يكشنبه 1 آذر 1383

Salar

Active Member
قرارداد لينوكس فارسي تمام شده است

نشست آشنايي با طرح ملي لينوكس فارسي توسط شوراي عالي انفورماتيك و مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته‌ در سالن كنفرانس 35 نمايشگاه الكامپ برگزار شد.


به گزارش از ايسنا، در اين نشست “دكتر محمد خوانساري“ مجري طرح پروژه‌هاي ملي لينوكس فارسي، به بررسي تاريخچه سيستم عامل لينوكس پرداخت و اظهار داشت: از بهمن ماه سال 1381، ‌طرح لينوكس فارسي فعاليت خود را در مركز ICT شريف آغاز كرد كه در اين مدت سعي ما براين بوده است كه سيستم عامل زبان فارسي را در كشور پياده‌سازي كنيم و مالكيت آن براي ما باشد.

وي افزود: به همين منظور كميته فني 10 نفري متشكل از كارشناسان و متخصصان حوزه لينوكس را ايجاد كرديم، همچنين مديريت و اداره‌ي پروژه‌هاي تعريف شده را براي مشاركت بيشتر بخش خصوصي به شركت‌هاي خصوصي واگذار كرديم و مركز ICT شريف نيز نظارت بر اين پروژه‌ها را بر عهده داشت.
دكتر خوانساري، با اشاره به پروژه‌هاي انجام شده و در حال انجام در مركز ICT شريف، گفت: سعي شده است سيستم عامل لينوكس در سمت سرور و كلاين فارسي‌سازي شود كه در حال حاضر در سمت سرور مشكل خاصي براي زبان فارسي وجود ندارد.

وي با بيان اينكه بودجه طرح ملي لينوكس فارسي تا كنون از ابتداي كار حدود 360 ميليون بوده است، گفت: در حدود 20 پروژه براي اين بودجه تعريف شده است كه برخي از آن‌ها تمام شده و برخي در حال اجرا است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر قرارداد دانشگاه صنعتي شريف در حوزه لينوكس فارسي تمام شده است، تصريح كرد: طرح پيشنهادي و برنامه آينده خود را به دولت ارائه كرده‌ايم و منتظر اعلام نتيجه آن هستيم.

دكتر خوانساري، با بيان اينكه بسترسازي در زبان فارسي مهمترين برنامه اصلي اين مركز است، گفت: در اين زمينه برنامه‌هاي بسياري را در جهت تامين اين هدف انجام داده‌ايم كه توليد CDها و اسلايدها و برگزاري همايش‌هاي فرهنگ‌سازي نمونه بارز اين زمينه است.

وي در پايان به نمونه‌هايي از طرح پيشنهاد شده به دولت اشاره كرد و گفت: اين برنامه‌ها شامل ‌ترجمه محيط گرافيكي، پشتيباني فارسي، فارسي سازي ابزار مديريت سرور، بررسي مشكلات زبان فارسي، ‌بررسي لغت‌نامه چند زبانه و طراحي قلم‌هاي لينوكس به زبان فارسي است.
 

Salar

Active Member
ملکه دانمارک، مارگارت دوم، در حال دریافت دسته‌گل از ربات آسیمو

:lol:

ملکه دانمارک، مارگارت دوم، در حال دریافت دسته‌گل از ربات آسیمو در هنگام بازدید از دفتر مرکزی شرکت هوندا در توکیو.
 

Salar

Active Member
اوراكل برنامه‌هاي كاربردي يكپارچه سازي را ارايه مي‌دهد

اوراكل قصد دارد محصول يكپارچه سازي اوراكل را ارايه دهد كه محصولي است كه سرور برنامه‌هاي كاربردي شركت را با تكنولوژي‌هاي گوناگون ديگري براي يكپارچه سازي و قابليت SOA (معماري مبتني بر سرويس) ادغام و تركيب مي‌كند. اين بسته‌ي يكپارچه سازي كه در كنفرانس OpenWorld مايكروسافت در سان فرانسيسكو در ماه دسامبر ارايه خواهد گرديد، از تكنولوژي‌هاي چندگانه‌ي مبتني بر استانداردها پشتيباني مي‌كند شامل خدمات وب، BPEL (Business Process Execution Language)، EDI، RosettaNet، ebXML (XML كسب و كار الكترونيكي)، HIPAA و HL7 (Health Level 7) است.



پشتيباني B2B و يكپارچه سازي داده، عملكردهاي كليدي محصول خواهند بود. اوراكل با ارايه‌ي اين بسته تلاش مي‌كند تا تكنولوژي‌هاي SOA را به عنوان جانشيني براي EAI فراهم سازد كه بر روي سروي ارسال پيام تمركز مي‌كند.



در پي رقابت با محصولات شركت‌هايي چون BEA Systems، پلاتفرم وب لاجيك و WebSphere آي‌بي‌ام، اوراكل عقيده دارد كه محصول آن، كاملا مطابق با استانداردهايي بوده كه به ترجمه‌هاي درون هسته متكي نيست.



Amlan Debnath، نايب رييس تكنولوژي‌هاي سرور اوراكل گفته است: « ما در حال استفاده از فرمت‌هاي استاندارد هستيم تا بدين طريق از هرگونه كمبود و از دست رفتن اطلاعات جلوگيري كنيم.»



ارتباطات مبتني بر EDI در محصول يكپارچه سازي اوراكل، بر روي اينترنت و شبكه‌هاي داراي ارزش افزوده، ارايه خواهد گرديد.



تحليلگران Zap Think از اين بابت كه اوراكل بر روي يكپارچه سازي تمركز كرده ابراز خشنودي كرده، اما مايلند بدانند كه محصولي كه اين شركت ارايه خواهد كرد، به واقع با آنچه كه هم‌اكنون در بازار موجود است تفاوتي خواهد داشت و يا خير.



اوراكل جزيياتي درباره‌ي قيمت و زمان در دسترس بودن محصول يكپارچه سازي اوراكل بيان نكرده است. اين محصول جديد بر روي پلاتفرم‌هاي پشتيباني شده‌ي اوراكل مانند لينوكس، سولاريس و ويندوز اجرا خواهد شد.


منبع» مترجم : همكاران سيستم
 

FashisT

Active Member
جوابيه: در كل

مرسي سالار جان
ولي فكر كنم اينطوري بهتر باشه و راحت تر ميتونيم اخبار روز رو بخونيم
مرسي
فعلا :arrow:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا