نمایش فیلم در قاب آبی در حال حرکت

Nilufari

New Member
سلام
چطوری میشه یه (فیلم در حال پخش) رو داخل یه (قاب در حال حرکت) نمایش داد ؟

ممنون از راهنمائیتون ....
 
سلام
برای این کار باید قاب خودتو وارد برنامه کنی و اونو تو شیار video 1 تو timeline قرار بدی.بعد فیلم رو تو شیار video 2 قرار میدی.حالا با ابزار motion که توی پنجره effect controls هست میتونی فیلم و قاب خودتو حرکت بدی یا کوچیک و بزرگشون کنی.حالا اگه خواستی که حرکت قاب و فیلم رو با هم مچ کنی طوری که هر دو هماهنگ با هم حرکت کنند باید اول قاب رو با ابزار motion حرکت بدی وبعد از اون روی اسم motion راست کلیک کنی و گزینه copy رو انتخاب کنی.حالا فیلم خودتو انتخاب کن و روی اسم motion توی پنجره effect controls راست کلیک کن و گزینه paste رو انتخاب کن.حالا حرکات قاب و فیلمت با هم هماهنگ شده ولی اندازه فیلم و قاب هم با هم برابر شده که در نتیجه فیلم مانع دیدن قاب میشه.برای رفع این مشکل هم باید اندازه scale که در زیر شاخه motion هست رو برای فیلمت کاهش بدی.
 

Nilufari

New Member
البته منظور اصلی من اینست :

قاب با زمینه آبی داخل یک فیلم بصورت نا موزون در حال حرکت میباشد ... حال میخوام یک تیکه فیلم رو داخل این قاب بصورت کاملا مچ شده و با تغییرات هماهنگ با قاب به حرکت در بیاورم ...
دوستان این مورد خیلی ضروری میباشد . لطفا راهنمائی بفرمائید ... ممنون
 
من جوابتونو تو پست اول دادم.اگه از وسط خط دوم بخونید به جوابتون میرسید.ولی اگه بد توضیح دادم بگید یه بار دیگه توضیح میدم.
 

Nilufari

New Member
دوست عزیز ممنون از پاسخ شما ، ولی لازم نیست من قاب رو حرکت بدم ، چون خود قاب داخل یک فیلم بصورت ناموزون (توجه شود بصورت ناموزون ) در حال حرکت است، و بقیه قضایا ....

شاید الان مشکلم رو واضحتر گفته باشم ( البته شاید هم من نیاز به توضیح بیشتر داشته باشم) ... در هر صورت از شما ممنونم اگه بیشتر توضیح بدهید
 

mpmostafa

New Member
سلام
دوست عزيز فكر نكنم بشه كاري كرد بايد فريم به فريم فيلم خودت رو توي قاب حركت بدي.
 

Nilufari

New Member
بعنوان مثال فیلم قاب به اینصورت است که :
دوربین داخل یک اتاق در حال حرکت است که روی دیوارهای آن قابهائی نصب است . حالا من میخوام تکه فیلمهائی را داخل این قابهای در حال حرکت نمایش بدم . ( نمونه این حالتو تلویزیون زیاد نمایش داده ! )
 
بعنوان مثال فیلم قاب به اینصورت است که :
دوربین داخل یک اتاق در حال حرکت است که روی دیوارهای آن قابهائی نصب است . حالا من میخوام تکه فیلمهائی را داخل این قابهای در حال حرکت نمایش بدم . ( نمونه این حالتو تلویزیون زیاد نمایش داده ! )
حالا فهمیدم چی میخواین.ببخشید مشکل از من بود که نفهمیدم منظورتون چیه ولی همونطور که دوستمون گفتن باید فریم به فریم این کار انجام بشه که خیلی هم وقت گیره.
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

دوستان عزیز،
اگه این کلیپ های آماده رو به صورت کامل گرفته باشید، داخل یکی از فولدرها چند تا فایل 3dmax هستش.
اون فایل ها، محل قرار گیری عکس هایی هست که قراره روی قاب ها بشینن.

وقتی اون فایل ها رو با مکس باز می کنید، چند تا صفحهء چهارگوش توی فضا دیده می شه به علاوهء یه دوربین که حرکت می کنه.
اگه با مکس کار کرده باشید می تونید عکس های خودتون رو روی اون مربع ها بذارید و بعدش از زاویهء دوربینی که هست، یه خروجی عادی فیلم و یه خروجی Alpha از اون بگیرید.

این دو تا فایل رو روی تایم لاین بذارید و از فیلم Alpha به عنوان ماسک استفاده کنید.
اگه فایل مکس (که ازش خروجی گرفتید) و فیلم زمینه با هم هماهنگ باشن، دقیقاً عکس ها روی قاب ها می افتن.

التماس دعا
یا علی
 
سلام همون طور که /آقا مهدی گفتند درسته این قسمتو تو کارگاه میکس 3 نسل جوان هم آموزش می ده
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من فکر کنم با افتر افکت بتونی به راحتی این کار انجام بدید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا