راستش با هردوش تا حدی کار کردم و بازی سازی با یو دی کی به مراتب راحت تره اما مطمئنا اون نقطه ضعف هائی که باعث شده اینو بگم به زودی تو یونیتی برطرف میشن (شاید همین نسخه جدیدش که هنوز نیمده)
در کل چیزائی که تو یونیتی وسوسه انگیزه انواع خروجی هائیه که میده و انواع سینتکس هائیه که پشتیبانی می کنه
آموزش برا هردوش زیاده و فقط برای کرای که عاشقشم نیست!
به نظر من تا چند سال دیگه یونیتی میمونه , و به ی پروژه تجاریه بزرگ تبدیل میشه و ی چیز دم دستی مثل فلش میشه و یو دی کی اونقدرا دم دستی نمیشه و اینو بخاطر این میگم که یو دی کی علاقه شدیدی به افزایش ابزار تو همه زمینه ها داره یعنی چیزی که الان داره یعنی راحت تر و قوی تر ساختن بازیو از دست میده اما یونیتی تروتمیز تره و گسترش توش ملموس تره
ادوب هم اگه یونیتیو بخره بازم به عنوان ی پروژه مستقل ادامش میده , همون طور که خود ایرو که حتی امکان دولوپشو برای فلش پرو هم گذاشته باز داره توی بیلدر میبرتش جلو و ابزارهاشو اونجا گسترش میده (که این کارو با فلش پرو میکرد دست توش خیلی باز تر بود)
اینکه بخایم وقتی وارد فلش میشیم بپرسه stage 2D یا stage 3D و بخاد وارد محیط و ابزارهای خودش بشه فعلا به نظر رویایه و هدف ادوب نیست
شاید پروژه های 100 سال دیگه که شاید هر نرم افزار تو زمینه خودش به حدی پیشرفت کرده که دیگه پیشرفت توش کند شده ولی شاید بستر سخت افزار همچنان در حال گسترشه کم کم نرم افزارها باهم ادغام شن و سهولت و انعطاف بالاتر تو تولید به ارمغان بیارن , مثلا فتوشاپ و فلش پرو و بیلدر و ایلستریتور و تری دی مکس و دریم ویور یونیتی باهم بشن ی نرم افزار و در عین حال که انیمیشن تری دی های لول میزنی بازیشم بکنی و تحت وب و موبایل هم ازش نرم افزار یا همون بازی بسازی و ..... آینده