ساخت شیشه ؟

mahtab61

New Member
سلام.لطفاً به من بگید چه جوری میشه یک شیشه عالی ساخت ، اصلاً این متریال glass کجاست که من گیرش نمیارم ؟ متشکرم .
 

pythoN

Active Member
سلام دوست عزیز
1.پنجره material editor رو باز کن
2. بعد روی دکمه standard کلیک کن و از لیست raytrace رو سلکت کن .
3 . بعد به قسمت map برو و روی دکمه ی جلوی transparency کلیک کن . و از لیست falloff رو انتخاب کن
4 . زمانی که وارد تنظیمات شدی روی دکمه swap colors/maps ( که شکل یه فلش دو طرفه داره ) کلیک کن .
این نصف تنضیمات هست . توضیح بیشتر در مورد نوع شیشه بده . تا منم بتونم بیشتر کمک کنم
 
آخرین ویرایش:

vahid_3d

Active Member
سلام.لطفاً به من بگید چه جوری میشه یک شیشه عالی ساخت ، اصلاً این متریال glass کجاست که من گیرش نمیارم ؟ متشکرم .
من چندتا دارم فقط باید بگردم ببینم کدوم بهتره و برات می زارم تا دانلود کنی
 

vahid_3d

Active Member
متریال شیشه

خوب دنبالش گشتم و پیداش کردم . مثلا این عکس از یک لیوان هستش که همین الان درستش کردم . اگه می بینید که سیاه شده اون بخاطر اطرافشه چون تو متریال شیشه از اطراف تأثیر می گیره.ولی شما اگه پایه رو نگاه کنی خیلی خوب در آومده .
6fj8mmo.jpg


متریال خوبیه فقط اطرافش رو درست کن بقیه رو بزار به حساب متریال

دیگه هم هست ولی با توجه به نیاز فرق می کنه

دانلودش کن
 

پیوست ها

  • glass.zip
    4 کیلوبایت · بازدیدها: 39
آخرین ویرایش:

pythoN

Active Member
یه مقدار دقت کن روی قسمت بالای لیوان متوجه ی اشتباه بزرگی میشی :eek:
 

vahid_3d

Active Member
منظورت اینکه داخل لیوان رو درست نکردم؟ نه درست کردم فقط اگر این سیاهیها نبود خیلی بهتر می شد.شما یکی بسازید با این متریالی که گذاشتم ببینید چطور در می آد و این جا بذار ببینیم.من که هر کاری کردم سیاه شد.
 

pythoN

Active Member
من متریال رو دیدم مشکل داره
یه سر به لینکی که بالا گذاشتم بزن
 

vahid_3d

Active Member
یه فیلتر شکن باز رو بگو که من هر چی جستجو می کنم خودش هم فیلتره
 
براي اينكه بتونه شيشه رو دست رندر بگيري تنظيمات نورت بايد درست باشه مزد آن گرفت كه جان برادر كار كرد يه چي تو اين مايه ها
 

pythoN

Active Member
براي اينكه بتونه شيشه رو دست رندر بگيري تنظيمات نورت بايد درست باشه مزد آن گرفت كه جان برادر كار كرد يه چي تو اين مايه ها

تزی ماته نور منظورت چیه واضح تر بگو
ابتدا باید متریال کامل باشه بعد
 

vahid_3d

Active Member
این متریال آماده هست و خودم که درست نکردم.از 5 تا لامپ هم استفاده کردم.
پایش خوب در اومده فقط مشکل قسمت بالا رو داریم.
 

pythoN

Active Member
متوجه نمی شم .
اما در هر صورت بسیار زیاد مشکل داره . شاید چشمای من مشکل داره
 
تزی ماته نور منظورت چیه واضح تر بگو
ابتدا باید متریال کامل باشه بعد
البته درست کردن متریال که چند ثانیه ای بیشتر طول نمیکشه اما برای اینکه به درستی نور رو منعکس کنه باید بعد از این که لایت رو به صحنه خودت اضافه کردی شروع کنی به calculate کردن اون که بهتر ین رندر بعد از vray خود منتال ray هستش .
 
منظورم فعال سازی caustics و radiosity هستش . اگر به فیلم ماشینها توجه کرده باشید رندر هر فریم کار 18 ساعت به درازا کشیده فقط هم به خاطر نور صحنه بوده و زمان بردن calculate . هر چند که بهترین ماشین رندر رو در اختیار داشتند !!!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
18 ساع.................ت
انیمیشن حداقل یک ساعت بوده
60 دقیقه X 60 ثانیه X 30 فریم X 18 ساعت = 1944000 تقسیم بر 24 (ساعت) =81000
و تقسیم بر 365 میکنه به عبارتی 220 سال ...!!!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا