شرکت ارائه دهنده خدمات سری تراشی سی ان سی و تراب

ahanforosh

New Member
برای راه اندازی کارگاه تراشکاری به ابزارهایی مانند تراش، فرز و دریل عمودی نیاز خواهید داشت. همچنین تمامی نکات مربوط به دستورات مختلف هر محیط و نیز مفاهیم اساسی ماشین کاری مانند جبران آفست طول و شعاع و تنظیمات نقاط مرجع و غیره در دل مثال ها آموزش داده شده است تا هم افراد مبتدی و هم افرادی که سال هاست در زمینه ماشین ابزار در حال فعالیت هستند بتوانند از آن بهره ببرند. مربوط به آنها دربازار ایران به وفور موجود می باشد.درکل خیلی خوب است که یک برنامه نویس CNC هم برنامه نویسی دستی را خوب بلد باشد وهم حداقل یک نرم افزار مناسب CAD/CAM را که هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند ومکمل هم می باشند. تنظیمات دستگاه و اتخاذ روش تراشکاری مناسب موضوعی است که روی قیمت این عملیات مکانیکی مؤثر است. ماشین تراش پایه دار بصورت یک ماشین تراش دقیق و نسبتا بزرگ که دارای سرعتهای مختلف است ساخته شدهاند بعلاوه با دستگاه ترمز دقیق برای قطع و کنترل کردن سرعت مجهز میباشد.

در حال حاضر دستگاه تراش یک دستگاه صنعتی

بسیار پرکاربرد است که عملیات براده برداری قطعات را با سرعت بالایی انجام می دهد. سطح سخت دیسک فلزی فرز، سطح قطعه کار را با سرعت بالایی می ساید و شکل مورد نظر شما را طبق برنامه ایجاد می کند. چاقوی منبت همان طور که ذکر شد از یک تیغه برنده تشکیل شده است که برای تراشیدن، کنده کاری و باربرداری از سطح چوب استفاده می شود. بنابر موارد استعمال خاصی که قطعات تراشکاری باید داشته باشند آنها را از مواد مختلف مثلاً از فولاد، چدن، برنز، برنج، مس، فلزات سبک، چوب و یا مواد مصنوعی و نظائر آنها می سازند. محور حرکت قطعه می تواند خط صاف یا در راستای مجموعه ای از منحنی ها و زوایا باشد.در بیشتر موارد ابزار ها ساکن هستند و قطعه بر روی دستگاه تراش در حال چرخیدن می باشد. برای خراطی چوب از انواع ابزار تراشکاری چوب استفاده می شود. تراشکاری روی چوب لاله درختی را میتوان هم در امتداد و از میان بافت آن انجام داد. سر قطعه فویل را از ماشین اصلاح خارج کرده و ماشین اصلاح را با زاویه 45 درجه کج کنید.  

برای برداشتن پوشش فویل فلزی

از بالای ماشین اصلاح، دکمه رهاسازی را که در کناره ماشین قرار دارد فشار دهید. دستگاه تراش CNC از نوع بستر مورب به دلیل داشتن آزادی عمل بیشتر و سهولت در رهاسازی برادهها، عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع دارد. روغن کاری ریش تراش پاناسونیک باعث میشود تا ریش تراش عملکرد بهتری داشته باشد و از داغ شدن بیش از حد ماشین اصلاح جلوگیری شود. روغن موتور یا محصولات مشابه آن نیز میتواند به ماشین اصلاح آسیب برساند و پوست شما را تحریک کند، بنابراین از این موارد نیز صرف نظر کنید.روغن نارگیل روغن نارگیل دیگری است که نباید از آن استفاده کنید، اگرچه پوست شما را اذیت نمیکند، اما برای ریش تراش خیلی غلیظ است. در موارد دیگر ابزار های تراشکاری نیز قضیه همین گونه است و شاید حتی پیچیده تر. قطعات دستگاه های صنایع غذایی . لازم به ذکر است که چاقوی منبت با توجه به این که دارای تیغه هایی با طرح های مختلف هستند برای ایجاد اشکال و طرح های خاصی به کار می روند. روتر چوب CNC ابزاری برای روتر CNC است که اشیاء را از چوب ایجاد می کند. برای شروع هر پروژه نجاری ابتدا باید نوع چوب موردنیاز را تعیین کرد.

چاقوی منبت کاری که به چاقوی نجاری نیز معروف است دارای یک دستگیره و تیغه تیز و برنده می باشد که در هنر منبت کاری چوب به کار می رود. این امولیسون از خصوصیات هر دو حلال آب و روغن استفاده می کند. در اين نوع ماشين ها قلم گير شش طرفه روی کشاب قرار می گيرد و قلم گير چهار طرفه روی ريل ماشين به صورت عرضی قرار گرفته و دارای حرکت عرضی است. دلیل این موضوع نیز واضح است. تمامی تولید کنندگان الماس در جهان باید از این استاندارد برای نام گذاری استفاده کنند تا برای همه در هر کشوری درک آن آسان باشد. در حال حاضر یکی از گستردهترین و پیشرفتهترین خطوط تولید انواع دستگاههای CNC به یاما سی کی اختصاص دارد. از این چوب غالبا برای وسایل تزئینی استفاده میشود و بوی بسیار ناچیزی دارد. یکی از موانع انتخاب چوب مناسب ابزارهای کهنه و فرسوده است. انتخاب چوب مناسب پیکر تراشی کار چندان راحتی نیست.
منبع : تحلیل علمی سری تراشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا