ميدان ديد طبيعي انسان

stilllife

Member
سلام دوستان
ميخواستن بپرسم اگر بخواهيم از چشم انسان منظره اي رو رندر بگيريم مشخصات دوربيني كه تعريف ميكنيم چي بايد باشه...تا درست شبيه سازي بشه؟
....



پيشاپيش از راهنماييتون ممنونم
 

vray-inuse

New Member
من که فکر می کنم محمتریم مشخصه اون لنز 50 میلیمترشه ... چون تو دوربین های واقعی لنز معمولی همین 50 هست که میدان دیدی انسانی می ده ... نه خیلی واید و نه خیلی تله ...
 

roohollah

Banned
لنزش که معمول 35 میلیه، ولی برای پی او وی شما باید حرکات سر رو شبیه سازی کنی، یعنی فکر کن چشم روی سر کاراکتر ثابته ،بعد سر کاراکتر رو بر همون اساس حرکت بده،و دوربین رو بهش لینک کن...
 

hrgh2

New Member
بزارید منم پیچیده ترش کنم
به نظر من باید از دو دوربین استفاده کنیم احتمالا 35 میلیمتری
 

Farrokh

Active Member
انسان از دو دوربین دنیا رو تماشا می کنه و مغز هم دو تصویر رو با هم ادغام می کنه به همین دلیله که زاویه ی دید ما حدود 180 درجه هست
 

nabian

New Member
عزیزان بحثی رو که شما دارید من چندسال پیش وقتی اولین پروژه های مکسم رو می بستم درگیرش بودم و بعد از مشورت با حرفه ایها و قدیمیهای این کار و تجربه شخصی خودم باید بگم که شما وقتی داید از یک صحنه فیلمبرداری می کنید باید لنزتون روی 35 میلیمتر باشه ولی وقتی که دارید از دید یک کاراکتر نمایش میدید باید با 50 میلیمتر کار کنید البته بسته به سکانس و موضوع اون سکانس و میزان گستردگی صحنه و حال و هوای کاراکتر(سرحالی گیجی خواب آلودگی و ...) از لنزهای متفاوتی به همراه حرکات انیمیشن اضافی استفاده کنید .مثلا کاراکتر حالتی داره مثل گیجی فرض کنید که ضربه ای به سرش برخورد کرده شما وقتی بعد از اصابت ضربه به سر کاراکتر به دوربین دیدش سوییچ می کنید میتونید لنزتون رو 50 میلیمتر با کمی تغییر میدان دید وکمی موشن فلو برای مات کردن اطراف دید کاراکتر استفاده کنید و همچنین می تونید از لنزهای خیلی کوچکتر -20و24میلیمتر- برای نشون دادن تغییر حالت دید کاراکتر بعد از ضربه خوردن + مواد قبلی که گفتم برای نشون دادن گیجی اون استفاده کنید امیدوارم خوب حق مطلب رو ادا کرده باشم. خوش و خرم باشید.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا