ساندویچ پانل سقفی

kian-panel

New Member
ساندویچ پانل ها مصالح مدرن پیش ساخته ای هستند که از سه لایه تشکیل می شوند. مهم ترین لایه هسته یا همان فوم عایق بوده که انتخاب نوع آن با توجه به کاربرد اهمیت ویژه ای دارد. هسته ساندویچ پانل ها اکثرا از پلی اورتان تشکیل می شود، اما ساندویچ پانل هایی با فوم پلی استایرن اکس پی اس و پشم سنگ نیز تولید می شوند که هر کدام خواص مخصوص به خود را دارد. دو لایه ورق آهنی نیز در بالا و پایین هسته وجود دارد که عموما جنس آن گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم می باشد.
ساندویچ پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری تولید شده که پانل های سقفی به صورت گام‌دار و همراه با اورلپ طراحی می‌شوند تا اتصالات و آب‌بندی و درزبندی پنل‌ها به شیوه ای درست انجام شود.استفاده از ساندویچ پانل سقفی در ساختمان‌ها و سازه‌های صنعتی بسیار پر کاربرد است. داشتن یک سقف سبک و مقاوم در سازه های صنعتی حائز اهمیت است. سقف ساختمان یکی از مهم ترین بخش‌های معماری ساختمان است و بیشترین تاثیر را از تغییرات شرایط آب‌وهوایی مانند برف، باران و طوفان می‌گیرد.
گام‌ها به سه مدل طبقه بندی می‌شود:
دو گام: پانل سقفی 2 گام دارای 2 گام مفید و 1 گام اورلپ است.
سه گام: پانل سقفی 3 گام دارای 3 گام مفید و 1 گام اورلپ است.
چهار گام: پانل سقفی 4 گام دارای 4 گام مفید و 1 گام اورلپ است.
گام پنل‌های سقفی سبب افزایش مقاومت خمشی پنل شده و سازه را در مقابل باد، بارش برف‌وباران محافظت می‌کند. همچنین بار وارده بر سقف در هنگام نصب و بارش برف را به میزان کمتری به سازه انتقال می‌دهد تا در طولانی مدت سازه دچار قوسی و شکم در ناحیه سقف نشود.
ساندویچ پانل سقفی
 

پیوست ها

  • Saghfi.jpg
    Saghfi.jpg
    86.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1

جدیدترین ارسال ها

بالا