بی بی کد محفل شعر و موسقی.( اسکیس ارشد معماری)

Farrokh

Active Member
دوستان همگی درست میگین:rose:
به نظر بنده ایده برای شروع طراحی یه اصل مهمه ولی این موضوع به نظر خود طراح برمیگرده. ممکنه یه نفر بیاد و برای این موضوع از یه چیزی مثل شعر الهام بگیره و چند تا حجم رو بغل هم ردیف کنه که با همدیگه متفاوتند و چند تا حجم رو روبروی اونها قرار بده که کاملا شبیه به هم باشن و مثلا بگه می خواستم از قالب غزل الهام بگیرم ( این ایده اول آزمون به ذهنم رسید ولی بیخیالش شدم ... به یکی از دوستان گفتم سر جلسه... اون بدبخت فلک زده هم خوشش اومد:sad:و همون ایده رو ادامه داد ...خدا به خیر کنه)... ولی در عمل کسی که معماری رو میبینه و درک میکنه دیگه از ایده های معمار محترم که خبر نداره ... فقط فرم رو میبینه . هر کسی هم برداشت خودشو داره

من اگه بشینم و یه ساعت روی این فرمی که طراحی کردن فکر کنم هزار تا ایده به ذهنم میاد که میشه اونا رو به عنوان کانسپت طراحی به مشتری قالب کرد ( همون کاری که اکثرا انجام میدن:mad:)

مثلا همین کوربوزه جون... یه کلیسا طراحی کرده که شبیه همه چیز هست به غیر معماری در واقع با اصل معماری کلیسا هم کاملا در تضاده ... ولی ولی... هر کسی این کلیسا رو دیده خوشش اومده حتی منتقدای معماری... حالا چرا؟
به خاطر کانسپت؟ ... نه

من رویه کانسپت و ایده بحث نمی کنم . هر کی نظری داره. و نظرش محترمه

این بند انگشتی مربوط به سطر سبزه:rose:

البته این کار لوکوربوزیه از این جهت خیلی مهمه که در زمان خودش واقعا نو آوری بوده

راستی
ورژن دوم کارت خیلی جذاب تر شده
روح بیشتری داره
خوشم میاد روی پست پروداکشن کارات خوب کار می کنی
 

Farrokh

Active Member
یه موضوع در مورد ورودی

من فکر می کنم ورودیت برای یه همچین مجموعه ای نباید اینقدر خطی باشه

تناسباتشو می گم ها

الان احساس می کنم ورودیت یه راهروی تنگ و ناجوره

شاید یکم بتونی از این حقارت درش بیاری
نه ؟
 

30min

Banned
به نظر من خیلی خوب هستش .
البته از دید معماری نمیتونم نظر بدم چون معمار نیستم .
نمیدونم چرا تو ادیت های شما درخت ها Opacity پایینی دارن و از توی درخت ساختمان دیده میشه !!!
البته در ورژن دو درخت سمت راستی هم بود که فاجعه بود و درخت مثل طلق شده بود !
الان بهتر شده اما هنوز هم طلقی هستش اون سمت راستی .
جای گیر دادنش کم بود به اونجا گیر دادم ! :wink:
موفق باشید
 

*farshid*

کاربر VIP
البته این کار لوکوربوزیه از این جهت خیلی مهمه که در زمان خودش واقعا نو آوری بوده

راستی
ورژن دوم کارت خیلی جذاب تر شده
روح بیشتری داره
خوشم میاد روی پست پروداکشن کارات خوب کار می کنی
ممنون فرخ جان.

پست پروداکشن 30% کاره . بعضی ها بهش اهمیت نمی دن چون فکر میکنن رندری که گرفتن یه چیز روحانی و مقدسیه و نباید بهش دست زد:). تو پست باید یکم وحشیگری کرد و از عاقبت کار نترسید.:green:

یه موضوع در مورد ورودی

من فکر می کنم ورودیت برای یه همچین مجموعه ای نباید اینقدر خطی باشه

تناسباتشو می گم ها

الان احساس می کنم ورودیت یه راهروی تنگ و ناجوره

شاید یکم بتونی از این حقارت درش بیاری
نه ؟

در مورد ورودی... از بیرون یه همچین حسی منتقل میشه.
در واقع آستانه ورودی به سه قسمت تقسیم شده که قسمت وسطی ورودی اصلیه و به فضای اصلی راه راده.
در ضمن بدون پلان نمیشه نظر داد. باید پلانشم میذاشتم ولی... چون هندسه پیچیده ای داشت فکر نکنم به سادگی بتونم عین همونو دوباره بکشم.:rose:
در واقع این حجمی که به عنوان ورودی تو حجم خودشو نشون میده یه حجم مشترک بین ورودی و فضای اصلیه.
همین امتداد ورودی رو در نظر بگیر 6 متر جلوتر یه حجم مشابه با زاویه 90 باهاش ترکیب شده و از ترکیب اون دو حجم یه فضای بینابینی ایجاد شده(شبیه تقاطع طاقها در طاق متقاطع) که فصل مشترکشون یه نورگیر سقفی داره.
یه چیز مثل کلیسای سنت ماری کار کنزو تانگه.
البته وقتی این اسکیسو زدم فرم این کلیسا تو ذهنم نبود. الان که میبینمش ...خیلی شبیه شدن:shock:.احتمالا به اتهام کپی کردن fail میکنن کارمو.:lol:.
http://www.wayfaring.info/wp-content/uploads/2008/06/391dd7a0.jpg
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
به نظر من خیلی خوب هستش .
البته از دید معماری نمیتونم نظر بدم چون معمار نیستم .
نمیدونم چرا تو ادیت های شما درخت ها Opacity پایینی دارن و از توی درخت ساختمان دیده میشه !!!
البته در ورژن دو درخت سمت راستی هم بود که فاجعه بود و درخت مثل طلق شده بود !
الان بهتر شده اما هنوز هم طلقی هستش اون سمت راستی .
جای گیر دادنش کم بود به اونجا گیر دادم ! :wink:
موفق باشید
مرسی از نقدت.:rose:
شما هم مسلما میتونین معماریو نقد کنین.
معماری مثل آشپزیه.(رتتویییل:))
everyone can cook
everyone can do architecture
من یه مشکل اساسی تو گذاشتن درخت دارم...
تو فوتوشاپ امکانی هست که بشه عین 3dsmax از opacity map استفاده کرد؟؟؟
یعنی میشه یه کمک لایه تعریف کرد که قسمت های سیاه رو کامل حذف کنه و قسمت های سفید لایه متناظر رو نگه داره.؟ :sad:
البته اینو میتونستم تو خود 3ds max انجام بدم. ولی انجام این کارو تو پست پروداکشن ترجیح میدم.
اگه کسی یه همچین کاریو بلده بگه تا مستفیض بشیم در حد پپرونی.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
با رندر اولی موافق ترم.
این که ایده رو از یه کلیسا گرفتی این معلومه که خیلی کارهای خوب دیدی که توی امتحان اسکیس این کار خوب به ذهنت رسید.چون خیلی استرس حاکمه.
مذاکرات در باره طرح رو خوندم.خیلی بحث داغ و عالی شد.
یه چیزی بگم که فرخ جان طراحی یه چیز تقریبا خاصه و به نظرم هر عقیده ای محترمه. خیلی تند کوبوندی طرح رو.:lol:
این که چرا چوب کبریت شده یا هرچیزی سلیقه ایه.اما به شخصه معتقدم اگه قرار بود روی چوب کبریت تاکید بشه یه نور باید پشتش میافتاد و سایه هاش بیرون میزد تا تاکید بشه.
 

Farrokh

Active Member
یه چیزی بگم که فرخ جان طراحی یه چیز تقریبا خاصه و به نظرم هر عقیده ای محترمه. خیلی تند کوبوندی طرح رو.
اشتباه برداشت شده ظاهرا
من بافت رو کوبوندم و به ایده ی طرح اعتراض کردم

فرقش در اینه که بافت بندی رو به کلی مردود دونستم و کانسپت طرح رو زیر سوال بردم
یعنی خوی خیلی از کارای معماری کانسپت های دور از ذهنی دارند
ولی اعتقادم اینه که حتی کارهای موفق معماری مثل کلیسای لوکوربوزیه که مثال زده شد چند نکته ی مثبت و چندین نکته ی منفی دارند
و باید از اونها درس گرفت
اینکه برای توضیح مفهوم کار مجبور بشید چندین اسکچ مختلف از یک زاویه ی خاص از یک آبجکت بزنید و بگید چون این آبجکت از این زاویه ی به خصوص این شکلیه پس منم طرحمو این شکلی می کنم ، به نظر بنده ی حقیر غلطه

من نمونه ی موفقی رو در ایده پردازی مثال می زنم
ورزشگاه خانه ی کبوتر محل برگزاری بازی های المپیک اخیر

با یک نگاه سریع می شه مفهوم زیبای اون که صلح و دوستیه رو دید

این در حالیه که می تونست کلی کفتر و بلبل از یه زاویه ی خاص اسچ بزنه و کلی هم داستان بگه که این اونه :green:

البته من مسلما نمی تونم کار کسی مثل لوکوربوزیه رو نقد کنم
و صرفا دیدگاهم و تجربه ای که از بررسی کار ایشون به دست آوردم رو ابراز می کنم

لب مطلب :
کانسپت و ربط اون به طرح به نظر بنده ی حقیر باید اضهر من الشمس باشه

بازم می گم نظر بنده ی حقیر :rose:
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
من نمونه ی موفقی رو در ایده پردازی مثال می زنم
ورزشگاه خانه ی کبوتر محل برگزاری بازی های المپیک اخیر

با یک نگاه سریع می شه مفهوم زیبای اون که صلح و دوستیه رو دید

این در حالیه که می تونست کلی کفتر و بلبل از یه زاویه ی خاص اسچ بزنه و کلی هم داستان بگه که این اونه :green:

البته من مسلما نمی تونم کار کسی مثل لوکوربوزیه رو نقد کنم
و صرفا دیدگاهم و تجربه ای که از بررسی کار ایشون به دست آوردم رو ابراز می کنم

لب مطلب :
کانسپت و ربط اون به طرح به نظر بنده ی حقیر باید اضهر من الشمس باشه

فرخ جان درست میگی ...
البته بعضی موضوع ها هستند که پیدا کردن کانسپت براشون اگه محال هم نباشه کار وقتگیریه.
نمونش همین محفل شعر ... چون شعر مفهومی ذهنیه و نه عینی نمیشه اون رو شبیه به چیزی ساخت... تنها راهش اینه که با تخیل معمارانه سعی کرد تا یه فضای شاعرانه خلق بشه... حالا به آبنمایی شرشر آبی انفجار نوری ...

البته این ورزشگاه آشیانه پرنده که مثال زدی (که من دوسش دارم ) بیشتر از این که یه طرح ایده محور باشه یه طرح سازه محوره و حجم تندیسگرایانه ای داره.حالا مفاهیم المپیک ورزش لانه ی کبوتر و... تو نظر بیننده تا چه حد بتونه مفهوم صلح رو تو ذهن متبلور کنه جای بحث داره.
اگه دقت کرده باشی هرزوگ و دیمورن تو همه کاراشون به طراحی بدنه و متریال اهمیت خاصی میدن و تو کارای قبلیشون هم یه همچین حرکاتی رو بدنه داشتن. من آدم بدبینی نیستم ولی به احتمال 80% این کانسپت رو برای تایید شدن طرحشون مطرح کردن و ممکنه تو مراحل اولیه مفاهیم صلح و ... تو ذهنشون نبوده باشه ( دیگه خیلی بدبین شدم) .:).

http://www.eikongraphia.com/wordpress/wp-content/Herzog & de Meuron - Ciudad de Flamenco.jpg

http://figure-ground.com/data/prada_tokyo/0013.jpg

نمونش دوستان همدانشگاهی من ... یه کاغذو مچاله میکنن میذارن جلوی استاد.
بعد اونقدر در موردش حرف میزنن(استاد من میخواستم مفهوم وحدت و کثرت رو با هم ترکیب کنم تا ذات احدیت از درونش تراوش کنه بیروون و نوری که از آسمون میاد بازتابش به ملکوت بره بعد از ملکوت برگرده بره تو زیرزمین بعدشم بچرخه بره تو بادگیر بعدشم بره تو آشپزخونه!)
استاد بیچاره تنها میتونه بگه: است:sad:.
چقدر حرف زدم:)

نتیجه گیری : برای بعضی کارها تقریبا نمیشه کانسپت رو ملاک طراحی قرار داد.
 
آخرین ویرایش:

ehsanmf

New Member
فوق العاده ست ...
چه از لحاظ فرمال ( ترکوندی ) و چه از لحاظ رندر :paint:

به نظرم تنها ایرادی که داره ورودی شه - البته با خطی بودنش موافقم چون یه جورایی تعریفش کرده و هم اینکه یه نقطه اوج برا کلیت کار بحساب میاد - اما بنظر میاد از لحاظ تناسبات یه مقدار مشکل داره ، یعنی عرضش انقدر کمه که حتی یه نفر هم به زور میتونه داخل شه ...( این پرسوناژهایی که تو کار گذاشتی به خاطر همین سرگردون موندن - بیچاره ها نمیدونن از کجا باید برن تو :lol:)
البته من چون سر جلسه پلان اسکیستم دیدم میدونم که رو کار اصلیت مسئله رو حل کرده بودی ...

درکل تری دیشو بیشتر دوس دارم --- موفق باشی :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
عجب هیولایی درست کردی
ایشالا که مستقیم تهرانی
اینه قدرت 84

به به . ببین کی اینجاست.
انشا اله در معیت شما:rose:. نظر لطفته میلاد جان . خوشحالم که تو رو هم تو این فروم دیدم.
کاراتو بذار تا بچه ها نظر بدن:).

راستی corbo که مال من بود نامرد
الان من چی بزارم واسه عکس؟
شما میتونین از سایر عکس های مهندس کوربوزیه استفاده کنین. من این اجازه رو بهت میدم:cool:.

فوق العاده ست ...
چه از لحاظ فرمال ( ترکوندی ) و چه از لحاظ رندر :paint:

به نظرم تنها ایرادی که داره ورودی شه - البته با خطی بودنش موافقم چون یه جورایی تعریفش کرده و هم اینکه یه نقطه اوج برا کلیت کار بحساب میاد - اما بنظر میاد از لحاظ تناسبات یه مقدار مشکل داره ، یعنی عرضش انقدر کمه که حتی یه نفر هم به زور میتونه داخل شه ...( این پرسوناژهایی که تو کار گذاشتی به خاطر همین سرگردون موندن - بیچاره ها نمیدونن از کجا باید برن تو :lol:)
البته من چون سر جلسه پلان اسکیستم دیدم میدونم که رو کار اصلیت مسئله رو حل کرده بودی ...

درکل تری دیشو بیشتر دوس دارم --- موفق باشی :rose:

سلام احسان جان امیدوارم فعالیتتو تو سایت ادامه بدی. مجید آنلاین به جوونای با استعداد و هنرمندی مثل تو احتیاج داره. dighital painting هاتو حتما بذار ببینیم.

من وروودی رو امتحان کردم 2 نفر به راحتی و 3 نفر به سختی میتونن ازش رد بشن. عبور 4 نفر هم محاله:).

در ضمن اون دو نفر اونقدر از بیرون کار خوششون اومده که ترجیه دادن همون بیرون یه گشتی بزنن. :green:
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا