چند نکته برای داشتن خرید آنلاین ایمن تر

arman869

New Member
خرید آنلاین بسیار راحت و لذت بخش است، زیرا می‌توانید می توانید بدون اینکه منزل خود را ترک کنید در فروشگاه های مختلف بچرخید، قیمت‌ها را ببینید خرید کنید و بسته‌های خود را مستقیماً درب منزل تحویل بگیرید. خرید اینترنتی علاوه بر توجه به قیمت محصولات ، باید به کیفیت محصول و تحویل به موقع سفارشات و امکان بازگرداندن محصولات نیز دقت کرد. در این مطلب نکاتی برای بهبود امنیت هنگام خرید اینترنتی بیان می شود تا خرید ایمن و بدون مشکل و دغدغده داشته باشید

1. همیشه از یک اتصال امن استفاده کنید
اگر رایانه شما در برابر نرم‌افزارهای مخرب محافظت نشده باشد اطلاعات مالی و گذرواژه‌های شما در معرض خطر سرقت قرار دارند. بنابراین هنگام اتصال به اینترنت و خرید آنلاین یک محصول مطمئن شوید که فایروال رایانه شما روشن است. اگر در هنگام خرید از استفاده می کنید، باید حتما آن را با یک رمز قوی آن را محافظت کنید تا افراد نتوانند اطلاعات شما را جمع‌آوری کند. هنگام استفاده از یک شبکه عمومی از انجام هرگونه تراکنش مالی خودداری کنید، زیرا ممکن است ندانید که در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر.

2. شهرت و اعتبار فروشگاه را بررسی کنید
اگر فروشگاهی که می خواهید از آن خرید کنید یک فروشگاه معتبر باشد و یا قبلا از آن خرید کرده اید و مشکلی نداشته اند خرید از آن بسیار امن است. ولی اگر فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید را نمی شناسید و اولین بار است که از آن خرید می کنید باید بیشتر جوانب احتیاط را رعایت کنید. مثلا یک مورد وجود نشان های و گواهینامه های است که از طرف وزارتخانه و یا موسسات دولتی در اختیار این فروشگاه ها قرا می گیرد مانند نماد اعتماد الکترونیک یا مجوز ساماندهی فروشگاهای اینترنتی و غیره همچنین می توانید نظرات موجود در سایت را که توسط دیگر ماربران بیان شده است را بررسی کنید همچنین اگر افراد دیگری را می‌شناسید که تجربه مثبتی از خرید از فروشگاه را دارند می‌توانید از کیفیت سایت مطمئن شوید.

3. از پیشنهادهای وسوسه انگیز دوری کنید
هر فروشگاه آنلاینی که محصولاتی با قیمت بسیار پایین در آنها وجود داشته باشد مشکوک است. اگر قیمت یک محصول خیلی پایین است قبل از خرید محصول باید در نظر بگیریدکه آیا کالا کیفیت لازم را دارد؟ یا اصلا کالایی را که برای آن پول پرداخت کرده اید دریافت خواهید کرد؟، آیا محصول واقعاً اصل هستند یا خیر ؟ و یا اینکه امکان باز گرداندن کالا در صورت آسیب دیدن وجود دارد؟ فروشگاه‌های آنلاین بی‌اعتبار معمولا یک پیشنهاد قیمت بسیار پایین برای یک محصول ارائه می دهند تا محصول بی کیفیتشان را به شما قالب کنند.

4. فقط اطلاعات ضروری را در اخنیار فروشنده قرار دهید
در هنگام خرید آنلاین اطلاعاتی مانند مشخصات فردی ، روش پرداخت، آدرس حمل و نقل، شماره تلفن و آدرس ایمیل از شما خواسته می شود اما اگر فروشنده از شما اطلاعات دیگری مانند اطلاعات حساب بانکی یا شماره کارت و غیره را درخواست کرد هرگز نباید این اطلاعات را در اختیار وی قرار دهید. برخی از فروشگاه ها در مورد علایق شما سؤالاتی می پرسند، اما این سؤالات معمولا اختیاری هستند و شما باید در ارائه اطلاعات محتاط باشید. خط مشی رازداری سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید اطلاعات شما چقدر ممکن است در معرض دید قرار گیرد. بسیاری از فروشگاه‌ها به وضوح اعلام می‌کنند که اطلاعات خریداران را به اشتراک نمی‌گذارند و یا در اختیار فرد و یا نهاد دیگری قرار نمی دهند از فروشگاههای خرید کنید که به حریم خصوصی شما احترام می گذارند.

5. اگر نیاز به ایجاد رمز عبور برای سایت دارید آن را منحصر به فرد کنید
اغلب هنگام خرید از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری با رمز عبور ایجاد کنید. اگر می خواهید دریک سایت و یا فروشگاه اینترنتی یک حساب کاربری داشته باشید، باید هنگام ثبت نام از یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی استفاده می کنید.

6. بررسی کنید آیا سایت امن است؟
قبل از خرید از هر سایت و فروشگاه اینترنتی دقت کنید و ببینید آیا آدرس وبسایت در صفحه با "https:" شروع می شود، یا "http:" استفاده یک وبسایت از پروتکل https نشان دادن امن بودن وبسایت از لحاظ گوگل می باشد.

خرید انجیر خشک از فروشگاه پالیز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا