5 مورد از ناگفته های اینستا

instagram-jpeg-1394-10-26.jpeg


5 مورد از ناگفته های اینستا

امروز کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که موبایل اندرویدی داشته باشد اما از اینستا چیزی نداند!!!همه ما حداقل یک بار در زندگی خود با گوشی های اندروید خود، از اینستا استفاده کرده ایم و نوع کار کردن آن را تا حدی می دانیم.چند وقت پیش که با تعدادی از فروشندگان کالا ها که در اینستا صفحه کاری دارند صحبت میکردیم، ادعا میکردند که اینستا هیچ گونه تغییری در کسب و کار آنها ایجاد نکرده است اما در مقابل تعدادی هم بودند که از اینستا درآمد خوبی کسب کرده اند مانند فروشندگان کالاها، صفحه های تبلیغاتی و آموزشی.اما واقعا تفاوت این دو دسته در چیست؟
در این مقاله قصد داریم نکاتی کاملا کوچک اما حیاتی را به شما آموزش دهیم که شما با رعایت آنها میتوانید از طریق اینستا کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

1.صبر،صبر، صبر

شاید کمی تعجب برانگیز باشد اما در واقعا اصلی ترین نکته تو کسب و کار میباشد.زمانی که شما کسب وکاری را نیز شروع میکنید، نباید توقع داشته باشید که همان روز اول به فروش میلیونی دست پیدا کنید.حتی شما ممکن است که تا سه ماه از طریق اینترنت هیچ گونه درآمدی نداشته باشید.این را بدانید شما در ماه های اول نقش قیمت دهنده را دارید.همه به شما زنگ میزنند و از شما قیمت میگیرند.صبر و حوصله قدم اول تو هر شروع کسب و کاری است مخصوصا اینکه کار شما هم اینترنتی میباشد و اعتماد به آن کاملا سخت می باشد.
2.کلمات کلیدی

هرکاربری وقتی دنبال کسب و کار میگردد، با استفاده از کلمه کلیدی که وجود دارد به دنبال آن می رود،.برای مثال شما زمانی که روتختی برای فروش دارید، حتما باید در نام فروشگاه تان از کلمه روتختی استفاده کنید برای مثال بنویسید پارچه سرای قارونی.این کلمه به عنوان کلمه کلیدی میباشد و هر کسی که پارچه سرا را در قسمت جستجو وارد کند، چون شما از کلمه پارچه سرا در نام خود استفاده کرده اید شما درلیست فروشندگان روتختی قرار میگیرید.

3.فعالیت های مفید

در اینستا هر فعالیتی تجاری می توان کرد اما همه فعالیتها مفید نیستند.شما اول از همه باید اعتماد کاربر را جلب کنید اولین قدم معرفی و قرار دادن حداقل آدرس خودتان در بخش بالا می باشد.شماره تماس صرفا اعتماد کاربر را جلب نمیکند حالا میخواهد 0912 باشد که کلاس هم داشته باشد.درقسمت لینک سعی کنید که آدرس کانال یا وبسایت خود را وارد نمایید که از طریق می توانید محیطهای کاری دیگر خود را نیز تبلیغ کنید.اما چه فعالیتهایی مفید هستند.
شما باید در پستهای دیگران حتما کامنت بگذارید نظر خود را بیان کنید هر چی بیشتر کامنت بگذارید بیشتر توسط فالوورهای آنها دیده میشوید اما چه کامنتی؟صرفا کامنت عالی بود و خوب بود همه جا پاسخ گو نیست.کامنتهای تخصصی به پست فرد،پست فرد سعی کنید که به چالش بکشید.اینطوری نظرهای تخصصی زیر پست زیاد میشه و شما بیشتر دیده میشوید( البته این چالش نباید به گونه ای باشد که به شخص توهین گردد،منظور چالش علمی میباشد.)

4.فالو کردن بقیه همکاران و دوستان آنها

همکارانتان را حتما فالو کنید.اینو حتما انجام دهید.شما باید بدانید که آنها چه کاری انجام میدهند و چگونه پست میگذارند.چه استراتژی برای قیمت گذاری دارند که با حتی صدتا فالوور اما فروش خوبی دارند.افرادی که پست های آنها را لایک میکنند یا فالو میکنند را حتما فالو و پست های آنها را لایک کنید.در زمینه طراحی سایت وقتی فعالیت میکنید.در عکس زیر یک شرکت طراحی سایت رقیب شما میباشد، همانطور که مشاهده کنید 70 نفر این پست را لایک و تعدادی کامنت هم برای این پست گذاشته شده است.شما میتوانید این افراد را فالو و همچنین در زیر این پست یک کامنت قرار دهید تا توسط بقیه بیشتر دیده شوید.(اولین کامنت، بهترین کامنته)

4.هشتگ

بهترین تعداد هشتگ، 11 تا میباشد.اخیرا دراینستا بخشی قرار گرفته است به نام top post که پست هایی را با بیشترین لایک در آن قرار میدهد(البته با توجه به هشتگ مورد نظر).مثلا در هشتگ #طراحی_وبسایت میبینیم که تعداد 9 پست در بخش تاپ قرار گرفته اند.این پستها بیشترین لایک را با توجه به آن هشتگ داشته اند و ممکن است این پست در هشتگی دیگر کمترین لایک را بگیرد اما چون با توجه حیطه فعالیت فعالیت مورد نظر، این یک امتیاز بالایی محسوب میشود.سعی کنید که از هشتگ های بیشتر عمومی تا اختصاصی و طولانی استفاده کنید مثلا برای همین طراحی سایت استفاده از هشتگ #طراحی_سایت_فروشگاهی_ارزان_� �یمت اصلا توسط هیچ شخصی مورد جستجو قرار نمیگیرد و فقط وقت و انرژی کاری شما را هدر میدهد ولی هشتگ #طراحی_سایت یکی از بهترین هشتگ ها برای جستجو می باشد.همچنین سعی کنید که از هشتگ های انگلیسی هم استفاده کنید البته هشتگهای مرتبط با کار برای مثال زمانی از عکس یک گل میگذارید میتوانید از هشتگflower،beautiful استفاده کنید هرچند ممکن است که این افراد خارجی مشتری شما نباشد اما باعث بیشتر دیده شدن پست شما و در نتیجه لایک خوردن آن میشود.

5.تبلیغات

تبلیغات خیلی خوبه و هم عالی اما تبلیغات در کجا؟!همه ما از اهمیت تبلیغات آگاه هستیم اما هیچگاه دقت نکردیم که مشتریان ما بیشتردر کجا هستند برای مثال زمانی که شما یک گل فروشی دارید و یک صفحه اینستا ایجاد میکنید، مشتریان شما ممکن است هم فردی باشد اما طیف سنی آن افراد بین 22 تا 40 و بیشتر خانم ها و گل فروشان هستند پس باید مکانهایی تبلیغ کنید چنین افرادی آن صفحه را مشاهده میکنند نه یک صفحه صنعتی که اصلا با کار شما هیچ وجه تشابهی ندارد.بهتر است هر دو الی سه روز یکبارتبلیغات بدهید.تا بازخورد آن را کاملا مشاهده کنید.

نکته اخر و حیاتی:

حتما قبل از تبلیغات سعی کنید که صفحه محصول خود را از نظر کالا و خدمات کامل نمایید.

منبع: sorooshpardaz.com



 

جدیدترین ارسال ها

بالا