یک کابینت آشپزخانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت های آشپزخانه باکیفیت باید باید زیبا و منظم و البته متناسب با آشپزخانه به نظر برسند. انتظار می رود که کابینت ها حداقل بیست یا سی سال دوام بیاورند و با کاربری آسان را فراهم کنند. با این حال، بسیاری از افراد خیلی زودتر از این مدت با مشکلات کابینت مواجه می شوند و مشکلاتی مانند کج بودن درها، افتادگی، خراب شدن کشوها، صورت های خراشیده و فرورفته، لولاهای شل و تاب برداشتن جعبه ها را گزارش می دهند. این مشکلات به دلیل کیفیت پایین ساخت کابینت رخ می دهد. کابینت های بی کیفیت نه تنها منجر به مشکلات عملکردی و زیبایی برای صاحب خانه می شوند، بلکه هزینه های بالاتر از حد انتظار را در نصب و نگهداری نیز ایجاد می کنند. برای خرید هوشمندانه و جلوگیری از مشکلات در مسیر، به دنبال ویژگی های زیر در کابینت های برای بالا بردن کیفیت آنها باشید.
کابینت طرح چوب بهمراه هایگلاس ساده.jpg

چند ویژگی یک کابینت آشپزخانه با کیفیت​

  • استفاده از تخته یا ورق سه لایه
جعبه های کابینت معمولاً از تخته سه لا و یا تخته خرده چوب (نئوپان) ساخته می شوند. مستحکم ترین کابینت ها دارای کناره ها و پشتی های کامل تخته سه لا هستند تا در هنگام حمل و نصب تغییر شکل ندهند. همچنین به راحتی وزن میزهای سنگین را تحمل کنند و در برابر آسیب های ناشی از رطوبت مقاومت می کنند. نئوپان نسبت به در مقابل آسیب های ناشی از رطوبت و خرد شدن از مقاومت کمتری برخودار است و در پیچ ها و اتصالات آسیب پذیر است.

تخته سه لایی چیست؟​

تخته سه لایی که یکی از انواع تخته چندلایی یا پلای وود است، اولین نوع تولید شده تخته چندلایی به حساب می آید. تخته سه لایی یا تخته سه لا از بر روی هم قرار گرفتن سه ورق چوبی و چسباندن آنها بر روی یکدیگر تشکیل میشود. این تخته چوبی معمولا از چوب درختان سختی همچون توس، بلوط، ماهون، سرو، افرا و کاج ساخته میشود تا استحکام بالایی داشته باشد.
تخته سه لا.jpg
  • لولاها و ریل های با کیفیت
لولاهای کابینت یکی از مهم ترین اجزای کابینت آشپزخانه هستند - بدون آنها نمی توانید در را باز و بسته کنید. لولاها می توانند باعث سفت، شل یا ناهموار شدن درها و همچنین درهایی شوند که بسته نمی شوند.در طول روز شما بارها در و کشو کابینت‌های خود را باز و بسته می‌کنید.بنابراین استفاده از لولا و ریل آرام بند در درب و کشوها می‌تواند کمک بزرگی در افزایش طول عمر کابینت‌ها داشته باشد.با این کار درب‌های کابینت محکم بسته نشده و در نتیجه متوجه ضربه نخواهند شد.علاوه بر آن کمک گرفتن از لولا و ریل آرام بند از ایجاد صدای بلند و کوبنده نیز جلوگیری می‌کند.

  • کشوهای روان
  • کشو به آرامی و به راحتی باز و بسته شود. اسلایدهای کشو با کیفیت بالا برای پشتیبانی از حرکت روان و بی صدا کشوهای کابینت شما در طول سال ها استفاده بسیار مهم هستند. هرچه کشوهای شما وزن بیشتری داشته باشند،سخت تر سر می خورند بنابراین استفاده از یراق با کیفیت این سر خوردگی را راحت می کند. لغزش ضعیف می تواند منجر به افتادگی، شل شدن یا چسبیدن کشوهای کابینت شود.
    صفحه کابینت
روی کابینت‌های زمینی باید صفحه‌ای قرار گیرد که از اصلی‌ترین سطوح داخل آشپزخانه به شمار می‌آید برای همین استفاده بسیار زیادی از آن در طی روز می‌شود بنابراین باید جنس بسیار مرغوبی داشته باشد و در برابر رطوبت و گرمای آشپزخانه مقاوم باشد.

ضد آب بودن و مقاوم در برابر خط و خش نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که باید برای صفحه کابینت به آن توجه داشت صفحات روی کابینت باید با سبک خود کابینت نیز همخوانی داشته باشد. معمولا از ام دی اف یا سنگ طبیعی و یا سنگ مصنوعی در ساخت صفحه کابینت‌ها استفاده می‌کنند.
مقایسه یک طرح با دو رنگ متفاوت با هایگلاس.jpg
  • درب کابینت
در واقع جنس بدنه کابینت با جنس درب یکسان نمی باشد. درب کابینت به دلیل اینکه بیشتر در معرض دید است، می تواند مطابق با سلیقه و بودجه شما انتخاب شود. می توان درب را از جنس MDF یا هایگلاس، ممبران ،فلز و سایر متریال های کابینت انتخاب نمایید. در انتخاب درب کابینت دقت داشته باشید که برای بازو بسته کردن درب ها در حین کار به مشکل نخورید چون کیفیت جنس درها بسیارمهم هستند.

  • تمیز شدن راحت
بهتر است سعی نمایید از کابینت هایی استفاده کنید که به راحتی تمیز می شوند. این کابینت ها در انعکاس نور هیچ ردی از لکه را بر روی خود جای نگذارند. همچنین با دستمال کشیدن دچار خط و خش نشوند. که پیشنهاد ما استفاده از ورق هایی یا روکش نازکی از شیشه ضد خش است.

آیا از کابینت های پیش ساخته استفاده نماییم؟​

کابینت های پیش ساخته که امروزه نیز به دلیل قیمت کمتری که نسبت به کابینت های مونتاژ روی کار دارند. طرفدارانی را به خود اختصاص داده اند. این کابینت ها را در کارگاهی دور از چشم مشتری ساخته می سازند. و بصورت آماده در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند. از آنجایی که نمی دانیم از چه ورقی در این کابینت ها استفاده می کنند. تا جای ممکن استفاده از آنها را توصیه نمی کنیم.

ازچه شرکتی خدمات کابینت آشپزخانه دریافت نماییم؟​

گروه صنعتی امیر شکاری در تمامی زمینه های طراحی، معماری، و اجرای دکوراسیون داخلی شامل کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، انواع سقف کشسان، نمای ساختمان با بهترین کادر در خدمت شما عزیزان است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا