فراخوان جشنواره ها و فستیوال های انیمیشن

sara.mp

Member
فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا

فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا

فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا منتشر شد.
ava_festival.jpg


متن فراخوان این رویداد سینمایی به این شرح است: انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران در نظر دارد تا درراستای فعالیتهای هنری و تحقق اهداف مرتبط به معلولین با شناخت استعدادهای بالقوه و همچنین قدردانی از فیلمسازان خلاق گامی بلند در جهت حمایت از هنرمندان عزیزی که در ارتباط با محوریت معلول، معلولیت و مناسب سازی فضاهای شهری فعالیت دارند و اقدام به خلق آثار ارزشمند در این زمینه می نمایند تقدیر شایسته به عمل آورد. این انجمن با همکاری سازمان بهزیستی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ودومین جشنواره فیلم آوا را با محوریت «معلول و معلولیت و مناسب سازی فضاهای شهری »در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می نماید.

این جشنواره در بخش های ملی، بین الملل، ویژه طراحی شده است که بخش ملی شامل رقابت فیلم های برگزیده فیلمسازان کوتاه در سراسر کشورمان می باشد؛ بخش بین الملل شامل نمایش فیلم های راه یافته فیلمسازان کوتاه داخلی و کشورهای مختلف می باشد و بخش ویژه جشنواره: نمایش آثار برتر هنرمندان از سال های گذشته، نمایش آثار هنرمندان فیلمساز معلول (مروری بر آثار یک فیلمساز معلول)، اکران یک یا چند فیلم بلند منتخب تولید شده بین المللی با موضوع (معلول و معلولیت) و دعوت و تجلیل از فیلمسازان مربوطه و انتخاب کوتاه ترین فیلم موثر مرتبط با یکی از موضوعات را در بر می گیرد.

آثار شرکت کننده شامل فیلم های کوتاه در گونه های-– داستانی –مستند- مستند آموزشی - پویانمائی- تجربی(اکسپریمنتال) خواهد بود. ضمن اینکه فیلمهای با گونه ی مستند آموزشی با موضوعات فیلم های آموزشی مسائل عام معلولین، پیشگیری از عوامل توسعه معلولیت (بیماریها-تصادفات و...) و مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی که در توسعه و ایجاد معلول و معلولیت موثرند در اولویت می باشند.

حداکثر زمان فیلم های مستند و مستند آموزشی 45 دقیقه و حداکثر زمان فیلمهای داستانی و انیمیشن 40 دقیقه می باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 15 آبان ماه، اعلام آثار پذیرفته شده اول دیماه و برگزاری جشنواره 24 تا 28 دیماه امسال است.

نشانی دبیرخانه: تهران – خیابان فاطمی – خیابان سوم – پلاک 3 – طبقه 4 – واحد 16 تلفن: 9- 88973868-021

جهت دانلود متن فراخوان و فرم شرکت در جشنواره به وبسایت جشنواره به آدرس www.avafestival.com مراجعه فرمایید.

دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا دیماه امسال در تهران برگزار می شود.



منبع: ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
فراخوان اولین جشنواره مد و لباس

فراخوان اولین جشنواره مد و لباس

اولین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کوتاه و عکس که به منظور ارتقای فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی و صیانت از آن برگزار می‌شود، فراخوان داد.

این جشنواره در موضوعاتی همچون نقش مایه‌ها و صنایع دستی حوزه مد و لباس و نقش آن در لباس زن ایرانی، مد و لباس ایرانی اسلامی و نقش آن در تقویت هویت جوان ایرانی، لباس ایران در سیر تاریخی آن، لباس اقوام ایرانی از نظر زیباشناسی، مولفه‌های تاثیرگذاری بر مسیر تحول لباس ایرانی، زیباشناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، نقش هنر در ارتقای جایگاه پوشش زن ایرانی، دوخت‌های سنتی ایرانی و جایگاه آن در لباس زن ایرانی و در نهایت مد و لباس از منظر معارف دینی و سیره معصومین علیهم السلام برگزار خواهد شد.


این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل فیلمنامه‌هایی کوتاه از یک دقیقه تا زمان حداکثر ۱۵ دقیقه در قالب بخش‌های داستانی، مستند، تجربی‌ و پویانمائی است.

بخش ویژه جشنواره نیز در سه حوزه ارائه مقالات و تحقیق و پژوهش‌های مرتبط، فیلمنامه‌ها،طرح‌ها و مقالاتی که اختصاصاّ از طریق دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در ارتباط با مساله مد و لباس و بخش عکاسی با محوریت پوشش اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

بر اساس فراخوان این جشنواره، به چهار بر گزیده بخش فیلمنامه نویسی کوتاه امکان و اعتبار تو لید آثارشان با هماهنگی‌ سازمان‌های مربوط سینمائی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود که شرح آن در فراخوان آمده است.

متقاضیان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلمنامه کوتاه و یا عکس تا تاریخ۲۰ مهر ماه به آدرس دبیر خانه ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار و اطلاع از جزئیات فراخوان به آدرس خیابان حافظ، بعد از چهار راه کالج، جنب پمپ بنزین، انتهای بن بست هلال احمر، ساختمان بنیاد ملی مد و لباس مراجعه یا با شماره‌های 66731463- 66704302- 66742117 تماس بگیرند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت نسخه‌ای از این فراخوان به آدرس اینترنتی honari.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

اولین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد و لباس توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی وابسته به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ آبان 91 در فضای مجازی برگزار می‌گردد.

منبع: ایرانیان انیمیشن
 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
فراخوان و ثبت نام سومین جشنواره فیلم عمار

فراخوان و ثبت نام سومین جشنواره فیلم عمار


Ammar_festival.gif


سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در دو بخش مسابقه و جنبی از 21 آذر تا 9 دی ماه 91 در 100 نقطه از شهرها و روستاهای کشور برگزار می شود.

بخش های جشنواره:
الف) بخش مسابقه
ب) بخش جنبی

بخش مسابقه:

در این بخش آثار در قالب های:
- مستند
- داستانی کوتاه و بلند
- انیمیشن
- نماهنگ
- فیلم نامه
- پژوهش ها، نقدها و یادداشت های سینمایی


  • و در موضوعات:
    تاریخ انقلاب اسلامی
    - نقد درون گفتمانی
    بیداری اسلامی
    - فتنه سال 88
    جنگ نرم ( - تحریم و جهاد اقتصادی
- فرصت ها و داشته های جامعه ی دینی ایران
- توطئه ها و تهدید های نظام جمهوری اسلامی ایران )

بخش جنبی:
سوژه های مستند و داستانی: علاقمندان به شرکت در حوزه سوژه می توانند سوژه های متناسب با موضوعات بخش مسابقه را که قابلیت تبدیل شدن به آثار مستند و داستانی دارند به دبیرخانه ارسال کنند.


مقررات عمومی جشنواره:


  • برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم ثبت نام در سایت جشنواره به آدرس ammarfilm.ir و دریافت کد به ازای هر اثر ثبت شده الزامی می باشد. شرکت کننده موظف است رسید ثبت نام را به همراه اثر به آدرس دبیرخانه ارسال نماید.
  • لازم است آثار تصویری بر روی DVD کپی و ارسال شود.
  • هر اثر بر روی یک DVD کپی شود.
  • بعد از ثبت نام در سایت جشنواره و دریافت کد اثر، حفظ و نگهداری کد الزامی است.
  • لازم است نام فیلم، فیلم ساز، شماره تماس فیلم ساز و کد اثر بر روی DVD نوشته شود.
  • دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده ندارد.
  • اخذ تصمیم نهایی درباره هرنکته ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با مدیر جشنواره است.

گاه شمار جشنواره:
آخرین مهلت ثبت آثار: 91/07/12
آخرین مهلت ارسال آثار: 91/09/05
اعلام اسامی آثار بخش مسابقه: 91/09/15
آغاز نمایش آثار در تهران و شهرستان ها: 91/09/21
اختتامیه: 91/10/09

علاقه مندان به شرکت در جشنواره جهت ثبت نام و دریافت کد ثبت اثر به سایت ammarfilm.ir مراجعه نموده و پس از دریافت کد، آثار خود را به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند. (برای ثبت نام کلیک کنید.)
نشانی دبیرخانه:
تهران، خیابان 16 آذر روبه روی خیابان پورسینا پلاک 60
تلفن: 02188960477

ضمیمه:
با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی زیر موضوعاتی مثل بیان و تحلیل اتفاقات سیاسی و اجتماعی انقلاب از سال 42 تا به اکنون، حضور فعال مردم در پیش برد انقلاب، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پیش و بعد از انقلاب، چهره ها و مراکز شاخص فرهنگی پیش و بعد از انقلاب، دفاع مقدس، کمک های مردمی به دفاع مقدس، حضور مردمی در دفاع مقدس، خانواده و نقش آن در جنگ، تأثیر دفاع مقدس بر فرهنگ عمومی، فرهنگ ایثار و بسیج، پتانسیل های ناشی از آرمان های انقلاب در فرهنگ عمومی مردم، تحولات و اتفاقات سیاسی ایران بعد از انقلاب مورد نظر جشنواره می باشد.
نقد درون گفتمانی یکی از مهمترین موضوعات جشنواره است که جشنواره در آن به دنبال نقد منصفانه و مصلحانه جریانات سیاسی، اجتماعی، مدیریتی، سیاستگذاری‌ها، اقدامات، ضعف‌ها، کوتاهی‌ها و چالش‌های نظام براساس مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی است.
در مسایل فرهنگی امکان نقد همه مسئولان و مربوطان به امور فرهنگی چون آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بسیج، حوزه‌های علمیه، مساجد، فضای مجازی، برنامه‌ریزان و مدیران در خصوص مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، مراسمات عزا و شادی، همایش‌ها و جشنواره‌ها وجود دارد.
در مسایل اجتماعی و اخلاقی نیز آسیب‌های اجتماعی، تضادهای اجتماعی، اختلاف طبقاتی، امنیت روانی جامعه، طلاق، اعتیاد، فرار از خانه، ایدز، مصرف داروهای روان گردان، مصرف سوء مواد آرایشی، سن ازدواج، فرهنگ و آداب غلط در مراسم عروسی، جایگاه سالمندان در خانواده و جامعه، وجدان کاری و انضباط اجتماعی مد نظر است
درباره مسایل اقتصادی نیز مواردی چون احتکار، اختلاس، گران‌فروشی، کم‌فروشی، ترویج مصرف‌گرایی، ترویج تجمل‌گرایی، اسراف و تبذیر از جمله آن چیزی است که مد نظر جشنواره است.
سومین جشنواره فیلم عمار در موضوع جنگ نرم پذیرای آثاری با محوریت تبیین داشته‌ها و دست‌آوردهای جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها، تناقض‌های درونی جبهه استکبار، معیارهای دوگانه، حمایت از دیکتاتورها، تهدیدها و فرصت‌ها، ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی، تسلط صهیونیسم بر رسانه ها، امپریالیسم رسانه‌ای، توطئه‌های سیاسی ـ اقتصادی و فرهنگی غرب علیه انقلاب اسلامی، فعالیت‌های رسانه‌ای ـ هنری اپوزسیون سیاسی و معاندان، بایکوت و سانسور و تحریف انقلاب اسلامی و پشتوانه مردمی آن در هنر روشنفکران می باشد.
فتنه سال 88 با زیر موضوعاتی چون عوامل فتنه، دروغ‌های فتنه سال88، نقش رسانه‌های داخلی و خارجی در فتنه سال88، عملکرد خواص در فتنه سال88، عملکرد مردم در فتنه سال 88، عملکرد رهبری در خنثی کردن فتنه سال 88، حماسه مردمی 9 دی 88، راهپیمایی 22بهمن 88، درس‌ها و عبرت‌های فتنه سال 88 و برکات فتنه سال 88 از دیگر موضوع جشنواره عمار می باشد.
بیداری اسلامی با ریز موضوعاتی مثل اسلام خواهی، موضع کشورهای استعمارگر غربی در تونس و مصر و لیبی و یمن و بحرین قبل و بعد از بیداری اسلامی، موضع ضد اسراییلی این انقلاب‌ها، سابقه بیداری اسلامی در سده گذشته و چهره‌ها و جریانات موثر در آن، الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام، آثار فکری ـ رسانه‌ای و معنوی جریانات اسلام‌گرا در جهان و گرایش به اسلام در غرب موضوع دیگر جشنواره می باشد.

منبع: ایرانیان انیمیشن

 

sara.mp

Member
فراخوان دهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر

دهمین دوره «جشن تصویر سال» از 4 تا 24 اسفندماه جاری با در اختیار داشتن همه فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران و با دریافت ورودیه برگزار می‌شود و هنرمندان تا پایان دی ماه برای شرکت در این دوره مهلت دارند.

tasvir-film-festival.jpg



در این فراخوان آمده است: «ده سال تمام، سعی کردیم «صورت» نزارِ اقتصادِ جشن تصویر سال را با «سیلی» بهانه‌های بی‌دلیل و با دلیل فرهنگی و عاطفی-خانوادگی «سرخ» نگه داریم. حالا با چه درصدی از سرخی... بماند! خلاصه اینکه ادامه کار، در آغاز دهه دوم برگزاری جشن تصویر سال «فعلا» فقط با روی آوردن به روشی امکان پذیر است که بخشی از هزینه‌های اجرایی از طریق دریافت «ورودیه» تامین شود. فکری که در مسیر عبور از ذهن به زبان قلب و جانمان را به شدت آزرد؛ هر چند در بسیاری از رویداد‌های مستقل آن سوی مرز سال‌های سال است که شرکت کنندگان با پرداخت ورودیه آثار خود را به نمایشگاه‌های جهانی ارسال می‌کنند. برای رسیدن به مبلغ پیشنهادی برای ورودیه، با هر دارا و ندار، دانشجو و فارغ‌التحصیل، فرهنگی و بازاری و هر ترکیب متضادی که تصور کنید، شور کردیم که آش مربوطه شور نشود؛ بالاخره رسیدیم به مبلغ پانزده هزار تومان برای بخش‌های گرافیک (پوستر) و کاریکاتور و بیست هزارتومان برای بخش‌های عکس و فیلم که شرکت کنندگان پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توانند آثار مورد نظر خود را آپلود کنند.

بخش عکس بخش عکس در رشته‌های خبری، مستنداجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر (خلاقه)، شامل آثاری که در سال 1391 گرفته شده باشند، برگزار خواهد شد. آثار ارسالی در بخش عکاسی، برای هر رشته‌: خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر (خلاقه)، حداکثر پنج تک عکس و یک مجموعه‌ (دو تا پنج عکس) درنظرگرفته شده است که ارایه آثار می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت tassvir.com به‌صورت آپلود در حجمی معادل حداکثر100 کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه30 در45 سانتی‌متر با300 dpi صورت گیرد.

بخش گرافیک و کاریکاتور

دوبخش گرافیک (پوستر) و کاریکاتور، همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار بخش آزاد و جوانان زیر 25سال با نظر هیات داوری معرفی شده از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به‌نمایشگاه راه خواهند یافت.

ارایه‌ آثار در این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی درسایت tassvir.com به‌صورت آپلود در حجمی معادل حداکثر100 کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه 30 در45 سانتی‌متر با300 dpi صورت گیرد. تعداد آثار ارسالی برای هربخش حداکثر پنج اثر است.

جشنواره فیلم تصویر به ‌روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. کلیه‌ فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در این جشنواره عرضه خواهند شد.
این آثار در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه روزه در خانه هنرمندان ایران، تالار استاد جلیل شهناز به‌نمایش در می‌آیند. آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به‌صورت DVD, Mini DV یا DVCam همراه با کد ره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت tassvir.com به دبیرخانه ارایه شوند.

جایزه ویژه جوانان زیر 25 سال

در دهمین دوره‌ی جشن تصویرسال در ادامه رویکرد ویژه به‌جوانان، جایزه جوانان زیر25سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف - هنرمند جوانی که شهریورماه سال 1387 در سانحه سقوط هواپیما درگذشت - در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، ازطریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد و توسط «بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف»اهدا می‌شود.
مهلت ارسال آثار


هنرمندان علاقه مند به شرکت در دهمین جشن تصویر سال می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود tassvir.com و همچنین ارسال سی‌دی ودی‌وی‌دی آثار به دبیرخانه تصویرسال واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، پلاک19، طبقه سوم، زنگ چهارم در فاصله‌ی‌ زمانی شانزدهم تا پایان دیماه 1391 اقدام کنند.

شماره تماس دبیرخانه تصویر سال: 88307060 - 021 88302905 - 021

توجه:
در دهمین دوره، به‌جز موضوع «آزاد» که در رشته‌های عکاسی گرافیک، کاریکاتور و فیلم در تمام دوره‌ها مد نظر بوده است، بخش ویژه‌ای درنظر گرفته شده است که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد. عنوان و شماره‌ کلیه‌ آثار ارایه شده درسی‌دی ارسالی می‌بایست مطابق باعنوان و شماره‌های آپلود شده در سایت تصویر باشد. با درنظر گرفتن ‌مدت زمان کوتاه باقی مانده تا شروع نمایشگاه، قطعا امکان تمدید - حتی یک روز بیشتر از مهلت ارسال آثار - میسر نخواهد بود.»

منبع: ایرانیان انیمیشن

 

sara.mp

Member
فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه mecal

Mecal-Barcelona-festival.jpg


فراخوان پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بارسلونا (MECAL) منتشر شد.
فیلم‌های کوتاه داستانی، انیمیشن و مستند تا 30 دقیقه در هر ژانر و فرمتی که پس از اول ژانویه 2011 ساخته شده باشند، امکان شرکت در جشنواره را دارند.

فیلم‌های راه یافته به جشنواره مستقیما به بازار فیلم نیز راه پیدا می‌کنند.

جشنواره به بهترین فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن جایزه می‌دهد. همچنین به انتخاب تماشاگران جایزه بهترین مستند اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا 15 ژانویه 2013 مهلت ثبت‌نام دارند. دسترسی به فرم ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر در وب‌سایت جشنواره به نشانی: http://eng.mecalbcn.org امکان‌پذیر است.


پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه MECALبارسلونا از 4 تا 28 آوریل در اسپانیا برگزار می‌شود.

منبع: ایرانیان انیمیشن

 

mayor

New Member
میشه یه تقویم برای این رویدادها بگذارید. مثلا بدونیم تو یکسال اینده چه مراسم و مسابقات یا جشنواره هایی برگزار میشن .
 

arman_pier

New Member
کسی آیا میدونه که برای فرستادن انیمیشن به جشنواره های خارجی نیاز هست که از لایسنس معتبر نرم افزارها استفاده بشه یا نه؟
اگر لایسنس لازمه، راه حل خوبی براش سراغ دارید ؟
 

h.mohebi

New Member
کسی آیا میدونه که برای فرستادن انیمیشن به جشنواره های خارجی نیاز هست که از لایسنس معتبر نرم افزارها استفاده بشه یا نه؟
اگر لایسنس لازمه، راه حل خوبی براش سراغ دارید ؟

چونین موردی لازم نیست . نگران نباشید
 

sara.mp

Member
فراخوان سی و سومین جشنواره فیلم فجر‏+مقررات

جشنواره سی و سوم از دوازدهم تا 22 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و سینماگران بعد از آنکه تا 30 آبان ماه باید درخواست حضور در جشنواره تکمیل کنند، موظف هستند تا 19 دی ماه فیلم کامل شده خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند. هیات انتخاب بازبینی فیلم‌ها از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود. بر اساس قوانین این دوره از جشنواره فقط 22 فیلم امکان حضور در بخش مسابقه سینمای ایران را خواهند داشت.



فراخوان و قوانین این دوره از جشنواره که از سوی روابط عمومی این رویداد سینمایی منتشر شده، به این شرح است:


بخش سینمایِ ایران: این بخش همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از 12 تا 22 بهمن 1393 و با هدف تشویق و تکریم فیلمسازان ارزشمند میهن اسلامی در بخش های زیر برگزار می‌شود. الف: سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)، ب: نگاه نو (فیلم‌های اول)، ج: سینما حقیقت (آثار مستند سینمایی)، د: فیلم برگزیده تماشاگران، ه: تبلیغات و اطلاع رسانی پخش (آثار نمایش داده شده). سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران):
الف) دراین بخش هیئت انتخاب از میان آثار متقاضی نمایش داده نشده در داخل ویا خارج از کشور حداکثر 22 فیلم را برای داوری نهایی معرفی خواهد نمود و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهد کرد. بهترین فیلم با نگاه ملی ،‌ جایزه‌یِ ویژه‌ هیئت داوران ، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگرِنقش اول زن، بهترین بازیگرِنقش اول مرد، بهترین بازیگرِ نقشِ مکملِ زن، بهترین بازیگرِ نقشِ مکملِ مرد، بهترین فیلمبرداری،‌ بهترین تدوین، بهترین موسیقیِ متن، بهترین صدا، بهترین طراحیِ صحنه و لباس، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌هایِ ویژه میدانی و بصری‌ . به منظور استمرار سیاست‌های تشویقی در تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان به صورت مستقیم امکان شرکت در این بخش از جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت .


ب: نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول)
این بخش به منظور معرفی نخستین فیلم کارگردانان و تشویق آثار برتر آنان برگزار می شود. هیئت انتخاب حداکثر 11 اثر را برای این بخش معرفی می کند و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهد کرد. بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه هیئت داوران.


ج) سینما حقیقت (مسابقه آثار مستند سینمایی)
این بخش به منظورِ تشویق فیلمسازان به تولیدات سینمایی مستند و توجه ویژه به تنوع موضوعی آثار مستند برگزار می‌شود. هیئت انتخاب از میان آثار مستند بالای 60 دقیقه حداکثر 11 اثر را انتخاب و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهند کرد. بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین پژوهش و متن،‌ جایزه ویژه هیئت داوران . تبصره : به منظور استمرار سیاست های تشویقی در خصوص تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ی ملی آثار بلند (سینمایی) هشتمین جشنواره ی بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت)، به صورت مستقیم امکان شرکت دراین بخش ازجشنواره ی فیلم فجر را خواهند داشت .


د) فیلم برگزیده تماشاگران


جایزه این بخش از طریق رای‌گیری از تماشاگران به بهترین فیلم منتخب مردمی ازمیان آثار مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) تعلق خواهد گرفت .


ه) مسابقه‌ تبلیغات و اطلاع‌رسانی پخش (آثار سینمایی نمایش داده شده)


این بخش با هدف تشویق، تقویت و به کارگیریِ روش‌هایِ خلاقانه موثر در عرصه بازاریابی و پخشِ آثار سینمایی و به منظور جذب حداکثری مخاطبین آثار به نمایش در آمده، حد فاصل جشنواره سال قبل تا پیش از جشنواره سی و سوم فجر برگزار می‌شود . آیین‌نامه زمان‌بندی و شرایط شرکت در این بخش جداگانه اطلاع‌رسانی خواهدشد.


بخش بین‌الملل : این بخش با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای جهان و تقویت و تشویق به تولید آثاربا رویکرد همسویی، هم‌طرازی و هم‌جوار با سینمای ایران در دو بخش جلوه گاه شرق و سینما سعادت از تاریخ 5 تا 12 اردیبهشت 1394برگزار می‌شود.


الف) جلوه گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای اسلامی -آسیایی) در این بخش آثاری از کشورهای اسلامی و آسیایی برگزیده می‌شوند که بتواند به رشد سینمایی با رویکرد متعالی در جهان کمک کند و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا می‌کنند: بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه بهترین فیلم با رویکرد همگرایی ملل اسلامی - آسیایی.


ب) سینما سعادت: در این بخش آثاری از کلیه کشورها انتخاب خواهند شد که به اولویت های سینمای ایران نظیر عدالت خواهی - پرهیزاز خشونت و افراطی گری -بیداری اسلامی - سبک متعالی زندگی - خانواده گرایی -حقوق بشر - اشاعه آموزه های اخلاقی , دینی و معنوی - رفع تبعیض - هویت گرایی، - فرهنگ و تمدن و... با بیان هنری پرداخته باشند ورهنمون انسان معاصر به سوی سعادت باشند .هیئت داوران از میان آثار منتخب جوایز زیر را اعطا خواهد کرد : بهترین فیلم،‌- بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران و بیرق طلایی (جایزه ویژه مصطفی عقاد)


زمان‌بندی و مقرراتِ بخش سینمای ایران:


یک: تهیه‌کنندگان سینمای ایران می توانند با مراجعه به سایتِ جشنواره،که آماده ثبت نام از متقاضیان است به صورتِ اینترنتی، فرمِ درخواست شرکت را تکمیل کنند. بدیهی است ، این امر به منزله‌یِ قبولِ کلیه‌یِ مقررات و ضوابط شرکت در جشنواره است (اشخاصِ حقیقی و حقوقی می‌توانند هر تعداد فیلمی را که مطابق با ضوابطِ اعلام شده تولیدکرده باشند به دبیرخانه ارائه کنند.) دو: دبیرخانه‌یِ جشنواره از پذیرشِ آثاری که دارایِ پروانه‌یِ ساختِ ویدیوئی ‌باشند معذور است.


سه: آخرین مهلت ثبت نام فیلم‌ها روزِ جمعه 30 آبان‌ماهِ 1393 است و هیئت های‌انتخاب از ابتدای آذر ماه بازبینی فیلم‌ها را آغاز و تا دهم دی ماه به پایان خواهند رساند .


چهار: تهیه‌کنندگان لازم استنسخه بازبینی آثارو عکس و پوستر و نمونه 3 دقیقه‌ای فیلم رادر زمان مقرری که از سوی دبیرخانه به آنان اعلام خواهد شد به دفتر جشنواره تحویل دهند و در صورت ارائه نشدن آن اثر از دایره انتخاب خارج خواهد شد. این زمان حدفاصل ابتدا تا انتهای آذرماه 1393 است.
پنج: آخرین مهلتِ تحویلِ نسخه نهایی( DCP)آثار پذیرفته‌شده 19 دی‌ماه 1393 خواهدبود. در صورتِ عدمِ ارائه نسخه‌یِ مذکور در تاریخِ مقرر,به منظور احترام به مخاطبان سازمان جشنواره می تواند اثر را از تمامیِ برنامه‌هایِ خود خارج کند . زمان بندی و مقررات بخش بین‌الملل جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد.


مقررات عمومی: یک: آثاری که به لحاظ کیفی هم ارزش آثار منتخب باشند اما به دلیل حضور یکی از سازندگان اصلی فیلم در هیئت های انتخاب یاداوری و یا به در خواست تهیه کننده متقاضی شرکت دربخش رقابتی نباشند می تواند به عنوان خارج از مسابقه نمایش داده شوند. دو: برنامه‌ریزی و تعیینِ نوبت‌هایِ نمایشِ آثارِ پذیرفته شده به عهده دبیرخانه‌یِ جشنواره است. سه: تمامِ آثارِ پذیرفته‌شده در بخش‌هایِ مختلف، گواهیِ شرکت دریافت خواهندکرد. چهار: نمایشِ فیلم‌ها در جشنواره، مطابق با قوانین و ضوابطِ سازمانِ سینماییِ کشور خواهدبود. پنج: هیئت‌هایِ مختلفِ داوری،حداقل 24 ساعت قبل از آیینِ اختتامیه، نامزدهایِ دریافتِ جوایز را معرفی خواهندکرد. شش: اطلاع‌رسانیِ اخبارِ جشنواره، نتایجِ انتخاب‌ وسایر موارد، صرفا از طریقِ مسئولین و یا سایتِ جشنواره صورت می‌پذیرد. هفت: تفسیرِ مقررات، رفعِ ابهامات و اخذِ تصمیمِ نهایی در خصوصِ موضوعاتِ پیش‌بینی نشده به عهده‌یِ دبیرِ جشنواره است. هشت: پس از تحویل نسخه نهایی فیلم به دبیرخانه امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد .

منبع:ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
‏فراخوان نهمین جشنواره بین المللی انیمیشن تهران‏

نهمین جشنواره بين المللي پويانمايي (انيميشن) تهران توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از تاريخ 17 تا 21 اسفندماه 1393 در تهران برگزار مي گردد.

اهداف جشنواره


  • فراهم سازي بستري شايسته براي تبادل انديشه ها و آموخته ها با گردآوري و عرضه هدفمند آثار.
  • كشف توانمندي ها و تشويق نوآمدگان عرصه پويانمايي به ابتكار و نوآفريني.
  • گسترش توانايي ها با طرح تكنيك ها و نگرش هاي تازه براي دستيابي به كيفيتي افزون تر.
  • جشنواره در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمايش ويژه و چشم انداز برپا خواهد شد.
9th-tehran-animation-festival.jpg
مسابقه
اين بخش پذيراي نسخه های HDV , DVcam (Pal), Blu – Ray ،MiniDV و DVD (Pal) با توجه به شرايط زير خواهد بود.
1) براي شركت مجموعه ها و سريال ها مي توان حداكثر سه قسمت از آنها را گزينش و به دبيرخانه جشنواره ارسال كرد.
2) آثار تبليغي شامل فيلم هاي آموزشي، صنعتي و تبليغاتي مجاز به شركت در اين بخش هستند.
3) گزينش آثار برعهده شورايي است كه اعضاي آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد كرد.
4) دست اندركاران تهيه و توليد آثار بخش مسابقه امكان شركت در تركيب هيات داوران را نخواهند داشت.
5) نماينده اي از جشنواره مي تواند بدون داشتن حق راي در نشست هاي هيات داوران حضور يابد.

الف ) مسابقه ايران
ـ آثار توليد شده پس از سال 1389 كه در دوره هاي قبل جشنواره شركت نكرده باشند، امكان حضور در اين بخش را خواهند داشت.
ـ يك هيات داوري متشكل از حداقل پنج عضو از هنرمندان و كارشناسان عرصه پويانمايي اين بخش را مستقلاً داوري و جوايز زير را به برگزيدگان اهدا خواهند كرد.

  • تنديس طلايي به فيلم اول
  • تنديس نقره اي به فيلم دوم
  • تنديس برنزي به فيلم سوم
  • تنديس طلايی به بهترين فيلم در بخش دينی
  • تندیس طلایی به بهترین کارگردانی در بخش دینی
  • تندیس طلایی به بهترین فیلم در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • تنديس طلايي به بهترين فيلم با موضوع كودك و نوجوان
  • تنديس طلايی به بهترين کارگردانی در بخش دانشجويی
  • تنديس طلايی به بهترين فيلمنامه در بخش دانشجويی
  • تنديس طلايی به بهترين انيماتور در بخش دانشجويی
  • تنديس طلايي به بهترين اثر تلويزيوني
  • تنديس طلايي به بهترين اثر تبليغي
  • تنديس نقره اي به بهترين فيلم تجربي
  • تنديس طلايي به بهترين فيلمنامه
  • تنديس طلايي به بهترين پويانما ( انيماتور)
  • تنديس طلايي به بهترين فضاسازي
  • تنديس طلايي به بهترين موسيقي
  • تنديس طلايي به بهترين صداگذاري
  • تنديس طلايي به بهترين اثر بلند
  • جايزه ويژه هيات داوران
  • جايزه ويژه دبير جشنواره
ـ هيات داوران مي تواند علاوه بر فهرست مذكور حداكثر سه ديپلم افتخار نيز به آثار يا عوامل سازنده اهدا كند.

ب ) مسابقه بين الملل
ـ آثار خارجي شركت كننده در اين بخش بايد پس از ژانويه 2011 توليد شده و در دوره هاي قبل جشنواره شركت نكرده باشند.
ـ يك هيات داوران بين المللي متشكل از حداقل پنج عضو از هنرمندان و كارشناسان قضاوت آثار اين بخش را برعهده خواهند داشت.
رييس و اعضاي اين هيات كه ستاد جشنواره آنها را انتخاب مي كند، پس از ارزيابي آثار جوايز زير را اهدا خواهند كرد.

  • تنديس طلايي به فيلم اول
  • تنديس نقره اي به فيلم دوم
  • تنديس برنزي به فيلم سوم
  • تنديس طلايي به بهترين فيلم با موضوع كودك و نوجوان
  • تنديس طلايي به بهترين اثر دانشجويي
  • تنديس طلايي به بهترين اثر تلويزيوني
  • تنديس طلايي به بهترين اثر تبليغي
  • تنديس طلايي به بهترين اثر بلند
  • جايزه ويژه هيات داوران
  • جايزه ويژه دبير جشنواره
ـ هيات داوران مي تواند علاوه بر فهرست مذكور، حداكثر سه ديپلم افتخار نيز به آثار يا عوامل سازنده اهدا كند.

خارج از مسابقه

آثار اين بخش كه هم ارز آثار بخش مسابقه هستند، به يكي از دلايل زير در اين بخش به نمايش درمي آيند.
1) مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه
2) عضويت يكي از سازندگان در هيات داوري
3) تكميل شدن ظرفيت موردنظر بخش مسابقه

نمايش ويژه
اين بخش به شيوه غيررقابتي و به منظور فراهم آوري عرصه اي پويا براي تبادل تجربه و انديشه هنرمندان و ايجاد زمينه اي مناسب براي ارزيابي جايگاه آثار ايراني در قياس با آثار ساير كشورها شكل گرفته است.
گزيده اي از آثار برگزيده جشنواره هاي مختلف جهاني و مروري بر آثار يك مكتب يا سبك ويژه از مواردي است كه در اين بخش به نمايش گذاشته خواهد شد.

چشم انداز
نمايش آثار اين بخش با تاكيد بر جنبه هاي آموزشي و اطلاعاتي، به شيوه غيررقابتي و با گزينش از ميان توليدات كشورهاي مختلف صورت مي پذيرد. پرداختن به موضوع هايي همانند معرفي استعدادهاي نوپا، تبيين جايگاه پويانمايي در آثار تبليغي، مروري بر آثار يك فيلمساز و مواردي از اين دست مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مقررات عمومي
_ ثبت نام منحصراً از طريق سايت اينترنتینهمین جشنواره پویانمایی تهران انجام خواهد شد و دبيرخانه جشنواره تنها فيلم های ارسالی را که کد رهگيری بر روی آن ها درج شده است را خواهد پذيرفت.

_ ثبت نام کنندگان قبل از اقدام به ثبت نام نسبت به مطالعه دقيق مقررات و آگاهی از آن مبادرت نمايند.
ـ برای مجموعه هايی که هر قسمت داستان مستقلی دارد لازم است برای هر قسمت ثبت نام جداگانه انجام گرفته و کد رهگيری مستقل دريافت شود (حداکثر سه قسمت) . در صورتی که برای مجموعه اين چنينی يک کد رهگيری ارائه و يک ثبت نام انجام شود دبيرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شرکت خواهد داد.
ـ از نظر تعداد آثار ارسالي براي اشخاص، نهادها و سازمان ها محدوديتي وجود ندارد.
ـ دريافت جايزه از جشنواره هاي ديگر مانع از دريافت جايزه از اين جشنواره نخواهد بود.
ـ هيچ جايزه اي نمي تواند به طور هم ارزش بين دو يا چند اثر تقسيم شود.
ـ شركت آثار در جشنواره هيچ هزينه اي دربرنخواهد داشت.
ـ انتخاب آثار در نيمه دوم دي ماه 1393 انجام خواهد شد.
ـ تنظيم برنامه نمايش آثار به عهده دبيرخانه جشنواره است و پس از دريافت آثار امكان خارج كردن هيچ فيلمي از برنامه وجود ندارد.
ـ كليه هزينه هاي ارسال آثار بر عهده شركت كنندگان است.
ـ در صورت تمايل نسخه ارسالي نزد آرشيو جشنواره به امانت خواهد ماند تا در بخش سوابق شركت كنندگان نگهداري شود.
ـ تهيه كنندگان دولتي و خصوصي كه تمايل دارند آثارشان در بخش هاي مختلف جشنواره حضور يابد، مي توانند پس از ثبت نام از طريق وب سايت و درج کد رهگيری بر روی نسخه فيلم ، آن را به همراه هرگونه اطلاعاتی که ضروری می دانند حداکثر تا 15 آذرماه 1393 به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.
ـ فيلم هايي كه بعد از اين تاريخ به دبيرخانه جشنواره برسند پذيرفته نخواهند شد.
ـ نهادها يا سازمان هايي كه تمايل دارند جوايزي را به آثار بخش مسابقه اهدا كنند، مي توانند براي ايجاد هماهنگي كتباً 30 روز پيش از آغاز جشنواره موضوع را به اطلاع دبيرخانه جشنواره برسانند.
ـ تصميم گيري درباره ابهام هاي ناشي از مفاد مقررات و يا موارد پيش بيني نشده در آيين نامه با دبير جشنواره خواهد بود.
ـ ثبت نام در جشنواره به منزله پذيرش كامل مقررات است.

منبع

 

sara.mp

Member
انتشار فراخوان نهمین جشنواره رویش‏

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را در قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه­ های رویش به صورت رقابتی از پنجم تا هشتم اسفند ماه 1393در شهر مشهد مقدس برگزار می­کند.
ruyesh-festival-93.jpg
اهداف جشنواره: جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش محملی برای معرفی قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب جهت عرضه فیلم سازانی باشد که آثارشان مفهوم دین،اخلاق، امید و نجابت را ترویج می­کند و نیز عرصه ­ای برای پدید آوردن انگیزه و امید در فیلم سازان جوان و آینده­ سازان سینمای حرف ه­ای ایران است. بخش های جشنواره :
  • بخش ملی این بخش از مسابقه به نمایش آثار داستانی، مستند و پویانمایی با محوریت آموزه­ ها و مباحث دینی و آثاری که مضامین و رویکردشان براساس تعاریف رهبری از سینما و آثار دینی است اختصاص دارد. زمان برای فیلم­ های مستند حداکثر 40 دقیقه و فیلم­ های داستانی و پویا نمایی حداکثر 30 دقیقه است. کلیه آثار باید از سال 1391 تاکنون تولید شده و تا قبل از آبان 1393 در شهر مقدس مشهد، دوره­ های قبل جشنواره رویش و شبکه ­های سیمای جمهوری اسلامی به نمایش در نیامده باشد
  • بخش جوانه های رویش این بخش از مسابقه به نمایش آثار کوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم سازان اول و دوم اختصاص خواهد داشت.
سایر بخش ­های جنبی جشنواره
  • سمینارها این بخش به سخنرانی­ هایی درباره آثار برگزیده کوتاه و بلند سه دهه گذشته ­ی سینمای ایران اختصاص دارد که در مضامین و ساختارشان اشارات دینی با گرایش­ های اعتقادات قرآنی داشته­ اند و یا اینکه قصه ­شان را براساس روایت­ های دینی و قرآنی شکل داده اند.
  • نگاه نو نشست ­های تخصصی با تأملی در رویکردهای نسبت دین و سینما با حضور فیلم­سازان، کارشناسان، فرهیختگان و صاحب نظران برگزار خواهد شد.
  • نمایش­ های ویژه آثاری که ویژگی­ های زیر را دارا باشند. در این بخش به نمایش گذاشته می­شوند.
    • مرور آثار کوتاه دینی یک کشور یا منطقه جغرافیایی در دهه اول قرن 21.
    • نکوداشت یک سینماگر که در آثارش اشارات دینی و ایمانی دارد.
    • نمایش آثار ارزشمند و برجسته سینمایی با مضامین و گرایش­ های دینی و اعتقادی.
جوایز بخش های جشنواره :
  • جوایز بخش ملی:
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین کارگردانی اثر داستانی.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین کارگردانی اثر مستند.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین کارگردانی اثر پویانمایی.
    • ­ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه داستانی.
    • ­ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه پویانمایی.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین بازیگر زن فیلم داستانی.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین بازیگر مرد فیلم داستانی.
    • تندیس جشنواره، و مبلغ مبلغ پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی برای بهترین دست آورد فنی هنری.
    • تندیس ویژه هیات داوران همراه با جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به اثر یا یکی از عوامل سازنده.
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع شعار سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی).
    • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع ایران 1404 و با رویکرد اهمیت خانواده در جامعه دینی.
    • به درخواست هیأت داوران و تأیید ستاد برگزاری داوران می­توانند حداکثر دو دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به آثار و یا عوامل سازنده اهدا نمایند. ضمن اینکه هیچ جایزه­ ای به طور هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی­ شود.
  • جوایز بخش جوانه های رویش :
    • ستاد جشنواره بعد از ارزیابی این مجموعه آثار، به بهترین کارگردانی در هر بخش تندیس جشنواره و مبلغ سی میلیون ریال اهدا می کند.
مقررات عمومی :
  1. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می­توانند هر تعداد فیلم را که مایل باشند به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
  2. تعیین تاریخ و ساعات نمایش فیلم­ها بر عهده ­ی دبیرخانه جشنواره است.
  3. پس از تحویل نسخه اثر به دبیرخانه جشنواره، امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد.
  4. کلیه آثاری که در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته می­شوند، گواهی شرکت دریافت می­کنند.
  5. اعضای هیأت انتخاب و داوری جشنواره به پیشنهاد دبیر هنری و تأیید رئیس جشنواره تعیین می­شوند.
  6. دبیرخانه جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال آسیب­ های احتمالی ناشی از ارسال نا مطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان راندارد.
  7. به تقاضای شرکت فیلم­ هایی که مدارک آنها ناقص ارسال شود یا فیلم آن معیوب باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  8. نسخه­ های DVD ارائه شده به دبیرخانه جشنواره به منظور استفاده پژوهشگران در بانک فیلم­سازان نگهداری خواهد شد.
  9. اصل فیلم فیلم­سازان شهرستانی از طریق پست سفارشی و حداکثر تا پایان فروردین ماه 1394 به آدرس ذکر شده در فرم مشخصات پس فرستاده می­ شود و فیلمسازان تهرانی می­توانند تا پایان اسفند ماه 1393 جهت دریافت فیلم خود به دبیرخانه جشنواره مراجعه نمایند.
  10. جایزه جشنواره در هر بخش تنها به یک نفر اهدا می­شود.
  11. هرگونه مسئولیتی در خصوص مسائل تبلیغی و حقوق فیلم که بر مبنای اطلاعات فرم صورت گیرد، بر عهده امضاء کننده فرم است.
  12. فیلم­ هایی که استاندارد فنی و نمایش را نداشته باشد از بخش مسابقه حذف می­شوند.
  13. تفسیر و رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهایی درباره­ی موارد و یا نکات پیش­ بینی نشده به عهده دبیرخانه است.
  14. حضور برگزیدگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.
نحوه ارسال آثار:
* توجه: آثار ارسالی بر روی دی­ وی­ دی می­ بایست با فرمت قابل پخش در دستگاه دی­ وی­ دی ضبط شده باشد. لذا به فیلم­ های ضبط شده با فرمت­ های دیتا و غیره و همچنین بر روی CD ترتیب اثر داده نخواهد شد. * فیلم­های برگزیده می­ بایست با فرمت mpeg2 بر روی هارد دیسک، DVD9، DVD (Data)، SD Card، Flash Memory و یا HDD ارائه شود.
  1. متقاضیان شرکت کننده در جشنواره می­ توانند پس از ثبت نام در سایت به آدرس www.artfest.ir و دریافت کد رهگیری، این کد را بر روی DVD نوشته و به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
  2. هر یک از فیلم­ها می­ بایست جهت بازبینی به صورت مستقل، بر روی یک دی­ وی­ دی (به انضمام سه قطعه عکس از صحنه فیلم و یک قطعه عکس کارگردان بر روی CD با کیفیت مناسب چاپ) ارسال شوند.
  3. مشخصات فیلم و فیلم­ساز شامل نام فیلم، نام کارگردان، زمان فیلم، سازمان تهیه کننده فیلم و کد اثر به طور کامل بر روی DVD نسخه ارسالی نوشته شود.
  4. در فیلم­ های ارسالی باید از استفاده هرگونه تبلیغات در تیتراژ ابتدایی و پایانی خودداری شود.
  5. لازم است حداکثر 10 روز پس از اعلام اسامی برگزیدگان، اصل فیلم به دفتر جشنواره ارسال شود. در غیر این صورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.(ارسال نامه با مهر و امضاء تهیه کننده برای فیلم هایی که توسط سازمان، ارگان یا هر موسسه و شرکتی که ماهیت حقوقی دارند تولید شده اند، الزامی است.)
تقویم جشنواره : آخرین مهلت ارسال آثار: 10 دی ماه 93 اعلام نتایج آثارراه یافته : 11 بهمن ماه 93 برگزاری جشنواره: 5 تا 8 اسفند 93 علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف ،دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری ارسال کنند. شماره تلفن دبیرخانه جشنواره: 5-84172204-021

منبع

 

جدیدترین ارسال ها

بالا