ساخت شیشه ؟

منظورم فعال سازی caustics و radiosity هستش . اگر به فیلم ماشینها توجه کرده باشید رندر هر فریم کار 18 ساعت به درازا کشیده فقط هم به خاطر نور صحنه بوده و زمان بردن calculate . هر چند که بهترین ماشین رندر رو در اختیار داشتند !!!

تو سایت پیکسار نوشته هر فریم 4 ثانیه!!
 
آخه انقدر دنگ و فنگ نداره که! (البته همه ی پست ها رو نخوندم!)
آموزش ساخت شیشه کامل:
1: مدلتو بساز!
2: برو تو متریال ادیتور!
3: یه متریال استاندارد رو انتخاب کن!
4: Reflection و Refraction رو RayTrace کن!
5: Reflection رو 10% و Refraction رو 89% بزار!
6: متریال رو به مدلت نسبت بده!
7: یه Skylight ساده بزار!
8: برا رندر mentalRay رو انتخاب کن!
9: تو پنجره رندر دنبال تب Indirect illumination بگرد!
10: بعد دنبال Final Gather بگرد و فعالش کن و 100 واحد sample بهش بده!
11: یه plane ساده با رنگ همون skylight درست کن! (مثلا این زمینه!)
12: تو منوی رندر environment رو بزن و رنگ Background رو رنگ skylight بزار.
13: رندر کن!

>> می تونی به جای اون متریال از تو Architecture Materials گزینه glass رو انتخاب کنی و بهش نسبت بدی!!
 

پیوست ها

  • g2.jpg
    g2.jpg
    23.3 کیلوبایت · بازدیدها: 16

vahid_3d

Active Member
ممنون . راهنمایی خوبی بود.(بابا این عکس طبیعی هستش یا با تری دی ساختی)
مدتهاست که دنبال یه متریال این طوری بودم
 

pythoN

Active Member
کارت عالیه
اما اگه یه ضره رنگ سیاه ( 2 یا 3 درصد ) عالی تر میشد
 

mamali132002

Active Member
خیار چهار ثانیه ای به عمل نمی یاد !!!!!

همیشه راه هایی هست که بشه خیار رو هم 4 ثانیه ای عمل آورد(شاید یه روز علم به اونجا هم رسید)

در رندر همیشه راه حل هایی هست (از جمله composite) که بشه زمان رو به حداقل رسوند... 18 ساعت برای هر فریم اونم تو یه انیمیشن بلند یه چیز غیر ممکن هستش دوست من...
به عنوان مثال تو یه پروژه که خودم و دوستم داشتیم ما 1 روز برای رندر وقت داشتیم و رندر ما 72 ساعت time داده بود و ما به 12 ساعت رسوندیمش.

مطمئن باش pixar هم با اون همه یال و کوپار و server هاش نمیاد 18 ساعت برای هر فریم وقت بزاره.
 
شاید علم به یه جایی برسه که خیار رو چهار ثانیه ای به عمل بیارند اما در حال حاظر غیر ممکن هست و این رو مطمئن باش که رندر هر فریم هجده ساعت به طول کشید چون من خودم شنیدم از انیماتور که این حرف رو زد همیشه جایی برای تحقیق هست حتما این کار رو بکن !!!!!! خب نیازی به این کار نیست من قبلا این کار رو برای شما انجام دادم این شرکت با به کار گرفتن سه هزار رایانه و با موتور رندری که سرعتش چهار برابر همه موتورهای رندر درون دنیا هست این کار رو انجام داده البته تعداد رایانه هاش رو قبلا نمی دونستم بهتره برای اینکه مطمئن بشی یه سر به این سایت بزنی ببینی که دیگران هم همین نظر رو دارند http://entertainment.howstuffworks.com/how-cars-works2.htm
یه مثل معروف هست که می گه همیشه در مورد حرفی که می خوایی بزنی تحقیق کن و دیگران رو توی شک نگذار .
 
آخرین ویرایش:
همیشه راه هایی هست که بشه خیار رو هم 4 ثانیه ای عمل آورد(شاید یه روز علم به اونجا هم رسید)

در رندر همیشه راه حل هایی هست (از جمله composite) که بشه زمان رو به حداقل رسوند... 18 ساعت برای هر فریم اونم تو یه انیمیشن بلند یه چیز غیر ممکن هستش دوست من...
به عنوان مثال تو یه پروژه که خودم و دوستم داشتیم ما 1 روز برای رندر وقت داشتیم و رندر ما 72 ساعت time داده بود و ما به 12 ساعت رسوندیمش.

مطمئن باش pixar هم با اون همه یال و کوپار و server هاش نمیاد 18 ساعت برای هر فریم وقت بزاره.

مطمئن باش که شرکت pixar وقت گذاشته البته اگر شما بر روی اطلاعات ناقص خودت سماجت نکنی (قصد توهین ندارم ) واقعیت داره هجده ساعت و اگر منظورت از composite استفاده رایانه ها به صورت شبکه است که این کار در کل تایم رندر فیلم تاثیر می گذاره و تایم رو کاهش می ده اما تایم رندر هر فریم همون هجده ساعت به قوت خودش باقی هست و سیر طبیعی خود رو طی می کنه به عبارت دیگه استفاده از رایانه بیشتر محاسبه کردن تعداد یک فریم بیشتر در هر هجده ساعت .
http://entertainment.howstuffworks.com/how-cars-works2.htm
http://entertainment.howstuffworks.com/how-cars-works2.htm
http://entertainment.howstuffworks.com/how-cars-works2.htm
 
آخرین ویرایش:
GreenlandSnow عزیز از اینکه با اطلاعات صحیح شما مخالفت کردم معذرت می خوام!
در سایت رسمی پیکسار نوشته شده:
برای هر فریم 6 ساعت تا 19 ساعت زمان برای رندر لازم است!
البته من قبلا یک کنفرانس متنی کوچیک رو از روی همین سایت پیکسار اجرا کرده بودم و مطمئنم که اون زمان عدد 4 ثانیه رو نوشته بودم. اما شاید توهم بوده! شاید هم اشتباه پیکسار! (ای بابا!!)
برای دوستانی هم که دنبال منبع میگردن:http://www.pixar.com/howwedoit/index.html
باز هم از GreenlandSnow عزیز معذرت می خوام!
>> اما منطقا با رندر 6-19 ساعتی هر فریم مخالفم!!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
من یه بار حساب کردم براتون
6 ساعت هم خیلی زیاده... 70 سال طول میکشه
بعدش هم
این کل کل کردنها چه ربطی به ساخت شیشه داره .....
فکر نمیکنید بحث کاملا منحرف شده....بهتر نبود به جاش یه آموزش تصویری ساخت شیشه رو میگزاشتید
 
آخرین ویرایش:

pythoN

Active Member
فکر نمیکنید بحث کاملا منحرف شده....بهتر نبود به جاش یه آموزش تصویری ساخت شیشه رو میگزاشتید
من اصلا نمی دونم چجوری این بحث منحرف شد .
از مدیر انجمن هم خواهش میکنم اگر امکانش هست پست های مربوت به رندر فریم هاست رو منتقل کنه به یه فروم دیگه چون بحث جالبیه حیفه که از بین بره .
ممنون
اما در مورد رندر دست ما نیست که بگیم چند ساعت . حقیقتش اینه که بوده 17 یا 19 ساعت هم بوده 1 ساعت هم بوده اما اگه حساب کنید امکانات یه جا مثل پیکسار در این حد هست و هیچ حرفی هم توش نیست
 
آخرین ویرایش:

mamali132002

Active Member
دوست من .... GreenlandSnow عزیز.... من که به شما توهین نمی کنم که بعد شما برمیگردید این طوری جواب میدید.
ما اینجا نیومدیم که کل کل کنیم و بحث تاپیم رو عوض کنیم.
6 ساعت تا 18 ساعت غیر ممکن هست.... آخه تو اکثر صحنه ها بکگراند از کاراکتر ها جدا رندر میشه و یک بار بیشتر رندر نمیشه (تو صحنه هایی که دوربین ثابت هستش .. این یعنی composite )
شایدم 18 ساعت درست باشه ولی چون میاد تو render farm قوی شرکت Pixar میشه 4 ثانیه یا بیشتر.

اگر چیزی که شما میگید درست باشه پس چرا انیمیشن 8 ماه قبل در اومده ؟ پس با چی رندر گرفتن که زود تموم شده ؟ دیگه خود حمید براتون محاسبه کرد .... میدونی اونطوری چند سال طول میکشه رندر تموم بشه ؟ پس اگر این طوری که شما میگید باشه pixar از 70 سال پیش گذاشته رندر بشه و ما 8 ماه قبل موفق شدیم ببینیمش ...

با منطق جور در نمیاد ... به هر حال از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتی خیلی خیلی ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

vahid_3d

Active Member
این کل کل کردنها چه ربطی به ساخت شیشه داره .....
فکر نمیکنید بحث کاملا منحرف شده....بهتر نبود به جاش یه آموزش تصویری ساخت شیشه رو میگزاشتید
موافقم . من که اول کار یه تصویر رو نشون دادم و مشکل از متریال بود پس از شما دوستان می خواهم که آموزشش رو بزارید/
 
یه محاسبه ی ساده:
تعداد فریم ها در هر ثانیه * مدت زمان فیلم به ثانیه * زمان رندر هر فریم به ساعت(میانگین) = زمان رندر کل به ساعت
30 * (60 * 70) * 12 = 1512000 ساعت (بازم غیر منطقیه! مگر اینکه با تکنیک های کامپوزیت بشه راش انداخت!!)
 

mamali132002

Active Member
ببین GreenlandSnow چیزی که واضحه اینه که خیاری که در 4 ثانیه به عمل میاد با خیاری که 1 ساله به عمل میاد زمین تا آسمون فرق داره و همه ی ما مزه ی 1 ساله رو بیشتر دوست داریم. اما اگر بگن خیار شما اگر در 4 ثانیه به عمل نیاد بر شکست خواهید شد مسلما شما 4 ثانیه رو ترجیه میدید..

مطمئن باشید وقتی همه Object ها با هم رندر بشن کار خیلی قشنگ تر میشه تا اینکه composite بشن ... البته الان هم با تکنیک های جدید تغریبا میشه این مشکلات رو بر طرف کرد. شرکت Pixar سر رندر این انیمیشن یادمه داشت بر شکست میشد.
 

pythoN

Active Member
بابا بسه چقد جواب و سوال های تکراری موضوع topic این نبون . ( topic هم که جا به جا نشد )
اطمینان داشته باشید پیکساری ها زرنگ تر از اون هستن که برای تمام فریم ها اینقدر وقت الکی سرف کنن.
 
ببین GreenlandSnow چیزی که واضحه اینه که خیاری که در 4 ثانیه به عمل میاد با خیاری که 1 ساله به عمل میاد زمین تا آسمون فرق داره و همه ی ما مزه ی 1 ساله رو بیشتر دوست داریم. اما اگر بگن خیار شما اگر در 4 ثانیه به عمل نیاد بر شکست خواهید شد مسلما شما 4 ثانیه رو ترجیه میدید..

مطمئن باشید وقتی همه Object ها با هم رندر بشن کار خیلی قشنگ تر میشه تا اینکه composite بشن ... البته الان هم با تکنیک های جدید تغریبا میشه این مشکلات رو بر طرف کرد. شرکت Pixar سر رندر این انیمیشن یادمه داشت بر شکست میشد.

ظاهرا شما بیشتر دوست دارید راجع به خیار بحث کنید تا موضوع رندر .
قبلا هم عرض کردم تا زمانی که مسائل رو با اطلاعات ناقص مورد بررسی قرار بدیم راهی به جایی نمی بریم حالا شما چرتکه بگیرید دستتون مدت زمان انیمیشن رو حساب کنید اما با این حساب بوش میاد که تعداد سه هزار رایانه رو بی خیال شدید ما که برای شما دلیل هم آوردیم حالا باز هم هر طور میل شما هست می تونید تا ابد در باره این موضوع مدعی باشید تا ببینیم واقعا مدت این انیمیشن شاید کمتر بشه .
 
آخرین ویرایش:
GreenlandSnow عزیز از اینکه با اطلاعات صحیح شما مخالفت کردم معذرت می خوام!
در سایت رسمی پیکسار نوشته شده:
البته من قبلا یک کنفرانس متنی کوچیک رو از روی همین سایت پیکسار اجرا کرده بودم و مطمئنم که اون زمان عدد 4 ثانیه رو نوشته بودم. اما شاید توهم بوده! شاید هم اشتباه پیکسار! (ای بابا!!)
برای دوستانی هم که دنبال منبع میگردن:http://www.pixar.com/howwedoit/index.html
باز هم از GreenlandSnow عزیز معذرت می خوام!
>> اما منطقا با رندر 6-19 ساعتی هر فریم مخالفم!!

بحث علمی نیازی به معذرت خواهی نداره .
اما فکر کنم انیمیشن بابابرقی هم که بخواییم رندر بگیریم رندر هر فریم بیشتر از چهار ثانیه وقت بگیره .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا