blender 3D

میخوام سوئیچ کنم . نظرات سازنده اند.


  • مجموع رای دهندگان
    12

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
توی مايا هم دقيقا ميتونی به هر تعدادی که خواستی اضافه کنی شما بايد برای اين کار option ابزار را انتخاب کنيد
بله عزیز اضافه میکنه ولی باز شما اون تنظیمات خوب و real time رو بهش دقت نکردین، جمع کردن خطوط یا باز کردنشون یا متمایل کردنشون به یه سمت.


اول يک موردی را بگم که توی مکس تو ورژن 2013 از مايا اومده
که اين حالت از مايا 2008 بوده
شما برای انتخاب edge loops ميتونيد رويه يک edge 2 بار کليک کنيد
به نظر من کار بیهوده ای بوده چون hot key لازم رو داشته خود مکس چیز خاصی رو وارد نکرده.

تعجب ميکنم !
اگر اين تمام ابزارها توی مکس در يک جا بود ميشد جزو برتريهاش !
منظور از یک جا نبودن یعنی همه رو نخوای با کلیک موس اجرا کنی که یعنی به خوبی تو کیبورد و موس تقسیم شده باشه، فکر کنم این استانداره تا همه یه جا ریخته بشه تا گیر اوردنشون و انتخابشون سخت باشه، hot key معنیش همینه که خودت بهتر از من میدونی یعنی انجام سریعتر یه دستور نصبت به موس که باید ابزارهای بین این دو تقسیم بشن.


اتفاقا اگر خوب دقت کرده باشيد در قسمت channel box خيلی راحت ميشه به صورت real-time تغيرات را
تو channel box بله عزیز ولی لبزاری مثل merge vertex شما باید عدد رو بدی بعد نتیجه رو ببینی، منظور همه دستورات نبود، بعضی از دستورات بود.


اتفاقا اين ابزار را داره کافيه از ابزار snap استفاده کنيد
نه ریفیق، این کار snap رو نمیکنه، نوع کارش فرق میکنه.


مطمئن باشيد از مايا وارد مکس شده !
مطمئنی ؟ مطمئن باش دلیل خوبی نیست باید زمان گفت و دلیل خوب، آخه این گزینه خیلی وقته تو مکس هست، این تنظیمات extrude از کی وارد مایا شده؟ شما این رو بگو عزیز تا معلوم شه، چون من که هیچ مایا کار ها رو هم ندیده بودم از چنین چیزایی استفاده کنن تو ورژن های قبلی. تو help خود مایا هم ندیده بود، به همین دلیل میگم، مکس این رو قبل از ادغام با مایا داشت ، برای این میگم که من اوایل که هیچ کس دورم نبود با help این نرم افزارها کار میکردم خیلی وقت پیش و این رو تو مکس دیدم ولی تو help مایا نه.
ما که نمیخوایم رو کم کنیم که اینجوری میگی، میخوای با دلیل و علم هر چیز رو بیان کنیم.
در مورد مایا هم من همون زمان مدلینگ مایا رو هم نظر انداختم دیدم مکس را دست تره اگه الان چیزی بهش اضافه کردن نمیدونم اون موقع بعضی از اینها رو نداشت. نه این که من با مایا کار نکردم.

مثلا keep faces to together را همينطوری برای نمايش نزاشتند !
میگم ، چون قبلا جلو رو بود فکر میکنم ولی الان ندیدمش. الت الان من یه چیزی پیدا کردم که جلو چشم بود ولی باز یه تنظیم دیگش رو پیدا نکردم که با این هم باید دنبالش گشت. همین رو میگم رادستی یه ابزار، نخوام منی که قبلا مایا کار کردم یه گزینه رو یه جا پید کنم یکی دیگش رو جای دیگه باید همه چی را دست باشه.

منظورتون از نقاشی کردن همون نمودار 2 بعديه falloff نيست ؟
نه عزیز این ها رو تست زدم که گفتم، چیزی به عنوان paint نداره.

اين يکيا نگرفتم واقعا فکر کنم منظورتون cluster باشه
بله و نه، یعنی soft selection مثل cluster عمل میکرد. soft modification رو میگم، قبلا توسط این ابزار این کار رو انجام میدادن الان هم کاربرد داره ولی فکر نکنم برای مدل کردن چیز خوبی باشه تا برای هر انتخاب یه helper تو تصویر قرار بده.

توی مايا فقط کافيه تيک preserve UVs را بزنيد !
تشکر این رو ندیده بودم و نمیدونستم.

اشتباهه ! آتودسک خيال نداره مشتری های اين 2 تا از دست بده پس به هر روشی شده
هر 2 را بالا و در يک سطح نگه ميداره
من که فکر میکنم میخواد یکیشون هم بکنه که شایعاتی هم شنیدمآ میگم ، شایعات ، درضمن ما داریم ابزار ها رو قیاس میکنیم نه کل نرم افزار رو که همونطور که گفتم تو خود فروم های شرکت سازنده هم این قیاس ها میشه و اگه تو u tube ببینید فیلم های زیادی از vs ـهای ابزارهای مختلف گذاشته شده.

يکی اينکه تا از چيزی مطمئن نشديد در قياس نزاريد !
خوب عزیز دلیل شما هم برای بعضی از ابزار ها مطمئن باش بود ولی من دلیل می اوردم و تصویر هم گذاشتم، فقط یه w click رو از مایا بیان کردی ولی من خیلی چیزهای دیگه که خودتون دیدین هم تصویر گذاشتم.
درضمن من هر جا شکل کردم گفتم اگه اشتباه میکنم بگین تا از اشتباه در بیام.
نه عزیز من هیـــــــــچ تعصبی ندارم و تز سر رو کم کنی نمیگم، اگه شما هم نمیخوای این بحث رو ادامه نده دوستان دیگه اگه خواستن میان و بیان میکنن، لج بازی که نیست.
مثلا فکر کنم بخث time line رو بخوبی گفته باشم که دلیلی براش نداشتین یا از ابزارها فقط یه extrude رو بیان کردین بدون دلیل که دلیل اوردم ، اگه میبینی تو مدلینگ بعضی ابزار ها رو نمیشناسم یه اون زمان توش نبوده و من ندیدم یا وقتی یه نظر کلی نداختن و دیدم نه همون مکس برام بهتره ولش کردم. البت این ابزار برای یه مایا کار محض خیلی هم خوبه، من همون اول منظورم مکس کاری که مایا هم بلده بود نه مایا کاری که مکس بلد نیست، خوب کار زیاد جالبی نست فقط برای یه سری ابزار انقدر وقت بذاری بری تو یه نرم افزار دیگه.

این رو هم از مکس بگم اگه تو مایا هست بهم بگین چون من ندیدم یا بلد نیستم.
ابزاری به نام STL Check که بعد از ساخت مدل مخصوصا مدل های با حجم و پیچیدگی بالا شما توسط این ابزا میتونی باگ ها و مشکلات و error ـها مدلت رو ببینی به صورتی که اون قسمت از segment ـها رو برات قرمز میکنه، فکر کنم این ابزار فوق العاده ای باشه برای مدلینگ اگه تو مایا هست بهم بگین.

در آخر ، من اینها رو نمیگم که شما رو قانع کنم، شما میخواین ادامه بدین میخواین ندین، بخ خودتون بستگی داره شما مایا کار میکنید و براتون بسه ، من اینها رو برای کسانی میگم که میخوان نرم افزاری رو انتخاب کنن یا اطلاعاتی بدستشون بیاد.

حق یارتون :rose:
 
آخرین ویرایش:

ROHAM WEB

Well-Known Member
سلام
این تاپیک عالیه واقعا عالیه.
من پستهای جناب bubo3d رو بادقت دنبال کردم.واقعا ممنون
دکمه تشکر اصلا کافی نیست.:rose::rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
میخوام این بحث مایا و مکس رو برای کسانی که این مطلب رو تا الان خودن تموم کنم با یه سوال و جوابی که بعد از جواب دوستانی که از مایا طرف داری میکنن میدم تمومش میکنم چون علیمه و خوبه.

اول یه سوال برای اونایی که مکس مار هستند و یا با مکس کار کردن: وجود یه قوری توی geometry ـها پایه ی مکس چه معنی میده؟ یعنی این قوری چه استفاده ای داره، یعنی انقدر برنامه نویسان مکس بی فکر بودن که یه قوری رو بسازن و بذارن توی اجسما اصلی؟ و حتی وجود اجسام پیچیده تو بخش Extended primitive؛ حدس نزنید، اگه توضیح دارید بگید.
اینها مرطبت به بحث هست و من با نطریه خود سازنده ها اینها رو میگم چون فکر نکنم چیز عادی باشه و نمیدونم شما تا بحال از خودتون سوال نکردی که چرا یه قوری مکه آرم مکس قوریه یا اسمش قوریه

و سوال از مایا کار ها یا وانایی که میگن مایا بهتره ( که خودم جزء شونم): چرا مایا رو نرم افزار برتر نصبت به مکس میدونن؟ نگین چون nCloth داره یا fluid داره یا شورت کات هاش بهتره یا سریعتر میاد بالا که خیلی از ابزار ها قدیم نبود و الان نرم افزارها به این شدن گسترده شدن، اینها دلیل بهتر بودن در این حد و فاصله این دو نرم افزار نیست چون پلاگین های فوق العاده ای هست بتونه کار های خوب و مورد نیاز رو به آدم به به مقدار بسیار زیاد.
دلیل خوب بودن مایا اینها نیست همونطور که تو یکی از پست ها با دلیل ها کافی نشون دادم تایم لاین مکس یه جورایی رادست تره پس چرا بیشتر انیمیشن ها تو مایا کار شده با این که این دلیل خوبی نیست ، البت که constraint ـهای مایا خیلی بهتر از مکس هستن.
ولی اینها دلیل بر خوب بودن نمیشه چون ابزارها و پلاگین ها زیاد هستن حالا چرا مایا از مکس بهتره؟ دو دوتا توضیح ساده کلش رو میشه گفت که قبلا تو یه پست دیگه بیان کردم که یکیش شعار مایاست که نمیدونم چند نفرتون ازش باخبرید.

با جواب این دو سوال یعنی وجود قوری تو مکس و خوب بودن مایا من بحث رو تموم میکنم.

منتظرم اگه کسی نگفتم خودم میگم و تمومش میکنم که فکر کنم برای اطلاعات بضی ها خوب باشه که خودم هم از جایی یاد گرفتم و دارم ذکات علمم رو میدم.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
شبیه این پسره تو نشنال جغرافی که سازه ها و های تک هارو با چنتا سوال و وسیله معمولی بررسی میکنه گفتی ! :wink:یکمم یاد پوآرو افتادم ... حالا بگو ببینیم واقعا چجوریاس
من همیشه تصورم از این آبجکت های آماده این بوده که یه چیز آماده ای برای تست مثلا رندر یا متریالی چیزی دم دست باشه که خیلی هم ساده نباشه
اما بعد از اینکه شما اینطور بیانش کردین تو شک افتادم و برام جالب شد یه گوگل بزنم
بعد از یه گوگل به این رسیدم که تو یه فروم خارجی برای مکس گذاشته شده بود http://translate.googleusercontent....teapot&usg=ALkJrhhb5Y0M2JD_Va2CYkWHi9EW0grMvg
و دیدم که تاحالا درست فکر میکردم
 

ehsan_62

Well-Known Member
  • اگه شما هم نمیخوای این بحث رو ادامه نده دوستان دیگه اگه خواستن میان و بیان میکنن، لج بازی که نیست.

نه عزيزه دل من بحث لجبازی نيست بحث سر اينه که اول بايد شناخت کامل داشت روی ابزار های 2 نرم افزار
شما در پست های اولی گفتيد شايد همکاران من توی شرکت با مکس درست بلد نيستند کار کنند
من فقط برای اطلاع اينا بگم که پزوژه اصفهان مجازی کار دست همين بچه ها بوده
شبيه ساز ميدان نقش جهان و .... که البته لوح زرين گرفت .. نميخوام کسی که اينا ميخونه بگه
اوه چه منم منمی ميکنه نه من فقط خواستم يه مقدار در مورد همکارانم شفاف سازی کنم


ما توی اکثر بحث ها 3 نکته را داريم
1-حمله
2-دفاع
3-شفاف سازی
در وقاع من حتا سعی کردم دفاع هم نکنم بيشتر شفاف سازی کنم
اون هم نه کور کورانه
من اگر چيزی را بلد نباشم واقعا دوست ندارم در موردش نظر بدم


در مورد اينکه اين بحث را ادامه نديم يا ... بستگی به اين داره که وقتی داريم مقايسه ميکنيم
تمام مواردی که عنوان ميکنيم مستند باشه نه روی حدس و گمان و يا اطلاعاتی که به روز نيست
در واقع اينجا نقش يک رسانه را داريم . اون هم توی فرم تخصصی مايا
پس من خوشحال ميشم اگر در ادامه ی بحث با عنوان کردند مواردی که به هيچ عنوان مستند نيست
به موضوع را به حاشيه بکشيم

ابزاری به نام STL Check که بعد از ساخت مدل مخصوصا مدل های با حجم و پیچیدگی بالا شما توسط این ابزا میتونی باگ ها و مشکلات و error ـها مدلت رو ببینی به صورتی که اون قسمت از segment ـها رو برات قرمز میکنه، فکر کنم این ابزار فوق العاده ای باشه برای مدلینگ اگه تو مایا هست بهم بگین.

برای اين کار ابزار قدرت مندی با امکانات زياد به نام clean up داريم که 2 حالت داره
يکی اينکه ميتونيد اون face يا edge يا vertex که مشکل داره را فقط نمايش بده يعنی قرمز کنه
preview


يکی اينکه کلا مشکل را برطرف کنه
:rose:
 
آخرین ویرایش:

maya_22

Well-Known Member
نه عزيزه دل من بحث لجبازی نيست بحث سر اينه که اول بايد شناخت کامل داشت روی ابزار های 2 نرم افزار
دقیقا موافقم

وقتی ما میخاهیم حرفه ای بحث کنیم و دور از تعصب باید سری به استودیهای بزرگ بزنیم اونجا معمولا یک تیم توسعه دهنده دارن بنا بر نیاز پروژه و یا نظر کارگردان ابزارهایی نوشته میشه که بعدها ممکنه یا به صورت پلاگین بیاد بیرون یا به صورت مل و اگه اینرا نادیده بگیرین قضاوتتون جای ایراد داره یعنی این استودیوها به حای اینکه منتاظر بشن اتودسک بیاد و یک اامکان را تو سال آینده بزاره خودشون اونا مینویسن و میزارن مخصوصا این برای مایا خیلی مهمه خدا پدر مادر تیم الیاس را عمر بده که از همون اول میای را بر اساس یک برنامه اپن سورس نوشت وگرنه تا الان مخصوصا این چند ساله که اتودسک خرید مایا از جیگر زلیخا هم داغونتر میشد
شما کافیه ببین تو این چچند سال چی به مایا گزاشته و چه امکاناتی به مکس یا سافت ایممیج و اینجاست که مل هنر خودش را نشون میده و خیلی از هنرمندا حرفه ای لطف میکنن تو سایتای اونا را رایگاتن میزارن

حالا شما اگه دوست نداری نصب کنید مشکل خودوتنه .من کمتر مایا کاری را دیدم حرفهای کار کنه وئ از مل استفاده نکنه

دلیل خوب بودن مایا اینها نیست همونطور که تو یکی از پست ها با دلیل ها کافی نشون دادم تایم لاین مکس یه جورایی رادست تره پس چرا بیشتر انیمیشن ها تو مایا کار شده با این که این دلیل خوبی نیست ، البت که constraint ـهای مایا خیلی بهتر از مکس هستن.
ولی اینها دلیل بر خوب بودن نمیشه

در ضمن من واقعا تعجب میکنم اگه واقعا مکس رادست تره پس چرا به قول شما تو مایا کار میشه یعنی این همه استودیو معتبر تو کانادا فرانسه و آمریکا که خداهای این کارن اشتباه میکنن و ما با برخی تصوراتمون درست فکر میکنیم
البته خودوتن هم جواب میدید هم رد میکنین نوعی پارادوکس
مثلا پایینتر میگین کانسترینت بهتره خوب تو مبحث انیمت وریگ هست که مایا تونسته قدرتش را نشون بده هم با تایم لاتین حرفه ای هم با به قول شما استفاده قویتر و بهرت از کانسترینته برای ریگ های ساده و پیشرفته
هم نوشتتن مل های اختصاصی برای صرفه جویی در زمان برای انجام کارهی تکراری هم تو مدلینگ تا انیمت و ویژوال افکت و هم همون شلف که واقعا قویترین امتیاز مایا هست و بسیار کاربردی

اگه اینا دلیل برتری مایا نیست پس چی هست؟


تازه دوستان که از تایملاین و نمیدونم کلید سازی مکس تعریف میکنن جالبه پروژه هاشون را تو مایا میبندن بعد میفرماین که نگید اینا باعث برتری هست شما بفرمایید ما فیض ببریم استاد
والا ما نمیدونیم باید قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروسا
لطفا دوستانه بخونید سوتفاهم نشه

علت قرار دادن قوری ا نمیدونم شاید میخان هرکی خسته شد چای بخوره(شوخی) ولی علت نامگزاری مایا و اینکه چرا مایا شد خواستین بگین مختصرش اینه که هر چیزی را که شما فکر کنین و در رویاتون [خواب وخیال ترجمه تحتا لفظی Maya هم همینه )باشه میتونین شبیه سازی کنین گفتم تفریبا هه.

شعار مایا هم تا اونجایی که من میدونم تغییر چهره تریدی هست

و اینکه مشخصا اکسترود فیس من یادمه از 2008 بود که درراستای کرو میتونستی اکسترود کنی
 

maxscript

Well-Known Member
دوستان بیاد واقع بین هم باشیم من خودم مایا کارم اما هیچ وقت مایا نمی تونه توی زمینه مدلینگ از مکس بهتر باشه من مدلینگ کار نیستم اما مکس پتاسنیل بهتری توی زمینه مدلینگ داره اینو تجربه نشون داده نه گفته ها در واقع مایا ساخته شده برای انیماتورها و Vfx کارها این نظر من بود.

یا علی
 

rezaoptic

Well-Known Member
آقایون من در همین جا از این تریبون رسما اعلام میکنم که آقا من اشتباه کردم:cry: گفتم مقایسه کنید اصلا ول کنید عیسی به دین خودش موسی هم به دین خودش بی خیال شین.
بیاین با هم دوست باشیم.:neutral:
 
آخرین ویرایش:

maya_22

Well-Known Member
بیاین با هم دوست باشیم
دوست من اینجا همه با هم دوستن این بحثا تو کار همیشه وجود داره نمیشه تا داریم صحبت میکنیم همیشه برداشت بدی نسبت به هم داشته باشیم

چون محیط مجازی هست فقط باید صحبتا دوستانه خونده بشه
و مقایسه هم حرفه ای انجام بشه لب مطلب فوق من که شما بعدش این پست را زدید اینه که مل و شلف و کد نویسی و...من میگم تو مایا مهمترین عامل استفاده هست
اینقدر دست آدما باز میکنه که اگه اتودسکم توسعه نداد بتونی خودت مشابهش را بسازی یا نمینتونی تتو سایتای کریتوی کرش مشابهش را دانلود کنی یا پولیاش را بخری

اصلا از بحثای بچه گانه این بهره اون بهتره تو حرفام نه میگم نه خوشم بیاد بگم به قول دوست عزیز bubo3d
مکس برا خودش اونقدر قوی هست که بشه یک پروژه را کامل توش بست مثل همون کارای استودیاهایی که گفتن

لطفا قضاوتتون را نسبته به موضع گیریها رو بحث این بهتره یا اون یا کلا غیر دوستانه ندونید

همه جمع شدیم یک گپی بزنیم و تبادل افکار کنیم .
 

rainbmaya

Active Member
جواب برای قوری.
اولین بار تو دانشگاه ... ( نمیدونم اسم دانشگاهش چی بود ولی خیلی معتبره فکر کنم تو کالیفرنیا) دانشمندان علم ریاضی و فیزیک و کامپیوتر شروع میکنن به تحقیق در مورد گرافیک کامپیوتری. خیلی قبل از آمدن سیستم عامل ویندوز. شاید 35 سال پیش. یعنی زمان سیستم عامل MS_DOS که برای خیلی هاتون ناشناخته است و سیستم عامل ویندوز روی اون پیاده سازی شد. تو ویندوز Command prompet همون MS_DOS . البته فکر کنم ناشناخته باشه ، بگذریم. در این زمان نرم افزار3DStudio متولد میشه. دانشمندان به راحتی اجسام اولیه رو تو نرم افزار بوسیله برنامه نویسی تولید میکنن. اشکالی مانند کره، مکعب و بقیه... . تو این زمان دقدقه دانشمندان میشه این : آیا میشه اجسام پیچیده رو مستقیم از طریق برنامه نویسی تولید کرد؟ این یه چالش بزرگه؟ تصمیم میگیرن که این کارو انجام بدن و تمام تمرکزشونو رو ساخت قوری میذارن و کلی تو دنیا سرو صدا میکنه و موفق میشن. اولین نسخه نرم افزارو میدن بازار و انیمیشن معروفی باهاش تولید میکنن که اسمش یادم نیست ولی ماجراش اینجوریه که یه قطار از رو یه پل شکسته میخواهد رد شه و ... . هر جاش ایراد داشت دوستان تصحیح کنن این مال خیلی وقت پیشه و دقیق من یادم نیست.*(بقیه بحث بعد از خاطره)
خاطره:
یادش بخر خرید 3D Studio برای من یه رویا بود. 17 تا دیسکت 3.5 اینچی لازم داشت و قیمت هرکدوم هم 800 تومن بود. 3000 تومن هم برای کپی میگرفت. سال 1373. من کلی اینور اونور کردم و پول جمع کردم ولی نتونستم بخرمش. اونموقع من 13 سالم بود و یه سیستم 8088 با 8 مگ رم و 8 مگ گرافیک داشتم. واسه خودش ابر سیستمی بود. 17000 تومن خیلی پول زیادی بود. فکر کنم یک سوم حقوق یه کارمند بود.ناچارا نرم افزار Animator Pro رو خریدم رو 4 تا دیسکت و به اندازه ای خوشحال بودم که شبا خوابم نمیبرد.
* ولی این ماجرا دلیلی بربهتر بودن یا بدتر بودن نیست. تمام کسایی که نرم افزارهای مختلف 3D رو بعد از اون زمان تولید میکنن همه دانش آموخته اون دانشگاهن و با هم در ارتباط نزدیک و هر کدوم بنا به هوش و زکاوتشون یه نرم افزار طراحی و به بازار ارائه میکنن تا جائیکه مایا برای فیلم گلادیاتور اسکار دریافت میکنه.
همین الان کلی نرم افزار مدلسازی و اسکالپت و ... وجود داره که تقریبا هیچ کدوممون اسمشونم نمیدونیم. هر کدوم از برنامه نویسا که از شرکتهای مادر جدا شدن ، برای خودشون یه نرم افزار جدید تولید کردن و به بازار دادن.
ببینید دنیا یه دهکده کوچیک با وسعت خیلی زیاده و ما تو قوطی کبریت زندگی میکنیم و فکر میکنیم دنیا همین قوطی کبریته ولی اینجوری نیست ، دوستانی که تو خارج از ایران زندگی کرده باشن متوجه میشن من چی میگم.
ببینید نرم افزار وسیله ای برای خلق ایده ها و افکار و هنر ماست. نرم افزار انیمیشن تولید نمیکنه ، انیمیت نمیکنه ، مدل سازی نمیکنه ، شبیه سازی نمیکنه. باور نمیکنید تا اخر دنیا بشینید و مکس و مایا و بقیه رو بازکنید جلوتون. اگه اتفاقی افتاد. ولی این مائیم که همه این کارهارو میکنیم. نرم افزار فقط وسیله اشو در اختیار میذاره و هیچ کمکی هم نمیکنه و اینقدر نفهمه که فقط ساز خودشو میزنه و گریمونو درمیاره تا بهش بفهمونیم میخوایم چی بشه.
من از همه ممنونم و تو این تاپیک کلی اطلاعات ریزو درشت رد و بدل شد.
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
دقیقا موافقم

وقتی ما میخاهیم حرفه ای بحث کنیم و دور از تعصب باید سری به استودیهای بزرگ بزنیم اونجا معمولا یک تیم توسعه دهنده دارن بنا بر نیاز پروژه و یا نظر کارگردان ابزارهایی نوشته میشه که بعدها ممکنه یا به صورت پلاگین بیاد بیرون یا به صورت مل و اگه اینرا نادیده بگیرین قضاوتتون جای ایراد داره یعنی این استودیوها به حای اینکه منتاظر بشن اتودسک بیاد و یک اامکان را تو سال آینده بزاره خودشون اونا مینویسن و میزارن مخصوصا این برای مایا خیلی مهمه خدا پدر مادر تیم الیاس را عمر بده که از همون اول میای را بر اساس یک برنامه اپن سورس نوشت وگرنه تا الان مخصوصا این چند ساله که اتودسک خرید مایا از جیگر زلیخا هم داغونتر میشد
شما کافیه ببین تو این چچند سال چی به مایا گزاشته و چه امکاناتی به مکس یا سافت ایممیج و اینجاست که مل هنر خودش را نشون میده و خیلی از هنرمندا حرفه ای لطف میکنن تو سایتای اونا را رایگاتن میزارن

حالا شما اگه دوست نداری نصب کنید مشکل خودوتنه .من کمتر مایا کاری را دیدم حرفهای کار کنه وئ از مل استفاده نکنه

توی يه تاپيک ديگه گفتم بازم اينا عنوان ميکنم
هيچ بلايی خاصی سر مايا نيمده ؟!
اتفاقا قدرتمند تر از گذشته
ولی اگر قرار باشه بحث مقايسه باشه
مثالی که توی تاپيک ديگه زدم مثال ماشين بود
الان توی هيچ صنعتی هيچ کمپانی نيست که بگيم چند سر و گردن قويتره ....
هر کدوم از محصولات مختلف توی برند های مختلف خصوصيات خودشون را دارند
ممکنه هر از گاهی يکدوم يه مقدار از ديگری بزنه جلو ولی چيزی به نام godlike وجود نداره
بريد به شرکت های گوشی سر بزنيد به ماشين سازی به سيستم عامل ها به مرور گرها
هميشه همشون در يک تنگ نآی مقايسه و يک بردار قرار ميگيرند
در مورد مايا هم همينطوره
من هيچ وقت به خودم اين اجازه را نميدم که مايا را چند سر و گردن بالاتر از مکس يا بقيه بدونم
اتفاقا دلايل منطقی هم دارم نه برای رعايت دوست داران مکس
چون مکس و مايا دارند پا به پای هم راه ميآند ولی وقتی يه جا ميبينم داره يک طرفه قضاوت ميشه
قضيه فرق داره
فقط اين وسط يک چيز ميمونه که باعث ميشه يه نفر يا گروهی يکی را به ديگری ترجيه بدن
اون هم نوع ارتباط کاربريه اون نرم افزار ا
مثلا من چندين ماه سعی کردم با zbrush کار کنم ولی وقتی ديدم برای من کار کردن با کليد هاش و منوهاش
خيلی گنگ هستش کلا کنار گذاشتمش با اينکه zbrush توی قست sculpt واقعا عاليه
رفتم سراغ mudbox


در مورد script مايا يا همون mel يا python هم بايد اينا بگم که توی شرکت های بزرگ درسته که
ابزارهای دستی می نويسند ولی اين الزاما مربوط نميشه به عهده ی مدل کار يا ...
ما تويه شرکت های بزرگ چيزی به نام R&D داريم که اين کار را انجام ميدن
خود من تا حالا نتونستم ابزار برای خودم بنويسم چون واقعا وقت لازم و اطلاعات کافی ندارم
فقط چند تا ابزار ترکيبی که در يک زمان يک کار را انجام ميدند را تونستم توی mel بنويسم
وگرنه فعلا script های مختلف هست توی net که خيلی هم کارم را راه انداخته
===============================
 

rainbmaya

Active Member
من یه نکته یادم رفت بگم از بحث قبلیم.
از زمان اومدن ویندوز 95 برنامه 3D studio هم رو ویندوز سوار شد و دانشمنداهم یه شرکت تشکیل دادن یا نمیدونم autodesk که صاحب autocad بود اونو خرید بازهم یادم نیست، اسمشو به 3D studio MAX تغییر دادن و چند سال بعد اسمش به 3D_MAX برای همیشه تغییر کرد.
شرکت Autodesk یه غول نرم افزاری خیلی بزرگه و از تقریبا سال 1970 نرم افزارهای مهندسی طراحی میکنه و داستانش تو اینترنت هست خیلی جالبه وقتی میخونیدش. اونموقع ما جهان سومیها حتی ماشین حساب هم نمیدونستیم چیه و اواخر تیریپ جاهل و کلاه شاپویی بود و تو رفتن به بیتل یا موندن تو جاهل بحث و جدال وجود داشت.
اونها کجا و ما کجا.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا