سه تا سوال خیلی خیلی خیلی آسون ( هرکی که بلده کمک کنه مرسی)با عکس توضیح دادم

amin_abdi6

New Member
salam man 14 salame va be soorate herfei maya kar mikonm vali ye moshkel daram.farz konid ye sathe ab ba yek plane va baft sakhtim hala mikhaym in ab dar mogabele barooni ke ba particle sakhtim vakonesh neshoon bede hala bayad chi kar konim?albatte midoonam in kar ba softbody anjam mishe vali che joory?mamnoon
 

leomoon

Member
برای سوال 3، Set Driven Key از همه بهتره. اگه میخواین بگین که بگم چه جوری میشه این کارو کرد.
 

امین تری دی

Active Member
amin_abdi6 گفت:
salam man 14 salame va be soorate herfei maya kar mikonm vali ye moshkel daram.farz konid ye sathe ab ba yek plane va baft sakhtim hala mikhaym in ab dar mogabele barooni ke ba particle sakhtim vakonesh neshoon bede hala bayad chi kar konim?albatte midoonam in kar ba softbody anjam mishe vali che joory?mamnoon
جسمت رو Select کن در قسمت پارتیکل گزینه Make Colideرو بزن
 

امین تری دی

Active Member
Miladbat گفت:
من خیلی وقت MotionBuilder 6 کار می کنم .
نسخه standared با نسخه pro فرقی برای ما نمی کنه
فقط امکانات mocap داره که فکر نمی کنم کسی داشته باشه.
نسخه 7.5 دارم ولی نتونستم کرک کنم
میشه بگی کار این موشن بویلدر چی دقیقا
 

leomoon

Member
motion builder یه برنامه از Alias هست که توسط AutoDesk خریده شد. با موشن بیلدر میشه با اطلاعات 3d Clouds کار کرد. 3d Clouds هم همون استودیو های بزرگ هستن که به بازیگر ها توپک های کوچیک وصل می کنن و حرکت های اون ها توسط دوربین های مخصوصی به کامپیوتر انتقال داده میشه. (من خودم تو یکی از این استودیو ها بودم و به عنوان یه بدل بازی هم کردم). اجاره ی یک روز یه استودیو ی موشن کپچر از 10000 دلار شروع میشه. هر کدوم از اون توپ های مخصوص که به بازیگر وصل میشه، قابلیت انعکاس مستقیم نور رو به منبع نور داره. پس در این صورت اون دوربین های مخصوص که به صورت 3 بعدی در محوطه نصب شدن، اشعه های ماورای بنفشی رو به صحنه منعکس میکنین و در صورت بازگشت اون اشعه ها، اطلاعات به صورت 2 بعدی از هر دوربین ذخیره میشه...
ادامه داره...
 

leomoon

Member
بعد توسط یه برنامه ای که خود سازنده ی دوربین به دارنده ی استودیو داده شده، اون اطلاعات خام به صورت 3 بعدی و با نام 3d Clouds و با اکستنشن c3d به محوطه ی موشن بیلدر وارد میشه.
از این جا به بعد میشه این نقطه های 3 بعدی رو براش اول یه اکتور درست کنیم و بعد اون اکتور رو به یه کاراکتر انتقال بدیم. که در این صورت تمام حرکات اون بازیگر به کاراکترمون انتقال پیدا میکنه...
از موشن بیلدر برای ساختن ریگ و ساختن انیمشن (نه موشن کپچر) هم استفاده میشه.
ساختن انیمیشن توسط موشن بیلدر دارای قابلیت های بسیار بسیار زیادی هست. یکی از قدرتمندترین قابلیت ها، امکان Layred Animation هست. این امکان مثل لایه های فوتوشاپ می مونه ولی تو هر لایه انیمیشن داریم. مثلا یه لایه ی بسیار عالی از انیمیشن رو ساختین و نمیخواین خرابش کنین. ولی می خواین یکم کاراکترتون بالاتر بپره. خوب یه لایه جدید میسازین و در قسمتی که اون میپره، یه انیمیشن جدید درست میکنین که بر روی لایه ی اول تاثیر میذاره و لایه اول هم خراب نمیشه...
نکات بسیار خوب این برنامه ساختن آسان ریگ هست. همچنین کارایی ریگ های ساخته شده در موشن بیلدر بسیار خوب هست. حتی میشه کاراکتر های ساخته شده در مایا رو وارد موشن بیلدر کرد و واسشون ریگ ساخت و روش موشن کپچر گذاشت و دوباره وارد مایا کرد...
همچنین از موشن بیلدر برای تست بازی، ساختن انجین بازی توسط زبان قدرتمند Python و ... استفاده میشه.
 
آخرین ویرایش:

امین تری دی

Active Member
از ااطلاعاتی که دادی ممنون

خیلی استفاده کردم دستت در نکنه

------------------------------------------------

خب یک سوال در مورد تری دی مکس دارم ........

آیا تا به حال انیمیشن حرفه ای با 3dmax ساخته شده یا نه ؟

--------------------------------------------------------------
 

جدیدترین ارسال ها

بالا