۱۰ تا از بهترین میانبرهای ویندوزی

sh1 graphic

Well-Known Member
۱۰ تا از بهترین میانبرهای ویندوزی
میانبرهای صفحه کلید نماد تولید کننده بودن کامپیوترها هستند. هنگامی تازه کارها به آرامی نشانگر موس کامپیوتر را برای پیدا کردن دکمه ها و کلیک بر روی آنها جستجو می کنند، حرفه ای های کامپیوتر در عرض یک چشم به هم زدن با کلیدهای ترکیبی کار خود را انجام می دهند. به طور حتم، هر کاربری چند عدد از این میانبرها را می شناسد و ممکنست آنها را فراموش کرده باشد. اما در ادامه ۱۰ عدد از کارآمدترین از این میانبرها آمده اند که ممکنست شما حتی از وجود آنها بی خبر باشید.
۱٫نماد ویندوز + L

می خواهید مدتی از کامپیوترتان دور شوید؟ با ترکیب این دو دکمه بلافاصله صفحه ویندوز را قفل کنید.
۲٫Shift+Delete

راحتترین راه برای پاک کردن فایلها Drag‌یا کشیدن به سمت Recycle Bin است. و حتی راحت طلبانه تر از آن ایسنت که آن فایل را انتخاب کنید و بر روی Delete کلیک کنید. و اگر شما خیلی زیاد تنبل هستید می توانید پاک کردن دوباره از Recycle Bin را با پاک کردن فایلها از طریق Shift+Delete دور بزنید. با این کار فایلها مستقیما پاک شده و دیگر نیاز نیست تا به Recycle Bin مراجعه کنید و آنها را مجددا پاک کنید.
۳٫Alt+F6
اگر چند پنجره و برنامه ی مختلف در حال اجرا دارید. این میانبر به شما کمک می کند تا به سرعت بین برنامه ها و پنجره های باز به جستجو بپردازید. و وقت کمتری را صرف پیدا کردن پنجره ی مورد نظرتان باشید.

۴٫Shift+CTRL+N
در ویندوز اکسپلورر ویندوز ۷ به آسانی می توانید با فشردن Shift+CTRL+N یک new folder بسازید. هنگام بوجود آمدن new folder نام آن پر رنگ هست و شما می توانید آنرا تغییر دهید.


۵٫Windows+M
چند برنامه ی مختلف در حال اجرا دارید؟ دکمه نماد ویندوز+M را فشار دهید تا تمامی برنامه ها کوچک شده و صفحه ویندوز نمایان شود. برای نمایان شدن دوباره ی پنجره ها دکمه های ویندوز+Shfit+M را فشار دهید تا پنجره ها نمایان شوند.

۶٫Windows+Space bar
اگر می خواهید یک نگاه کوتاه به صفحه ی دستکتاپ بیندازید، نیازی به بستن یا کوچک کردن همه ی پنجره ها نیست. تنها کافیست دکمه ی نماد ویندوز+دکمه ی Space را فشار دهید، و تمامی پنجره ها کمرنگ می شوند و صفحه را می بینید. با رها کردن دکمه ها صفحه ی ویندوز به حالت اول بر می گردد.

۷٫Windows+Shift+ Left or Right Arrow
اگر مونیتورهای دوبل را تنظیم کرده اید تا صفحه ی کار بزرگتری داشته باشید، ممکنست بخواهید در یک لحظه تنها از یکی از آنها استفاده کنید. با فشردن دکمه ی ویندوز+شیفت+دکمه های جهت چپ یا راست صفحه ی شما به چپ یا راست منتقل می شود.


۸٫ نماد ویندوز+ ۱ یا ۲ یا ۳ یا ...
ویندوز ۷ یک ویژگی جدید دارد که به شما کمک می کند تا برنامه های موجود را برای دسترسی سریعتر به Taskbar متصل کنید. راه سریعتر اینست که دکمه ی نماد ویندوز+۱ را فشار دهید تا اولین برنامه ی موجود در نوارابزار انتخاب شود. (از چپ به راست) ویندوز+۲ برنامه ی دوم و ویندوز+۳ برنامه ی سوم و... را انتخاب می کند.


۹٫نماد ویندوز+T
نماد ویندوز+ شماره ها برنامه های رو نوارابزار را اجرا می کند، اما برنامه ی شما از قبل باز است. یک راه سریعتر وجود دارد. نماد ویندوز+T را فشار دهید و اولین برنامه ی در حال اجرا روی نوار ابزار انتخاب می شود. با فشردن دوباره ی این دکمه ها، دومین برنامه ی در حال اجرا انتخاب می شود. وقتی به برنامه ی مورد نظرتان رسیدید Enter‌ را بزنید تا برنامه بیاید. این میانبر تنها با برنامه های در حال اجرا کار می کند.

۱۰٫نماد ویندوز+ (-/+)
می خواهید نگاه نزدیکتری به صفحه ویندوزتان بیاندازید؟ نماد ویندوز و + را فشار دهید تا صفحه بزرگتر شود. زمانی که صفحه را بزرگتر کرده اید، موس را تکان دهید و صفحه به این سو و آن سو می رود. نماد ویندوز و – تصویر را دوباره کوچک می کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا