AREF
مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟ در شرف سیستم خریدن هستم.گفتم قبل از اینکه 400 دلار بدم از اون ور برام GTX 560 Ti بیارن یه تست با CUda بگیرم ببینم چیزه مالی هست که بخاطرش هزینه کنم یا نه
اینترفیس که همون منتال هست.
چون تقریبا قبل از وی ری 4 سالی با منتال کار کرده بودم با نرم افزار مشکلی نداشتم
اما انصافا منتال ری خیلی قدرت زیادی داره.زیادی بزرگه و بعضی اوقات آدم میترسه سمتش بره.علت این که اینقدر خود اتودسک روی همین تمرکز کرده و انجین رسمیش کرده فکر کنم قدرت زیادش باشه.
انعطاف پذیریش خیلی زیاده.
کلی مترالم آماده بصورت Autodesk داره که خب هر کدومش تیپ بندی شده.مثلا شاخه Metal لیست تمامی فلزها رو توی خودش داره
اما قووی تریین و بی انتها ترین مترالخ arch & design هست.
از برتری هایی که خودم بهش رسیدم اینه
گلاسینس و کلا مباحث سابدیوایزی خیلی سریع تر از وی ری هست.خیلی
محاسبات final gather شاید به تنهایی جایی نرسه اما وقتی با Global ilumination ترکیب میشه کاملا با Irradiance Map و light cashe برابری میکنه.اما محاسبات gi توی وی ری خیلی ترفند داره.اگه کسی بلد نباشه باهاش ارتباط برقرار کنه زمان رندر رو میتونه تا سه برابر زیاد کنه و این خوب نیست.
توی منتال خیلی زود به نتیجه میشه رسید.
منتال ری برای منه آماتور میتونه خیلی آسون باشه و برای سازنده های فیلم آواتار حکم چنین شاهکاری هست.
البته این فایل چون فقط در حد تست بوده خیلی جزئیات نداره.پست پروداکشن هم نکردم.
و اما iray
یه خورده توی مترالت آماده ها مشکل داره و بهتر هست تمامی مترال ها رو arch design بسازیم.
مشکلی با رفلکت و رفرکت نداره.من هر چی گشتم رفرنسی پیدا نکردم براش یا فایل تستی چیزی خودم یه فایل درست کردم
فایل archinterior 20 گاراژ 11 رو برداشتم.مترالت ها رو دونه دونه تبدیل کردم.
نور پردازی هم راستش خیلی آسون بود.
خودش همه کار رو برام کرد!
اول با منتال ری رندر گرفتم.زمان رندر رو دیدم و iray رو گذاشتم دقیقا به همون اندازه رندر بگیره.
نمی دونم این فایل حق کلام رو برسونه.اما اینقدر تبلیغات کردن که iray فیزیکال هست و فلان اما من فرق خاصی توش ندیدم.
حالا باید یه کار داخلی با تعداد نورهای بالا بزنم ببینم چی میشه.
آپدیت نهایی و نتیجه گیری 3 تیر ماه 1390
این شد که IRAY هنوز کامل نشده و نمیشه روش سرمایه گذاری کرد.انویدیا کلی تبلیغات کرد که بیاین تسلا و کوآدرو بخرین.کلی فیلم تبلیغاتی درست که بگه آی ری از منتال کلی بهتره.من طی تستی که گرفتم با کارت انویدیا عملا هیچ تفاوتی توی زمان رندر نداره و تقریبا میشه گفت یه تبلیغات بی پایه و اساس هست.
من خواستم یه کارت گیم بخرم.اما دو دل بودم.رفتم از یکی از دوستان 9800GTX+ گرفتم.128 هسته Cuda داره.
عملا دیدم هیچ تفاوتی توی تست آی ری و حتی جیگر من وی ری هم نبود.در ویوپورت هم همینطور...در بقیه مسائل هم همینطور.انجین open cl هم ظاهرا نداره و vray rt هم هیچ افاقه نکرد.
هدف من از ساختن چنین صحنه ای این بود خیر سرم به تست با cuda بگیرم.اما دیدم این انویدیا پدرسوخته فقط با دروغ و تبلیغات کاراشو پیش میبره.
عملا iray هنوز تکمیل نشده و خیلی کار داره تا کامل بشه.
پس پرونده رو بستم.به اون بنده خدا گفتم فردا صبح از اتریش برام رم 16 گیگ ارجینال قرار شد بگیره و گرافیک همین قربون amd 4870 خودم بشم که هنوز که هنوزه اگه چشم نخوره شبانه روزی با دمای 80 درجه سانتیگراد مثل خر داره کار میکنه.تقریبا از 3 سالی که خریدمش 60 تا 70 درصد دائم روشن بوده!
اینترفیس که همون منتال هست.
چون تقریبا قبل از وی ری 4 سالی با منتال کار کرده بودم با نرم افزار مشکلی نداشتم
اما انصافا منتال ری خیلی قدرت زیادی داره.زیادی بزرگه و بعضی اوقات آدم میترسه سمتش بره.علت این که اینقدر خود اتودسک روی همین تمرکز کرده و انجین رسمیش کرده فکر کنم قدرت زیادش باشه.
انعطاف پذیریش خیلی زیاده.
کلی مترالم آماده بصورت Autodesk داره که خب هر کدومش تیپ بندی شده.مثلا شاخه Metal لیست تمامی فلزها رو توی خودش داره
اما قووی تریین و بی انتها ترین مترالخ arch & design هست.
از برتری هایی که خودم بهش رسیدم اینه
گلاسینس و کلا مباحث سابدیوایزی خیلی سریع تر از وی ری هست.خیلی
محاسبات final gather شاید به تنهایی جایی نرسه اما وقتی با Global ilumination ترکیب میشه کاملا با Irradiance Map و light cashe برابری میکنه.اما محاسبات gi توی وی ری خیلی ترفند داره.اگه کسی بلد نباشه باهاش ارتباط برقرار کنه زمان رندر رو میتونه تا سه برابر زیاد کنه و این خوب نیست.
توی منتال خیلی زود به نتیجه میشه رسید.
منتال ری برای منه آماتور میتونه خیلی آسون باشه و برای سازنده های فیلم آواتار حکم چنین شاهکاری هست.
البته این فایل چون فقط در حد تست بوده خیلی جزئیات نداره.پست پروداکشن هم نکردم.
و اما iray
یه خورده توی مترالت آماده ها مشکل داره و بهتر هست تمامی مترال ها رو arch design بسازیم.
مشکلی با رفلکت و رفرکت نداره.من هر چی گشتم رفرنسی پیدا نکردم براش یا فایل تستی چیزی خودم یه فایل درست کردم
فایل archinterior 20 گاراژ 11 رو برداشتم.مترالت ها رو دونه دونه تبدیل کردم.
نور پردازی هم راستش خیلی آسون بود.
خودش همه کار رو برام کرد!
اول با منتال ری رندر گرفتم.زمان رندر رو دیدم و iray رو گذاشتم دقیقا به همون اندازه رندر بگیره.
نمی دونم این فایل حق کلام رو برسونه.اما اینقدر تبلیغات کردن که iray فیزیکال هست و فلان اما من فرق خاصی توش ندیدم.
حالا باید یه کار داخلی با تعداد نورهای بالا بزنم ببینم چی میشه.
آپدیت نهایی و نتیجه گیری 3 تیر ماه 1390
این شد که IRAY هنوز کامل نشده و نمیشه روش سرمایه گذاری کرد.انویدیا کلی تبلیغات کرد که بیاین تسلا و کوآدرو بخرین.کلی فیلم تبلیغاتی درست که بگه آی ری از منتال کلی بهتره.من طی تستی که گرفتم با کارت انویدیا عملا هیچ تفاوتی توی زمان رندر نداره و تقریبا میشه گفت یه تبلیغات بی پایه و اساس هست.
من خواستم یه کارت گیم بخرم.اما دو دل بودم.رفتم از یکی از دوستان 9800GTX+ گرفتم.128 هسته Cuda داره.
عملا دیدم هیچ تفاوتی توی تست آی ری و حتی جیگر من وی ری هم نبود.در ویوپورت هم همینطور...در بقیه مسائل هم همینطور.انجین open cl هم ظاهرا نداره و vray rt هم هیچ افاقه نکرد.
هدف من از ساختن چنین صحنه ای این بود خیر سرم به تست با cuda بگیرم.اما دیدم این انویدیا پدرسوخته فقط با دروغ و تبلیغات کاراشو پیش میبره.
عملا iray هنوز تکمیل نشده و خیلی کار داره تا کامل بشه.
پس پرونده رو بستم.به اون بنده خدا گفتم فردا صبح از اتریش برام رم 16 گیگ ارجینال قرار شد بگیره و گرافیک همین قربون amd 4870 خودم بشم که هنوز که هنوزه اگه چشم نخوره شبانه روزی با دمای 80 درجه سانتیگراد مثل خر داره کار میکنه.تقریبا از 3 سالی که خریدمش 60 تا 70 درصد دائم روشن بوده!
پیوست ها
آخرین ویرایش: