کار در آلمان برای ایرانیان و اخذ ویزای کار آلمان

atiyecontent

New Member
شما به عنوان یک شهروند ایرانی می توانید در صورت دارا بودن شرایط لازم، در آلمان زندگی و کار کنید. برای این که بتوانید قانونی به این کشور مهاجرت کنید، باید اجازه کار و اقامت آلمان را دریافت کنید.تنها لازم است، از طریق سفارت آلمان در ایران برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید. مدت زمان اخذ ویزای کار ممکن است، از 1 ماه تا 3 ماه طول بکشد. شما برای اقامت آلمان از طریق کار 2 روش پیش رو دارید. در ادامه این 2 روش را توضیح می دهیم.

1- ویزای پیشنهاد کار آلمان (job offer)
2- ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker)

پس از دریافت اجازه کار در آلمان باید محل اقامتی پیدا کرده و در اداره ثبت اسکان محلی آدرس خود را ثبت کنید. همچنین می توانید در بیمه درمانی قانونی آلمان ثبت نام کنید.اکثر نیروی کار آلمان به زبان انگلیسی تسلط دارند. اما برای داشتن زندگی راحت در آلمان و پیدا کردن شغل مناسب توانایی صحبت به زبان آلمانی در سطح مناسب لازم می باشد. در شرایط اقامت کاری آلمان تسلط به زبان آلمانی قید نشده است و هیچ آزمون مهارتی از شخص متقاضی گرفته نمی شود. اما بدون شک در بیشتر مشاغل به ویژه بخش مراقبت های بهداشتی تسلط به زبان آلمانی لازم است.

ویزای پیشنهاد کار آلمان (Job Offer)در این روش شما باید پیشنهاد شغلی از کارفرما در آلمان دریافت کنید. برای دریافت پیشنهاد شغلی می توانید سایت های کاریابی در آلمان را بررسی کرده و شغل مناسب خود را پیدا کنید. در صورتی که رزومه و اطلاعات خود را برای کارفرما فرستاده و مورد تایید قرار گرفتید، با داشتن دعوت نامه از طرف کارفرما می توانید به سفارت آلمان مراجعه کنید.

ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker)روش دیگر این است، که به سفارت آلمان مراجعه کرده و درخواست ویزای جستجوی کار دهید. با ویزای جستجوی کار می توانید به آلمان مهاجرت کرده و به دنبال شغل مورد نظر خود باشید. برای جستجوی کار در آلمان تنها 6 ماه فرصت دارید. بعد از یافتن شغل باید درخواست اجازه کار و اقامت بدهید.

برای آگاهی بیشتر در رابطه با کار در آلمان برای ایرانیان و سایر اطلاعات مهاجرتی به سایت آتیه آفرینان ایرانیان مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا