کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی

enasb

New Member
احتمالاً برایتان پیش آمده که در حال عبور از خیابان نزدیک بانک‌ها، خودرویی مشکی رنگ را ببینید که ماموران با اسلحه از آن مراقبت می‌کنند. این خودروها حامل محموله‌های بانکی هستند و پول مورد نیاز شعبه‌های گوناگون بانک‌ها را حمل می‌کنند. حفاظت از این محموله کاری خیلی مهم و سخت است زیرا حمل پول، آن هم در مقدار زیاد، همیشه مورد اهتمام سارقان بوده است. اگر چه با وجود ماموران مسلح حفاظت از خودروهای حمل محموله‌ های بانکی سارقان جرات کمی برای اقدام دارند، اما باید همیشه تمامی جوانب و موارد احتمالی را سنجید و از بروز حادثه جلوگیری کرد. به همین دلیل، استفاده از ابزارهای ایمنی مانند ردیاب برای خودرو در ماشین‌های حمل پول بانکی در کنار ماموران حفاظتی همیشه سفارش می‌شود.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار حفاظت از خودروهای حمل محموله، ردیاب یا جی پی اس است. اما کاربرد ردیاب در حمل محموله‌های بانکی چیست؟ با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی بپردازیم.

نگاهی کوتاه به عملکرد ردیاب خودرو​

ردیاب‌ یا جی پی اس دستگاه کوچک و سیم کارت‌خوری است که با نصب آن در ماشین یا قرار دادن آن در وسایل قیمتی و یا حتی نصب آن برای سالمندان و کودکان امکان نظارت بیشتر بر امنیت آن‌ها را می‌دهد. این دستگاه با اتصال به ماهواره‌های مستقر در مدار زمین اطلاعات دقیق و کاملی از محل قرارگیری وسیله یا شخص حامل جی پی اس عرضه می‌دهد.

در گذشته‌ و قبل از آن که ردیاب‌ها پا به عرصه ظهور بگذارند، از دزدگیرها برای حفاظت از خودرو استفاده می‌کردند. اما دزدگیرها تنها با ایجاد سر و صدا هشدار می‌دادند که اتفاقی برای امنیت خودرو افتاده است. اگر مالک خودرو سر و صدای دزدگیر را نمی‌شنید، سارق با وجود دزدگیر هم می‌توانست خودرو را به سرقت ببرد.

ایضاً دزدگیرها از تمرکز بالایی برخوردار نبودند؛ صدای هواپیما، پریدن گربه روی ماشین و ... نیز می‌توانست باعث ایجاد سر و صدای دزدگیر شود. اما با توسعه تکنولوژی و فراهم شدن بسترهای استفاده از جی پی اس آنلاین، ردیاب‌ها وارد کشور شدند و خرید ردیاب برای حفاظت از انواع خودروها از جمله خودروهای حمل محموله‌های بانکی رونق یافت و تا به امروز نیز کاملاً موفق عمل کرده است.

ردیاب در حمل محموله‌های بانکی چه کاربردی دارد؟​

انتقال پول از جایی به مکان دیگر همیشه کار خطرناکی بوده و به همین علت محافظت و مراقبت حین حمل ضروری است. خودروهای حمل محموله‌های بانکی مبالغ هنگفتی را جابجا می‌کنند. بنابراین نیاز است تا بر فعالیت ‌خودرو، مسیری که طی می‌کند و توقف‌هایی که در مسیر دارد نظارت بیشتری صورت گیرد.ردیاب‌ها، سیستم ایمنی و امنیتی این خودروها شمرده می‌شوند. البته فقط ردیاب خودرو در این مورد کاربرد ندارد بلکه باید از ردیاب شخصی و کوچک نیز برای ردیابی بسته های پول نیز کمک گرفت. در ادامه به کاربردهای ردیاب در حمل محموله‌های بانکی می‌پردازیم.

موقعیت‌یابی دقیق ماشین مسروقه حمل پول بانکی​

اولین و مهم‌ترین کاربرد GPS ماشین، نشان دادن لحظه‌ای جایگاه دقیق خودرو است. زمانی که خودرو سرقت می شود، مدیریت ناوگان حمل پول‌های بانکی به یاری مانیتورینگ، جایگاه دقیق خودرو را در پیدا می کند و برای اقدامات بعدی آماده می‌شوند.

امکان تعیین محدوده برای خودروی حمل محموله​

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب، امکان تعیین محدوده جغرافیایی حرکت و محدوده سرعت حرکت است. زمانی که اتفاقی برای خودروی حمل پول بیفتد، حتماً سارق از محدوده جغرافیایی تعریف شده خارج می‌شود و قطعاً سرعت او برای فرار غیراستاندارد است. با خروج از محدوده جغرافیایی و افزایش سرعت، مدیریت ناوگان به سرعت هشداری را از ردیاب دریافت می‌کند و متوجه دزدی می شود.

خاموش کردن ماشین حمل محموله بانکی​

کنترل از راه دور ماشین حمل پول یکی دیگر از کاربردهای ردیاب خودرو است. به این صورت که از طریق این قابلیت، می توان در میانه راه و زمانی ک خودرو در حال دور شدن است، ماشین را خاموش کرد.

نظارت بر الگوی رانندگی​

مدیریت ناوگان برای حفظ ایمنی خودروی حمل محموله بانکی و سرنشینان آن نیاز دارد تا اطلاعاتی درباره مسر راه و توقف های خودروی حمل پول داشته باشد. این نظارت در زمان بروز تصادف نیز کارآمد خواهد بود و باعث ایمنی بیشتر ماموران و خودرو می‌شود.

کمک به کارکنان در شرایط اضطراری​

یکی از قابلیت های ردیاب خودرو، دکمه اضطراری کمک یا SOS است. ردیاب های خودروی حمل پول بانک مجهز به دکمه SOS هستند. این دکمه در شرایط اضطراری مثل تصادف، زورگیری و دستبرد مسلحانه به یاری رانندگان می‌آید. در صورتی که اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای در مسیر حرکت قبل بیاید و امکان تماس و برقراری ارتباط وجود نداشته باشد، با فشردن دکمه SOS به مدیریت ناوگان اطلاع می‌دهد تا سریعاً به یاری آن‌ها بشتابد.

ردیابی بسته‌های پول​

علاوه بر ردیابی که در ماشین حمل محموله‌های بانکی استفاده می‌شود، داخل کیسه‌های پول که به داخل بانک منتقل می‌شوند نیز ردیاب تعبیه شده تا حین حمل بسته نیز امنیت کامل برقرار باشد. این ردیاب کوچک در صورت دستبرد بسته‌های پول، محل دقیق سارق را نشان می‌دهد و ماموران می‌توانند بلافاصله و به راحتی اقدام به دستگیری سارق کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که وجود ردیاب برای حفظ ایمنی خودروی حمل محموله بانکی و بسته‌های پول یکی از الزامات است. بدون وجود این تکنولوژی کارآمد، نه تنها ایمنی خودروی حمل پول در خطر است، بلکه حفاظت از جان ماموران حمل محموله بانکی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.
 

enasb

New Member
به عنوان اطلاعات تکمیلی بهتره استفاده از ردیاب خودرو را محدود به موارد مهم و محموله های بانکی نکنید. ردیاب شخصی و همچنین ردیاب خودرو امروزه با توجه به شرایط اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
از ابزارهای اینچنینی استفاده مثبت داشته باشید و لطفا مسائل حاشیه ای را برای استفاده از ردیاب ها انتخاب نکنید. هدف از تولید ردیاب ها ارائه خدمات بهتر برای امنیت بیشتر است. اما امروزه در بخش پشتیبانی بیشتر وارد مسائل حاشیه ای می شویم .
 

shimalasim

Member
دمتون گرم با این تفاسیر من از این به بعد دارم ماشین شاسی بلند از سایت سپریس میگیرم حتما دقت میکنم که این مورد رو داشته باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا