سه ترفند کوچک برای افزایش سرعت ویندوز xp

michelangelo

Well-Known Member
قصد داریم تا 3 ترفند کوچک اما در عین حال مفید را برای شما بازگو کنیم که با به کارگیری آنها میتوانید به نحو محسوسی سرعت کار با ویندوز XP خود را بالاتر ببرید.

1- معمولأ وقتی یک ویندوز کند میشود که نرم افزارهای نصب شده روی آن زیاد باشند. سعی کنید فقط نرم افزارهای مورد نیاز خود را روی ویندوز نصب کنید و درایو ویندوز را از فایلهای بیهوده پر نکنید.

2- معمولأ برنامه هایی که نصب میکنید یا برنامه هایی که از قبل نصب هستند، هنگام بالا آمدن ویندوز به طور اتوماتیک اجرا میشوند. برای این که نرم افزارهایی را که نمیخواهید لود شدن آنها (ترفندستان) سرعت ویندوز شما را بگیرند را از حالت اجرای اتوماتیک در بیاورید. از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید و سپس در ان تایپ کنید msconfig. حال به تب Startup بروید و برنامه هایی که به انها نیازی ندارید را از حالت اجرای اتوماتیک خارج کنید. مثلأ msmsgs برنامه ویندوز مسنجر را باز میکند که احتمالأ شما از آن استفاده نمیکنید.

3- روی My Computer‌ راست کلیک کنید و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. در تب Advanced در قسمت Performance روی دکمه Settings کلیک کنید. در اینجا میتوانید با غیر فعال کردن افکتها در قسمت Visual Effects، سرعت خود را بالاتر ببرید. اگر در بالا قسمت Adjust For Best Performance را انتخاب کنید تمام افکتها را غیر فعال میکنید و سرعت شما به صورت محسوسی بالا میرود.
منبع : ترفندستان
 

turtel

Member
سرعت + ویندوز

من از این دوست تشکر می کنم و برای چند نمونه برای افزایش سرعت ویندوز :
خوب در هارد ویندوز فضا های خالی هستند که این فضا برای یک ویروس و نشستن آن در ویندوز مفید است خوب ما می تونیم درایو ها مون را disk cleanup کنیم که این فضای خالی گرفته شه و جایی برای قرار گرفتن ویروس نباشد و با این کار فایل های بیهوده را پاک می کنیم
یکی از چیزهایی که سرعت کامپوتر را پایین می آورد ویروس های مختلف است : من به تازگی که با یکی از دوستان نم در مورد آنتی ویروس صحبت می کردیدم پیشنهاد کرد آنتی ویروس آوا و بهد سیمان و بعد آنتی ویروس کاسپر ... می تونه مفید باشد
و راه دیگر ما می تونیم حجم درایو هامون را کم و زیاد کنیم از طریق my computer >>propertiec >> advanced>>setting one >>advanced >> change

و روش آخر که بیشتر برای اطلاعات فکری دوستان می گم و لطف کنید در خانه امتحان نکنید !! هارد را در داخل نایلون و خوب ببندید و آن را 24 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از این زمان آن را 5 در فضای باز بذارید ,این کار باعث می شه هار د وقتی در برابر سرما قرار می گیرد اون فضای خالی درون هارد پر می شود و این باعث بالا رفتن کارکرد هارد می شه !!!!!
من این روش آخر را پیشنهاد نمی کنم مگر در برابر متخصصان این کار

ممنوون از همتون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا