عایق حرارتی پشم سنگ

دنیای صنعتی امروز مبتنی بر مصرف بهینه انرژی و کاهش آلاینده های محیطی است. از این رو محصولات صنعتی زیادی برای جلوگیری از آلودگی صوتی، آلودگی هوا، آلودگی های طبیعی و ... تولید شده است.در این میان عایق حرارتی و صوتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پشم سنگ یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین عایق های حرارتی و صوتی است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

عایق حرارتی پشم سنگ

عایق حرارتی پشم سنگ نوعی عایق است که از الیاف نوعی سنگ آذرین به نام بازالت ساخته می شود. ابعاد این الیاف در مقیاس میکرون بوده و با نسبت 97 درصد فیبر و 3 درصد رزین و روغن، عایق حرارتی پشم سنگ را تشکیل می دهند.
از پشم سنگ نیز به عنوان عایق صدا با عملکرد عالی استفاده می شود. باید بدانید که عملکرد این عایق ترموفونیک بسیار بهتر از عایق های مشابه است.


استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد. این موضوع در کشور ما که بخش زیادی از انرژی در بخش داخلی صرف می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.
امروزه عایق های حرارتی پشم سنگ در انواع مختلفی تولید می شود که عملکردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، پشم سنگ لحاف کاری، پشم سنگ تخته سنگ و پشم سنگ سقف از پرمصرف ترین پشم سنگ ها هستند. قیمت پشم سنگ نیز بر اساس نوع و کاربرد آن تعیین می شود.


از طرفی طبق تحقیقات انجام شده در زمینه پشم سنگ، این نوع عایق صوتی و حرارتی مضراتی را که سایر عایق ها برای محیط زیست ایجاد می کند، ندارد.
در واقع به جرات می توان گفت که پشم سنگ مفیدترین و تمیزترین نوع عایق حرارتی است. بنابراین به نظر می رسد استفاده از این نوع عایق صوتی و حرارتی بسیار مقرون به صرفه باشد.

برای خرید پشم سنگ روی لینک کلیک کنید
پشم سنگ


پشم سنگ چیست؟
سنگ بازالت از خانواده سنگ های آذرین در اثر فوران های آتشفشانی تشکیل شده است. اگر این سنگ در صنعت تحت حرارت زیاد (حدود 1500 درجه سانتیگراد) قرار گیرد و شکل آن تغییر کند، در نهایت منجر به تولید نوعی الیاف می شود.
الیاف به دست آمده دارای خاصیت ضد شعله هستند و در تهیه عایق حرارتی و صوتی استفاده می شوند. به این نوع عایق پشم سنگ می گویند.

برای خرید پشم شیشه روی لینک کلیک کنید
پشم شیشه


اساساً بازالت در دماهای بالا ذوب می شود و به الیاف میکرونی تبدیل می شود. سپس ترکیب 97 درصد الیاف بازالت و 3 درصد رزین و روغن های مخصوص منجر به تولید پشم سنگ می شود.
پشم سنگ یک عایق حرارتی و در عین حال یک عایق صوتی عالی محسوب می شود که در کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی ساختمان ها بسیار مفید خواهد بود. بنابراین استفاده از این عایق در ساخت سازه های عمرانی و ساختمانی عملاً هزینه های مرتبط با انرژی را کاهش می دهد.
بیش از 44 درصد عایق مورد استفاده در مصالح ساختمانی از انواع پشم سنگ ساخته شده است. برخی از ویژگی های متمایز پشم سنگ عبارتند از:

ویژگی های متمایز انواع پشم سنگ
سهولت نصب
مقاومت در برابر انتقال صدا
هدایت حرارتی کم
مقاومت بالا در برابر آتش
قدرت جذب بالا در برابر نویز
عدم سمیت و سازگاری بالا با محیط
خاصیت ضد حساسیت دارد
مناسب برای استفاده در ساختمان های عمرانی و صنعتی


انواع پشم سنگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟
عایق حرارتی پشم سنگ یکی از بی ضررترین و بهترین عایق های حرارتی و صوتی در بین عناصر مشابه می باشد. بنابراین تلاش بر این است که انواع مختلفی از آنها ساخته و در مکان های خاص استفاده شود.
هر نوع پشم سنگ را می توان با روکش یا بدون روکش تولید کرد. قیمت پشم سنگ نیز بر همین اساس و با توجه به ماهیت آن تعیین می شود.

در هر صورت لازم است افراد به فروشگاه یا تولید کننده معتبری مانند شرکت پشم سنگ شرکت اندیشه عایق آریا مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود خریداری کنند. انواع پشم سنگ تولید شده

ابزارها در صنعت و کاربرد آنها در زیر ارائه شده است.

لحاف پشم سنگ
عایق حرارتی پشم سنگ لحافی یک نوع پشم سنگ پرکاربرد است. این نوع پشم سنگ برای عایق
سطوح مختلف، به ویژه سطوح با انحنای کم، به خوبی کار خواهند کرد. برخی از کاربردهای اصلی
لحاف های پشم سنگ عبارتند از:
عایق کاری سقف ساختمان
عایق کاری انواع دیوارها
عایق کاری انواع کانال های تهویه مطبوع
به عنوان عایق سوله استفاده کنید


عایق کاری سقف کاذب
پشم سنگ را می توان به صورت روکش دار یا بدون روکش استفاده کرد. پوشش پشمی سنگ های لحافی عمدتاً از آلومینیوم یا کاغذ کرافت ساخته می شود. باید بدانید که پشم سنگ برای لحاف کاری انعطاف پذیری بالایی دارد و همیشه به صورت رول فروخته می شود.
پشم سنگ
پشم سنگ در صنعت نیز کاربردهای زیادی دارد و این مصارف در ساختمان سازی بیشتر از جاهای دیگر به چشم می خورد. عایق کاری دیوارها، سقف و کف ساختمان با استفاده از پشم سنگ
با اصلاح چگالی و ضخامت به محافظت از فضای زندگی در برابر اتلاف انرژی و آلودگی صوتی کمک می کند.
در طول تولید پشم سنگ، انواع پشم سنگ تولید می شود. پتروشیمی ها، صنایع کوره ای و پالایشگاهی از جمله مصرف کنندگان هستند

پشم سنگ لوله ای
پشم سنگ برای لوله ها نوع خاصی از عایق مورد استفاده در زمینه عایق کاری تاسیسات ساختمانی و انواع لوله می باشد.
بسیار موثر است. پشم سنگ لوله ای با توجه به قطر لوله های موجود در بازار و از نظر ضخامت تولید می شود.
تنوع زیادی دارند.

پشم سنگ به صورت عمده
پشم سنگ خام فله ای نوع دیگری از عایق حرارتی است که به صورت پشم سنگ خام خرد شده تولید می شود. این نوع عایق صوتی و حرارتی در مواردی قابل استفاده است که فضای مورد نظر شکل هندسی خاصی ندارد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا