فوم الاستومری چیست؟

یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع عایق، عایق حرارتی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. فوم الاستومری به عنوان یک عایق حرارتی و در واقع یک ماده رایج و دائمی در صنعت ساختمان در همه جوامع استفاده می شود.

عایق الاستومری یک مانع بسیار خوب در برابر نفوذ بخار و تراکم در نظر گرفته می شود. این فوم عموما در سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات خنک کننده استفاده می شود. ساختار فوم الاستومری سلول بسته بوده و مواد مورد استفاده در برابر نفوذ رطوبت مقاومت بالایی دارند.

پس از محاسبه ضخامت مورد نیاز می توان از فوم الاستومری برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کرد.

برای خرید پشم سنگ روی لینک کلیک کنید

پشم سنگ




فوم های الاستومری در دو نوع رول و لوله ای از مواد انعطاف پذیر تولید می شوند. فوم های لوله ای برای اتصال در 2 لبه بریده می شوند. این فوم ها قبل یا بعد از عملیات نصب بر روی قطعات و اتصالات اعمال می شوند. فوم های لوله ای با چسب در تمام طول به هم متصل می شوند.

از فوم غلتک ها برای نصب لوله ها و کانال های تهویه مطبوع با قطر بزرگ (بیش از 5 اینچ) استفاده می شود. در صورت لزوم می توان از این ورق ها به عنوان برچسب استفاده کرد.

عایق کاری راه حل مناسبی برای تضمین بهترین عملکرد پروژه در سیستم است که در صورت عدم استفاده صحیح می تواند باعث توقف سیستم و ایجاد مشکل میعان شود.

به همین دلیل این نوع عایق با برندها، مدل ها و قیمت های مختلف در سراسر کشور عرضه می شود. یعنی در بسیاری از موارد علاوه بر تولید و ساخت فوم الاستومری داخلی، از خارج از کشور نیز وارد می شود.
انواع فوم الاستومری
عایق الاستومری چیست؟
فوم الاستومری در دو نوع کلی وجود دارد: عایق رولی الاستومری یا عایق الاستومری پتویی و عایق الاستومری لوله ای. این نوع عایق حرارتی عمدتاً برای عایق کاری انواع کانال ها مانند کانال های انعطاف پذیر یا لوله های هوا و همچنین انواع لوله های مارپیچ و سایر تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده در هدایت و انتقال هوا استفاده می شود. این قابل اجراست.

در بسیاری از موارد در کانال های هوای مربوط به سیستم های تهویه مطبوع و کانال های اسپلیت در ساختمان هایی مانند مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری و ساختمان های بلند از عایق الاستومری برای عایق کاری انواع کانال های هوا مانند کانال ها و اتصالات اسپیرال گالوانیزه استفاده می شود. . . کانال اسپیرال و سایر قطعات و تجهیزات استفاده می شود.

علاوه بر این از فوم الاستومری در کارگاه های تولیدی، کارخانجات بزرگ صنعتی و ... نیز استفاده می شود، زیرا در بسیاری از این کارگاه های تولیدی مانند کارگاه های نجاری یا کارگاه های چوب بری، تاسیساتی وجود دارد که نیاز به کانال ها و خروجی هوا و یا انتقال مواد به خارج از محیط کارگاه دارند. .

به عنوان مثال در کارگاه‌های نجاری برای انتقال ذرات ریز و خرده‌های چوب به محیط خارجی از لوله‌های هوا استفاده می‌شود که در بسیاری از موارد باعث افزایش مقاومت این مجرای انعطاف‌پذیر می‌شود که با مواد PVC نیز تقویت شده است. ; می توان از فوم الاستومری استفاده کرد.

زیرا در برخی کارگاه ها و محیط های صنعتی لازم است که شلنگ مکش انعطاف پذیر از دستگاه ها و تجهیزات زیادی عبور داده شود. اما یک کانال انعطاف پذیر عایق شده و عایق شده با عایق الاستومری لوله ای می تواند مقاومت این کانال هوا را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین شرایط فیزیکی نامناسب خط لوله و وجود موانع در مسیر آن نمی تواند باعث آسیب به کانال یا اختلال در عملکرد آن شود.

مزایا و کاربردهای فوم الاستومری
وزن بسیار کم فوم الاستومری نسبت به سایر عایق های موجود در بازار، انعطاف پذیری زیاد این عایق و همچنین ساختار منحصر به فرد آن که یک ساختار سلول بسته می باشد. همه چیز باعث محبوبیت این عایق نسبت به مدل های دیگر می شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا