bubo3d
کاربر متخصص انیمیشن
بله عزیز اضافه میکنه ولی باز شما اون تنظیمات خوب و real time رو بهش دقت نکردین، جمع کردن خطوط یا باز کردنشون یا متمایل کردنشون به یه سمت.توی مايا هم دقيقا ميتونی به هر تعدادی که خواستی اضافه کنی شما بايد برای اين کار option ابزار را انتخاب کنيد
به نظر من کار بیهوده ای بوده چون hot key لازم رو داشته خود مکس چیز خاصی رو وارد نکرده.اول يک موردی را بگم که توی مکس تو ورژن 2013 از مايا اومده
که اين حالت از مايا 2008 بوده
شما برای انتخاب edge loops ميتونيد رويه يک edge 2 بار کليک کنيد
منظور از یک جا نبودن یعنی همه رو نخوای با کلیک موس اجرا کنی که یعنی به خوبی تو کیبورد و موس تقسیم شده باشه، فکر کنم این استانداره تا همه یه جا ریخته بشه تا گیر اوردنشون و انتخابشون سخت باشه، hot key معنیش همینه که خودت بهتر از من میدونی یعنی انجام سریعتر یه دستور نصبت به موس که باید ابزارهای بین این دو تقسیم بشن.تعجب ميکنم !
اگر اين تمام ابزارها توی مکس در يک جا بود ميشد جزو برتريهاش !
تو channel box بله عزیز ولی لبزاری مثل merge vertex شما باید عدد رو بدی بعد نتیجه رو ببینی، منظور همه دستورات نبود، بعضی از دستورات بود.اتفاقا اگر خوب دقت کرده باشيد در قسمت channel box خيلی راحت ميشه به صورت real-time تغيرات را
نه ریفیق، این کار snap رو نمیکنه، نوع کارش فرق میکنه.اتفاقا اين ابزار را داره کافيه از ابزار snap استفاده کنيد
مطمئنی ؟ مطمئن باش دلیل خوبی نیست باید زمان گفت و دلیل خوب، آخه این گزینه خیلی وقته تو مکس هست، این تنظیمات extrude از کی وارد مایا شده؟ شما این رو بگو عزیز تا معلوم شه، چون من که هیچ مایا کار ها رو هم ندیده بودم از چنین چیزایی استفاده کنن تو ورژن های قبلی. تو help خود مایا هم ندیده بود، به همین دلیل میگم، مکس این رو قبل از ادغام با مایا داشت ، برای این میگم که من اوایل که هیچ کس دورم نبود با help این نرم افزارها کار میکردم خیلی وقت پیش و این رو تو مکس دیدم ولی تو help مایا نه.مطمئن باشيد از مايا وارد مکس شده !
ما که نمیخوایم رو کم کنیم که اینجوری میگی، میخوای با دلیل و علم هر چیز رو بیان کنیم.
در مورد مایا هم من همون زمان مدلینگ مایا رو هم نظر انداختم دیدم مکس را دست تره اگه الان چیزی بهش اضافه کردن نمیدونم اون موقع بعضی از اینها رو نداشت. نه این که من با مایا کار نکردم.
میگم ، چون قبلا جلو رو بود فکر میکنم ولی الان ندیدمش. الت الان من یه چیزی پیدا کردم که جلو چشم بود ولی باز یه تنظیم دیگش رو پیدا نکردم که با این هم باید دنبالش گشت. همین رو میگم رادستی یه ابزار، نخوام منی که قبلا مایا کار کردم یه گزینه رو یه جا پید کنم یکی دیگش رو جای دیگه باید همه چی را دست باشه.مثلا keep faces to together را همينطوری برای نمايش نزاشتند !
نه عزیز این ها رو تست زدم که گفتم، چیزی به عنوان paint نداره.منظورتون از نقاشی کردن همون نمودار 2 بعديه falloff نيست ؟
بله و نه، یعنی soft selection مثل cluster عمل میکرد. soft modification رو میگم، قبلا توسط این ابزار این کار رو انجام میدادن الان هم کاربرد داره ولی فکر نکنم برای مدل کردن چیز خوبی باشه تا برای هر انتخاب یه helper تو تصویر قرار بده.اين يکيا نگرفتم واقعا فکر کنم منظورتون cluster باشه
تشکر این رو ندیده بودم و نمیدونستم.توی مايا فقط کافيه تيک preserve UVs را بزنيد !
من که فکر میکنم میخواد یکیشون هم بکنه که شایعاتی هم شنیدمآ میگم ، شایعات ، درضمن ما داریم ابزار ها رو قیاس میکنیم نه کل نرم افزار رو که همونطور که گفتم تو خود فروم های شرکت سازنده هم این قیاس ها میشه و اگه تو u tube ببینید فیلم های زیادی از vs ـهای ابزارهای مختلف گذاشته شده.اشتباهه ! آتودسک خيال نداره مشتری های اين 2 تا از دست بده پس به هر روشی شده
هر 2 را بالا و در يک سطح نگه ميداره
خوب عزیز دلیل شما هم برای بعضی از ابزار ها مطمئن باش بود ولی من دلیل می اوردم و تصویر هم گذاشتم، فقط یه w click رو از مایا بیان کردی ولی من خیلی چیزهای دیگه که خودتون دیدین هم تصویر گذاشتم.يکی اينکه تا از چيزی مطمئن نشديد در قياس نزاريد !
درضمن من هر جا شکل کردم گفتم اگه اشتباه میکنم بگین تا از اشتباه در بیام.
نه عزیز من هیـــــــــچ تعصبی ندارم و تز سر رو کم کنی نمیگم، اگه شما هم نمیخوای این بحث رو ادامه نده دوستان دیگه اگه خواستن میان و بیان میکنن، لج بازی که نیست.
مثلا فکر کنم بخث time line رو بخوبی گفته باشم که دلیلی براش نداشتین یا از ابزارها فقط یه extrude رو بیان کردین بدون دلیل که دلیل اوردم ، اگه میبینی تو مدلینگ بعضی ابزار ها رو نمیشناسم یه اون زمان توش نبوده و من ندیدم یا وقتی یه نظر کلی نداختن و دیدم نه همون مکس برام بهتره ولش کردم. البت این ابزار برای یه مایا کار محض خیلی هم خوبه، من همون اول منظورم مکس کاری که مایا هم بلده بود نه مایا کاری که مکس بلد نیست، خوب کار زیاد جالبی نست فقط برای یه سری ابزار انقدر وقت بذاری بری تو یه نرم افزار دیگه.
این رو هم از مکس بگم اگه تو مایا هست بهم بگین چون من ندیدم یا بلد نیستم.
ابزاری به نام STL Check که بعد از ساخت مدل مخصوصا مدل های با حجم و پیچیدگی بالا شما توسط این ابزا میتونی باگ ها و مشکلات و error ـها مدلت رو ببینی به صورتی که اون قسمت از segment ـها رو برات قرمز میکنه، فکر کنم این ابزار فوق العاده ای باشه برای مدلینگ اگه تو مایا هست بهم بگین.
در آخر ، من اینها رو نمیگم که شما رو قانع کنم، شما میخواین ادامه بدین میخواین ندین، بخ خودتون بستگی داره شما مایا کار میکنید و براتون بسه ، من اینها رو برای کسانی میگم که میخوان نرم افزاری رو انتخاب کنن یا اطلاعاتی بدستشون بیاد.
حق یارتون
آخرین ویرایش: