سایت جی تی متریکس

برای موفقیت آنلاین، باید یک وب سایت سریع داشته باشید. با استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت مانند GTmetrix می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما عملکرد خوبی دارد یا خیر. این به شما پارامترهای مختلفی را نشان می دهد که به شناسایی چه چیزی باعث کندی سایت شما می شود و نحوه رفع آن مشکلات کمک می کند.

بهبود سرعت سایت به شما مزایای زیادی می دهد، مانند موقعیت بالاتر در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) و فرصت بهتری برای ماندن بازدیدکنندگان طولانی تر. برای درک نحوه عملکرد آن، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد GTmetrix بدانید آمده است.


GTmetrix چیست؟

این یکی از محبوب ترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل عملکرد سرعت سایت است. اگر وب‌سایتی را آزمایش کنید، امتیاز عملکرد و گزارشی را ارائه می‌کند که وضعیت فعلی سایت را به همراه چند پیشنهاد در مورد مواردی که می‌توان بهبود داد، نشان می‌دهد.

استفاده از این ابزار رایگان است. با این حال، اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری مانند فیلترهای گزارش نامحدود و نمودارهای استفاده از منابع را دریافت کنید، می‌توانید GTmetrix Pro را امتحان کنید که با طرح Bronze از 14.95 دلار در ماه شروع می‌شود.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که چگونه GTmetrix نتایج حاصل از Google PageSpeed Insights و YSlow را برای تشکیل امتیاز عملکرد و توصیه‌ها ترکیب می‌کند. با این کار، لازم نیست آزمایش را روی ابزار دیگری انجام دهید، زیرا نتایج طیف گسترده‌ای از معیارهای عملکرد را پوشش می‌دهند و آنها را به طور جامع ارائه می‌کنند.

قبل از اجرای تست عملکرد سرعت در GTmetrix، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. بیایید نگاهی عمیق بیندازیم!


هنگام انجام تست سرعت وب سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت

اطمینان از دقیق و مرتبط بودن نتایج آزمایش ضروری است. پس از همه، یک نتیجه دقیق به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد آنچه که به بهبود سرعت سایت شما کمک می کند، بگیرید.

برای افزایش دقت تست، باید به این عوامل توجه کنید:

  • تعداد تست‌ها - انجام تست یک‌باره کافی نیست زیرا ممکن است نتایج بر اساس میزان ترافیک تغییر کند. سعی کنید تست را در زمان های مختلف تکرار کنید.
  • مکان‌های تست – اگر مخاطب محلی دارید، ممکن است بخواهید مکان آزمون را نزدیک‌ترین مکان به بازدیدکنندگان خود تنظیم کنید. در حالی که اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار می دهید، باید آزمایش را با چندین منطقه در سراسر جهان انجام دهید.
  • موضوعات آزمون - چندین پست و صفحه را برای تجزیه و تحلیل بهتر تست کنید. این کمک می کند تا بفهمید کدامیک باید بهینه شوند.
به خاطر داشته باشید که هدف اصلی بهینه سازی وب سایت و آزمایش سایت شما، بهبود عملکرد کل سایت است تا امتیاز عملکرد. بنابراین، شما باید هر پیشنهاد در گزارش را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید کدامیک بیشترین تاثیر مثبت را خواهد داشت.


نحوه اجرای تست سرعت با GTmetrix

استفاده از GTmetrix آسان است – کافی است URL مورد نظر خود را برای آزمایش تایپ کنید و آماده کار هستید. اما قبل از انجام این کار، ممکن است بخواهید پیکربندی تست را تغییر دهید. فقط روی دکمه Analysis Options در زیر دکمه Analyze کلیک کنید. فقط در صورتی در دسترس خواهد بود که به حساب GTmetrix وارد شده باشید. بدون آن، نمی توانید منطقه یا گزینه های دیگر را تغییر دهید.

هنگامی که وارد سیستم شدید، می توانید از 30 سرور آزمایشی پراکنده در شش منطقه استفاده کنید:

  • ونکوور، کانادا
  • دالاس، ایالات متحده آمریکا
  • سائو پائولو، برزیل
  • لندن، انگلستان
  • بمبئی، هند
  • هنگ کنگ، چین
  • سیدنی، استرالیا
همچنین می‌توانید عملکرد سایت را با مرورگرهای خاص مانند Chrome، Firefox یا مرورگرهای تلفن همراه آزمایش کنید.

علاوه بر این، می توانید با اتصالات مختلف تست کنید. گزینه ها از 56k Dial-up تا اتصال Unthrottled را شامل می شود.


تست پیکربندی در GTmetrix

همچنین گزینه های دیگری نیز وجود دارد، مانند نمایش ویدیویی از نحوه بارگیری صفحه یا جلوگیری از بارگذاری تبلیغات در صفحه آزمایش شده. همچنین می‌توانید آزمایش را طوری تنظیم کنید که در پنجره Onload متوقف شود - دقیقاً زمانی که پردازش صفحه به پایان رسید.


گزارش عملکرد GTmetrix

هنگامی که برای انجام آزمایش آماده شدید، به سادگی روی تجزیه و تحلیل کلیک کنید. سپس، نمرات عملکرد و کل زمان بارگذاری را مشاهده خواهید کرد. در زیر نمرات عملکرد، می‌توانید شش برگه را ببینید که بخش‌های مختلف گزارش را پوشش می‌دهند که هر کدام شامل پیشنهادات مختلفی برای بهبود سرعت سایت شما هستند:

  • PageSpeed – این برگه توصیه‌هایی را بر اساس Google PageSpeed Insights ارائه می‌کند، مانند حافظه پنهان مرورگر، ابعاد تصویر، فعال کردن Keep-Alive و کوچک کردن HTML. می توانید امتیاز کلی PageSpeed را در کادر Performance Scores مشاهده کنید.
  • YSlow – مشابه PageSpeed، پیشنهاداتی را برای بهبود سرعت نیز نشان می‌دهد، اما راه‌حل‌های مختلفی مانند درخواست‌های HTTP کمتر، کاهش جستجوهای DNS و استفاده از CDN (شبکه تحویل محتوا) ارائه می‌دهد.
  • آبشار - این برگه به شما می گوید که هر منبع چقدر طول کشید تا بارگذاری شود. بررسی این برگه بینش هایی را ارائه می دهد که منابع باید در آنها بهینه شوند. به عنوان مثال، اگر بارگذاری یک فایل تصویری کمی طول می کشد، می توانید از یک بهینه ساز تصویر برای کاهش اندازه آن و بهبود سرعت بارگذاری استفاده کنید.
  • زمان - برخی از داده های مربوط به فرآیند بارگذاری را به شما نشان می دهد. نتیجه دقیق‌تر است و اگر می‌خواهید درباره هر نقطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید مکان‌نما را بالای آن قرار دهید.
  • بیشتری برای بارگذاری بصری نیاز دارند. همچنین اگر می‌خواهید عملکرد سایت را در هر آزمایش مستند کنید، می‌توانید ویدیو را دانلود کنید.
  • تاریخچه - این برگه تاریخچه نتایج آزمایش را نشان می دهد. می توانید تغییر در زمان بارگذاری صفحه، اندازه و امتیازات PageSpeed و YSlow را مشاهده کنید.
نکات ساده برای افزایش سرعت وب سایت

اکنون که آموختید سایت شما چگونه باید بهبود یابد، بیایید برخی از پیشنهادات ارائه شده توسط GTmetrix را اعمال کنیم!


فعال کردن فشرده سازی GZIP

اندازه و نوع فایل می‌تواند بر زمان بارگذاری کلی سایت تأثیر بگذارد، زیرا مرورگر باید انواع فایل‌های مختلفی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بارگیری کند. برای حل این مشکل می توانید از فشرده سازی GZIP استفاده کنید.

نکته: با استفاده از ابزار فشرده سازی چک Gzip از Small SEO می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما فعال شده است یا خیر.

این می تواند به ارائه دهنده هاست شما نیز بستگی داشته باشد. هاستینگر از LiteSpeed برای سایت های میزبان وردپرس استفاده می کند و به طور پیش فرض GZIP را فعال کرده است.

با این حال، اگر سایت شما فشرده سازی GZIP را فعال نکرده باشد، می توانید با تغییر فایل htaccess. آن را فعال کنید. با یک کلاینت FTP مانند FileZilla یا با استفاده از مدیر فایل hPanel به دایرکتوری public_html سایت خود بروید. این قطعه کد را در فایل قرار دهید:

<IfModule mod_deflate.c>

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

</IfModule>

پس از ذخیره فایل، می توانید سایت را دوباره با استفاده از چکر یا با اجرای یک تست GTmetrix دیگر و بررسی برگه های PageSpeed و YSlow تست کنید.

از طرف دیگر، می توانید یک افزونه وردپرس مانند WP fastest cache را نصب کنید. نسخه رایگان به شما امکان می دهد فشرده سازی GZIP را تنها با چند کلیک فعال کنید.


CSS، جاوا اسکریپت و HTML را کوچک کنید

کوچک کردن CSS، جاوا اسکریپت و HTML راه دیگری برای بهبود زمان بارگذاری است. هر کاراکتر غیر ضروری را در هر فایل حذف می کند، مانند کاراکترهای فضای سفید یا کاراکترهای خط جدید.

می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Minify Code، فایل‌های وب را کوچک‌سازی کنید. کد اصلی را از GTmetrix کپی کنید که در بخش پیشنهادات کوچک کردن در برگه‌های PageSpeed یا Yslow یافت می‌شود. کد اصلی را در ابزار minification قرار دهید تا نسخه بهینه شده را دریافت کنید. سپس آن را کپی کرده و متن اصلی را در فهرست سایت خود بازنویسی کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا یک مدیر فایل انجام دهید.

رپورتاژ خبری ، تیک آبی اینستاگرام
 

rahaomidi

Member
برای گرفتن امتیاز عالی در gtmatrix کافیه افزونه wp rocket رو نصب و تنظیم کنید
عالیه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا