لیست لغات آیلتس و روش های یادگیری آن ها

tatschool

Active Member
آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی متقاضیانی است که می‌خواهند با اهداف مختلف از جمله کار و تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنند. برای موفقیت در این آزمون باید بتوانید لیست لغات آیلتس را فرا گرفته و به کار گیرید. ما سعی کردیم در این مقاله به شما کمک کنیم که در مسیر یادگیری راه درستی را انتخاب کنید و در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید. برای یادگیری لغات آیلتس می توانید در یک دروه آموزش آنلاین آیلتس شرکت کنید یا به صورت خودخوان با تکنیک های که در این مقاله اورده شده لغات را فرا بگیرید.
لیست لغات آیلتس، لیست لغات ضروری آیلتس، لیست لغات موضوعی آیلتس، لیست لغات پرتکرار آیلتس، 600 لغت ضروری آیلتس و… عباراتی هستند که با یک جستجوی ساده در اینترنت به کرات مشاهده خواهید کرد اما نکته‌ای که بسیار مهم است این است که متقاضی آزمون آیلتس قرار است چگونه از این لیست‌ها استفاده کند؟ چگونه این لغات را به خاطر بسپارد؟
برای آمادگی در آزمون آیلتس، لغاتی که انتخاب می‌کنید باید با نمره مورد نظر شما هماهنگ باشند. منابع مختلف در اینترنت لیست‌هایی از لغات ضروری برای آیلتس ارائه کرده‌اند. مهم است که به سطح لغاتی که نیاز دارید توجه کنید. بررسی نمونه‌های آزمون و مطالعه‌ی منابع مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا لغات مناسبی را انتخاب کنید. همچنین، تلاش کنید از کلمات با سطح بالاتر استفاده کنید تا نشان دهید توانایی زبانی شما به اندازه کافی قوی است.
راهکارهای عالی برای یادگیری لغات آیلتس
باید بدانید با یک بار مطالعه نمی‌توانید به خوبی لغات پرکاربرد آیلتس را یاد گرفته و در مواقع درست به خاطر آورید و آن ها را به کار گیرید. ما در ادامه چند روش را برای یادگیری و به خاطر سپردن ساده‌تر لیست لغات آیلتس برای شما آورده‌ایم که با مطالعه و البته به کار گرفتن آنها، مسیر یادگیری شما ساده‌تر خواهد شد.
مرور از روی لیست لغات آیلتس
حقیقتی که وجود دارد این است که یادگیری لغات جدید با تکرار به دست می‌آید. عملکرد ذهن ما به گونه‌ای است که برای یادگیری لغات جدید باید مطمئن شوید که هنوز هم معنای آن لغت را در بازه‌های زمانی متفاوت، در ذهن خود دارید. استفاده از جعبه لایتنر، که بر اساس عملکرد ذهن طراحی شده است، برای یادگیری لغات آیلتس جنرال و همچنین لغات آیلتس آکادمیک یک روش کاربردی است البته در صورتی که شما بتوانید از روش‌های دیگر استفاده کنید و لغات را به خاطر بسپارید مشکلی به وجود نخواهد آمد.
استفاده از لغات جدید در تمرین
تقریبا هر کسی حتی افرادی که سواد زبان انگلیسی آنها بسیار پایین است معنای کلمات Hello، How are you? و دیگر کلمات و عبارات رایج را می‌دانند. دلیل آن علاوه بر شنیده شدن بسیار این عبارات در هر کلاس و دوره‌ای، استفاده از آنها توسط افراد مختلف بوده است وگرنه میزان سختی این کلمات و عبارات در مقایسه با کلمات و عبارات پیچیده (از نظر زبان‌آموزان) تفاوت چندانی ندارد. یکی از بهترین راه‌ها برای به خاطر سپردن کلمات و عبارات جدید، استفاده از آنها در تمرینات، مکالمات و مکاتباتی است که با هدف تفریح و یا تمرین جدی خواهید داشت.
یادگیری مترادف‌ ها
روش دیگری که در طول زمان به شما کمک می‌کند که عبارات جدیدی را فرا گیرید و البته در آزمون آیلتس موفق‌تر باشید، یادگیری کلمات مترادف است. به عنوان مثال اگر برای کلمه X تعداد 5 مترادف پیدا کردید، سعی کنید حداقل 3 مترادف را در ذهن خود داشته باشید و از همه آنها استفاده کنید. یادگیری لغات با این روش از آنجایی که شما معنا و کاربرد کلمه اصلی را می‌دانید راحت‌تر است و از طرف دیگر به شما کمک می‌کند که در پاسخ‌گویی به سوالات آزمون آیلتس (به خصوص بخش ریدینگ) موفق‌تر باشید.
.
.
.

برای دریافت راهکارهای بیشتر در رابطه با یادگیری لغات آیلتس می‌توانید به مقاله لیست لغات آیلتس و روش های یادگیری آن ها سر بزنید و با به کارگیری این راهکارها، نمره آیلتس خود را بهبود ببخشید.
موفق باشید.

منبع: پرکاربردترین لغات آیلتس (لیست) + روشهای یادگیری و مرور لغات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا