يكشنبه 1 آذر 1383

Salar

Active Member
نمايشگاه امسال الکامپ ثابت کرد ايران بازار اول منطقه است

هموطن: دهمین نمایشگاه الکامپ در حالی به کار خود پایان داد که وعده برگزاری یازدهمین الکامپ از سوی رئیس انجمن شرکت‌های انفورماتیک از 24 لغایت 28 خرداد ماه سال آینده داده شد.

به گفته مهندس مظلوم در طول نمایشگاهی که گذشت حدود 170 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند. ضمن این که با وجود بحث ثبت نام الکترونیکی، وی آمار افرادی که با مراجعه به سایت اسامی خود را به صورت الکترونیکی ثبت کردند، حدود 89 هزار نفر اعلام کرد.
وی در بخشی از مطالب خود در مراسم اختتامیه با اشاره به بحث تخصصی شدن نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه‌های حوزه ICT بیان داشت: یکی از اقدامات مهم درجهت این امر، اخذ مبالغ ورودی از بازدیدکنندگان بود که با توجه به بحث گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت طرحی برای پیش ثبت‌نام‌های الکترونیکی مطرح کردیم که ضمن رسیدن به هدف مورد نظر، اطلاعات سازمان یافته‌ای نیز از بازدیدکنندگان به دست آوریم.
وی تعداد مشارکت کنندگان در نمایشگاه را 422 شرکت و سازمان دانست و گفت: تا آنجا که بنده فرصت بازدید از غرفه‌ها را داشتم، شرکت و سازمانی وجود نداشت که محصول و خدمات جدیدی را عرضه نکرده باشد.
وی حضور 8 وزیر را در طول برگزاری نمایشگاه نشان از توجه کلیه وزارتخانه ها و سازمان‌ها به امر IT داشت و گفت: به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن، با کمال امیدواری نمایشگاه را به پایان می‌رسانیم.
امید به حرکتی که می‌تواند تقویت کننده صنعت پویای کشور باشد، به نحوی که تا چند سال آینده، این صنعت به عنوان صنعت اول کشور مطرح شود. چه بسا چنین آرزویی دور از دسترس نباشد.
در دنباله مراسم افتتاحیه مهندس نصرالله جهانگرد که در طول برگزاری نمایشگاه، بیشترین حضور وی را می‌شد در سالن دولت الکترونیک و استقبال از برخی از مسئولان که برای بازدید از نمایشگاه حضور یافته بودند، دید. در بخشی از مطالب خود بیان داشت: در طول برگزاری نمایشگاه به کرات از اشخاص عادی و مدیران می شنیدم که برگزاری نمایشگاه را در حد استانداردها ارزیابی می‌کردند. البته نه این که نمایشگاه از نظر اجرایی مشکلی نداشته باشد. بلکه به هر صورت توانستیم بخشی از قابلیت‌های ملی را عرضه کنیم و در قبال آن بسیار سرافراز و مفتخریم.
وی با اشاره به همکاری بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی بیان داشت: در طول نمایشگاه، تقریبا تمام ارکان نظام حضور داشته و نسبت به برگزاری آن حمایت تام خود را اعمال کرده‌اند و این نکته به معنای ثبات سیاست‌های بلندمدت برای افرادی است که می‌خواهند در این عرصه فعالیت داشته باشند.
وی تصریح کرد: افق پیش رو، افق بلندی است و حکایت از توسعه ملی در گروه صنعتی به نام ICT دارد. چه بسا امروز، فناوری اطلاعات در مناسبات برنامه‌ای توسعه ایران به عنوان امر حیاتی در زیرساختی پذیرفته شده است.
وی درخصوص ارزیابی نمایشگاه بیان داشت: به عقیده بنده نمایشگاه سال جاری، توانست ثابت کند ایران به عنوان بازار اول منطقه است و با توجه به مناسبات پیچیده با سایر کشورها، مسئولیت شرکت‌های انفورماتیک بیش از پیش سنگین شده است.
در ادامه مراسم، دکتر احمد معتمدی، وزیر ارتباطات با ارزیابی مناسب از نمایشگاه اظهار داشت: هر چند قدری با تاخیر فعالیت در زمینه IT را شروع کردیم، اما فکر می‌کنم با فعالیت‌هایی که در برنامه سوم آغاز شد، بتوانیم بسیار سریع فاصله خود را با دنیا کم کنیم.
وی در بخشی از مطالب خود، سیاست‌هایی که دولت در برنامه سوم و در حوزه فعالیت‌های IT تقسیم‌بندی کرده است را در بین بخش‌های دولتی و خصوصی تقسیم کرده است را در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی در وزارت ارتباطات، زیرساخت‌های IT براساس قانون جدید در این وزارت، کاربردهای فناوری اطلاعات در دستگاه‌های ذیربط دولتی و ارائه سرویس خدمات IT به جامعه با بخش غیردولتی دانست.
وی افزود: در حال حاضر حدود 6 میلیون کاربر اینترنت در کشور داریم که رقم نسبتا خوبی است اما میزان استفاده افراد از اینترنت پایین است که دلیل آن را باید در نبود کاربردهای فوق، در شبکه جست‌وجو کرد.
وی با اشاره به کمک های این وزارتخانه برای توسعه ICT در کشور عنوان داشت: در سال جاری به کمک برخی طرح‌ها، بودجه‌ای در حدود 500 میلیون ریال به 7 بخش آموزش و پرورش، وزارت بازرگانی، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست جمهوری و قوه قضائیه اختصاص دادیم.
وی در پایان در قالب پیشنهاد و توصیه‌ای بیان داشت: با توجه به برگزاری چند نمایشگاه در حوزه ICT پیشنهاد می‌کنیم ضمن ادغام شدن آنها، ابعاد بین‌المللی و منطقه‌ای نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد. مطمئنا سطح کمی و کیفی این نمایشگاه‌ها از بسیاری از نمایشگاه‌هایی که در دنیا برپا می‌شود، بالاتر است و جا دارد در این جهت نیز حرکت بیشتری انجام دهیم.


elecompendb.jpg
 

Salar

Active Member
پرینت بیسیم هم ممکن شد

خبرگزاری سلام - شرکت Dell هفته گذشته از عرضه یک آداپتور جدید با قابلیت wi-fi خبر داد که به کاربران امکان میدهد تا بدون اتصال سیم و کابل به پرینتر از آن استفاده کنند.

برای این کار کامپیوترهای مربوطه نیز باید به یک کارت بیسیم مجهز شده و تحت پوشش یک شبکه بیسیم قرار بگیرند. گفتنی است که این آداپتور 99 دلاری با پرینترهای 1700 و n1700 شرکت Dell سازگار است.

مقامات این شرکت از سال 2003 تاکنون در حال بررسی و طراحی آداپتور جدید خود هستند.
 

Salar

Active Member
پشتیبانی HP از فناوری جدید DVD

خبرگزاری سلام - شرکت HP اعلام کرد که از فناوری جدید DVD موسوم به Blu-ray در خطوط جدید تولید خود مانند کامپیوترهای رومیزی، notebook ها و کامپیوترهای workstation و تولیدات تفریحی دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد.

فناوری مذکور که چند ماهی است به صورت گسترده در سطح رسانههای گروهی مطرح شده بر کیفیت تصاویر و ظرفیت ذخیره سازی DVDها میافزاید و چندی قبل از سوی شرکت dell نیز مورد حمایت قرار گرفته بود. مقامات HP اظهار اطمینان کردهاند که فناوری جدید در آینده به یک استاندارد متداول در کامپیوترهای شخصی مبدل خواهد شد.
 

Salar

Active Member
پروژه IBM برای ارتقای وضعیت بهداشتی مردم جهان

خبرگزاری سلام - مقامات IBM و برخی سازمانهای مهم آموزشی، علمی و نوع دوست در جهان از آغاز اجرای یک طرح کامپیوتری گسترده جهانی خبر دادند که با هدف استفاده از قدرت عظیم سیستمهای کامپیوتری برای حل مجموعهای از مشکلات بهداشتی و علمی بشریت طراحی شده است.

در قالب این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی به نصب یک برنامه نرمافزاری 5/1 مگابایتی روی کامپیوترهایشان تشویق میشوند که به آنها امکان استفاده از کامپیوترهای شخصی برای انجام فعالیتهای پژوهشی علمی گروهی را میدهد. این نرمافزارکه از وب سایت www.worldcommunitygrid.org قابل بارگذاری است با ویندوزهای 98، ME، 2000 وXP سازگار است.

استفاده کنندگان از این نرمافزار با اطلاعاتی که در اختیار محققان قرار میدهند، به آنها در جریان درمان بیماریهایی مانند ایدز، آلزایمر و سرطان کمک خواهند کرد. اطلاعات جمعآوری شده همچنین امکان پیش بینی دقیقتر بلایای طبیعی و حفاظت بهتر از منابع آبی و غذایی در جهان را فراهم خواهد آورد.
 

Salar

Active Member
اخطار مایکروسافت به دولتهای آسیایی حامی لینوکس

هموطن - شرکت مایکروسافت به دولتهای آسیایی هشدار داد، در صورت جایگزین ساختن سیستم عامل لینوکس به جای ویندوز ممکن است به جرم نقض حق امتیاز انحصاری این شرکت تحت تعقیب قرار بگیرند.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که محبوبیت سیستم عامل کد باز لینوکس در بسیاری از نقاط جهان و بخصوص آسیا بشدت در حال افزایش است و همین مسئله تسلط جهانی مایکروسافت بر دنیای سیستم عاملهای کامپیوتری را با خطر مواجه کرده است.

استیو بالمر که در جریان کنفرانسی در این مورد سخن میگفت، تاکید کرد که این کشورها قبلا در مورد استفاده از ویندوز به مایکروسافت تعهد دادهاند و در صورت نقض این تعهد که به معنای تخطی از قوانین مالکیت معنوی خواهد بود، حتی ممکن است از سوی سازمان تجارت جهانی تحت پیگرد قرار بگیرد.

او همچنین ادعا کرد که ویندوز بسیار ایمنتر از لینوکس است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 

Salar

Active Member
عرضه نسخه های محلی Hotmail

خبرگزاری سلام - شرکت مایکروسافت به تازگی از راهاندازی سرویسهای محلی Hotmail با دامنه های اختصاصی برای کشورهای اروپایی و ژاپن خبر داد.

استفاده از این سرویس، آدرسهای پست الکترونیک کاربران Hotmail در کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن را به صورت محلی در خواهد آورد. به عنوان مثال آدرس یک کاربر در انگلستان از [email protected] به [email protected] تغییر خواهد کرد.

گفتنی است که تعداد کاربران hotmail در جهان در حال حاضر 187 میلیون نفر است و کثرت اسامی مشترکان موجب شده بود یافتن یک نام اختصاصی برای هر فرد بسیار مشکل شود.
 

Salar

Active Member
چهار میلیون هرزنامه سهم روزانه بیل گیتس است!

خبرگزاری سلام - بیل گیتس مدعی شد که بیش از هر فرد دیگری در جهان، با هرزنامه بمباران میشود. او اعلام کرده که از طریق پست الکترونیک روزانه 4 میلیون هرزنامه دریافت میکند.

بالمر، دوست و معاون بیل گیتس که این خبر را به نقل از او بیان کرده میگوید: باوجود این مسئله در عمل تنها حدود 10 هرزنامه در روز وارد فضای پست الکترونیک او میشود، زیرا مایکروسافت از فناوریهای بسیار پیشرفتهای برای حل این مشکل استفاده میکند.

وی تاکید کرد که نه تنها بیل گیتس، بلکه تمامی کارکنان مایکروسافت حداقل تعداد هرزنامهها را دریافت میکنند. بالمر اظهار امیدواری کرد که کاربرد فناوریهای جدید مایکروسافت هرزنامههای دریافتی در سراسر جهان را به حداقل میزان ممکن برساند.
 

Salar

Active Member
مرورگر جدید AOL هم آمد

خبرگزاری سلام - شرکت AOL از عرضه مرورگر جدید و ایمن خود خبر داده است که شامل یک firewall، یک ضد ویروس و یک ابزار کوچک برای مقابله با نمایش آگهیهای ناخواسته اینترنتی (pop-up) است. AOL برای ساخت این مرورگر از همکاری شرکت امنیتی McAfee بهره برده است.

بارگذاری محصول مذکور با اسم کد Stranss برای مشترکان شرکت AOL رایگان بوده و انتظار میرود که کاربرد آن وبگردی را برای کاربران ایمن تر کند. مقامات AOL ادعا کرده اند که ارزش واقعی این محصول 200 دلار است. گفتنی است که در این محصول امکاناتی برای مقابله با هرزنامههای پستی و هرزنامههای مسنجری (موسوم به Spim) نیز پیشبینی شده است.
 

Salar

Active Member
قوانین کپی رایت ایران با قوانین بین‌الملل مغایرت دارد

محمدزواره‌ای، عضو شورای نگهبان در حاشیه نمایشگاه الکامپ درجمع خبرنگاران با بیان مطلب ذکر شده در خصوص مباحث اخیر مطرح شده در قانون کپی رایت و سخت‌گیری شورای نگهبان برای تصویب قوانین آن بیان داشت: این مسئله به این دلیل است که برخی از قوانین که از سوی کارشناسان ارائه می‌شود، مغایر با موازین شرعی است، چرا که آنها تسلط و آگاهی دقیق به پیامدهای آینده تصویب این قوانین را ندارند.
وی افزود: این توهم نویسندگان و پدیدآورندگان تکنولوژی‌های جدید است که با توجه به پیشرفت‌های وسیعی که در حوزه ICT انجام شده است از حقوق و قوانین خود مطلع و از آن برخوردار باشند.

مشکل این که قوانین کپی رایت با قوانین بین‌الملل درمغایرت است این است که اولا قوانین سازمان جهانی با موازین شرعی ما همخوانی ندارد و ثانیا قوانین ما را سازمان جهانی نمی‌پذیرد که این امری متقابل است.
 

Salar

Active Member
بازی‌های کامپیوتری دست فیلم‌های سینمایی را ازپشت بسته‌اند

هموطن – بازی‌های کامپیوتری با داستان‌های هیجان انگیز، امکانات گرافیکی و صوتی متعدد و دیگر قابلیت‌های چشمگیر، سال‌هاست که توجه نوجوانان و جوانان را در جهان به خود جلب کرده‌اند. این روزها برخی بازی‌های کامپیوتری از چنان محبوبیتی برخوردار شده‌اند که مشتاقان آنها از شب قبل از عرضه رسمی این محصولات برای خرید آنها صف می‌بندند تا اولین کسانی باشند که لذت استفاده از این دستاورد نوین فناوری را بچشند، امری که پیش از این بیشتر در مورد فیلم‌های سینمایی معنا داشت و فراگیر شدن آن نشان می‌دهد که عرضه بازی‌های جدید کامپیوتری نیز مانند نمایش فیلم‌های هالیوودی در حال تبدیل شدن به یک واقعه مهم در فرهنگ عامه یا pop culture است.
آخرین بازی کامپیوتری که به بازار آمدن آن سروصدای فراوانی به پا کرد بازی جنگی علمی – تحلیلی Halo2 ساخت شرکت مایکروسافت بود که با استقبال گسترده علاقه‌مندان مواجه شد. مقامات مایکروسافت خود معتقدند که درآمد حاصل از فروش این بازی بالغ بر دو میلیارد دلار خواهد بود. رقمی که دستیابی به آن به دنبال نمایش یک فیلم بر پرده سینماها بسیار دشوار است. فراموش نکنیم که تایتانیک پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بیش از سه میلیارد دلار فروش داشت.
در حال حاضر ارزش جهانی بازار بازی‌های کامپیوتری سالانه بیش از 10میلیارد دلار است، این رقم بیش از مبلغی است که شهروندان آمریکا برای خرید بلیت سینما هزینه می‌کنند. با این حال عمده طرفداران بازی‌های کامپیوتری در حال حاضر نوجوانان و جوانان هستند و دیگر اقشار، چندان علاقه‌ای به این نوع تفریح ندارند.
اما زورآزمایی مایکروسافت در زمینه بازی‌های کامپیوتری به صورت جدی با عرضه کنسول بازی xbox در اواخر سال 2001 آغاز شد و تاکنون 18 میلیون عدد از این کنسول در جهان به فروش رفته است.
اما هنوز هم ابتکار عمل به دست شرکت سونی است که موفق به فروش 75 میلیون کنسول play station2 شده است. رتبه سوم در این حوزه متعلق به شرکت نینکزوست که تاکنون 16 میلیون کنسول موسوم به Gamecube را به علاقه‌مندان عرضه کرده است.
اما مایکروسافت پس از عرضه xbox متوقف نشده. این غول نرم‌افزاری در مرحله بعد xbox live را عرضه کرد که امکان انجام بازی‌های کامپیوتری تحت شبکه را فراهم می‌آورد و موجب شده تا اقبال عمومی به این پدیده بیش از پیش افزایش یابد. این سرویس در مرحله اول تنها با استقبال 5/1 میلیون نفر در جهان مواجه شد که معلوم بود از عاشقان سینه چاک بازی‌های کامپیوتری هستند.
مشترکان xbox live با پرداخت هزینه‌‌ای اندک در ماه، می‌توانند از طریق اینترنت کنسول‌های خود را به دیگر کنسول‌های xbox در سراسر جهان پیوند زده و در محیط‌های مجازی که به دقت توسط مایکروسافت کنترل می‌شود با یکدیگر بازی کنند و کاربران سراسر نقاط جهان با تشکیل گروه‌های رقیب دست به انجام رقابت‌های ورزشی، مبارزه و دیگر ماجراجویی‌ها بزنند.
یک جوان 25 ساله در توصیف xbox live می‌گوید: «دیگر اینطور نیست که به تنهایی پای کامپیوتر بنشینی و خودت بازی کنی، از این به بعد می‌توانی با رقابت با تعداد زیادی از رقبا در سراسر جهان مرتبا خودت را امتحان کنی و بهتر و بهتر شوی.»
با این وجود گسترش نفوذ xbox live آنقدرها هم سریع نیست و انتظار می‌رود تعداد مشترکان آن تا سال 2007 نهایتا به 10 میلیون نفر برسد. صاحبنظران معتقدند که افزایش این رقم مستلزم گذر زمان و بهبود زیرساخت‌های ارتباطی اینترنتی است.
اما مایکروسافت قدم سوم را با ساخت بازی‌های پیچیده و جذابی مانند Halo2 برداشت. تبلیغات این بازی مدت‌هاست که در سالن‌های سینما در آمریکا و سایت‌های اینترنتی پخش می‌شود و این شرکت قصد دارد تا در ایام کریسمس نیز تبلیغات گسترده‌ای را در مورد Halo2 در تلویزیون آغاز کند. این غول کامپیوتری طعمکار همچنین با فروش رایگان کنسول خود همراه با این بازی به برخی بازیگران و خوانندگان مشهور آمریکایی در صدد انجام تبلیغات غیر مستقیم برای محصولات خود برآمده است. همانطور که معاون بازاریابی شرکت مایکروسافت می‌گوید این شرکت از هیچ فعالیت تبلیغاتی برای افزایش فروش Halo2 دست برنداشته است.
قدر مسلم آن که استقبال بی‌نظیر از این بازی که هر بسته آن به قیمت 50 دلار به فروش می‌رسد روزهای خوشی را به دست اندرکاران ساخت بازی‌های کامپیوتری نوید می‌دهد.
 

Salar

Active Member
ورود جامعه اطلاعاتی به زندگی خصوصی مردم

هموطن آن لاین_کارشناسان کامپیوتر در نظر دارند با گسترش فعالیت های خود در زمینه تولید فناوری های پیشرفته، دستاوردهای نوین جامعه اطلاعاتی را از صنعت وارد زندگی خصوصی مردم کنند.

قرار است برای دست یابی به این طرح جدید، امکانات صوتی، تصویری و خط.ط تلفن همراه به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

سارمان بین المللی ارتباطات از راه دور اعلام کرده برای ورود جامعه اطلاعاتی از صنعت به درون منازل، کشورهای مختف در سراسر دنیا مجبورند مجوزهای بین المللی خود در زمینه به کار گیری جامعه اطلاعاتی را به روز کنند.

پیش بینی می شود با گسترش این طرح، جامعه اطلاعاتی تا مدتی دیگر به صورت طرحی حیاتی و مرموز برای سراسر مردم جهان مورد استفاده قرار گیرد.
 

Salar

Active Member
طي پنج سال آينده روسيه جايگاه مهمي در بازار فناوري هاي اطلاعاتي جهان خواهد

طي پنج سال آينده روسيه جايگاه مهمي در بازار فناوري هاي اطلاعاتي جهان خواهد داشت.

وزير فناوري هاي اطلاعاتي و مخابرات روسيه، لئونيد ريمان طي سخنراني در جمع خبرگزاران داخلي و خارجي در مسكو اعلام كرد طي پنج سال آينده تا سال 2010 فدراسيون روسيه به 10 كشور اول در بازارهاي بين المللي فناوري هاي اطلاعاتي خواهد پيوست.

به گزارش از خبرگزاري موج، بنا بر گفته لئونيد ريمان طي پنج سال آينده ارزش بازارهاي فناوري هاي اطلاعاتي فدراسيون روسيه تا 40 ميليارد دلار افزايش خواهد يافت. وي خاطر نشان نمود فناوري هاي اطلاعاتي به ويژه در بخش هوايي- فضايي و فني- نظامي به سرعت توسعه مي يابند.

لئونيد ريمان افزود ، در حال حاضر روسيه نزديك به 0.7% از ارزش بازار بين المللي فناوري هاي اطلاعاتي را در اختيار دارد. بنا بر گفته وي با توجه به پتانسيل قابل توجه روسيه در اين زمينه شاخص مذكور بسيار پايين است.

وي بيان داشت عوامل اصلي پيشرفت بخش فناوري هاي اطلاعاتي روسيه قيمتهاي بالاي قطعات كامپيوتر مي باشد. علاوه بر اين لئونيد ريمان به مقررات مالياتي روسيه اشاره نمود كه باعث مي شود موسسات مختلف فرايند هاي توليدي محصولات خود را به خارج از روسيه ببرند.
 

Salar

Active Member
كميت و كيفيت الكامپ دست كمي از جيتكس ندارد

معاون فني دبيرخانه شوراي عالي اطلاع ‌رساني از همكاري اين شورا و وزارت بازرگاني براي اعلام زمان دائمي براي برگزاري نمايشگاه الكامپ در ارديبهشت ماه هر سال خبر داد.


به گزارش از ايسنا، خسرو سلجوقي در حاشيه نمايشگاه الكامپ افزود: پيشنهاد برگزاري نمايشگاه در زمان ثابت و مشخصي با موافقت “دكتر خسرو تاج“ از سال آينده اجرا ‌شده و از اين پس نمايشگاه الكامپ در ارديبهشت ماه هر سال برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: بيشترين تلاشي كه در دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني اتفاق افتاده در رابطه با محور هماهنگي است و همانطور كه اين شورا با هدف سياستگذاري و توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب و اجرا شده، در بخش نمايشگاهي نيز بيشتر محور سياستگذاري و همانگي را مدنظر دارد.

سلجوقي درباره ارزيابي خود از نمايشگاه گفت: كميت و كيفيت اين نمايشگاه دست كمي از جيتكس ندارد و با هماهنگي بيشتر مي‌توانيم در نمايشگاه‌هاي بعدي نيز پذيراي شركت‌هاي خارجي باشيم.
 

Salar

Active Member
ايران داراي بزرگترين بازار آي تي منطقه است

دبير شوراي عالي اطلاع رساني گفت: هم اكنون ايران در زمينه IT بازار نخست منطقه را داراست.

به گزارش از خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، نصرالله جهانگرد در اختتاميه دهمين نمايشگاه بين‌المللي الكامپ 2004 افزود: صنعت فناوري اطلاعات صنعت پيش برنده كشور خواهد بود.

وي اضافه كرد: فناوري اطلاعات امري حياتي است و اين موضوع در برنامه چهارم توسعه كشور گنجانده و تثبيت شده است.

جهانگرد تاكيد كرد: در حال حاضر در ادبيات توسعه ايران موضوع فناوري اطلاعات گنجانده شده است.

دبير شوراي عالي اطلاع رساني افزود: برگزاري نمايشگاههايي چون الكامپ 2004 نشانه‌اي از حمايت دولت از بخش خصوصي فعال در اين بخش است.
 

Salar

Active Member
تصميم LG براي ارائه تلفن همراهي مجهز به گيرنده تلويزيوني

شركت LG در اين هفته اعلام كرد جديدترين موبايلهاي خود را كه به گيرنده تلويزيوني مجهز مي باشد را بزودي به بازار عرضه مي كند.

به گزارش از خبرگزاري موج، موبايلهاي جديد LG اين امكان را براي كاربران علاقه مند به برنامه هاي تلويزيوني فراهم ساخته است كه درهر مكاني بتوانند از طريق آن برنامه دلخواه خود را تماشا كنند.اين گوشي ها بدون نياز به كابل قادر است امواج تلويزيوني را در يافت كند. گفتني است كاربران مي توانند برنامه هاي تلويزيوني را از طريق گيرنده گوشي خود و نيز با استفاده از اينترنت دريافت كنند.

بر اساس اظهارات مسئولين اين شركت ، كاربران با استفاده از اين سيستم جديد ميتوانند، همزمان با تماشاي برنامه هاي تلويزيوني با تلفن هم صحبت كنند. از ويژگي هاي ديگراين گوشي داشتن باطري هايي با طول عمر زياد و دوربين 1.3 مگاپيكسلي را مي توان نام برد.

لازم به ذكر است، LG هنوز زمان دقيق ارائه اين نوع محصولات جديد خود را ونيز قيمت آن را اعلام نكرده است.
 

Salar

Active Member
معتمدي: امسال، اينترنت پرسرعت در منازل!

8O

:kaf:

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اين كه براي توسعه سريع خدمات دسترسي با باند پهن و دسترسي سريع به اينترنت تجديدنظر در نرخ‌هاي اينترنت ضروري است گفت: بر همين اساس كاهش نرخ اينترنت در سال جاري تا 50 درصد در دست بررسي كارشناسان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و اميدواريم هر چه سريع‌تر بتوانيم آن‌را عملي كنيم.


به گزارش از ايسنا، سيد احمد معتمدي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم اختتاميه نمايشگاه الكامپ با بيان اين كه فعاليت در زمينه IT را كمي با تاخير آغاز كرديم، اظهار داشت: تصور مي‌كنم با فعاليت‌هايي كه در برنامه سوم آغاز شده توانستيم خيلي سريع فاصله‌ي خود را با دنيا كاهش دهيم.

وي گفت: بنابر سياستي كه وزارت داشته ارائه سرويس و خدمات به مردم (دسترسي يا access) به بخش غيردولتي واگذار شده است و حدود 30 مجوز ICP و 740 مجوز ISP و 13 مجوز به ايجاد كنندگان شبكه دسترسي با باند پهن در همين چارچوب براي بخش خصوصي صادر شده است.

معتمدي گفت: ارزيابي ما اين است كه اين سياست پاسخ داده است و بخش عمده‌اي از افزايش كاربران اينترنت از 200 هزار در ابتداي برنامه به 6 ميليون در حال حاضر، مرهون فعاليت بخش غيردولتي است.

معتمدي با اشاره به 13 مجوز داده شده به ايجاد كنندگان شبكه دسترسي با باند پهن گفت: ‌در سال جاري ايران به كشورهايي مي‌پيوندد كه به اين وسيله مردم مي‌توانند در منازل خود دسترسي پرسرعت به اينترنت را با آخرين تكنولوژي روز دنيا داشته باشند و خوشبختانه اين شركت‌ها بسيار فعال بوده و طبق مجوزي كه دارند از برنامه عقب نيستند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با تاكيد بر اين كه براي توسعه سريع خدمات دسترسي با باند پهن و دسترسي سريع به اينترنت تجديدنظر در نرخ‌هاي اينترنت ضروري است، تاكيد كرد: بر همين اساس كاهش نرخ اينترنت در سال جاري تا 50 درصد در دست بررسي كارشناسان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و اميدواريم هر چه سريع‌تر بتوانيم آن‌را عملي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: زيرساخت‌هاي مخابراتي با همه فراز و نشيب‌ها مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و شبكه فيبرنوري بين شهري در شهرهاي بزرگ تقريبا به اتمام رسيده و با تجهيزات در حال نصب قطعا ما در برنامه چهارم مشكلي از اين جهت نخواهيم داشت و قول مي‌دهيم با كارهاي انجام شده و در دست انجام در برنامه چهارم يكي از قوي‌ترين زيرساخت‌هاي مخابراتي در دنيا را خواهيم داشت.

وي يادآور شد: زيرساخت‌هاي IT شامل core، امنيت شبكه،‌ لايه‌هاي نرم‌افزاري، ارتباط بين‌الملل و حتي ضوابط و قوانين لازم به طور جدي در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پيگيري مي‌شود.

معتمدي با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود 6 ميليون كاربر اينترنت در كشور وجود دارد، گفت: اين رقم بسيار خوبي است اما ميزان استفاده افراد از اينترنت پايين است و دليل آن را بايد در نبود كاربردهاي فوق در شبكه‌ جست‌وجو كرد.

وي گفت: ‌سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و مهندس جهانگرد اهتمام بسيار خوبي در اين زمينه داشتند و همچنين دستگاه‌هاي اجرايي، كه اميدواريم از ابتداي برنامه‌ي چهارم شاهد استفاده گسترده اين كاربردها در جامعه‌ باشيم و اميدواريم با توجه به تاكيد رئيس جمهور بر اين قضيه اعتبارات تكفا در سال جاري به طور كامل تخصيص و در سال آينده هم افزايش داشته باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، خاطرنشان كرد: در حدود 500 ميليارد ريال (50 ميليارد تومان) را به 7 بخش آموزش و پرورش، وزارت بازرگاني، وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رياست جمهوري و قوه‌ي قضاييه اختصاص داديم و اين سرمايه‌گذاري منجر مي‌شود كاربردهاي فناوري اطلاعات در كشور سريع‌تر توسعه يابد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

وي تاكيد كرد: بايد سعي كنيم تعامل خوبي كه بين دستگاه‌هاي مختلف دولتي و بخش غيردولتي كه وجود دارد بيشتر شود و از ورود به بخش‌هاي حاشيه‌يي و سياسي در اين بخش خودداري و در چارچوب ضوابط و قوانين حركت كنيم.

معتمدي تاكيد كرد: اتكا به قانون هرچقدر كه ناقص باشد قطعا به نفع كشور خواهد بود. البته بايد سعي در برطرف كردن خلأها داشته باشيم.

وي در پايان پيشنهاد كرد: بهتر است چند نمايشگاه موجود ادغام شده و ابعاد بين‌المللي و منطقه‌يي آن را افزايش دهيم و مطمئنا سطح كمي و كيفي اين نمايشگاه‌ها از بسياري از نمايشگاههايي كه در دنيا برپا مي‌شود بالاتر است و جا دارد در اين جهت نيز حركت بيشتري كنيم.

گفتني است معتمدي در اين مراسم از برگزار كنندگان نمايشگاه، خصوصا انجمن شركت‌هاي انفورماتيك ايران و جهانگرد تشكر و قدرداني كرد.
 

Salar

Active Member
توسعه‌ي قرارداد ياهو و مايكروسافت براي تبليغات وب

علي‌رغم اعلاميه‌ي اخير توليد كنندگان مبني بر آن كه تمايل دارند نيرو و قدرت اصلي بازار جست‌وجو باشند، مايكروسافت همكاري خود را با ياهو گسترش داده تا نتايج جست‌وجوي تكنولوژي جست‌وجوي بهبود يافته‌ي خود را بر روي سايت‌هاي آمريكايي و بين‌المللي MSN ارايه دهد.

به گزارش از systemgroup، مايكروسافت توافقنامه‌ي خود را با Overture Services ياهو تا ماه ژوئن 2006 توسعه داده نتايج پرداخت بابت اجراي اين برنامه را ارايه كند. اين توافقنامه نخستين بار در سال 2001 صورت پذيرفت و قرار بوده است در ماه ژوئن 2005 به پايان رسد. جزييات مالي اين قرارداد ارايه نگرديده است.

تصميم مايكروسافت براي طولاني كردن و گسترش همكاري خود با ياهو در زمينه‌ي جست‌وجو زماني روي مي‌دهد كه اين شركت توليد كننده‌ي نرم‌افزار در حال راه‌اندازي ابزارهاي خود در منطقه است.

مايكروسافت بتايي براي تكنولوژي جست‌وجوي جديد مورد انتظار خود ارايه كرده، در حالي كه مديران اجرايي شركت، توجه خود را معطوف جلو افتادن از رهبران تكنولوژي جست‌وجو يعني ياهو و گوگل كرده‌اند. متخصصان گفته‌اند كه تكنولوژي جست‌وجوي مايكروسافت هنوز در مراحل اوليه‌ي خود بوده و اين عامل ممكن است مايكروسافت را در توسعه‌ي قرارداد خود با ياهو قاطع‌تر سازد.

بر اساس اين توسعه، Overture به فراهم كردن نتايج بهبود يافته‌اي براي سايت‌هاي MSN در آمريكا، كانادا، اروپا و آسيا ادامه خواهد داد.
 

Salar

Active Member
گونه‌ي جديد كرم Sober منتشر شد

نسخه‌ي جديدي از كرم ايميلي Sober روز جمعه در حالي كه به سرعت در حال لنتشار در اروپا و آمريكا بوده، كشف شده است. شركت‌هاي امنيتي، اين كرم را از لحاظ خطرناك بودن در دسته‌ي كرم‌هاي متوسط قرار داده‌اند.

به گزارش از sgnec، متخصصان امنيت گفته‌اند كه كرم W32.Sober.i كه خود را به عنوان ضميمه‌ي ايميل به پيام‌هاي انگليسي و آلماني زبان ارسال مي‌دارد، يكي از جدي‌ترين تهديدهاي پاييز امسال به شمار مي‌رود.

Mikko Hypponen، مدير تحقيقات امنيتي شركت F-Secure كه اين ويروس را در دسته‌ي ويروس‌هاي درجه‌ي دو قرار داده، گفته است: « اين كرم يكي از بدترين مواردي است كه طي يك يا دو ماه گذشته مشاهده كرده‌ايم. به دلايلي، اين ماه به آرامي سپري شده است. اين كرم جديد يكي از جدي‌ترين مواردي است كه پاييز امسال با آن مواجه گشته‌ايم، اما در مقايسه با همين فصل در سال گذشته و نيز اوايل امسال، اين مورد آنچنان هم بد به نظر نمي‌رسد.»

همانند ساير ويروس‌هاي Sober، اين نسخه‌ي جديد نيز از موتور SMTP خود براي ارسال كپي‌هايي از خود به آدرس‌هاي ايميلي كه بر روي كامپيوترهاي آلوده مي‌يابد، استفاده مي‌كند. سپس كامپيوترهاي آلوده، به عنوان كانالي براي دانلود كردن برنامه‌هايي براي كاربران مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

ويروس Sober.i، ارايه دهنده‌ي attachment اي بوده كه ادعا مي‌كند حاوي تصاوير مبتذلي از دختري بيست و يك ساله است و سپس به سرعت در سراسر اينترنت توزيع و پخش مي‌گردد. اين ويروس طوري برنامه ريزي شده كه خود را تنها به domain هاي آلماني زبان ارسال مي‌كند. مانند آن‌هايي كه به .de (آلمان) و يا .ch (سوييس) ختم مي‌گردند.

اين ويروس همچنين به گونه‌اي برنامه ريزي شده كه خود را در دنياي انگليسي زبان نيز توزيع و پخش مي‌كند، اما تحت عنوان "delivery failure" و يا "oh god"، با اين اميد كه فردي ضميمه‌ي حاوي فايل .zip را كه در بر دارنده‌ي ويروس ياد شده است، بگشايد.

Graham Cluley، مشاور فني عالي رتبه‌ي شركا امنيتي Sophos گفته است: « نسخه‌ي آلماني اين ويروس بسيار جالب است. اين نسخه نشانگر آن است كه ايميل از سوي دختري بيست و يك ساله و به همراه عكس‌هاي مبتذلي از وي ارسال شده كه به دنبال يافتن شغلي براي خود است، اما تصاوير در واقع همان كرم جديد هستند.

شركت مكافي، اين گونه‌ي جديد Sober را، Sober.j و F-Secure آن را Sober.i ناميده‌اند. اين كرم جديدترين نسخه‌ي Sober بوده كه نخستين بار در اكتبر سال گذشته پديدار گشته است. Sober.i، بر روي سيستم‌هايي تاثير مي‌گذارد كه ويندوزهاي XP، 2000، ME، 98، 95، NT و سرور 2003 را اجرا مي‌كنند.
 

Salar

Active Member
۸۰ درصد زيان هاى وارده به فضاهاى ديجيتالى، ويروس هاى رايانه اى هستند

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات وزارت تعاون گفت : بيش از۸۰ درصد زيان هاى وارده به فضاهاى ديجيتالى سيستم هاى رايانه اى در جهان مربوط به ويروس ها هستند.

"سعيد قاضى مغربى" عصر شنبه در حاشيه دهمين نمايشگاه الکامپ به خبرنگار ايرنا تصريح کرد: بررسيهاى انجام شده حاکيست حدود ۵۱ درصد خرابى محيطهاى رايانه اى مربوط به تهاجم ويروس ها، ۱۵ درصد عامل بيرونى، هفت درصد جاسوسى هاى صنعتى و ۲۷ درصد ديگر مربوط به کارکنان ناراضى است.

وى با اشاره به اينکه درجامعه ديجيتالى، اطلاعات به سرعت منتشر مي شود، گفت : موانعى که از انتشار اطلاعات در محيطهاى رايانه اى جلوگيرى مي کند بايد به سرعت رفع شود.

وى، اخلال در اطلاعات، دسترسى به اطلاعات محرمانه و ممانعت از کار عادى شبکه هاى رايانه اى را از نمونه تهاجم ها به فضاهاى ديجيتالى عنوان کرد.

مديرکل دفتر آمار و اطلاعات وزارت تعاون، تعادل بين امنيت و کارآيى، استفاده از رمزنگارى و تصديق هويت، به روز نگه داشتن سيستم را از جمله راههاى نگهدارى فضاىهاى رايانه اى از تهاجم هاى ياد شده ذکر کرد.

قاضى مغربى زير نظر داشتن و صدور کمترين مجوز ورود به سيستم، بازرسي هاىمتوالى، توجه به ضعيف ترين نقطه سيستم و امنيت آن در زمان از کار افتادن را از ديگر راه حلهاى حفظ شبکه رايانه اى در برابر تهاجم برشمرد.

وى ايجاد ديوار آتش و يا فيلترهاى بسته، استفاده از سيستم هاى مهاجم ياب و ضد ويروس و ايجاد شبکه اختصاصى مجازى را از ابزارهاى مهم سلامتى شبکه هاى رايانه اى دانست.


منبع» خبرنگاري ايرنا
 

Salar

Active Member
جديدترين ويروس ويندوز از نوع هوشمند "جذام مانند" رايانه ها را تهديد مى كند

سازمان امنيتى به كاربران اينترنتى هشدار داد ،ويروسى هوشمند و خطرناك وارد شبكه جهانى شده و اگر ذره اى از اين ويروس در رايانه باقى بماند و به درستى پاك نشده باشد توانايى بازسازى كامل خود را دارد و مى تواند دوباره فعال شود.

به گزارش از خبرگزارى موج، جديدترين ويروس ويندوز از نوع هوشمند كامپيوترهاى شخصى افراد را تهديد مى كند و لازم است بدانيد، نمى توان اين ويروس را به راحتى از سيستم ها پاكسازى كرد زيرا حتى اگر قسمتى از آن در كامپيوتر باقى بماند و كاملا حذف نشود مى تواند با ترميم خود به آلوده كردن دوباره سيستم بپردازد.

اين ويروس از طريق پيغامهايى كه فرستنده آنها براى كاربران ناشناس مى باشد، وارد سيستم مى شود به اين طريق كه افراد را با عناوين جذاب، مشتاق به باز كردن آن ها مى كند و به كاربران اطمينان مى دهد كه برنامه آنتى ويروس آنها را چك كرده و عارى از هر گونه ويروس مى باشند و اين در حاليست كه خود اين پيغام يك ويروس سمج و خطرناك مى باشد.

مسئولين به كاربران سفارش مى كنند، براى امنيت سيستمهاى خود از باز كردن هر نوع پيغامى كه از افراد نا شناس و غير منتظره مى باشد خوددارى كنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا