هیچ وقت جاهای طرز نگاه آدمی رو نمگیره . تکنولوزی ساخته دست بشر هست و در کارهای مختلف سلایق و نوع نگاه و توانایی انسانهاست که کارها رو متنایز میکنه و متفاوت.

ممنون از نظرتون. استفاده کردیم.
 

goodzila46

Active Member
آره کاملا درسته تکنولوژی هیچ وقت جاهای طرز نگاه آدمی رو نمگیره . تکنولوزی ساخته دست بشر هست و در کارهای مختلف سلایق و نوع نگاه و توانایی انسانهاست که کارها رو متنایز میکنه و متفاوت.

ممنون از نظرتون. استفاده کردیم.


باز هم سلام

می دونید به نظر من اگر زمانی برسه که تمامیه برنامه های ساخت دست بشر(برای هر نوع صنعتی حتی بازی) بصورت تجربه مند!! بشه (یعنی برنامه بتونه از اتفاقات رخ داده تجربه کسب کنه) اونروز باید ترسید!! چون اصولاً ما همیشه یه نیم نگاهی به مصلحت و انسانیت هم داریم (یعنی حتی ممکنه دلمون برای کامپیوترمون یا کارت گرافیکمون!! هم بسوزه، بعضی مواقع که مثلاً زیاد ازش کار می کشیم) حالا فرض کنید که برنامه ای که حالا تجربه مند هم شده می خواد از کارت گرافیک حتی با احتساب تمامیه شرایط زیست محیطی برای کارت گرافیک به فرض مثال اقدام به رندر اونم با بالاترین حد کارت کنه!! من که جداً دوست ندارم کارت گرافیک زیر دست این برنامه باشم!!

حالا فکرش رو بکنید این برنامه طرز برخوردش با ما چطور باشه!!
(البته اینا همش در حد شوخیه و عمدی در کار نیست هر چند که ممکنه روزی به واقعیت به پیونده! :d )
 

*farshid*

کاربر VIP
لطفا پستهای پشت سر هم نزنید ... نظم تاپیک به هم میخوره ... همه نظراتتون رو تو یک پست میتونید بنویسید :rose:
امین جان بحث های جالبی مطرح میکنی ...آورین بر شما
 

graphamin

Member
ممنون آقا فرشید، چشم حتما

یک خبر خوش بدم، به همه علاقه مندان به رندرینگ. من در حین خدمت سربازیم که چند روز مرخصی هستم. که الان در خدمتتونم.
خبر خوشم این هست که من برای موتور رندرم دنبال یک تبلیغات وسیع هستم در کنار این کارهایی انجام بدم با کمک دوستان که علاقه مند هستند که بیشتر به بحث تخصصی رندرینگ بپردازیم.

خبر مهم: برگزاری اولین و بزرگترین سمینار جامه فناوری رندرینگ و نورپردازی در کشور. که برنامه هاشو داریم ok میکنیم و sponser ها رو داریم جور میکنیم.
و این نوید بدم از حضور اعضای کمپانی اورموشن که با مذاکراتی که داشتم از خیلی وقت پیش این ok رو دادن که در ایران به صورت ویدیو کنفرانش که بازم داریم سعی میکنیم که حضوری بشه. در مورد کارهای جدیدشون و ارائه چند پروژه و مسابقه و آموزش رندرینگ و تبادل اطلاعات بچه ها رندرینگ حرفه ای ایرانی با اورموشنی ها.

که این کار در دست برنامه ریزی است و داره کاراش مهیا میشه که امیدوارم کاری ارزشمند و حرکتی جدی در کیفیت کارها و فیلسازی انیمیشن در ایران بشه که متاسفانه این روزها شاهد کارهای متسافانه تقلیدی ، کپی و بدون محتوای هنری هستیم و افرادی که باید سر جای خودشون کار کنند .آمدند به این هنر پرداختند. خدمم قصد دارم بصورت پیشرفته به فرایند کار با موتور جهای رندرمن پیکسار بپردازم.

از دوستان جهت همفکری و پیشنهادات جهت برنامه ریزی این کار بزرگ و سنگین تقاضای تبادل نظر دارم.

با سپاس و تشکر از بچه های مجیدآنلاین و مدیر انجمن فرشید عزیز.
 

.:BehzAd:.

Active Member
graphamin فکر کنم امین باشی خوب حالا شما برنامه نویس موتر رندر nox بودید؟

میشه چند تا از نمونه کار هاتون رو بزارید تو گالری و چند تا اسکرین شات از آرچ مدل های که صحبتش رو کرید یا pdf رو بزارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا