• آخرین اخبار از دنیای انیمیشن • | • Last News Of The Animation World •

وضعیت
موضوع بسته شده است.

animations

Active Member
«بالا» انيميشن مشترك پيكسار و والت‌ديزني

up-pixar-poster.jpg

«بالا» نام انيميشن كامپيوتري جديد شركت كامپيوتري پيكسار است.

به گزارش خبرگزاري فارس، شركت كامپيوتري پيكسار با داشتن فيلم‌هاي بسيار موفقي مثل «وال-اي» ، «راتاتويي» و «اينكريدبل‌ها» در كارنامه‌اش، راهي جز اين ندارد كه به بالا نگاه كند و رو به بالا برود اما «بالا» نام انيميشن كامپيوتري جديد اين شركت موفق است.

«بالا» دهمين انيميشن كامپيوتري شركت پيكسار است كه براي آن موفقيتي برابر انيميشن‌هاي قبلي اين شركت پيش‌بيني مي‌شود.

نمايش خصوصي اين كمدي ماجراجويانه براي منتقدان سينمايي با موفقيت همراه بود.

«ادوارد آنسر» در فيلم به جاي شخصيت 78 ساله قصه (كارل) صحبت مي‌كند. او آدمي ماجراجوست كه مي‌خواهد يك سفر موفقيت آميز به آمريكاي جنوبي داشته باشد.

آرزوي هميشگي «كارل» اين بوده كه از نزديك حيات وحش آمريكاي جنوبي و طبيعت بكر آن را ببيند. او با كمك هزاران بالن مخصوص كه خود ساخته راهي سفر هوايي مي‌شود ولي كارل به‌زودي متوجه مي‌شود در اين سفر تنها نيست و گروه زيادي هم در حال رفتن به مقصد او هستند. مهم‌ترين آن‌ها راسل است كه براي هفتاد سال تلاش داشته به آمريكاي جنوبي برود.

اين كاشف قديمي با كارل همراه مي‌شود و آن‌ها ماجراجويي‌هاي جذاب و تماشايي را روي پرده سينما خلق مي‌كنند.

«بالا» را پيتر داكتر و باب پترسن به صورت مشترك كارگرداني كرده‌اند. داكتر در سال 2001 انيميشن «هيولاها» را ساخته و نويسنده فيلم‌نامه «قصه اسباب‌بازي» 1 و 2 و «وال - اي» بوده است. او در چند انيميشن مشترك پيكسار و كمپاني والت ديزني‌صداي خود را به كاراكترهاي فيلم قرض داده است.

پترسن هم كه در چند انيميشن پيكسار و والت ديزني حرف زده، نويسنده فيلم‌نامه «بالا» است و با اين فيلم اولين تجربه كارگرداني‌اش را ارائه مي‌دهد.

پيتر داكتر در رابطه با كار تازه‌اش مي‌گويد: «خيلي‌ها از من مي‌پرسند فيلم چه زماني اكران عمومي مي‌شود؟ اما من قبل از هر چيز در فكر آن هستم كه انيميشني زيبا ارائه دهم. البته خودم هم مشتاق نمايش عمومي آن روي پرده بزرگ سينما هستم ولي قبل از هر چيز مي‌خواهم «بالا» كاري آبرومند و قابل دفاع باشد.»

پيكسار و والت ديزني اميدوارند كاراكترهاي رنگارنگ و متنوع اين انيميشن هم به صورت عروسك‌هاي محبوب بچه‌ها و تماشاگران فيلم درآيند.

نكته‌اي كه منتقدان سينمايي در مورد «بالا» روي آن تأكيد دارند، اين است كه سازندگان آن با دوري جستن از دنياي حيوانات در اين فيلم وارد دنياي آدم‌ها شده‌اند و كاراكترهاي اصلي آن موجودات انساني هستند.

«وال‌-اي» انيميشن آخر پيكسار و والت ديزني نامزد دريافت اسكار بهترين انيميشن سال است و پيش‌بيني مي‌‌شود اين جايزه را بگيرد.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
برنده اسکار بهترین انیمیشن جهان در ششمین جشنواره پویانمایی

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آخرین ساخته این کارگردان «عطر چای» نام دارد و در بخش مسابقه به نمایش در می‌آید. او در سال 2006 این فیلم را ساخت که مانند دیگر آثار قبلی او با تحسین بین‌المللی مواجه شد و جوایز بسیاری را به دست آورد.
در پنجمین دوره از جشنواره پویانمایی تهران نیز یکی از معروف‌ترین آثار این کارگردان به نام «پدر و دختر» به نمایش گذاشته شد. این فیلم هشت دقیقه‌ای در سال 2000، اسکار بهترین فیلم انیمیشن کوتاه را به دست آورده بود. «پدر و دختر» به غیر از جایزه اسکار، 20 جایزه معتبر بین‌المللی دیگر را نیز به دست آورد.
مایکل دودوک در سال 1953 در هلند متولد شد. او پس از پایان تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود به دانشكده هنر در ژنو وارد شد. بعدها در فارنهام انگلستان، تحصيلات خود را در رشته انيميشن به پايان رساند. این کارگردان و نویسنده آثار پویانمایی بعد از پایان تحصیلاتش به اسپانیا رفت و در یک استودیوی ساخت آثار پویانمایی در بارسلون مشغول به کار شد. او در 27 سالگی دوباره به لندن بازگشت و بعد از ساخت چندين آگهي تجاري براي سينما و تلويزيون كه چند جايزه را نيز برايش به همراه داشت، در سال 1992 اولين فيلم كوتاه حرفه‌اي خود را به نام "Tom Sweep " ساخت.

2090.jpg

در سال 1994 با یک استودیوی فرانسوی به همکاری پرداخت و فیلم «راهب و ماهی» را ساخت. این فیلم جوايز متعددي همچون جايزه سزار بهترين انيميشن كوتاه و جايزه كارتون طلايي را از آن خود كرد و نامزد دریافت جايزه اسكار نيز بود.
این کارگردان فیلم‌های پویانمایی، کارگردان چندان پرکاری نیست و در کارنامه فعالیت‌های او فقط نام پنج فیلم دیده می‌شود. با این حال دودوک در ساخت آگهی‌های تجاری و تصویرگری کتاب نیز فعالیت می‌کند. او از سال 1991 تاکنون تصویرگری کتاب‌هایی همچون «مارها و نردبان‌ها»، «تاریخ جنوا» و «اسکار و هو» را انجام داده است.
«عطر چای» در بخش مسابقه جشنواره پویانمایی تهران به نمایش در خواهد آمد.


منبع: انیماتورهای ایران
 

animations

Active Member
گربه «شرك» قهرمان فيلم «پوس چكمه بوش» مي‌شود

pictures

انيميشن كمدي و ماجراجويانه «پوس چكمه بوش» توسط «پيتر آرامسي» كارگرداني مي‌شود.
اين محصول تازه كمپاني دريم وركز، حال و هوايي فانتزي دارد.
«برايان لينچ» و «ديويد اچ اشتاينبرگ» قصه فيلم را نوشته‌اند و «تام ويلر» كار نگارش فيلمنامه را به عهده دارد.
«آنتونيو باندراس» بازيگر اسپانيايي‌تبار سينما كه در مجموعه فليم «شرك» به جاي گربه چكمه پوش صحبت كرد در نسخه مستقل سينمايي ماجراجويي‌هاي اين كاراكتر بانمك هم دوباره صدايش را به اين شخصيت قرض مي‌دهد.
در «پوس چكمه پوش» يك بار ديگر پوس كه جنگجويي دلاور و شمشيرسازي ماهر است، وارد ماجراجويي‌هاي خاص و شخصي خودش مي‌شود. او كه ديگر در كنار شرك و دوستانش نيست بايد مشكلات خود را به تنهايي حل كند.
اولين قسمت «شرك» سال 2001 به نمايش عمومي درآمد ولي كاراكتر پوس چكمه پوش از قسمت دوم فيلم در سال 2004 به جمع شخصيت‌هاي آن پيوست.
در «شرك 2» تماشاگران سينما با شخصيت جذاب و دوست داشتني رو به رو شدند كه يك گربه بود. اين گربه مثل آدم‌هاي اسپانيايي‌زبان يك كلاه بزرگ حصيري به سر گذاشته بود و يك چكمه بلند سياهي به پا داشت.
در قصه قسمت دوم، اين كاراكتر خصلتي منفي داشت كه قرار بود كاراكتر شهرك را از بين ببرد، اما طي ماجرا و تغيير موضع داده و به كمك شرك مي‌آيد.
گربه چكمه پوش در قسمت سوم مجموعه فيلم «شرك» هم حضور داشت و مسئولان كمپاني دريم وركز مي‌گويند او در قسمت چهارم هم بازي دارد.
قسمت چهارم اين انيميشن اواخر ماه مه 2010 به روي پرده سينماها مي‌رود.
تهيه كنندگان «شرك» و «پوس چكمه پوش» مي‌گويند حضور اين گربه دوست‌داشتني در قصه «شرك» مانع از حضور مستقل او در «پوس چكمه پوش» نمي‌شود.
به اعتقاد آنها اين گربه آنقدر محبوبيت و ماجراجويي دارد كه مي‌تواند به صورت همزمان درهر دو پروژه حضور داشته باشد.
آنتونيو باندراس هم كه به جاي اين شخصيت انيميشني صحبت مي‌كند نسبت به كار همزمان و مداوم در هر دو پروژه اعتراضي ندارد.
3 قسمت قبلي «شرك» در سطح بين المللي بيش از 2 ميليارد دلار فروش كرده‌اند. اما تحليل‌گران سينمايي بعيد مي‌دانند ماجراجويي‌هاي مستقل گربه چكمه پوش بتواند چنين موفقيتي را تكرار كند.
هنوز معلوم نيست «پوس چكمه پوش» در چه تاريخي توليد خود را شروع مي‌كند. به اين ترتيب زمان اكران عمومي آن هم مشخص نيست.
كمپاني دريم وركز از سال 2004 و پس از موفقيت «شرك 2» و موفقيت كاراكتر گربه چكمه پوش (كه بيشتر از بقيه شخصيت‌هاي فيلم مورد توجه تماشاگران قرارگرفت) تصميم به توليد انيميشن مستقلي با حضور اين شخصيت گرفت.
در طول اين سالها دريم وركز در جست و جوي قصه‌اي جذاب براي اين كاراكتر بود.


منبع: انیماتورهای ایران
 

animations

Active Member
بازسازی انیمیشن کلاسیک پینوکیو

با «پينوكيو»، كمپاني «والت ديزني» انيميشن‌هاي كلاسيك خود را بازسازي مي‌كند.

A0210072.jpg

انيميشن دستي و معروف «پينوكيو» اولين محصول كارتوني اين كمپاني است كه بازسازي ديجيتالي مي‌شود.

كمپاني والت ديزني از چند سال قبل اين سوال را مطرح كرده بود كه چگونه مي‌توان يك اثر كلاسيك را به صورت امروزي درآورد و كيفيت كلي آن را بهبود بخشيد؟ پاسخي كه هنرمندان شاغل و پوياي اين كمپاني براي اين سوال پيدا كردند، اين است كه هر اينچ آن آثار كلاسيك را بايد غرق رنگ‌آميزي كرد.

انها اين كار را با فيلم محبوب «پينوكيو» شروع كردند. اين بار كامپيوتر ديجيتالي به كمك هنرمندان كمپاني آمد و اشعه ايكس، تواناي خود را براي خلق مجدد آثار كلاسيك نشان داد. كمپاني والت ديزني در مورد نوع كار هنرمندان واحد انيميشن خود توضيح زيادي به رسانه‌هاي گروهي نداده است و فقط از آنها و دوستداران ژانر انيميشن دعوت كرده تا به تماشاي محصول جديد بنشينند.

در كمپاني والت ديزني، اين سوال مطرح بود كه نسخه‌هاي بازسازي شده انيميشن‌هاي كلاسيك خود را به صورت نسخه سينمايي روانه پرده سينماها كند، يا آنها را مستقيما به بازار دي‌وي‌دي بفرستد؟ نتيجه بحث‌ها اين شد كه اين انيميشن‌ها، اول از شبكه تلويزيوني كمپاني والت ديزني پخش شود و سپس نسخه‌هاي دي‌وي‌دي آنها به بازار بيايد.

منابع نزديك به كمپاني مي‌گويند، مسئولان والت ديزني، نسبت به استقبال تماشاگران از نسخه‌هاي بازسازي شده انيميشن‌هاي كلاسيك خود، شك و ترديد داشتند. سئوالي كه براي آنها در اين رابطه مطرح بود اين بود كه آيا تماشاگران امروزي حاضرند براي فيلم‌هايي كه بارها و بارها ديده شده است، هفت دلار پول نقد بپردازند؟

به اين ترتيب، تماشاگران سينما روز 10 مارس (20 اسفند) مي‌توانند نسخه بازساي شده ديجيتالي «پينوكيو» را از تلويزيون تماشا كنند.

وني بلوث يكي از انيماتورهاي معروف كمپاني والت ديزني در اين رابطه مي‌گويد: «براي همه ما ماهيت كار اهميت داشت. براي كساني كه اي انيميشن‌هاي كلاسيك را دوست دارند و سال‌ها با آنها زندگي كرده‌اند. ديدن نسخه‌هاي مرمت شده و ديجيتالي شده اين فيلم ها لذت خاصي را به همراه دارد.»

به صورت معمول، هر اقدام واحد انيميشن كمپاني والت ديزني به سرعت از سوي ديگر كمپاني‌هاي فيلم‌سازي پي گرفته مي‌شود. اما اين باز كمپاني والت ديزني كاري كرده است، كه بقيه كمپاني‌ها توانايي انجام آن را ندارند. علت امر هم اين است كه ديگر كمپاني‌هاي فيلم سازي يك آرشيو غني فيلم‌هاي انيميشن‌ كلاسيك ندارند!


منبع : خبرگزاری فارس
ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
کانال دیزنی محبوب ترین شبکه انیمیشنی 2008

کانال دیزنی به خاطر ساخت سریالهایی چون The Suite Life on Deck و با هدف مخاطب قراردادن کودکان و نوجوانان گروه سنی 6 تا 14 سال برای سومین سال پیاپی عنوان نخست ساخت سریالهای تلویزیونی را در سال 2008 از آن خود کرد.

disney.jpg

طبق نظرسنجی صورت گرفته ازبین تماشاگران تمامی رده های سنی و به ویژه بینندگان ردۀ سنی 9 تا 14 اين كانال که سریال Camp Rock را در حال پخش دارد باز هم عنوان نخست پخش سرگرمیهای تلويزیونی را به خود اختصاص داد.

phineas.jpg
HannahMontana_V3.jpg
WaverlyPlace_WizardSchool.jpg


همچنین این شبکه با ساخت سریال Phineas and Ferb در کنار برنامه هایی چون Hannah Montana (خاله نرگس دیزنی) و Wizard of Waverly (برنامه عمو پورنگی دیزنی) و به دلیل برخورداری ازکیفیت و استانداردهای لازم در ساخت سریالهای تلویزیونی و جذب مخاطبین گروه سنی 9 تا 14 سال توانست کاندیدای دریافت جایزۀ سال گردد. شركتClubhouse Mickey Mouse که زیرمجموعۀ Playhouse Disney می باشد در رده بندی صورت گرفته در سال 2008 در بین ده شبکه برترساخت سریالهای تلویزیونی قرارگرفت .

این ششمین سال متوالی ست که در رده سنی6 تا 11 این شبکه به عنوان برتر دست پیدا میکند همچنین درگروه سنی 9 تا 14 سال طی هشت سال گذشته این شبکه همواره برترین انتخاب بوده است شایان ذکر است که در مجموع کلیۀ رده های سنی این شبکه در رقابت با سایر شبکه های تلویزیونی که مخصوص رده سنی بزرگسالان طراحی شده اند در ردیف دوم قرار گرفت .

کانال دیزنی با 4/2 میلیون رأی به عنوان دومین شبکۀ پربیننده تعیین و برای سومین سال متوالی به کسب مقام برتر نائل شد.

هدف از راه اندازی این کانال پیشتازی در پخش سریالهای انیمیشنی تعیین شده است . در یکم فوریه 2008 با پخش سریال انیمیشنی Phineas and Ferb که ماجراجوئی های دو برادر ناتنی را به نمایش می گذارد شایستگی عنوان شبکۀ تلویزیونی درجه یک را به خود اختصاص داد. همچنین سایت این شبکه به آدرس Disneychannel.com با 5/10 میلیون بازدید در ماه به عنوان پربیننده ترین سایت در مقایسه با سایتهای نایک (با 5/8 میلیون) NBC (با 4/7 میلیون) و CBS (با 4/5 میلیون) برگزیده شد.


منبع: Nielsen Media Research
ترجمه: ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
سلام دوستان
لطفا برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای انیمیشن ایران و جهان حتما به سایت ایرانیان انیمیشن سر بزنید .هر روز آپ دیت میشه و تو قسمت مقالات هم اطلاعات جامعی موجود هست
 

sara.mp

Member
یکی از سازندگان انیمیشن نامزد اسکار "والس با بشیر" از چهارشنبه فیلمی کوتاه درباره مصائب مردم بی‌دفاع غزه را در اینترنت به نمایش گذاشت.
اسوشیتدپرس اعلام کرد یونی گودمن ابراز امیدواری کرد فیلم انیمیشن 90 ثانیه‌ای "منطقه بسته" توجه جهانیان را به مصائب مردم غزه جلب کند.
رژیم صهیونیستی از ژوئن 2007 و پس از آنکه حماس کنترل غزه را به دست گرفت، این منطقه را تحت محاصره خود درآورده است. این رژیم از آن زمان تاکنون ضمن اعمال محدودیت‌های شدید در برابر خروج فلسطینی‌ها مانع ارسال کالا و مواد غذایی به این شهر می‌شود که روی نوار ساحلی مدیترانه واقع است.
از ژانویه پیش و پس از آنکه تهاجم وحشیانه ارتش رژیم صهیونستی به غزه بعد از سه هفته به پایان رسید، فلسطینی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به دفعات خواهان باز شدن مرزها و ارسال مواد ضروری به این شهر بوده‌اند.
گودمن گفت ساخت فیلم "منطقه بسته" را پیش از آغاز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه آغاز کرد، اما این تقابل روی فیلم او تاثیر گذاشته است.
"منطقه بسته" تلفیقی از انیمیشن و صحنه‌های واقعی و درباره پسر بچه‌ای است که پرنده‌ای را دنبال می‌کند، اما یک دست بزرگ مانع اوست. این دست با یک وسیله برش شیرینی، اطراف غزه را برش می‌زند و اجازه نمی‌دهد پسر رد شود. در همین حال محل زندگی پسر موشک‌باران می‌شود و او راه فرار ندارد.
گودمن یکی از انیماتورهای اصلی مستند انیمیشنی و ضدجنگ "والس با بشیر" به کارگردانی آری فولمن است که اولین بار مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد و امسال نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بود.
این فیلم درباره قتل عام سال 1982 در دو اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان به دست شبه‌نظامیان مسیحی است که با حمایت رژیم صهیونیستی انجام شد. "منطقه بسته" از چهارشنبه در دو وبسایت closedzone و YouTube پخش شده است.
منبع سایت ایرانیان انیمیشن به نقل از خبرگزاری مهر
 

DIMO

Active Member
خیلی ممنون بابت خبر ولی میشه برگردون انگلیسی این انیمیشن رو هم بزارید تا بریم نگاهش کنیم...
 

sara.mp

Member

animations

Active Member
گزارشی از استدیو والت دیزنی

گزارشی از تور کوتاه امسال آکادمی اسکار از استودیوی والت دیزنی


بیش از یک دهه است که عضو انجمن داوران آکادمی علوم و هنر اسکار و فیلمهای علمی کوتاه در بخش آثار انیمیشنی میباشم . هر سال مشتاقانه منتظر اکران های پاییزی آکادمی اسکار هستم زیرا که در واقع اینجا مکانی ست برا ی حضور در بهترین فستیوال فیلم در جهان.

ما شانس دیدن بهترین فیلم های کوتاه انیمیشنی از سراسر دنیا را پیدا می کنیم و می توانیم از بین آنها پنج نفر را به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب کنیم.

D4-Julien-Bob.jpg

صحبت با عوامل انیمیشن اختاپوسها هنگام صرف نهار​


این امتیاز را داشتم که یک روز را با سه فیلم ساز انیمیشن های کوتاه Oktapodi، Lavatory Lovestory و La Maison en Petite Cubes که هر سه نامزد دریافت جایزۀ اسکار شده بودند سپری کنم. افرادی که با استقبال از سوی زادگاه انیمیشن آمریکا یعنی استودیوی والت دیزنی مواجه و برای سفری کوتاه به آنجا دعوت شدند.

این ایده زاییدۀ افکار ران دایاموند یکی از اعضاء آکادمی بود که هر ساله فیلم سازان انیمیشنی را برای دیدار با همکاران و همتایانشان از مراکز اصلی انیمیشنی از لس آنجلس و سن فرانسیسکو دعوت میکرد.

امسال دیدن فیلم سازانی که از اقصی نقاط دنیا چون فرانسه، هند، ژاپن و روسیه به این نقطه سفر کرده بودند بعلاوه 140 انیماتور از دیزنی که همگی مورد استقبال، تجلیل و اکرام واقع شدند، به واقع برای من بسیار تجربه منحصر به فردی بودبه همین خاطر می توانم بگویم که تقریباً در تمام مدت همکاری من با آکادمی این یکی از با ارزش ترین تجربیاتم بود.

روز با بازدید از کتابخانه تحقیقاتی انیمیشن استودیوی دیزنی واقع در گلندال کالیفرنیا آغاز شد که متأسفانه استفاده از آن برای عموم امکان پذیر نیست . تاریخچۀ هنری انیمیشن استودیوی دیزنی به طور کامل و دست نخورده در آن جای گرفته و توسط نسل جدید انیماتورهای دیزنی مورد استفاده قرار میگیرد.آنها با نگاه انداختن به برگه های مربوط به نقاشی های اصلی و اولیه و پس زمینه فیلم های قدیمی ،فریم به فریم از آنها در ارتباط برقرار کردن بین آبجکت های هنری مرتبط با انیمیشنهای امروزی بهره میبرند.

D4-ARL-Art-Bob.jpg

در آنجا ما را به دیدن برخی از طراحی های اصلی و اولیه از کاراکترهای ابتدایی دیزنی چون سفید برفی و حتی هیجان انگیزتر مانند Steamboat Willie و Oswald the Rabbit بردند. در حقیقت نسل انیماتورهای قرن 21 استودیو را دیدم که در حال بررسی طرح های اصیل مدادی و کاغذی از انیمیشن های اولیه تولید شده تاکنون ، بودند. جهت یادآوری به کسانی که در این زمینه آشنایی ندارند باید بگویم که سال ها پیش از ورود کامپیوتر به این عرصه برای کشیدن طرح های هنری از مدادهایی استفاده میشد که در واقع چوب هایی به رنگ زرد – نارنجی بودند که یک داخل آنها تکه ای سرب وجود داشت و با آنها بر روی چیزهایی که اصطلاحا کاغذ نامیده میشد نقاشی میکردند.

D4-Disney-Animation-Buildin.jpg

ساختمان اصلی دیزنی​


پس از بازدید از بخش کتابخانه به استودیوی اصلی دیزنی یعنی جایی که ساختمان انیمیشن قرار داشت رفتیم. بعد از استراحت کوتاهی نامزدان دریافت جایزۀ اسکار به انیماتورهای دیزنی که در سالن آمفی تئاتر جمع شده بودند معرفی شدنه و بعد از آن فیلم های نامزدان دریافت جایزۀ به اکران درآمد.

چون ما - اعضاء اسکار- پیشاپیش این فیلم ها را دیده بودیم به گشت زدن در بخش اصلی استودیو ادامه داده و از یکی از بخش های اصلی استودیو به نام Hyperion Building دیدن کردیم. این ساختمان قبلاً در منطقۀ SilverLake کالیفرنیا قرار داشت - در واقع دیزنی کار خود را از آنجا شروع کرد - و هم اکنون به محل کنونی یعنی Burbank نقل مکان کرده است.

D4-Multiplane-Bob.jpg

بررسی دوربین های چند منظوره​


توقف کوتاه و سریعی از بخش معروف دوربین های چند منظوره استودیو داشتیم. ــ این همان بخشی ست که به فیلم های دیزنی ظاهر کلاسیک می بخشید که دیگر از آنجا استفاده نمیشود .این دوربین ها در سطوح گوناگون ، برنامه ریزی های چند منظوره ای داشتند که به انیماتورها اجازه می داد تا پرسپکتیوی شبیه به آنچه که دوربین های لایواکشن می سازند، ایجاد کنند.

با عجله برگشتیم تا به موقع به انتهای اکران فیلم ها و جلسه پرسش و پاسخ انیماتورهای دیزنی برسیم. بعد از این قسمت موقع پذیرایی ناهار این فرصت را پیدا کردم که بتوانم کپی جداگانه با آنان داشته باشم.

بعد از ناهار از بخش اصلی ساختمان انیمیشن استودیو که در آنجا دو فیلم جدید دیزنی در حال تولید بودند دیدن کردیم. یکی از این فیلم ها پرنسس و قورباغه بود که در آن می شد اثری از بازگشت به دورۀ کلاسیک انیمیشین های دستی دیزنی را دید.

آن چه که ما را شیفتۀ خود کرد این بود که همانند سفید برفی انیماتورها دوباره با استفاده از مداد و کاغذ در حال کشیدن انیمیشن ها بودند. هرچند بر خلاف فیلمهای قدیمی نقاشی های مدادی به صورت دیجیتالی در کامپیوترها اسکن می شدند و work stationها (ایستگاه های کاری ) با امکاناتی که در اختیار دارند از این اسکن ها در بخشهای رنگ آمیزی استفاده میکنند با همان تصوری که از رنگ آمیزی سل انیمیشن دارید و سپس گروه بینابین گرها به انیمیشن حرکت می دهند . در حال حاضر کامپیوترها نقش دوربین را هم دارند .

پرداختن به تمامی جزئیات این دو فیلم جدید دیزنی تقریباً در این ساختمان انجام میگیرد . از داستان نویسی و طراحی تولید تا تصمیم گیری در مورد پوشش کاراکترها.

D4-DisneyGroupOutside.jpg

بیرون Mickey's hat​


در انتهای این تور فرصتی دست داد تا از داخل (Mickey's hat) بازدید کنیم – برای من این قسمت تور جداً جالب بود -

برنامۀ تور با یک دعوت از طرف انیماتورهای دیزنی به پایان رسید. آنها ما را مختصراًدر جریان پیشرفت کاری اشان قرار دادند. 16 شات تکمیل شده و برای ارسال به مرحله بعدی منتظر تایید بودند .

بنا به دلایل محرمانه آنها از ما خواستند که درباره آنچه دیدیم چیزی نگوییم.اما به طور کلی

می توانم بگویم زمانی که کارگردان و سایر عوامل تیم احساس میکردند که صحنه ی فیلمبرداری شده کامل و عالی به نظر میرسد عنوان "نهایی های رنگ شده " را برای آنها استفاده می کردند و این به این معنا بود که آنها صحنه های مذکور را تائید کرده اند. سایرین باید طرحهای مدادی را به تائید نهایی میرسانند و به گروه رنگ تحویل می دادند .گروه سومی هم بود که کار rough sketches را انجام میدادند

یک نکته را هم یادآور شوم که در یکی از همین صحنه های نهایی در معرض تائید ناگهان یکی از انیماتورها فریاد زد صبر کنید! در سایۀ یکی از فریم های نهایی پرش وجود دارد، آنها با بررسی مجدد به صورت خیلی آهسته و فریم به فریم متوجه اشکال کار شده و آن را رفع کردند .

همین توجه این چنینی به جزئیات ست که باعث می شود فیلم های انیمیشنی دیزنی و یا سایر انیمیشن هایی از این دست قابلیت نامزدی برای اسکار را پیدا کنند .

بالاخره چه کسی قرار است در این دوره برنده جایزه اسکار باشد ؟ همیشه یک درک نادرست دربارۀ اسکار وجود داشته و آن این است که از بین پنج نامزد اسکار یک نفر برنده است و مابقی بازنده. اما وقتی که انیماتورهای کاندید اسکار را در کنار سایر همکارانشان در استودیوی دیزنی و در یک اطاق دیدم صرف نظر از اینکه تصمیم عاملان آکادمی اسکار چه خواهد بود، باید بگویم که همگی آنها برنده اند. این یک حرف کلیشه ای نیست چرا که فیلم های آنها توانسته خیل عظیمی از مردم را تحت تاثیر قرار دهد و این در نهایت یعنی تحقق هدف اصلی سینما.


نوشته : Bob Degus(oscartour.animationblogspot.com)
ترجمه : سایت ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
خلاصه داستان انیمیشن کوتاه جدید پیکسار

انیمیشن کوتاه نیمه ابری محصول جدید شرکت پیکسار به کارگردانی Peter Sohn و تهیه کنندگی Kevin Reher قرار است بعد از پروژۀ آپ به نمایش درآید. داستان آن دربارۀ لک لک ها و آدم های ابری ست که با همکاری یکدیگر بچه هایی را در شکل، اندازه و گونه های مختلف خلق می کنند.

در خلاصه این داستان آمده است : همه ما می دانیم که لک لک ها بچه ها را به جاهای مختلف حمل می کنند، اما از کجا آنها را می آورند؟ جواب این سئوال در لایه استراتوسفر جو زمین (10 تا 50 کیلومتری بالای زمین) قرار دارد. جایی که آدمهای ابری بچه ها را آفریده و به آنها زندگی می بخشند. گاس یک ابر خاکستری رنگ تنها و متزلزل با اعتماد به نفس پایین است که در آفریدن بچه های خطرناک بسیار مهارت دارد. کروکودیل ها، جوجه تیغی ها، قوچ ها و چیزهایی شبیه این موجودات.

موجودات مورد علاقه گاس مانند آثار هنری اند اما حمل آنها از توانایی شریک وفادار او، پک، خارج است. هرچه قدر این موجودات وحشی تر خلق می شوند، حمل آن برای پک سخت تر و سخت تر می شود. آیا پک از پس حمل محموله خطرناک و خلق تند رفیقش گاس برمی آید. باید منتظر ماند و دید.


منبع : animationmagazine
ترجمه : ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
هیولاها علیه بیگانگان فضایی

این انیمیشن محصول آینده کمپانی دریم ورکس می باشد که به کارگردانی Rob Letterman و Conrad Vernon در بیست و هفتم مارس ۲۰۰۹ اکران خواهد شد.خلاصه داستان:

یک شهاب سنگ حاوی مواد آلوده و روغنی از فضا، به سختی و به طور غیر منتظره ای با دختری به نام سوزان مورفی برخورد می کند، در روز عروسی دختر جوان به یکباره قد وی، به طرز اسرارآمیزی به 15 متر میرسد و خیلی زود لقب "هیولا" به خود میگیرد. ارتش فوراً دست به کار شده و او را دستگیر کرده و در یک اردوگاه مخفی دولتی، زندانی می کند. دنیا میفهمد که ارتش، طی سالها به طور مخفیانه هیولاهای دیگری را هم زندانی می کرده است.

monsters-vs-aliens.jpg


منبع: انیمیشن برای همه
 

animations

Active Member
ماشینها2

قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار ماشینها ساخت کمپانی پیکسار سال۲۰۱۲اکران خواهد شد.کارگردان این اثر براد لوئیس خواهد بود.در این قسمت مک کوئین و ماتر به سفر خارجی می روند تا مهارتهای خود را به رخ جهانیان بکشند.کارگردان این اثر((براد لوئیس))تهیه کننده اثر برجسته و برنده جایزه اسکار پیکسار راتاتوئی است.

cars-2-disney-pixar.jpg

منبع: انیمیشن برای همه
 

max123

Member
تورنت انیمیشن هیولا ها عیله بیگانگان

این انیمیشن رو همین الان دیدم خوبه ولی به پای کار های پیکسار نمی رسه در هر صورت کار جالبی بود حالشو ببرید ...
 

پیوست ها

  • m vs a.rar
    14.5 کیلوبایت · بازدیدها: 13

animations

Active Member
این انیمیشن رو همین الان دیدم خوبه ولی به پای کار های پیکسار نمی رسه در هر صورت کار جالبی بود حالشو ببرید ...


چه باحال... چند روز بیشتر از اکرانش نمی گذره لینک تورنتش اومده. باید پرده ای باشه. نه؟
مرسی max123 جان. کاش یه تاپیک برای دانلود انیمیشن های بلند هم می زدیم. :D
 

animations

Active Member
والت‌ديزني فيلم‌هاي قديمي خود را سه‌بعدي مي‌كند

Walt%20Disney%20-%20Lion%20King%20family%20dim-thumb.jpg

كمپاني والت ديزني نه فقط برخي از محصولات جديد خود را به صورت سه بعدي توليد مي‌كند، بلكه قصد دارد تعدادي از فيلم‌هاي قديمي خود را نيز به شكل سه بعدي روانه اكران عمومي سينماها كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين كمپاني اعلام كرد قسمت دوم و سوم انيميشن «قصه اسباب‌بازي» را روز دوم اكتبر به نمايش عمومي مي‌گذارد.

زمان نمايش عمومي اين فيلم‌ها دو هفته خواهد بود. «قصه اسباب‌بازي 2» محصول جديد كمپاني ديزني است كه تا قبل از اين به روي پرده سينماها نرفته است. ولي «قصه اسباب‌بازي‌ 2» به صورت معمولي حدود هفت سال قبل اكران عمومي شد و حالا تماشاگران مي‌توانند نسخه‌هاي جديد سه بعدي آن را تماشا كنند.

اما كمپاني ديزني به سه بعدي كردن انيميشن‌هاي كامپيوتري خود قناعت نكرده و قصد دارد نسخه سه بعدي انيميشن سنتي و كلاسيك «ديو و دلبر» را هم به نمايش عمومي بگذارد.

اين نسخه جديد 12 فوريه اكران خواهد شد.

«مارك زواردي» يكي از مسئولين واحد انيميشن كمپاني ديزني مي‌گويد: «نمايش همزمان دو قسمت از «قصه اسباب‌بازي» تلاشي براي آن است كه پدر و مادرها، بچه‌ها و بقيه مردم در هر سن و سالي كه هستند راهي سالن‌هاي نمايش شوند و بتوانند فيلي را كه زماني به صورت دو بعدي ديده بودند، حالا به صورت سه بعدي تماشا كنند. اطمينان داريم تماشاگران هم از اين دو فيلم در شرايط تازه، استقبال خيلي خوبي خواهند كرد.

كمپاني ديزني براي سال 2010 حدود 17 فيلم سه بعدي را آماده نمايش مي‌كند. در بين اين محصولات مي‌توان به فيلم مثل «بالا» (انيميشن مشترك با شركت پيكسار، در ماه مه) «يك كريسمس كارولي» (ساخته «رابرت زمه‌كيس» با بازي «جيم كري» در ماه نوامبر، اين فيلم با نگاهي به قصه كتاب «چارلز ديكنز» ساخته شده است)، «آليس در سرزمين عجايب» (ساخته «تيم برتن» با بازي «جاني دپ») و «ترون» (نسخه دوباره سازي شده يك اثر علمي - تخيلي ماجراجويانه دهه هشتادي)

اين كمپاني با همكاري شركت كامپيوتري پيكسار، نسخه سه بعدي قسمت دوم «ماشين‌ها» را هم براي نمايش در سال 2011 آماده مي‌كند.

موفقيت خوب مالي نسخه‌هاي سه بعدي انيميشن «هيولاها عليه بيگانه‌هاي فضايي» محصول كمپاني «دريم وركز» در اكران عمومي هفته قبل سينماهاي آمريكا، بقيه كمپاني‌هاي فيلم‌سازي را به شتاب در توليد فيلم‌هاي سه بعدي وا داشته است.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
موفقیت انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان

موفقيت خوب مالي «هيولاها عليه بيگانه‌هاي » ضمن اين كه هاليوود را به موفقيت كلان محصولات سينمايي‌اش در فصل تابستان اميدوار كرده موجب ترغيب بيشتر آمريكايي‌ها به سرمايه‌گذاري روی محصولات سه‌بعدي شده است.

A0539231.jpg

كمپاني‌هاي فيلمسازي اميدوار هستند امسال يك تابستان گرم و پر بار سينمايي داشته باشند. انيميشن كامپيوتري و سه بعدي جديد كمپاني دريم وركز در سه روز اول نمايش خود 58 ميليون دلار فروش كرد و لقب بهترين افتتاحيه سال 2009 را از آن خود كرد. استقبال خيلي خوب تماشاگران از اين فيلم، باعث خوش‌بيني صنعت سينما و تحليل‌گران اقتصادي آن شده است. تحليل گران سينمايي قبل از اكران عمومي «هيولاها عليه بيگانه‌هاي فضايي» پيش‌بيني افتتاحيه 50 تا 60 ميليون دلاري براي آن مي‌كردند.

اين فيلم اولين محصول بزرگ سه‌بعدي كمپاني دريم وركز است. اهالي صنعت سينما مي‌گويند اين افتتاحيه عالي به معني اشتياق زياد تماشاگران براي ديدن فيلم‌هاي جذاب و سرگرم كننده است. به اين ترتيب مي‌توان اميدوار بود كه طي هفته‌هاي آينده و با شروع فصل تابستان كه معمولا از اوائل ماه مه شروع مي‌شود فيلم‌هاي سينمايي با افتتاحيه‌هاي خيلي خوب كار خود را آغاز كنند و خيلي سريع تبديل به كارهايي بسيار پرفروش شوند.

ركورددار قبلي بهترين افتتاحيه سينما در سال 2009 فيلم كميك ابرقهرمانانه «نگهبان» بود كه با افتتاحيه‌اي 55 ميليون دلاري شروع كرد و چند روز پيش تبديل به فيلمي 100 ميليون دلاري شد.

تحليل‌گران اقتصادي سينما مي‌گويند جدول گيشه نمايش آمريكا امسال در مقايسه با سال قبل در همين ايام با يك رشد 40 درصدي فروش روبرو بوده است.

موفقيت خيلي خوب «هيولاها عليه بيگانه‌هاي فضايي» كه با هزينه‌اي 165 ميليون دلاري تهيه شده است، در عين حال از يك نظر ديگر هم براي هاليوود اهميت دارد. صنعت سينماي آمريكا به مدد موفقيت اين فيلم سرمايه‌گذاري بيشتري روي محصولات سه‌بعدي خود مي‌كند. هاليوود در حال حاضر مشغول كار روي 40 فيلم سه بعدي جديد است كه طي سه سال آينده روانه اكران عمومي مي‌شوند.

«هيولاها عليه بيگانه‌هاي فضايي» در عين حال يك ركورد فروش براي فيلم‌هاي سه بعدي هم بوده است. مسئولان دريم وركز مي‌گويند 32 ميليون دلار از فروش افتتاحيه 58 ميليون دلاري اين فيلم مربوط به نسخه‌هاي سه بعدي آن است. اين فيلم در 4104 سالن سينماي آمريكا و كانادا به روي پرده سينماها رفت كه حدود هزار تاي آن سينماهاي سه‌بعدي بوده‌اند. ريس ويترزپون ، پل رود و راين ويلسن به‌جاي كاراكترهاي كارتوني قصه فيلم صحبت كرده‌اند.


منبع : خبرگزاری فارس
ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
انیمیشن up در افتتاحیه جشنواره کن 62

برای اولین بار در تاریخ یک کارتون فیلم افتتاحیه جشنواره کن 62 شد. انیمیشن سه‌بعدی "بالا" ساخته یکی از خالقان "داستان اسباب‌بازی" به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم کن انتخاب شد.
رویترز اعلام کرد کمدی انیمیشن "بالا" به کارگردانی پیت داکتر تولید استودیو پیکسار فیلم افتتاحیه جشنواره کن امسال است که 13 تا 24 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد 1388) در ساحل جنوب فرانسه برگزار می‌شود.
این فیلم داستان یک بادکنک‌فروش 78 ساله به نام کارل فردریکسن است که با بستن هزاران بادکنک به خانه خود به یک آرزوی دیرین جامه عمل می‌پوشاند و راهی سفری پرماجرا به آمریکای جنوبی می‌شود، اما به زودی پی می‌برد در این سفر تنها نیست و یک پسر 9 ساله ماجراجو نیز او را همراهی می‌کند.
داکتر 40 ساله یکی از نویسندگان دو انیمیشن موفق "داستان اسباب‌بازی" و "اسباب‌بازی 2" بود و در مقام کارگردان نیز انیمیشن پرفروش "موسسه هیولاها" را در کارنامه دارد.
او سال 1996 برای "داستان اسباب‌بازی" نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود و "موسسه هیولاها" او نیز سال 2002 نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن بود. داکتر سال 2003 برای انیمیشن کوتاه "خودرو جدید مایک" نامزد اسکار شد و پارسال نیز به عنوان یکی از نویسندگان انیمیشن برنده اسکار "وال - ای" نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود.
فیلم انیمیشن "بالا" از 29 مه در سینماهای آمریکا اکران می‌شود. تا پیش از این چند فیلم انیمیشن در بخش رسمی جشنواره کن به نمایش درآمده، اما تاکنون سابقه نداشته است یک انیمیشن فیلم افتتاحیه این رویداد معتبر سینمایی باشد.
پارسال انیمیشن "والس با بشیر" آری فولمن یکی از فیلم‌های بخش مسابقه کن بود و "شرک" 2001 و کارتون کلاسیک "دامبو" 1947 نیز در بخش رسمی این جشنواره نمایش داده شدند. ریاست هیئت داوران شصت و دومین جشنواره فیلم را ایزابل هوپر بازیگر تحسین‌شده فرانسوی به عهده دارد.
منبع : خبرگزاری مهر و سایت ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
و اینک تمبر سیمپسونها !!

در سال 2009 تمبر درجه یکی به مناسبت یادبود "سیمپسونها" به قیمت 44 سنت در آمریکا به چاپ خواهد رسید. این تمبر که تصاویر همه اعضای خانواده سیمپسونها در آن دیده می شود، توسط مت گرونینگ، خالق و تهیه کننده این سریال طراحی شده است.

the_simpsons.jpg

سریال سیمپسونها که برنده 24 جایزه امی، یک جایزه پی بادی و چند جایزه دیگر می باشد، طولانی ترین سریال کمدی در آمریکا می باشد که بیست سال از پخش آن می گذرد و داستان آن زندگی یک خانواده متوسط آمریکایی ست که دارای پنج عضو به اسامی، هومر، مارج، بارت، لیزا و مگی ست.

اولین تصویر از این تمبر را می توانید روز پنجشنبه در سایت www.usps.com ببینید که در همان روز اداره پست آمریکا تاریخ انتشار و نحوه سفارش این تمبر را اعلام خواهد کرد. سالانه حدود پنجاه هزار تمبر جدید به اداره پست آمریکا پیشنهاد می شود که فقط بیست تای آنها مورد موافقت قرار گرفته و چاپ می شود.


منبع: انیمک
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا