کمک برای عکس گرفتن از فیلم

FDK

Member
سلام
این کار راه های مختلفی داره. یکیش استفاده از قابللیتی هست که اکثر نرم افزارهای Player مانند Media Player Classic ، KMPlayer و غیره دارند . یکی دیگه استفاده از فتوشاپ که Image Sequence برات درست می کنه و حتی درست کردن یک Freeze frame در خود AE که این بیشتر از همه توصیه می شه ، بدین صورت که روی آبجکتت کلیک راست می کنی از منوی Time گزینه Freeze frame رو انتخاب می کنی . تو Premiere هم با استفاده از گزینه Frame Hold میتونی همین کارو انجام بدی .
g49q1hks.4t.jpg

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

alishadmani

Well-Known Member
اولا که ممنون از کمکتون...
دوما من تا زدم Freeze frame دیگه خودش عکس میگیره یا باید باز کاری انجام بدم؟
 

FDK

Member
اولا که ممنون از کمکتون...
دوما من تا زدم Freeze frame دیگه خودش عکس میگیره یا باید باز کاری انجام بدم؟
این کار برای وقتی که می خوای از یک فریم موجود در فیلم تو قسمت دیگه ای استفاده کنی یا یه تغییراتی اعمال کنی ، اگر هم بخوای به صورت فایل فریم رو داشته باشی باید از Render Queue ازش خروجی بگیری یا اگه تک تک فریما رو می خوای می تونی از منوی File گزینه Export و بعد از اون Image Sequence رو انتخاب کنی . در ضمن دقت کن که از اینا مثلا نمی تونی توی پوستر یا یه همچین چیزایی استفاده کنی این برای ایجاد تغییر در خود فیلم استفاده می شه چون DPI 72 هست . در ضمن اینایی که الان گفتم برای After Effects بود و زمانی که Freeze Frame می زنی هر جایی که Cursor باشه همون جا فیلم ثابت می شه:wink:
 

alishadmani

Well-Known Member
این کار برای وقتی که می خوای از یک فریم موجود در فیلم تو قسمت دیگه ای استفاده کنی یا یه تغییراتی اعمال کنی ، اگر هم بخوای به صورت فایل فریم رو داشته باشی باید از render queue ازش خروجی بگیری یا اگه تک تک فریما رو می خوای می تونی از منوی file گزینه export و بعد از اون image sequence رو انتخاب کنی . در ضمن دقت کن که از اینا مثلا نمی تونی توی پوستر یا یه همچین چیزایی استفاده کنی این برای ایجاد تغییر در خود فیلم استفاده می شه چون dpi 72 هست . در ضمن اینایی که الان گفتم برای after effects بود و زمانی که freeze frame می زنی هر جایی که cursor باشه همون جا فیلم ثابت می شه:wink:

خب تو پریمیر چی ؟
آخه من الان دارم تو پریمیر درست می کنم...
 

narciso50

Member
با اجازه اساتید
البته اگرم نخواستی با frame hold کار کنی میتونی cusore رو روی فرمی که لازم دار ببر و از همین یه اکسپرت بگیر
export - frame و توی ستینگ هم میتونی فرمت رو تغییر بدی اعم از jpg bmp و....
 

hoomanchoorook

New Member
دوست عزیز بهترین راه توی افتر افکت اینه که تایم لاین رو روی فریم مورد نظر برده سپس alt +ctrl + s رو بزنی سپس مسیر تعیین کرده و در نهایت یک فایل PSD بهت میده. توی پریمیر نمی دونم چون من با برنامهavid Liquid تدوین می کنم.
 

mhasan63

Member
عکس از فریم

کافیه توی پریمیر برین روی گزینه Export frame رفته و اون فریم از فیلمتون که می خوایید عکس بگیرین انتخاب کنید. به همین راحتی از اونفریمتون یه عکس دارید!:)
 

تارا20

New Member
سلام دوستان من عضو جدیدم و هیچی هم از گرافیک و فیلمسازی و نرم افزار های مربوطه نمی دونم ولی 1 فیلم dv دارم که میخوام ازش عکس با کیفیت بالا بگیرم و در قطع بزرگ چاپ کنم می خواستم از شما دوستان بپرسم که اصلا امکان تهیه همچین عکسی از این فیلم هست یا نه؟ البته فیلم رو میبرم بیرون واسه اینکار فقط اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه که اصلا امکان پذیر هست یا نه میخوام عکس با کیفیت اتلیه ای باشه.
 

حسین کاشانی

Active Member
با اجازه ی همه دوستان یک نکته که باید اضافه بشه اینه که تو پریمیر ورژن cs5 برای سهولت کار یک آیکون شبیه به دوربین عکاسی در قسمت پائین پنجره ی مانیتور سمت راست اضافه شده که وظیفه ی اون عکس گرفتن از فریمی است که cusore روی اون قرار داره
با زدن این دکمه پنجره ای باز میشه که توی اون می تونید نام عکس ، مسیر ذخیره شدن عکس و همچنین فرمت اون رو تعیین کنید
 

حسین کاشانی

Active Member
در مورد سوال تارا 20 هم باید بگم که عکسی که تو نرم افزار از فیلم گرفته میشه با کیفیت موجود در فیلم منطبقه
مثلا اگه فیلم شما pal dv در ابعاد 720 در 576 پیکسل هست شما نمی تونید عکستون را با کیفیت بالاتر از این ابعاد بگیرید و اگر هم این کار رو بکنید و یا در فتوشاپ بخواهید که این کیفیت رو تغییر بدید خوب قطعا به هدف مطلوب نخواهید رسید

شاید هم راهی وجود داشته باشه که من از آن بی اطلاع باشم. اگر کسی راهی میدونه خوشحال میشم که ما رو در جریان بذاره
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا