نقد تهران 1500 از هر لحاظ

به انیمیشن تهران 1500 چه امتیازی میدهید؟


  • مجموع رای دهندگان
    42
  • نظرسنجی بسته .

davoodice

Well-Known Member
راستش خیلی خوشحال میشدم این انیمیشن خوب از آب در بیاد ولی با تمام احترام این یک افتضاح به تمام معنا بود. تا جایی که مشخصا در فیلم دیده میشد که تهیه کنندگان فقط قصدشان این بوده که کار رو هرجور شده ببندند. جدا از انیمیتهای بد حتی نکردند لباس کار کنند موها رو داینامیک کنند واینها همه به کنار نکردند یک اسکین درست حسابی بزنند در قسمت شانه ها میتوان کم کاری را به وضوح دید. اصلا همه اینها به کنار نکردند دندان کاراکتر ها رو سر جاشون تنظیم کنند. در صحنه های اخر فیلم فقط یه باکس بود و مادر بزرگ در ان. کار اصلا تکسچر نداشت به خصوص در لوکیشن ها. اگر این فیلم رو از اول تا اخر ببینید و وضوح مشاهده خواهید کرد هر چه به پایان فیلم نزدیک تر میشویم کیفیت به طور محسوسی افت میکند .اگر این کار رو یه پروه کوچک با 30 40 میلیون ساخته بودند انتظاری نبود اما من نمیدونم 4 میلیارد کجا رفته.(بالا یا پایینتر). نورپردازی فوق العاده بد بود و دیگر هیچ.

داستان کار و فیلم نامه هم اصلا چنگی به دل نمیزد به طوری که بیشتر شبیه برنامه خنده بازار بود و از مجموع ای از سوژه های طنز بود که سر هم شده بود پایان فیلم رو هم که دیدیم " اااا تو اینجایی؟ نرفتی ماه؟ چه خوب!!! بیا ازدواج کنیم اه اه اه"

باور کنید اپه نصف این هزینه رو به پروه با انگیزه جویای نام میدادن خیلی خیلی خیلی خیلی بهتر از آب در میومد

لطفا در نظر سنجی شرکت کنید
 
بابا این نقد نداره که . آدمو یاد بازی قارچ خور میندازه . تازه نرم افزارهاش معلوم نیست چیه . آخه یکی نیست بگه این همه هزینه کردید چی شد تازه کارشون رو تبلیغم می کنند . نه داستان خوب نه کیفیت خوب . در کل من میگم افتضاح
 

hvo

Member
به نظرم فقط آبرومون رو بردیم . لااقل داستان رو قوی می کردن . داستان که نه سیستم می خواد نه نرم افزار خاص فقط یه آدم اینکاره می خواد . حال فکر کن یه خارجی اینو ببینه . چی راجب ما فکر می کنه ؟ فکر کنم alex alvarez بگه من خودم کل انیمیشن رو یه نفر می سازم
 

maxscript

Well-Known Member
دوستان خوب ایران توی زمینه انیمیشن به اون سطحی که ما فکر میکنیم نرسیده و حالا حالا ها زوده که یه انیمیشن با سطح کیفیت بالا در ایران ساخته شه که البته اون زمان خدا می دونه اونوریها به چه سطحی رسیدن !!!! البته این فقط توی زمینه انیمیشن نیست توی زمینه گیم هم واقعا بها نمی دن خودت فکر یه شرکت بهت پیشنهاد ساخت گیم بده بعد بری اونجا ببینی یه لب تاپپ گذاشتن جلوت با یه کامپیوتر با سوخت زغال بعد میگن بساز !!!! خوب با این وضع نمیشه زیاد امیدوار به کارهای با کیفیت بود.
 

amirghibi

Member
تو زمینه گیم هم خیلی از اینجور مشکل ها هست این همه بول میاد و میره نه تو جیب سازنده میره نه کیفیت به دست مصرف کننده
یه مشت دزد فقط شدن اقا بالاسری
اگر واقعا اینا انقدر خرج کرده باشن (در حد 1 میلیارد )خیلی کاره بدی ه
یا نه شاید کمتر بوده بولی که دادن بهشون و اونا هم همین قدر کار کردن نمیدونم
ولی کاره ضعیفی بود انمیشن های شبکه بویا خیلی بهتره
 

coelho

Member
جدا برای این افتضاح 4 میلیارد خرج شده یا شوخی میکنید؟
برید انیمیشن رقص قاصدک ها رو ببینید که با بودجه شخصی ساخته شده و از لحاظ تکنیکی واقعا چند سرو گردن از این افتضاح بالاتره توی پروپرشیا یه ویدئو ازش هست برید ببینید..........
 
دوستان با همه ی این نظرات که دادید ولی به نظر من درست نیست اینطوری فقط بد و ویرا بگیم کسانی که ساختندش درسته چیزی که عالی بوده نبوده ولی حداقل این خوبی را داشت که مردم دیدند انیمیشین هم می تونه بیاد رو پرده سینما بعد خارج از این حرف ها مگه این 4 میلیارداز جیب من وشما رفته ؟ مگه سازنده این انیمیشن جلو ی ما را گرفتند که بریم ماهم بسازیم و تو سینما پخش کنیم همین که 4 سال یه تیم بقل هم بتونند بمونند خودش می دونید چقدر چیز بزرگیه ؟؟؟؟؟ بعدش در مورد کار مدلینگ شهر و تکستچرینگش احساس می کنم اکثر پروژه را متحمل شده و اینکه انیمیت که همه بهش گیر میدیم اصلا چیز ساده ای نیست اصلا اصلا .... تو ایران تعداد انیماتور ها مطمئنم از 20-30 تا بالا نمی زنه چرا این طوری بنده خدا را نقد می کنید کارش را حداقل فکر این باشید که یه امیدی داشته واسه پروژه بعدی که با این کامنت ها ما 250 نفری که تو این پروژه کار کردند چقدر بهشون بر میخوره خارجی ها همه چیشون خوبه ولی یه چیز خیلی خوبی هم دارند به نام فرهنگ تشویق یک نفر هم از این کار تشویق نکرد من یه چیزیشا تشویق می کنم زحمت کشیده شده براش را حتی اگه می گید انیمیتش مثلا ضغیف بود به من اعتماد کنید کاری را که توش ضعیفی بخوای انجام بدی خیلی بیشتر خسته و اذیت میشی تا کاری را که توش قوی جواب زحمت این بنده خداها اینه جلوی مارا گرفتند ؟ مگه نمی گید با هزینه شخصی هم میشه ساخت خوب برید بسازید دوستان همین که یک سری تیم 4سال خود را وقت این پروژه کردند خودش احترام آمیزه با اینکه خودم به شخصه نه از انیمیتش راضی بودم نه رندر و نه ... اما از وسعتش راضی بودم که کاش کمتر بود و پخش تر تو کل طول کار در هر صورت اینا نظر من بود که با اولین نظری که در این مورد دادم خیلی فرق می کنه بعد از خوندن خود کامنت آقای بهرام عظیمی
 

hvo

Member
دوستان با همه ی این نظرات که دادید ولی به نظر من درست نیست اینطوری فقط بد و ویرا بگیم کسانی که ساختندش درسته چیزی که عالی بوده نبوده ولی حداقل این خوبی را داشت که مردم دیدند انیمیشین هم می تونه بیاد رو پرده سینما بعد خارج از این حرف ها مگه این 4 میلیارداز جیب من وشما رفته ؟ مگه سازنده این انیمیشن جلو ی ما را گرفتند که بریم ماهم بسازیم و تو سینما پخش کنیم همین که 4 سال یه تیم بقل هم بتونند بمونند خودش می دونید چقدر چیز بزرگیه ؟؟؟؟؟ بعدش در مورد کار مدلینگ شهر و تکستچرینگش احساس می کنم اکثر پروژه را متحمل شده و اینکه انیمیت که همه بهش گیر میدیم اصلا چیز ساده ای نیست اصلا اصلا .... تو ایران تعداد انیماتور ها مطمئنم از 20-30 تا بالا نمی زنه چرا این طوری بنده خدا را نقد می کنید کارش را حداقل فکر این باشید که یه امیدی داشته واسه پروژه بعدی که با این کامنت ها ما 250 نفری که تو این پروژه کار کردند چقدر بهشون بر میخوره خارجی ها همه چیشون خوبه ولی یه چیز خیلی خوبی هم دارند به نام فرهنگ تشویق یک نفر هم از این کار تشویق نکرد من یه چیزیشا تشویق می کنم زحمت کشیده شده براش را حتی اگه می گید انیمیتش مثلا ضغیف بود به من اعتماد کنید کاری را که توش ضعیفی بخوای انجام بدی خیلی بیشتر خسته و اذیت میشی تا کاری را که توش قوی جواب زحمت این بنده خداها اینه جلوی مارا گرفتند ؟ مگه نمی گید با هزینه شخصی هم میشه ساخت خوب برید بسازید دوستان همین که یک سری تیم 4سال خود را وقت این پروژه کردند خودش احترام آمیزه با اینکه خودم به شخصه نه از انیمیتش راضی بودم نه رندر و نه ... اما از وسعتش راضی بودم که کاش کمتر بود و پخش تر تو کل طول کار در هر صورت اینا نظر من بود که با اولین نظری که در این مورد دادم خیلی فرق می کنه بعد از خوندن خود کامنت آقای بهرام عظیمی
حرف شما کاملاً منطقی . باید تشویق کنیم . ولی آخه چیو تشویق کنیم . پیکسار toy story 1 رو ساخت همه ی دنیا تشویقش کردن . ما این همه نرم افزار داریم تازه سال 2013 ایم نه 1998 بعدش خروجیمون چیه ؟
حداقل روی داستان کار می کردن . داستان فقط یه آدمه با استعداد می خواد .
آخه شما بگید من چیو تشویق کنم ؟ درسته هموطنمون هستند ولی اگه یکی یه چیزی رو خراب کنه اگه تشویقش کنیم بیشتر خراب می کنه
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام،خوبید؟
الان که دارم اینو مینویسم یه شب سخت رو پشت سر گذاشتم(سر داینامیک کردن چند تا دونه گز که میریزن زمین)
ببینید بچه ها در این که انیمیشن تهران 1500 ضعیف بود و بودجه کلانی صرفش شده شکی نیست،خود آقای عظیمیان هم تو مصاحبه هاشون گفتن و نوشتن
ایشون یه انیماتور عامه پسند هستند،بهتون قول میدم خیلی از اونا که رفتن دیدن لذت هم بردن،خندیدن،تشویق کردن و....
اما بحث بر میگرده سر بچه هایی که دارن انیمیشن کار میکنن و فنی به موضوع نگاه میکنن
توی انجمن اساتید زیادی هست،اما وجدانن کدوممون میتونیم با این اخلاقمون(توهین یا جسارت به شخص خاصی نیست)اول از همه خودمو میگم،4 سال رویه یه پروژه کار کنیم،نه جدا بشینید بهش فکر کنید؟
چند نفرمون توی پروژه های واقعی و پدر مادر دار درگیر شدیم؟
میدونید حرف من اینه،وقتی توی شرایط قرار میگیره آدم خیلی چیزا تغییر میکنه و همه چیز نمیتونه به صورت ایده آل انجام بگیره
پس بیایم یه کم فیتیله انتقادمون رو بکشیم پایین تر و واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم
و کلا توی وادی رسانه ایران این سبک انتقادها زیاد هست و به جز دور کردن ما از اصل موضوع چیزی رو به دنبال نداره
بعضی جاها نقدها رو خوندم و هیچ شباهتی به نقد نداشتن بلکه یه توهین نامه به تمام عیار بودن
ببخشید اگر بر خلاف اخلاقم زیاد نوشتم اما واقعا دیگه نمیتونستم این الفاض رو تحمل کنم
ایشالا یه روز برسه این صنعت از همه جوانب پیشرفت کنه،چه از نظر اخلاق و چه از نظر تکنیک و دانش اجرا
موفق باشید
 

Mehran coyote

Well-Known Member
منم هنوز ندیدم
ولی از اینکه این همه پول خرجش شده و از لطاظ فنی و کیفیت نتونستن یه کار راضی کننده بدن بیرون ناراحت شدم
بچه ها سعی کنیم جوری انتقاد کنیم که انتقاد سازنده باشه نه انتقاد مخرب

امیدوارم تو پروژه های بعدی با هزینه ی کمتر خروجی بهتری داشته باشیم

آرزوی موفقیت برا ی همه ی 3 بعدی کارا دارم:rose:
 

zzmm14

Active Member
با سلام
من توی این بحثها تمایل ندارم شرکت کنم
ولی یه حرف کلی بزنم.
هر شخصی همیشه تمایل داره بهترین باشه وتلاش خودش رو میکنه که بهترین بشه.
در این راه نا همواریهای زیادی هست .
اگه از ترس نا همواریها به این راه قدم نگذاره به هدف نمیرسه پس نباید همین راه معمول پر پیچ و خم رو به دره ای عمیق تبدیل کنیم(نا امیدی).
حد متوسط یا بد بهترین گزینه برای این انیمیشن هستش .
 
آخرین ویرایش:

shirini_forush

Well-Known Member
اتفاقا بهرام عظیمی توی تداکس خودش گفت "کار من بهترین نیست، خیلیا بهتر و قوی تر از من کار میکنن. اما من خیلی پیگیر و سمج هستم."

واسه مردم مهم نیست خفن ترین انیمیشن رو ببینن.
مهم اینه که ایران هم کم کم تولید کننده باشه عوض مصرف کننده.

و این فقط تکنیک نمیخاد. اخلاق کار گروهی و پیگیری و خیلی چیزای دیگه هم هست که از تکنیک شاید مهم تر باشه.
 

arminAnim

کاربر متخصص
مهم اینه که ایران هم کم کم تولید کننده باشه عوض مصرف کننده
خود آقای عظیمیان هم تو مصاحبه هاشون گفتن و نوشتن
ایشون یه انیماتور عامه پسند هستند،بهتون قول میدم خیلی از اونا که رفتن دیدن لذت هم بردن،خندیدن،تشویق کردن و....

دوستان عزیز، انیمیشن سیب زمینی نیست که اگر فروختیمش اسمش رو بذاریم موفقیت، انیمیشن سیرک هم نیست که هدفش کشوندن مردم و خندوندن و سرگرم کردن باشه. انیمیشن
یک هنره با تک تکِ اجزاش - نورپردازی ، داستان، انیمیت - . و اگر قراره انیمیشن های ما این بخش هنریش فراموش بشه و بقول شما بشه سرگرمی و واسه پرکردن ِ جیب و گذران ِ زندگی، همون نباشه و تولید نشه بهتره.

اما وجدانن کدوممون میتونیم با این اخلاقمون(توهین یا جسارت به شخص خاصی نیست)اول از همه خودمو میگم،4 سال رویه یه پروژه کار کنیم،نه جدا بشینید بهش فکر کنید؟
چند نفرمون توی پروژه های واقعی و پدر مادر دار درگیر شدیم

اولا اینکه دوستان اگه توی پروژه های به قول شما پدرمادر دار شرکت نکردن دلیل بر این نمیشه که حق ندارن نقد بکنن. ثانیا باز هم دلیل نمیشه که چون تاحالا توی پروژه ای نبودن تواناییش رو هم ندارن. همین دوستانی که میگین، به چند نفرشون تاحالا فرصت ِ کار توی گروه و پروژه های حرفه ای داده شده که ثابت کنن می تونن یا نمی تونن؟ با پولی که آقای عظیمی خرج کرد 4 سال که سهله، 10 سال می شد یک گروه رو نگه داشت.

در کل این رو هم بگم اگه مردم عادی می رن و خوششون میاد به خودشون و درکشون از هنر مربوطه، امثال ِ ما که دید متفاوتی دارن لزومی نداره معیارهاشون رو در حد سلیقه ی مردم پایین نگه دارن. و اگه ماها که فن شناسیم انتقاد نکنیم و چشممون رو به روی این همه ایراد ببنیم ، می شیم شبیه عمه و خاله ی کارگردان که قربون صدقه می رن و مهم نیست براشون چی تولید شده. اگه ما انتقاد نکنیم و حساس نباشیم خیانت کردیم و صد سال هم بگذره پیشرفت نمی کنیم و فقط یک بچه ی عقب مونده رو بزرگ کردیم.
 
حرف شما کاملاً منطقی . باید تشویق کنیم . ولی آخه چیو تشویق کنیم . پیکسار toy story 1 رو ساخت همه ی دنیا تشویقش کردن . ما این همه نرم افزار داریم تازه سال 2013 ایم نه 1998 بعدش خروجیمون چیه ؟
حداقل روی داستان کار می کردن . داستان فقط یه آدمه با استعداد می خواد .
آخه شما بگید من چیو تشویق کنم ؟ درسته هموطنمون هستند ولی اگه یکی یه چیزی رو خراب کنه اگه تشویقش کنیم بیشتر خراب می کنه
عزیز من اینی را که میگی منم قبلا مثل شما فکر می کردم رواین حساب من با مایا 2016 کار کنم باید کارم بهتر از کسی باشه که با مایا 2000 کار می کنه اصلا هیچ ربطی به این نداره که با چه نرم افزاری و چه سالی ما کار می کنیم موضوع اینه اونا قبل از این که مایا بیاد و 3دی مکس و این حرفا انیماتور بودند بعد نرم افزار هم اومده به کمکشون فرق داره با اینکه مثل ما 2-3 سال با یه نرم افزار اونم نه تخصصی همه چیزا با هم کار کرده باشه طرف حالا بگه خوب این همه امکانات برو تا بریم یه انیمیت بسازیم اونا خدا انیمیت بودند و حدود 100 سال انیمیت قبلش کار می کنند تشنه یه نرم افزار بودند نه اینکه ... حالا نرم افزار هم اومده یعنی 90% هنر کار بوده 10% هم تکنولوژی اومده کمکشون نه اینکه فقط اون 10% امتیاز نرمافزار را داشته باشند تو این پروژه هم هنره بوده ولی واسه 250 تا نمی تونسته باشه فقط سعی شده بیشتر کار جمع شه خارجی ها همین الان با مایا یا مکس ورژن 1 انیمیشن بسازند بهت قول میدم از ما که با همین نرم افزارا ورژن 2014 کار کنیم بهتر میسازند منظورما مطمئنا متوجه شدید هنره اصله کاره نه نرم افزار و امکانات اونا هم هست اما درصد خیلی کمتری من سیستم های دنیا را هم واسه رندر بیارم ایران وقتی یکی رندرش خوب نباشه به چه درد می خوره ولی کسانی را میشناسم تنهایی بهتر از یه شرکت با یه سیستم corei4 کار را جمع می کنند تو مجیدآنلاین هم دوستان اینطوری زیاد هستند ...
 
آخرین ویرایش:
سلام به همگی دوستان

بچه ها من جدای از نقد این کار، می خوام چند دلیل اصلی اینکه نتیجه کار ما ایرانی ها هیچوقت به اندازه کافی رضایت بخش نیست رو البته از نظر خودم بیان کنم:

بزرگترین مشکل ما ایرانی ها اینه که اگر لازم باشه برای کسب توانایی در انجام کاری 10 پله یا stage رو طی کنیم و بعد شروع به انجام اونکار بکنیم، بعد از بالا رفتن از 2 تا پله اولی فکر می کنیم کافیه و مهارت لازم رو کسب کردیم، تازه ادعا می کنیم که تو اون کار استادم شدیم و دیگران چیزی بارشون نیست و باید بیان از ما یاد بگیرن.

دومین نکته اینه که در شروع کار رو بسیار جدی، پر انرژی و با وسواس شروع می کنیم ولی چون بدون برنامه ریزی و مطالعه روی مراحل انجام کار، کار رو آغاز می کنیم (عدم مدیریت صحیح) به سرعت دچار نا هماهنگی، سردرگمی و بی نظمی می شیم و این باعث میشه که دلسرد و کم انرژی و تنها برای رفع تکلیف کار رو ادامه می دیم.

سوم اینکه انتظار داریم با در اختیا داشتن امکانات ابتدایی کاری رو در حد حرفه ای های اون رشته ارائه کنیم و بجای اینکه بدنبال امکانات، اطلاعات و تحقیق بیشتر در زمینه اون فعالیت باشیم و زمینه پیشرفت رو فراهم کنیم، از کاری که ارائه کردیم دفاع می کنیم و تازه ادعا می کنیم با کمترین امکانات بهترین کار رو ارائه کردیم.

خلاصه کلام اینکه تا با این روش و روحیه کار می کنیم به جایی نمیرسیم .

ببخشید سرتون رو درد آوردم.
 

shirini_forush

Well-Known Member

دوستان عزیز، انیمیشن سیب زمینی نیست که اگر فروختیمش اسمش رو بذاریم موفقیت، انیمیشن سیرک هم نیست که هدفش کشوندن مردم و خندوندن و سرگرم کردن باشه. انیمیشن
یک هنره با تک تکِ اجزاش - نورپردازی ، داستان، انیمیت - . و اگر قراره انیمیشن های ما این بخش هنریش فراموش بشه و بقول شما بشه سرگرمی و واسه پرکردن ِ جیب و گذران ِ زندگی، همون نباشه و تولید نشه بهتره.



اولا اینکه دوستان اگه توی پروژه های به قول شما پدرمادر دار شرکت نکردن دلیل بر این نمیشه که حق ندارن نقد بکنن. ثانیا باز هم دلیل نمیشه که چون تاحالا توی پروژه ای نبودن تواناییش رو هم ندارن. همین دوستانی که میگین، به چند نفرشون تاحالا فرصت ِ کار توی گروه و پروژه های حرفه ای داده شده که ثابت کنن می تونن یا نمی تونن؟ با پولی که آقای عظیمی خرج کرد 4 سال که سهله، 10 سال می شد یک گروه رو نگه داشت.

در کل این رو هم بگم اگه مردم عادی می رن و خوششون میاد به خودشون و درکشون از هنر مربوطه، امثال ِ ما که دید متفاوتی دارن لزومی نداره معیارهاشون رو در حد سلیقه ی مردم پایین نگه دارن. و اگه ماها که فن شناسیم انتقاد نکنیم و چشممون رو به روی این همه ایراد ببنیم ، می شیم شبیه عمه و خاله ی کارگردان که قربون صدقه می رن و مهم نیست براشون چی تولید شده. اگه ما انتقاد نکنیم و حساس نباشیم خیانت کردیم و صد سال هم بگذره پیشرفت نمی کنیم و فقط یک بچه ی عقب مونده رو بزرگ کردیم.

این "دغدغه" ی شما رو در مورد شعر هم یه عده داشتن. وقتی نیما یوشیج تساوی وزنی رو از ابیات گرفت.
اما مهم نیست که نظر شخصی افراد درباره شعر یا انیمیشن یا هر هنری چیه.
این یک کاروانه در حرکته و افسارش دست هیچ کس نیست. هیچ کس هم صاحبش نیست.

تمام حرف من اینه: میتونید کار بهتری بکنید بکنید. و نمیگم اگر نمیتونید نقد نکنید. اتفاقا بکنید. ولی یادتون باشه اینجوری یه منتقد هستید نه یه انیماتور. انیماتور کسیه که برای انیمیشن یه دستاورد داشته باشه نه برای دنیای نقد.

خود عظیمی هم گفته که اصلا کارش انیمیشن نیست و انیمیشن رو دوست نداره. فقط برای پولش این کار رو انجام میده.
حالا هم که پول در آورده. پس موفق بوده. تمام.
 

arminAnim

کاربر متخصص
این "دغدغه" ی شما رو در مورد شعر هم یه عده داشتن. وقتی نیما یوشیج تساوی وزنی رو از ابیات گرفت.
اما مهم نیست که نظر شخصی افراد درباره شعر یا انیمیشن یا هر هنری چیه.
این یک کاروانه در حرکته و افسارش دست هیچ کس نیست. هیچ کس هم صاحبش نیست.

متاسفانه قیاسی که انجام دادین مع الفارق هست یعنی ارتباطی با موضوع ما نداره. مثال ِ شما برای موضوع "ساختار شکنی" مثال درستیه اما نکته اش در اینه که وقتی نیما این کار رو کرد ، یک ساختار ِ جدید به وجود آورد. از این جهت قیاسی که انجام دادید بی ارتباط هست که آقای عظیمی بی توجه به تمام چیزهایی که برای انیمیشن ارزش حساب میشه کاری ساخته و هیچ چیز جدیدی هم در عوض ارائه نداده. بهتره مثال ِ دیگه ای بزنید تا منظورتون واضح تر باشه این مثال برای من صحیح نبود.
این که هیچکس مسئول هدایت این کاروان نیست به این معنا نیست که هیچکس در هدایتش تاثیر نداره. تلاش ما هم برای همینه که اون رو به مسیر درستش ببریم و این به معیار هر شخص برمیگرده. معیار شما ممکنه چیزی باشه که کار آقای عظیمی رو تایید بکنه اما برای من ابدا چنین نیست.

تمام حرف من اینه: میتونید کار بهتری بکنید بکنید. و نمیگم اگر نمیتونید نقد نکنید. اتفاقا بکنید. ولی یادتون باشه اینجوری یه منتقد هستید نه یه انیماتور. انیماتور کسیه که برای انیمیشن یه دستاورد داشته باشه نه برای دنیای نقد.
خوب شما نمی تونید یک خط کش دستتون بگیرید و بگید منتقدها این طرف و انیماتورها اون طرف ! اتفاقا به نظر ِ من کسی از کارش درک ِ درستی داره که بتونه به همون اندازه که کار می کنه درست و غلط و خوب و بد ِ کارش رو هم بفهمه. در هر صورت همینکه من تمام تلاشم رو کردم که تا اونجایی که دستم می رسیده چه در محل کار چه در همین جامعه مجید آنلاین دیگران رو تشویق به انیمیشن بکنم. و اتفاقا این حق رو به خودم می دم که آقای عظیمی رو زیر سوال ببرم و از ایشون بپرسم با اون همه امکاناتی که داشتن چقدر مثبت برای انیمیشن عمل کردن؟

خود عظیمی هم گفته که اصلا کارش انیمیشن نیست و انیمیشن رو دوست نداره. فقط برای پولش این کار رو انجام میده.
حالا هم که پول در آورده. پس موفق بوده. تمام.
درد هم همینه دوست ِ من. کسانی که فقط به پول تعهد دارند ، وارد زمینه های مختلف می شن و اون رو به گند می کشن. از فوتبال گرفته تا انتشار کتاب های زرد و شعر و سینما و حالا هم گل ِ نوآراسته ی این باغ یعنی انیمیشن. وقتی هیچکس سر جای خودش نیست. خوش به حال آقای عظیمی که موفق بودن، امیدوارم هرچه زودتر یک کار پُر درامدتری پیدا کنن مثلا برن توی انبوه سازی یا واردات قطعات تا هم به آرزوهای کودکی شون برسن هم شاید یکی که لیاقت بیشتری داره و دلسوزه بیاد جای ایشون.
 

arminAnim

کاربر متخصص
حرف شما کاملاً منطقی . باید تشویق کنیم . ولی آخه چیو تشویق کنیم . پیکسار toy story 1 رو ساخت همه ی دنیا تشویقش کردن . ما این همه نرم افزار داریم تازه سال 2013 ایم نه 1998 بعدش خروجیمون چیه ؟
حداقل روی داستان کار می کردن . داستان فقط یه آدمه با استعداد می خواد .
آخه شما بگید من چیو تشویق کنم ؟ درسته هموطنمون هستند ولی اگه یکی یه چیزی رو خراب کنه اگه تشویقش کنیم بیشتر خراب می کنه
عزیز من اینی را که میگی منم قبلا مثل شما فکر می کردم رواین حساب من با مایا 2016 کار کنم باید کارم بهتر از کسی باشه که با مایا 2000 کار می کنه اصلا هیچ ربطی به این نداره که با چه نرم افزاری و چه سالی ما کار می کنیم موضوع اینه اونا قبل از این که مایا بیاد و 3دی مکس و این حرفا انیماتور بودند بعد نرم افزار هم اومده به کمکشون فرق داره با اینکه مثل ما 2-3 سال با یه نرم افزار اونم نه تخصصی همه چیزا با هم کار کرده باشه طرف حالا بگه خوب این همه امکانات برو تا بریم یه انیمیت بسازیم اونا خدا انیمیت بودند و حدود 100 سال انیمیت قبلش کار می کنند تشنه یه نرم افزار بودند نه اینکه ... حالا نرم افزار هم اومده یعنی 90% هنر کار بوده 10% هم تکنولوژی اومده کمکشون نه اینکه فقط اون 10% امتیاز نرمافزار را داشته باشند تو این پروژه هم هنره بوده ولی واسه 250 تا نمی تونسته باشه فقط سعی شده بیشتر کار جمع شه خارجی ها همین الان با مایا یا مکس ورژن 1 انیمیشن بسازند بهت قول میدم از ما که با همین نرم افزارا ورژن 2014 کار کنیم بهتر میسازند منظورما مطمئنا متوجه شدید هنره اصله کاره نه نرم افزار و امکانات اونا هم هست اما درصد خیلی کمتری من سیستم های دنیا را هم واسه رندر بیارم ایران وقتی یکی رندرش خوب نباشه به چه درد می خوره ولی کسانی را میشناسم تنهایی بهتر از یه شرکت با یه سیستم corei4 کار را جمع می کنند تو مجیدآنلاین هم دوستان اینطوری زیاد هستند ...

بچه ها من نمی فهمم شما مخالفین الان باهم؟ بنظر من که هردوتون دارید یک چیز رو میگید. دوستمون میگه بعد گذشت این همه سال ما هنوز به داستان اسباب بازی ها نرسیدیم منظورش یه جورایی همینه که هنوز درک درستی از کار پیدا نکردیم. از طرفی این هم درسته که داستان اسباب بازی ها با اون همه محدودیت چه کیفیتی داشت و کار سینمایی ما با این همه امکانات چی از آب در اومد. چه از لحاظ حرکت چه از لحاظ رنگ و نور ضعیف تر از اون کار در سال 1995 هست! خوب این زشته ، حالا اگه ما با محدودیت های یک کاری مثل داستان اسباب بازی ها روبرو بودیم چی؟ اونوقت احتمالا کار رو باید برای اکران در سطل آشغال تولید می کردیم فارق از بحث انیماتوری حتا . بحث دیگه اینه که آیا تهران 1500 نهایت کاری بود که از دست ما بر میومد و بلد بودیم بسازیم؟ وقتی که شما میگین توی مجید آنلاین هستن کسانی که خیلی عالی کار میکنن اما انیمیشن های ما هنوز انقدر ضعیف هستن این فقط یک معنا داره، که کسی که درک و شعورش رو داشته باشه که از این افراد استفاده ی درستی بکنه وجود نداره. و سوال مهم اینه، اگه آقای عظیمی با اون بودجه و وقت و امکانات نتونسته چنین کاری بکنه مشکل ِ ایشونه یا امکاناتش؟ بنظر من ایشون هیچ عذر و بهانه ای از لحاظ وقت و امکانات نمی تونن بیارن بلکه صرفا درک و توانایی استفاده از تخصص ها رو نداشتند که بسیار ایراد بزرگیه برای ایشون که میان و ادعای ساخت اثر سینمایی می کنن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا