evil_gates
اين نيز بگذرد ...
سلام دوستان
با اجازه اساتيد عرض ميكنم خوشحالم كه مبحثي ايجاد شده تا فارغ از بحثهاي فني از نگاه ديگهاي مقوله برنامههاي چندرسانهاي و كم و كيف ارتباطشون با جامعه مخاطب رو بررسي كنه
اما ...
وقتي عنوان مبحث رو خوندم به نظرم رسيد كه ما قصد داريم متدهاي فروش يك برنامه رو بررسي كنيم اما در ادامه دوستان مبحث رو به كپي رايت و مشكلات به وجود اومده از اين مقوله كشوندن كه به نظر من لازمه راجع به هر كدومش به طور جداگانه و مفصل بحث بشه
درسته كه تو ايران چنين قوانيني نيست و اينكه چرا نيست و چجوري ميشه به وجودش آورد و بحثهايي از اين دست در حوزه اختيارات و تواناييهاي من و شما نيست. اين امر تو كشور متولياني داره كه بايد به اين مسئله رسيدگي كنن كه متاسفانه ...
اما ما به عنوان يك مدير پروژه ميتونيم راهكارهايي رو ابداع كنيم تا صدمات حاصل از اين ناهنجاري رو تا حدود زيادي كم كنه...
راهكارهاي فني رو قبلا دوستان تو مباحث مختلف تو همين انجمن و در مورد برنامههاي ساخته شده با mmb مطرح كردن ... براي راهكارهاي مديريتي هم كه بنده قصد داشتم با دوستان به بحث بشينيم هم مبحثي ايجاد شد اما چون احساس كردم دوستان علاقهاي به ادامه ندارن دنبال نكرديم...
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=151581
درباره فروش يك محصول فارغ از مشكلات كپي رايت لازمه به مقوله ارتباط با مخاطب (اينجا منظور مخاطبان مستقيم كه مشتري هستن و مخاطبان غيرمستقيم كه به نوعي با محصول در ارتباط خواهند بود) توجه بشه
اگه قصد بازاريابي محصولي رو داريد بايد به متدهاي نوين بازاريابي دقت كنيد ... اما اگه قصد داريد پيروز اين ميدان باشيد لازمه اصول مديريت بازار رو بدونيد كه شامل روشهاي بازاريابي و البته مهتر از اون روشهاي بازارسازي هست
اجازه بديد با يك مثال حرفم رو بگم : (اين پروژهاي كه راجع بهش صحبت ميكنم يكي از كارهاي پارسال ما بود)
من محصولي رو توليد ميكنم و به سازماني كه معمولا اكثر پيمانكاراش به خاطر بروكراسي پيچيده و كندش گلايهمند هستن و البته اين سازمان به خاطر كمبود بودجه اكثراً حاضر به هزينههاي بالا نيست و البته مديران سنتي هم داره كه با دنياي ديجيتالي خيلي ميانه خوبي ندارن محصولم رو به قيمت مطلوب خودم و تيراژ مناسب ميفروشم ... چطوري ؟
صورت مسئله خيلي وحشتناك به نظر ميرسه :
1- مشتري موردنظر داراي بروكراسي پيچيده و كندي هست
2- مشتري موردنظر حاضر نيست هزينه كنه
3- مشتري موردنظر قديمي فكر ميكنه و اصلا حرف من رو نميفهمه
اما من تونستم محصول خودم رو :
1- به بالاترين قيمت مطلوب موردنظرم بفروشم
2- به بهترين تيراژ مطلوب موردنظر بفروشم
در ضمن براي آينده هم تضمين فروش گرفتم
بر اساس متدهاي بازاريابي وقتي مشخصات محصول موردنظر من و البته مشخصات مشتري موردنظر من رو ببينيد آينده اين پروژه رو مختوم به شكست حدس خواهيد زد
اما وقتي با يكي از تاكتيكهاي بازارسازي با موضوع برخورد كرديم نه تنها شكست نخورد بلكه دقيقا منظور ما هم حاصل شد
كاري كه ما كرديم به زبان ساده اين بود كه مشتري رو مجاب كرديم كه محصول ما بهترين گزينه موردنظر شماست.
اما اين جمله ساده فرايند پيچيدهاي داره كه ايشالا تو فرصتهاي بعدي بيشتر راجع بهش حرف ميزنيم
موفق باشيد
با اجازه اساتيد عرض ميكنم خوشحالم كه مبحثي ايجاد شده تا فارغ از بحثهاي فني از نگاه ديگهاي مقوله برنامههاي چندرسانهاي و كم و كيف ارتباطشون با جامعه مخاطب رو بررسي كنه
اما ...
وقتي عنوان مبحث رو خوندم به نظرم رسيد كه ما قصد داريم متدهاي فروش يك برنامه رو بررسي كنيم اما در ادامه دوستان مبحث رو به كپي رايت و مشكلات به وجود اومده از اين مقوله كشوندن كه به نظر من لازمه راجع به هر كدومش به طور جداگانه و مفصل بحث بشه
درسته كه تو ايران چنين قوانيني نيست و اينكه چرا نيست و چجوري ميشه به وجودش آورد و بحثهايي از اين دست در حوزه اختيارات و تواناييهاي من و شما نيست. اين امر تو كشور متولياني داره كه بايد به اين مسئله رسيدگي كنن كه متاسفانه ...
اما ما به عنوان يك مدير پروژه ميتونيم راهكارهايي رو ابداع كنيم تا صدمات حاصل از اين ناهنجاري رو تا حدود زيادي كم كنه...
راهكارهاي فني رو قبلا دوستان تو مباحث مختلف تو همين انجمن و در مورد برنامههاي ساخته شده با mmb مطرح كردن ... براي راهكارهاي مديريتي هم كه بنده قصد داشتم با دوستان به بحث بشينيم هم مبحثي ايجاد شد اما چون احساس كردم دوستان علاقهاي به ادامه ندارن دنبال نكرديم...
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=151581
درباره فروش يك محصول فارغ از مشكلات كپي رايت لازمه به مقوله ارتباط با مخاطب (اينجا منظور مخاطبان مستقيم كه مشتري هستن و مخاطبان غيرمستقيم كه به نوعي با محصول در ارتباط خواهند بود) توجه بشه
اگه قصد بازاريابي محصولي رو داريد بايد به متدهاي نوين بازاريابي دقت كنيد ... اما اگه قصد داريد پيروز اين ميدان باشيد لازمه اصول مديريت بازار رو بدونيد كه شامل روشهاي بازاريابي و البته مهتر از اون روشهاي بازارسازي هست
اجازه بديد با يك مثال حرفم رو بگم : (اين پروژهاي كه راجع بهش صحبت ميكنم يكي از كارهاي پارسال ما بود)
من محصولي رو توليد ميكنم و به سازماني كه معمولا اكثر پيمانكاراش به خاطر بروكراسي پيچيده و كندش گلايهمند هستن و البته اين سازمان به خاطر كمبود بودجه اكثراً حاضر به هزينههاي بالا نيست و البته مديران سنتي هم داره كه با دنياي ديجيتالي خيلي ميانه خوبي ندارن محصولم رو به قيمت مطلوب خودم و تيراژ مناسب ميفروشم ... چطوري ؟
صورت مسئله خيلي وحشتناك به نظر ميرسه :
1- مشتري موردنظر داراي بروكراسي پيچيده و كندي هست
2- مشتري موردنظر حاضر نيست هزينه كنه
3- مشتري موردنظر قديمي فكر ميكنه و اصلا حرف من رو نميفهمه
اما من تونستم محصول خودم رو :
1- به بالاترين قيمت مطلوب موردنظرم بفروشم
2- به بهترين تيراژ مطلوب موردنظر بفروشم
در ضمن براي آينده هم تضمين فروش گرفتم
بر اساس متدهاي بازاريابي وقتي مشخصات محصول موردنظر من و البته مشخصات مشتري موردنظر من رو ببينيد آينده اين پروژه رو مختوم به شكست حدس خواهيد زد
اما وقتي با يكي از تاكتيكهاي بازارسازي با موضوع برخورد كرديم نه تنها شكست نخورد بلكه دقيقا منظور ما هم حاصل شد
كاري كه ما كرديم به زبان ساده اين بود كه مشتري رو مجاب كرديم كه محصول ما بهترين گزينه موردنظر شماست.
اما اين جمله ساده فرايند پيچيدهاي داره كه ايشالا تو فرصتهاي بعدي بيشتر راجع بهش حرف ميزنيم
موفق باشيد