فراخوان جشنواره ها و فستیوال های انیمیشن

animations

Active Member
فراخوان سيزدهمين جشنواره فيلم كوتاه كنبرا (استرالیا)

دوره سيزدهم جشنواره فيلم كوتاه كنبرا در تاريخ 18-16 اكتبر 2008 برابر با27-25 مهر 1387 در كشور استراليا برگزار خواهد شد .

مهلت ثبت نام 30 سپتامبر 2008 برابر با 9 مهر 1387خواهد بود .

جهت كسب اطلاعات بيشتر ، مي توانيد به سايتhttp://silversunpictures.com.au/csff/ مراجعه نماييد .


منبع: سینما فردا
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
فراخوان جشنواره فيلم مستقل اشلند (آمریکا)

به گزارش سینما فردا، به نقل از سرويس خبري SFC ،دوره هشتم جشنواره فيلم مستقل اشلند در تاريخ 6-2 آوريل 2009 در ايالات متحده آمريكا برگزار خواهد شد .

مهلت ثبت نام در اين جشنواره رقابتي 8 دسامبر 2008 برابر با 18 آذز 1387 مي باشد .

جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت www.ashlandfilm.org مراجعه نماييد . گفتني است كليه ‍ژانر هاي مستند ، كوتاه و انيميشن در اين جشنواره پذيرفته مي شوند .


منبع: سینما فردا
 

animations

Active Member
فراخوان جشنواره بین المللی فیلم دالاس (آمریکا)

این جشنواره رقابتی است و تحت نظر انستیتوی فیلم آمریکا یی سازماندهی شده است.

به گزارش سینما فردا، به نقل از سرویس خبری SFT ، جشنواره 2009 فیلم دالاس در تاریخ 26 مارس لغایت 5 آوریل 2009 در ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره 5 دسامبر 2008 برابر با 15 آذر 1387 می باشد.

این جشنواره رقابتی است و تحت نظر انستیتوی فیلم آمریکا یی سازماندهی شده است . در دوره گذشته آن که در تاریخ 27 مارس لغایت 6 آوریل 2008 برگزار شد ، 271 فیلم شرکت داشته اند و بیش از 484 نمایش صورت پذیرفته است و نیز 42000 نفر تعداد حضار این جشنوراه بوده اند .

کلیه فیلم های مستند و کوتاه .و انیمیشن می تواند در این جشنواره شرکت نمایند . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.afidallas.com مراجعه کنید.


منبع: سینما فردا
 

animations

Active Member
فراخوان هفدهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه سي كوئنس (فرانسه)

به گزارش سینما فردا و به نقل از سرويس خبري SFC ، دوره هفدهم جشنواره بين المللي فيلم كوتاه سي كوئنس در تاريخ 30-14 نوامبر 2008 برابر با 24 آبان لغايت 10 آذر 1387 در شهر تولوز فرانسه برگزار مي گردد.

اين جشنواره رقابتي است و همه دسته بنديهاي فيلم هاي كوتاه اعم از لايو اكشن، داستاني، انيميشن، مستند با ماكزيمم مدت زمان 40 دقيقه مي توانند در اين جشنواره سي كوئنس شركت كند.

مهلت ثبت نام در اين جشنواره 31 اكتبر 2008 برابر با 10 آبان 1387 مي باشد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت www.sequence-court.com مراجعه نمايي .


منبع: سینما فردا
 

animations

Active Member
فراخوان جشنواره بین المللی فیلم آنکورج (آمریکا)

کلیه فیلم های مستند، کوتاه و انیمیشن که از ژانویه 2007 به بعد تولید شده اند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

فرمت ارسالی: Beta SP, DVD, DV-DVcam, miniDV

زمان برگزاری: 5 تا 14 دسامبر 2008

آخرین مهلت ارسال: 15 سپتامبر 2008 برابر با 26 شهریور 1387


منبع: جشنواره بین المللی فیلم آنکورج (آمریکا)
 

animations

Active Member
جشنواره فیلم های کوتاه ترمیکوس (یونان)

کلیه فیلم های اکشن، انیمیشن، مستند، شخصی، درام، تجربی و flash می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

حداکثر زمان هر فیلم با احتساب تیتراژ نباید بیش از 2 دقیقه باشد.

آخرین مهلت ارسال: 15 اکتبر 2008 برابر با 24 مهر 1387


منبع: جشنواره فیلم های کوتاه ترمیکوس (یونان)
 

kami3dman

New Member
سلام کاری که کردی خوبه ولی زیاد بدرد نمیخوره آخه این مسابقات واسه کسایی که کارشون پویا نماییه خوبه و تو این کارا به فیلمنامه جایزه میدن اسم مسابقات روشه فیلم کوتاه ماها فیلم شاز نسیتیم ما 3d کاریم پس اگه تونستید بیشتر در مورد مسایقات 3d بزارید نه فیلم و انیمیشن . انیمیشن 2d هم میشه ساخت .
مسابقات حرفهای 3d مدلینگ
 

Sherlock_Holmes

Active Member
البته دوست عزیز, من جمله شما رو اینطور اصلاح میکنم که ممکنه به کار شما یا بعضی دوستان نخوره...
چون این تاپیک در رابطه با موضوعش کارشو خوب انجام میده...
در مورد اون مسابقاتی که مد نظر شما هست اگر خودتون چیزی پیدا کردید حتما توی همین تاپیک بقیه رو هم با خبر کنید...
30upn9j.gif
 

kami3dman

New Member
چشم من معرفی میکنم از ده روز پیش مسابقات beautiful شروع شده موضوع مسابقات زیبایی حالا میتونه یه کاراکتر یا یه منظره یا یک تصویر بهرنه از زن و...
فرست برای شرکت در مسابقه و آماده کردن طرح 54 روز باقی مونده باید در قسمت forum سایت باید یه topic به نام خودتون و در آخر نامتون نام کشورتون و در تاپیکتون باید روند کار و موضوع کارتون رو باید هر هفته حد اقل گزارش بدید . اینم آدرسhttp://www.cgarena.com/forum/viewforum.php?f=109
واینم فراخوان مسابقه http://www.cgarena.com/archives/news/beautiful_challenge.php
موفق باشید
 

DIMO

Active Member
ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

سلام
امروز داشتم تو خیابونهای اینترنت دور میزدم یکدفعه چشمم خورد به این اعلام(ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران) گفتم بذارمش دوستان هم فیض ببرن.........!:cool::wink:

ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران(انیمیشن) توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تاریخ 11 تا 15 اسفند ماه 1387در تهران برگزار می گردد.

معرفی و اهداف
به نام پروردگار پویایی

----فراهم سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه ها و آموخته ها با گردآوری و عرضه هدفمند آثار./
----کشف توانمندی ها و تشویق نوآمدگان عرصه پویا نمایی به ابتکار و نوآفرینی./
----گسترش توانایی ها با طرح تکنیک ها و نگرش های تازه برای دستیابی به کیفیتی افزون تر./
----جشنواره در چهار بخش مسابق، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم انداز بر پا خواهد شد./

welcome.jpg


دوستان علاقمند میتوانند برای اطلاعات بیشتر از قبیل نحوه برگذاری جشنواره،مهلت ارسال آثاروغیره......... به وبسایت رسمی این جشنواره سر بزنند::

tehran-animafest


منبع::جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

شاد و پیروز باشید
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران(انیمیشن) توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تاریخ 11 تا 15 اسفند ماه 1387در تهران برگزار می گردد.

دوستان علاقمند میتوانند برای اطلاعات بیشتر از قبیل نحوه برگذاری جشنواره،مهلت ارسال آثاروغیره......... به وبسایت رسمی این جشنواره سر بزنند::

tehran-animafest


منبع::جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

شاد و پیروز باشید



ممنونم DIMP جان. پس بالاخره فراخوان این جشنواره هم اعلام شد.

این جشنواره پویانمایی تهران که هر دو سال یکبار برگزار می شه، مهمترین جشنواره انیمیشن در ایرانه و در دنیا هم جزو ده جشنواره برتر انیمیشن جهانه. اهمیت این موضوع وقتی مشخص می شه که بدونیم در حدود هزار جشنواره هر سال در سراسر دنیا برگزار می شه. دیگه خودتون حساب کنید که جزو ده جشنواره برتر جهان بودن یعنی چی.

اعتبار این جشنواره هم به خاطر داورهای اونه، هم به خاطر جوایزش، و هم به خاطر سطح کیفی کارهایی که فرستاده می شه (احتمالا دلایل دیگه ای هم داره که من نمی دونم).

در مورد داوران باید بگم که برای این جشنواره، داورهایی از سراسر دنیا دعوت می شن که یه لیست بلندبالا از سوابق و افتخارات دارند. معمولا صاحب سبک و بسیار معروفند.
به نظر من، اگه کار آدم توی این جشنواره پذیرفته بشه، خودش یه افتخاره. چون کارهای ضعیف به بخش مسابقه راه پیدا نمی کنه.

راستش، من قبلا فکر نمی کردم این جشنواره اینقدر مهم باشه، تا وقتی که دو سال پیش، خودم دیدم که یه کار کوتاه از کمپانی والت دیسنی در جشنواره شرکت کرده. الان هر چی گشتم، اونو توی سایتشون پیدا نکردم. ولی چند تا کار خفن دیگه که یادم بود رو پیدا کردم:

- شاعر دانمارکی (برنده اسکار 2007) در جشنواره تهران 1385 شرکت کرد و برنده هم شد.

- عشق من (کارگردان: الکساندر پتروف) این بابا در زمینه انیمیشن یک دیوانه تمام عیاره. تمام انیمیشن هاش رو فریم به فریم با رنگ روغن روی شیشه به صورت کاملا رئال می کشه با رنگ های شفاف، انیمیت عالی و نماهای فوق العاده و پر از جزئیات. خیلی خفنه. اگه فقط یک فریم از انیمیشنش رو ببینین می فهمین چی می گم. تمام کارگردانها و انیماتورها می شناسندش. یکی از کارهاش به اسم "پیرمرد و دریا" اسکار گرفته بود. کار آخرش (عشق من) در جشنواره تهران 1385 شرکت کرد و جایزه هم گرفت.

- لورنزو (از استودیو والت دیزنی) که در جشنواره تهران 1383 شرکت کرده بود.

- انیمیشن سه بعدی "صفر درجه" به کارگردانی "امید خوش نظر" که بیش از 15 جایزه از جشنواره های جهان رو درو کرده، در جشنواره تهران 1385 هم شرکت کرد و جایزه هم گرفت.

...

مهلت ارسال آثار تا 10 آذر 1387 (من اگه کارم پذیرفته هم نشه، بهمن ماه توی این جشنواره لنگر انداختم و از این سالن، به این سالن، و از این غرفه به اون غرفه می رم) :wink:
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
نخستین جشنواره بین المللی فیلم های انسان دوستانه آسا (تهران)

ak39858.jpg

جشنواره فیلم آسا با هدف حمایت از مقوله دوستی انسان در دو بخش اصـــلی و جنــبی برگزار می گردد:

بخش اصلی : شامل مسابقه فیلم های داستانی، مستند و انیمیشن پیرامون موضوعات زیر خواهد بود :
دایره دوستی : شامل فیلم های است که به دنیای بدون مرز و جهان عاری از هر گونه تبعیض نژاد و جنسیت و همچنین حمایت از حقــوق کودکان و در مجموع کلیه ی انسان ها می پردازد.
معنویت و تمدن : این بخش متعلق به فیلم هایی است که از تقریب بین ادیان، مذاهب و تفکرات معنوی انسان ها سخن به میان می آورد.
سایه های سپید : شامل فیلم هایی است که به تسکین آلام بشری و کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی و غیر طبیعی، کمک به سالمندان، معلولین و ... می پردازد.

بخش جنبی : در بخش جنبی این جشنواره بخشی به نام کلوپ سپید فعال می گردد که برپا کننده نشست های تخصصی، سالن های گفتگو، نمایشگاه بزرگ عکس های انسان دوستانه و پــخـش محــــصولات مراکزی مانــــند یونیســف، w.f.p و بخــش وسیــعی به نام "پایگاه جهانی فیلم" می باشد که بازار تخصصی فیلم این جشنواره را تشکیل می دهد. همچنین در این بخش نماینده های حاضر از سوی سازمان های حافظ صلح و بشر دوستی برنامه های پیشنهادی خود را مطرح می نمایند. حمایت از حقوق کودکان، زنان، آسیب دیدگان اجتماعی، متضررین بلایای طبیعی، آوارگان، آسیب دیدگان جنگ و... نیز در بخش جنبی مورد نظر می باشد. ضمنا فیلم های بلند و آثار برجسته کارگردانان مطرح سینما نیز در بخش جنبی و با حضور عوامل سازنده آن آثار به صورت خارج مسابقه به نمایش در خواهد آمد.


قوانین و مقررات جشنواره:
1. موضوع فیلم ها می بایست پیرامون مسائل انسان دوستانه باشد.
2. حداکثر زمان فیلم ها برای بخش مسابقه 40 دقیقه تعیین شده است در غیر اینصورت به بخش جنبی راه خواهند یافت.
3. هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی یک شخص وجود ندارد.
...

مهلت ارسال آثار: آخر دي ماه 1387


منبع: جشنواره فیلم آسا
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
فراخوان نخستين جشنواره انيميشن بوشهر

در آستانه فرارسيدن سي امين طلوع فجر انقلاب اسلامي و به مناسبت سال نوآوري و شكوفائي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مركز بوشهر نخستين جشنواره انيميشن بوشهر را در جهت تشويق و شناسايي هنرمندان فعال در زمينه هنر انيميشن با حضور هنرمندان صدا و سيماي مراكز استانهاي كشور برگزار مي نمايد.

زمان برگزاري جشنواره 21 و 22 اسفند ماه1387
آخرين مهلت ارسال آثار : اول بهمن ماه 1387

جشنواره انیمیشن بوشهر در 4 بخش رقابتی شامل (مسابقه، بخش ویژه، بخش خلاقیت پویا، بخش هویت پویا) و دو بخش جنبی رقابتی و جنبی غیررقابتی برگزار می گردد.

بخش های رقابتی:
الف) مسابقه: در این بخش کلیه آثار انیمیشن سازان با هر تکنیک و موضوعی می تواند شرکت نماید.
ب) بخش ویژه (سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی): جایزه ویژه این بخش شامل انیمیشن هایی است که به روایت انقلاب اسلامی ایران بپردازند. در این بخش آثاری که در 30 نما تولید شوند، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.
- حداکثر زمان آثار ارسالی به این بخش 5 دقیقه می باشد.
- تعریف تفکیک نماها در این بخش شامل تکنیک هایی است که تداوم مکان و زمان در آن شکسته نشده باشد.
ج) بخش هویت پویا (فرهنگ بومی): این بخش شامل انیمیشن هایی است که به موضوعات فرهنگ، سنن و آداب و رسوم استانهای شرکت کننده می پردازد و با رویکردی هنرمندانه ظرائف و ظرفیت های موجود در فرهنگ این مناطق را ترسیم می کند.
د) جایزه ویژه خلاقیت پویا: از میان آثاری که در بخش های مختلف شرکت کرده اند، به یکی از آثاری که از شیوه روایتی یا از تکنیک های انیمیشن خلاقه برتری برخوردار باشد، جایزه ای اهدا خواهد شد.

بخش جنبی رقابتی:
- فیلمنامه نویسی (فیلمنامه کوتاه)
- ایده پردازی انیمیشن
- مقاله های پژوهشی پیرامون (فرهنگ بومی در انیمیشن ایران)

آیین نامه اجرایی:
- زمان آثار ارسالی به بخش های رقابتی حداکثر 30 دقیقه می باشد.
- به همراه ارسال فرم تکمیل شده باید دو قطعه عکس 3 در 4 از کارگردان و دو قطعه عکس 13 در 18 از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فرستاده شود.
- در بخش جنبی رقابتی فیلمنامه آثار باید (غیر اقتباسی) و اوریجینال باشد.
...

منبع: صدا و سیمای مرکز بوشهر
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
نخستين جشنواره فرهنگي وهنري سياه و سپيد

اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با همکاری اداره کل امور فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال نوآوری و شکوفایی ، با محوریت پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان در دانشگاه ها ، نخستین جشنواره فرهنگی و هنری سیاه و سپید را برگزار می کند.

بخش های جشنواره:
الف) هنرهای نمایشی : مسابقه تئاتر خیابانی / مسابقه نمایشنامه نویسی
ب) عکس و فیلم : مسابقه عکاسی / مسابقه فیلم های کوتاه داستانی / مسابقه فیلم های کوتاه مستند / مسابقه انیمیشن (پویانمایی)
ج) هنرهای تجسمی: مسابقه گرافیک / مسابقه کاریکاتور

موضوعات جشنواره:
1) اعتیاد به مواد مخدر و قرص های روان گردان 2) سلامت جامعه بدون اعتیاد و رفتارهای مخاطره آمیز 3) پیشگيری از معضلات اجتماعی ناشی از اعتیاد 4) پیامد های اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی مواد مخدر و روان گردان 5) دانشگاه، جایگاه و تاثیر آن بر کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه 6) رسالت دانشگاهیان در گسترش سلامت فرهنگی و اجتماعی کشور

شرایط عمومی شرکت در جشنواره:
1) کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور که بیش از 2 سال از زمان فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد مجاز به شرکت در بخش های مختلف جشنواره هستند.
2) هیچ محدودیتی برای شرکت در بخش های مختلف جشنواره وجود ندارد و علاقه مندان می توانند همزمان در تمامی بخش ها شرکت نمایند.
3) تنها آثاری پذیرفته خواهد شد که در راستای هدف و موضوعات جشنواره باشد.
4) آثار راه نيافته به بخش پاياني جشنواره، عودت داده خواهد شد.

مسابقه فیلم های کوتاه داستانی ، کوتاه مستند و انیمیشن:
- حداکثر زمان آثار برای فیلم های کوتاه داستانی ، کوتاه مستند و انیمیشن ، 30 دقیقه خواهد بود.شرکت کنندگان در این بخش باید آثار خود را در قالب DVD ارسال نمایند و آثار پذیرفته شده برای پخش در جشنواره بايد طبق جدول زمانبندي که از طرف دبيرخانه اعلام خواهد شد ، به صورت mini DV ارسال شوند.
- به همراه فرم شرکت در جشنواره و فرم شرکت در این بخش ، ارسال دو قطعه عکس صحنه و پشت صحنه با حضور عوامل (کارگردان) الزامی است.
- آثار برگزیده این بخش برای خرید و پخش به صدا و سیما معرفی خواهند شد.

مدارک مورد نیاز :
- تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره
- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه و یا تصویر آخرین مدرک تحصیلی
- یک قطعه عکس 4×3 از صاحب اثر تقویم جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار: 17 بهمن ماه 1387
اعلام نتایج بازبینی و انتخاب آثار: بهمن ماه 1387
زمان برگزاری جشنواره: اسفند ماه 1387

نشاني دبیرخانه: تهران، خیابان انقلاب ، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، کوچه سلمان پاک ، پلاک 15 ، طبقه اول، خانه تئاتر دانشگاهي
تلفن: 75و88895474 / 94 و88896793 آدرس اینترنتی: www.uti.ir , www.dof.ir ايميل: [email protected]


منبع: خانه تاتر دانشگاهی ایران
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
بزرگترین مسابقه cg اینترنتی (Steampunk- Myths & Legends)

ممنونم امین جان به خاطر معرفی این مسابقه. شرلوک جان، از شما هم ممنونم که خبر دادی.


sponsors.jpg
title01.jpg


بزرگترین مسابقه سی جی با همایت شرکت های بزرگی همچون autodesk ، Nvidia , pixologic , softimage و ..... در سایت cgsociety.com برگذار میشود.
این مسابقه در سه دسته تصویر ثابت ، انیمیشن گروهی و انیمیشن انفرادی با جوایزی بیش از 220،000 دلار خواهد بود و موضوع آن بازسازی افسانه های مورد علاقه شما در دنیای مدرن است. در این مسابقه شرکت کنندگان باید یکی از شخصیت های افسانه ای خود را با استفاده از زیبایی شناختی عصر بخار و استفاده از ابزاری همچون چرخ دنده و فنر و .... در دنیای مدرن شبیه سازی کنند..

برای بهترین کارها در زمینه های زیر هم جوایزی در نظر گرفته شده:
Modeling، Texturing، Animation، Lighting، Visual Effects، Landscape/Matte Painting، Art Direction، Compositing and Editing، Best Character

در این مسابقه، موضوع داستان مهمترین بخش داوری است. احساس و مفهومی که از طرح درک می شود حائز اهمیت است. کار شما همچنین باید تخیل بیننده را بکار اندازد و بدون اینکه پیش نیازی به دانستن موضوع آن باشد، درک شود.

زمان برای تصاویر ثابت: 10 نوامبر 2008 تا 12 ژانویه 2009
زمان برای انیمیشن: 10 نوامبر 2008 تا 3 فوریه 2009

این مسابقه بصورت WIP است. یعنی باید روند پیشرفت کار معلوم باشد. برای این کار باید:
1. در سایت CGTalk یا CGSociety عضو شوید.
2. کار خود را ثبت کنید و روند پیشرفت کار بطور منظم در سایت قرار دهید.
3. در بحث ها شرکت کنید و با سایر شرکت کنندگان در فروم تبادل نظر کنید.
4. همه برندگان باید بنویسند که چگونه کار را ساخته اند، و کار نهایی را با رزولوشن بالا تحویل دهند تا واجد شرایط دریافت جایزه باشند.
برای اینکه کار نهایی (با رزولوشن بالا برای چاپ) را تحویل دهید باید از FTP استفاده کنید. اگر نمی دانید FTP چیست، قبل از پایان مهلت مسابقه از آن باخبر شوید. اگر کار را دیر تحویل دهید پذیرفته نمی شود.

فرمت تصاویر اسکچ و روند کار برای ارسال بصورت آنلاین jpg است. و کار نهایی باید با فرمت tif از طریق FTP فرستاده شود. (حداقل رزولوشن 300 باشد و سایز کار 2657 در 3636).
برای تصاویر ویدئویی می توانید از flv استفاده کنید. برای داوری نهایی باید یک تریلر 30 ثانیه ای تحویل دهید + حداکثر 90 ثانیه ساخت متریال + انیمیشن نهایی. (بهتره سایز انیمیشن 640 در 480 باشد، یا 640 در 360).


برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید :
http://features.cgsociety.org/challenge/steampunk/
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
فراخوان نخستین جشنواره سراسری هنری نوآوران بسیجی (طرح نو)

طرح نو (نخستین جشنواره سراسری هنری نوآوران بسیجی)
تهران اسفند ماه 1387

بخش های جشنواره:
الف: بخش تجسمی، شامل نقاشی ، نگارگری و گرافیک
ب: بخش فیلم، شامل فیلم کوتاه، فیلمنامه و پویا نمایی(انیمیشن)

موضوعات :
- هنر ارزشی و نو آوري و شكوفايي
- هنر و هويت ايراني اسلامي
- هنر و فرهنگ ایثار و مقاومت
- هنر و فرهنگ انتظار و عدالتخواهی

- بخش جنبی (موضوع آزاد) :
عموم هنرمندان علاقه مند می توانند آثار خود را در چار چوب ارزش ها و فرهنگ ایرانی، اسلامی، به دبیرخانه ارسال نمایند. داوری در بخش جنبی مستقل از بخش اصلی صورت گرفته و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

نمایشگاه آثار :
آثار راه یافته به بخش اصلی به همراه آثار بخش جنبی در محل نمایشگاه، همزمان با برگزاری اجلاسیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

جوایز:
- نفرات اول هر رشته، تندیس جشنواره، لوح مقام و کمک هزینه سفر به حج عمره
- نفرات دوم هر رشته، لوح مقام و کمک هزینه سفر به سوریه
- نفرات سوم هر رشته، لوح مقام و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

شرايط عمومی شركت در جشنواره :
- آثار بايد توليد سال 1387 باشد.
- آثار ارسالي تا به حال در هيچ جشنواره يا نمايشگاه جمعي شركت نكرده باشد.
- هنرمندان مي توانند حد اكثر سه اثر در هر يك از بخش ها ارسال كنند.
- فرم اطلاعات فردي هنرمند(فرم تقاضای شرکت در جشنواره) به پیوست اثر باشد.
- هر هنرمند ، فقط در یک بخش میتواند شرکت نماید.
- ارسال دو قطعه ی عکس پرسنلی و کپی کارت ملی الزامی است.

توجه: آثار برگزیده بر اساس نظر کارشناسی هیئت داوران ، خریداری می شود و حق مالکیت اثر متعلق به دبیرخانه خواهد بود.

شرایط اختصاصی بخش فیلم :
- حداکثر زمان برای فیلم کوتاه 30 دقیقه می باشد.
- آثار این بخش باید به صورت DVD و با فرمت WMV ارسال شوند.
- فيلمنامه ها حد اكثر در 5 صفحه A4 و شامل طرح كلي (سيناپس) چكيده و خلاصه فيلم نامه باشد.
- فیلمنامه باید تایپ شده و با فرمت world 2003 به همراه سی دی ارسال شوند.

شرایط اختصاصی بخش تجسمی :
- آثار ارسالی باید از اصول و تکنیک های هنری برخوردار باشند.
- حد اکثر ابعاد آثار ارسالي بايد 20/1* 90 باشد.
- همراه آثار ، كارهاي گرافيكي ، نقاشي و نگارگری ، تصوير فايل مربوطه با مشخصات تصويري TIF يا JPG وبا كيفيت 300 DPI در اندازه A4 روي سي دي ارسال شود .


آخرين مهلت دريافت آثار‌: 30/10/1387
آدرس : تهران خ شهید مطهری بعد از تقاطع خ شهید مفتح ،خ مهرداد، خ وراوینی، پلاک 45 کد پستی 1575817831 صندوق پستی:518-15855
فکس: 88306741 021 تلفن: 88311261 021


منبع: سازمان بسیج هنرمندان انتصاب
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
فراخوان دومين دوره ي اهداي جايزه بزرگ شهيد آويني

فراخوان دومين دوره ي اهداي جايزه بزرگ شهيد آويني (ويژه برترين مستندهاي سال) فروردين 88

مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، همزمان با شانزدهمين سالگرد شهادت آن بزرگوار (فروردين 1388) دومين دوره اهداي جايزه بزرگ شهيد آويني را برگزار مي‌نمايد.
از كليه فيلمسازان، تهيه‌كنندگان و سازمان‌هاي توليدكننده دعوت مي‌شود كه آثار واجد شرايط خود را به نشاني مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، دبيرخانه دومين دوره ي اهداي جايزه بزرگ شهيد آويني ارسال نمايند.

مشخصات و مقررات:

الف: شرايط عمومي
1- كليه آثار ارسالي مي‌بايستي از ابتداي سال 85 به بعد توليد شده باشند.
2- كليه آثار ارسالي مي‌بايستي در سيستم‌هاي ويدئويي بتاكم، اچ دي و دي‌وي‌كم توليد شده‌باشند.
تبصره: آثار ارسالي مي‌بايستي بر روي نوار dv و يا به صورت dvd ارسال شوند و هر از فيلم‌ها بر روي يك نوار يا لوح فشرده باشد.
3- در رابطه با مجموعه‌هاي مستند، يك قسمت به انتخاب تهيه‌كننده ارسال گردد.
4- ممكن است جهت استفاده‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي حداكثر سه دقيقه از آثار در برنامه‌هاي ذي ربط استفاده شود.
5- يك هيأت انتخاب و يك هيأت داوري نهايي متشكل از متخصصين و دست‌اندركاران سينما و كارشناسان فرهنگي امر داوري را بر عهده خواهند داشت.
6- كليه آثار متقاضي مي‌بايستي به همراه فرم شركت حداكثر تا تاريخ 9/11/87 به دبيرخانه ارسال شوند.
7- آثار ارسالي به دبيرخانه نخستين دوره‌ي جايزه بزرگ شهيد آويني مجوز شركت در دومين دوره را نداشته و در صورت ارسال از فهرست فيلم‌ها خارج خواهندشد.

ب: جوايز
1- جايزه سوم به بهترين اثر مشتمل بر لوح يادبود و معادل 15 سكه بهار آزادي
2- جايزه دوم به بهترين اثر مشتمل بر نشان سيمين و معادل30 سكه بهار آزادي
3- جايزه نخست به بهترين اثر مشتمل بر نشان زرين و معادل 55 سكه بهار آزادي
تبصره: باتوجه به كيفيت آثار و پيشنهاد هيأت داوري، مسئولين برگزاري مي‌توانند جوايز تخصصي ويژه‌اي را نيز به جوايز فوق اضافه نمايند.

ج: گاه شمار:
1- ارسال آثار، فرم‌هاي شركت و مدارك مورد نياز تا 9/11/87
2- بازبيني و گزينش اوليه و اعلام فهرست نهايي فيلم‌هاي پذيرفته شده تا 10/12/87
3- آغاز داوري 10/12/87
توجه: اسامي نامزدهاي دريافت جايزه حداكثر تا 72 ساعت قبل از مراسم در فروردين ماه 1388 اعلام خواهدشد.

نشاني دبيرخانه همايش: تهران – ابتداي خيابان سهروردي شمالي – ميدان شهيد قندي – شماره 17 - كد پستي: 1556916613 صندوق پستي: 16355-1193 تلفن: 88528314 نمابر: 88528312


منبع: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
 

animations

Active Member
فراخوان ششمين جشنواره سراسري فيلم 100

به گزارش ستاد خبري اين جشنواره، در راستاي كاربردي شدن جشنواره سراسري فيلم 100، ششمين دوره از اين جشنواره با شعار سينماي پرسش و در چهار بخش اجتماعي، پايداري، اقتصادي و فرهنگي برگزار خواهد شد.

در بخش اجتماعي، فيلمسازان فرصتي مي يابند تا براي طرح سوالات درباره هست ها و نيست ها و بايدها و نبايدها در حوزه مسائل مرتبط با آسيبهاي اجتماعي و حوادث پيش بيني نشده همچون بالاياي طبيعي به توليد اثر بپردازند.
در بخش پايداري نيز رشادت هاي 8 سال دفاع مقدس و همچنين حماسه مردم مسلمان فلسطين و لبنان در قالب سينماي پرسش، محور ساخت فيلم قرار مي گيرد.
همچنين در بخش اقتصادي نقش فرهنگ در تبيين زيربناي فعاليتهاي اقتصادي و استفاده درست از منابع مالي كشور در قالب ساخت آثار 100 ثانيه اي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
در بخش فرهنگي نيز ، سينماي 100 با شعار سينماي پرسش راوي انتقادها و پيشنهادهايي در حوزه عملكرد مطلوب هنر و رسانه خواهد بود.
همچنين در بخش بين الملل جشنواره فيلم 100 كه امسال براي نخستين بار برگزار مي شود فيلمسازان كشورهاي مختلف مي توانند آثار خود را با موضوع آزاد به دبيرخانه اين جشنواره ارسال نمايند.

مهلت ارسال آثار به هر دو بخش ملي و بين الملل دهم بهمن ماه است.

نشاني دبيرخانه: تهران، خ شهيد احمد قصير، كوي دوازدهم ، شماره 28، طبقه دوم ، تلفن: 20-885016

آیین نامه عمومی:
- آثار ارسالي به دبيرخانه نبايد بيشتر از 100 ثانيه باشند (تيتراژ فيلم جزء زمان فيلم محسوب مي‌شوند).
- توليدكنندگاني كه به عنوان كارگردان اثر اقدام به ساخت فيلم 100 مي‌نمايند، نبايد بيشتر از 35 سال داشته باشند.
- تمامي آثار توليد شده در مرحلة اول بازبيني و ارسال به دبيرخانه در قطع DVD يا VCD ارسال مي‌گردند و دبيرخانه از دريافت آثار در قطع‌هاي ديگر معذور است. در ضمن از ارسال چند اثر در يك قطع خودداري شود و هر اثر الزاماً بر روي يك قطع جداگانه ارسال شود.
- شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را پس از پر كردن فرم به آدرس پستي دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم 100 در ايران - تهران - ميدان آرژانتين - خيابان شهيد احمد قصير (بخارست) كوچة 12 - شمارة 28 ارسال نمايند.
- موارد الزامي = فتوكپي شناسنامه كارگردان اثر + عكس 4 × 3 كارگردان اثر
- موارد اختياري = عكس پشت صحنه اثر جهت استفاده در موارد تبليغاتي و كتاب جشنواره + خلاصة داستان فيلم
- به فيلم‌هاي بازبيني شده و راه‌يافته به بخش مسابقه گواهي شركت داده مي‌شود و در اكران سينماها به پرده خواهند رفت.


منبع: [http://www.100fest.ir/Fa/"]جشنواره فیلم صد[/URL]
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
دومین جشنواره "رسانه اي براي بهتر زيستن"

انتخاب آثار برتر حوزه اجتماعی رسانه ها در: دومین جشنواره "رسانه اي براي بهتر زيستن"
جشنواره" رسانه اي براي بهتر زيستن" به همت سازمان بهزيستى كشور و با همكارى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى برگزار مى شود و نفرات برگزيده آن درنيمه اوایل سال آینده مورد تقدير قرارمى گيرند.

موضوعات جشنواره:
1- تمامي آثار مرتبط با انواع آسيب ها و آسيب ديدگان اجتماعى مثل: اعتياد ، كودكان كار ، حاشيه نشينى ، خودكشى ، زنان خيابانى ، كارتن خواب ها ، كودك آزارى ، همسرآزارى ، زنان سرپرست خانوار ، فقر ، ازكارافتادگى ، بزهكارى ، تكدي گرى ، دختران فرار ، طلاق ، كودكان بي سرپرست و...
2- اقشار خاص شامل: معلولان (جسمي-حركتي ، ذهني و ...) ، بيماران خاص، نابينايان ، ناشنوايان ، سالمندان ، ايتام و مددجويان مختلف
3- فعاليت ها و اقدامات مبتنى بر مقابله با آسيب ها و پيشگيرى از معضلات اجتماعى و نيز توانبخشى آسيب ديدگان
4- امور خيريه ، فعاليت هاى حمايتى دولتى و غير دولتى ، اقدامات خداپسندانه و خدمات داوطلبانه به آسيب ديدگان اجتماعى
5- انواع خدمات اجتماعى ، مشاوره اى و آگاهى بخش به آسيب ديدگان و يا آحاد جامعه در مورد آسيب ها و معضلات اجتماعى

بخش هاى جشنواره:
بخش نوشتارى: اين بخش شامل چهار قسمت 1- خبر و گزارش خبری 2- گزارش 3- مقاله و يادداشت 4- مصاحبه است.
بخش ديدارى- شنيدارى: اين بخش شامل پنج قسمت 1- عكس و گزارش تصویری 2 - كاريكاتور 3- طرحهای گرافیکی 4- گزارش هاى تلوزيونى 5- گزارش هاى راديويى 6- تيزر، کلیپ و پویانمایی است.

مقررات و توضيحات:
1-آثار ارسالى بايد درسال 1387چاپ، پخش و يا نمايش داده شده باشد.
2- اصل بر انتشار است و منظور از رسانه در اين فراخوان مطبوعات ، خبرگزارى ها ، سايت هاي رسمى ، تلوزيون ، راديو و مكان هاى نمايش است.
3- آخرين مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند ماه 1387 است.
4-آثار چاپي را به هر صورت كه بفرستيد ، قابل قبول است.فقط بايد خوانا و حتی المقدور داراي نشان رسانه باشد.
5-آثار تلوزيونى و راديويى بايد كوتاه تر از ده دقيقه باشد وبه صورت سى دى يا كاست ارسال شود.
6- عكس ها و كاريكاتورها یا باید در رسانه ها منتشر شده باشند و یا در مكان هاى نمايش (گالرى ها ، نمايشگاهها و ...) به نمايش درآمده باشند.(طرح ها چه به صورت طرح جلد و تصويرسازى و چه به صورت پوستر، كارت پستال، بيلبورد و ... قابل قبول است.)
7- هر نفر مى تواند حداكثر 5 اثر فقط دريكى از بخش هاى اصلى جشنواره (نوشتارى يا ديدارى-شنيدارى) بفرستد.
8- آثارى كه با نام مستعار يا بي نام چاپ يا پخش شده باشد، در صورت رسيدن به مرحله نهايى داورى بايد به تاييد سردبير رسانه مورد نظر برسد.
9- تمامي آثاري كه به مرحله نهايى داورى مى رسند مورد بررسى قرار مى گيرند. درصورتى كه تخطى از قوانين و زمانبندى جشنواره ثابت شود ، آثار شركت كننده مذكور از مرحله داورى خارج مى شود.
10- علاقه مندانى كه مايل اند بطور اينترنتي در جشنواره شركت كنند مى توانند به سايت جشنواره مراجعه كنند.براي اطلاع بيشتر يا آگاهى از ثبت آثار رسيده به جشنواره كافي است سرى به سايت بزنيد.

جوايز:
1- نفرات اول بخش هاى ده گانه : تنديس جشنواره + 7 سكه تمام بهار آزادى
2- نفرات دوم بخش هاى ده گانه : لوح سپاس + 7 سكه نیم بهار آزادى
3- نفرات سوم بخش های ده گانه : لوح سپاس + 7 سکه ربع بهار آزادی


منبع: جشنواره رسانه اي براي بهتر زيستن
 

animations

Active Member
فراخوان جشنواره فیلم‌های مستقل «ایرپن» (اوکراین)

irpen-b_876881310.jpg

هفتمین جشنواره فیلم‌های مستقل «ایرپن» اوکراین تا 31 ماه مارس 2009 پذیرای آثار متقاضی است.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» این جشنواره که در ماه ژوئن سال آینده در شهر ایرپن برگزار می‌شود، فیلم‌ها را در چهار بخش به نمایش می‌گذارد: انیمیشن، مستند، داستانی و تجربی بخش‌های مختلف جشنواره هستند که بدون محدودیت زمانی امکان شرکت فیلم‌ها در آنها وجود دارد.
جشنواره ایرپن تنها قید خود را پرهیز از نمایش فیلم‌های تجاری و جریان اصلی کشورها اعلام کرده و تماشاگران جشنواره به شکل آزاد به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند. این رویداد هیات داوری ندارد و مخاطبان در چهار بخش فیلم‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند و از طرف برگزار کنندگان دیپلم افتخار و تندیس به آثار منتخب تعلق می‌گیرد.
آخرین مهلت ثبت نام 31 مارس است و فیلمسازان متقاضی می‌توانند برای اطلاع بیشتر از مقررات و ارسال فرم ثبت نام به شکل آن‌لاین به وب‌سایت جشنواره مراجعه کنند: http://kinofest.g-2b.com/ik-eng.html


منبع: پایگاه خبری فیلم کوتاه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا