یادگیری آنلاین موسیقی، با این هفت وب‌سایت رایگان

maryam-moayed

New Member
یادگیری نواختن موسیقی تجربه‌ای بی‌نظیر است. نه‌تنها کاری است لذت‌بخش، بلکه مطالعات نشان می‌دهد تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کارکرد ذهن دارد. اما همه از عهده هزینه شرکت در کلاس‌های موسیقی بر‌نمی‌آیند. تابه‌حال به یادگیری آنلاین موسیقی فکر کرده‌اید؟ جلساتی خصوصی که هرچند بار بخواهید تکرار می‌شوند و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا ۷ کلاس رایگان اینترنتی را به شما معرفی کنیم. بسته به این‌که به نواختن چه آلت موسیقی‌ای علاقه دارید می‌توانید یکی از این هفت مورد را برای یادگیری انتخاب کرده و از امروز شروع کنید به نواختن.




جاستین یک گیتاریست اهل تاسمانیا است که از سال ۲۰۰۳ تا به امروز به‌صورت رایگان در وب‌سایت خود به آموزش گیتار پرداخته است. در طی این ۱۲ سال روزبه‌روز به محبوبیت سایت او افزوده‌شده و حالا روزی نزدیک به ۲۵۰۰۰ بازدیدکننده دارد و آمار مشاهده ویدئوهای او در یوتیوب به رقمی بالای ۱۴۰ میلیون بازدید می‌رسد. به او لقب “یکی از مؤثرترین مدرسان گیتار در تاریخ” را داده‌اند و بسیاری از بزرگان گیتار صفحه او را به هنرجویان توصیه می‌کنند. این صفحه با شما از پایه‌ای‌ترین مباحث آموزشی همراه می‌شود و نیازی نیست نگران مبتدی بودن خود باشید. دوره‌های مبتدی به رایج‌ترین مسائل اولیه آموزش می‌پردازد. مواردی مانند اجزای گیتار، حالت نشستن و دست گرفتن، نگه‌داشتن مضراب، و آکوردهای اولیه. شما می‌توانید با استفاده از دوره‌های مبتدی، میانه، دوره‌های مربوط به سبک‌های خاص، تک‌نوازی کلاسیک، تربیت گوش، ریتم و… به‌مرور پیشرفت کنید. با پیگیری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی موجود در این سایت، با تمرین هر جلسه و تکرار می‌توانید نوازنده گیتار شوید. اگر نوازنده‌ای حرفه‌ای هم نشدید، حداقل می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه خود را بنوازید.





“کریس راجرز” با نام مستعار Dmanlamius، طرفداران زیادی در یوتیوب دارد و جلسات آموزنده و ارزشمندی را در سایت خود ارائه می‌کند. می‌توانید از جلسات پایه‌ای آغاز کرده و تا حرفه‌ای‌ترین سطح پیش بروید و یا اصلا یکی از تمرینات و آهنگ‌های محبوب را برای یادگیری انتخاب کنید. راجرز در این صفحه نحوه ضرب گرفتن را نیز به شما آموزش می‌دهد که خب، خیلی جذاب‌تر از کار با مترونوم است. بسیاری از جلسات آموزشی این سایت را می‌توانید دانلود کنید. کتابی هم برای تکمیل آموزش در اختیار کاربران قرار داده‌شده است. Free Bass Lessons کانال یوتیوب این هنرمند است.



  • [h=3]برای یادگیری درام: Drumeo[/h]


این سایت که اعضای Drumeo آن را راه‌اندازی کرده‌اند، شامل تعداد زیادی جلسه آموزشی است که بر اساس دشواری سطح‌بندی شده‌اند. می‌توانید به‌راحتی از دوره مقدماتی، متوسط و یا پیشرفته آغاز کنید. به هرکدام از انواع موسیقی علاقه داشته باشید، – راک، پانک، متال، سولو، فانک – جلسات آموزشی رایگانی را در آن زمینه پیدا خواهید کرد. خود من دو سال است که برای یادگیری، این سایت را پیگیری می‌کنم و می‌توانم این اطمینان را بدهم که کیفیت جلسات بسیار عالی است و ویدئوها بسیار آموزنده.




پیانو از آن سازهایی است که خیلی‌ها آرزوی یادگیری آن را دارند. آکادمی هافمن جای فوق‌العاده‌ای است برای یادگیری پیانو. جوزف هافمن تمام زندگی خود را صرف پیانو کرده و در اجرا، آهنگ‌سازی و تدریس تجربه دارد. تجربه‌های ارزشمند او سایتش را به مکانی عالی برای آموزش پیانو تبدیل کرده است. این سایت بیش از ۱۰۰ جلسه آموزشی ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها چندقسمتی هستند. جلسات مبتدی از مباحث پایه‌ای مانند شناختن دکمه‌های زیر و بم پیانو، شاسی‌های سیاه و سفید آغاز می‌شود و تا آموختن یک آهنگ ساده ادامه میابد. مباحث سطح بالاتر به نت‌ها، نت خوانی، بداهه‌نوازی، میزان، نواختن قطعات موسیقی و… می‌پردازد.




“دن کریستین” نوازنده سه ساز مختلف بوده و آموزگاری حرفه‌ای است. وب‌سایت او به آموزش ساکسیفون اختصاص داشته و با بهره‌گیری از جلسات آموزشی آن، می‌توانید در جاز، بلوز، راک و هیپ‌هاپ بدرخشید. اگرچه تعداد جلسات آموزشی این وب‌سایت در مقایسه با باقی صفحات معرفی‌شده در این لیست کم‌تر است، اما همین جلسات کم برای شروع بسیار کمک‌کننده و مفید است. برای تکمیل آموزش می‌توانید از منابع ارائه‌شده در سایت نیز استفاده کنید. برخی از این منابع پولی و برخی رایگان‌اند. از این‌ها گذشته کریستین به متقاضیان از طریق اسکایپ نیز آموزش می‌دهد.



  • [h=3]برای یادگیری ویولن: Fiddlerman[/h]


اگر به دنبال نواختن یک ساز باشکوه و برازنده‌اید، ویولن انتخاب مناسبی است. Fiddlerman تمام جلساتی که برای یادگیری به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. نگه‌داشتن ویولن، آرشه، کلوفون یا رزین زدن، کشیدن آرشه بر تار، جایگیری انگشت‌ها، ویبراتو، بداهه جاز و هر آنچه برای شروع نواختن ویولن به آن نیاز داشته باشید این سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. این سایت منابع مفید دیگری را نیز در اختیار افراد قرار می‌دهد، مواردی مانند شمارش ریتم، چارت قرارگیری انگشتان ،میزان، مترونوم، نت‌های رایگان، و … . برای هیچ‌کدام از جلسات پولی پرداخت نخواهید کرد، اما اگر دوست داشتید کمکی به سایت کرده باشید می‌توانید از فروشگاه آن خرید کنید.




دوست دارید سازی را بنوازید که هیچ‌کس جز شما بلد نیست بنوازد؟ نی‌انبان انتخاب خوبی است! “جاش” ۲۰ سال است که این ساز را می‌نوازد و حالا جلسات آموزشی او در وب‌سایتش مرجع خوبی در طول مسیر یادگیری شما خواهد بود.


شما به چه سازی علاقه دارید؟ با کدام‌یک از این سایت‌ها آشنایی داشتید؟ سایتی رایگان سراغ دارید که بتوان ساز دیگری را آموزش دید؟




 

جدیدترین ارسال ها

بالا