.::. رمزنگاری به روی تصاویر با برنامه Pic2HDN .::.

hdnsoft

Well-Known Member
با سلام به همه مجید آنلاینی های عزیز
خوبین خوشین سلامتین ؟
برنامه ای که قصد دارم خدمتتون معرفی کنم ، یک نرم افزار کوچیک و کم حجمه ، این برنامه به این صورت کار میکنه که یک عکس از نوع Bmp از شما میگیره و در خروجی یک فایل نامفهوم تولید میکنه
که این دیتا فقط با برنامه اصلی قابل باز شدنه
*******************************
[FONT=tahoma, new york, times, serif]توضیحات تکمیلی:
1- برنامه حاضر در واقع یک تبدیل کننده (مبدل ) فایل از یک خاصیت خاص به یک خاصیت جدید است .
اساس کار بر این محوربناشده تا اطلاعات ورودی از کاربر اعتبار سنجی شده و سپس به بخش تحلیل گر برنامه فرستاده میشود.
2- بخش تحلیل گر دیتای دریافتی را با یک رشته از نوع HDN ترکیب می نماید. نوع ترکیب دیتا همانند ترکیب دیتای معمولی ایست با این تفاوت که دیتای جدید تولید شده دیگر اعتبار دیتای اولیه را ندارند! و تبدیل به یک داده نامفهوم برای زبان ماشین میگردد.
3- این برنامه داری دو بخش است که بخش سمت راست ، ورودی اطلاعات برنامه است ، دیتای ورودی از کاربر توسط این بخش دریافت میشوند و عملیات کدینگ در این قسمت صورت میگیرد.
بخش دوم ( سمت چپ) برنامه قرار دارد در این بخش دیتای نامفهوم با خاصیت ( پسوند فایل ) HDN از کاربر دریافت میگردد و دیتای اضافی از آن کسر میگردد و سپس تبدیل به یک دیتای قابل فهم برای زبان ماشین میگردد .
4- چنانچه بخش سمت چپ برنامه را از آن جدا بنماییم ، دقیقا محبث کلید های امنیتی در فصل دو ، شبیه سازی میگردد . به این صورت که با ارسال برنامه ای که فقط دارای قسمت کدگذاری ایست به کاربران و کدینگ اطلاعات کاربران به زبان HDN و ارسال فایل HDN به مدیر گروه، فایل کد بندی فقط توسط مدیر گروه قابل باز شده است( قسمت سمت چپ برنامه )
5-با توجه به اینکه دیتا ترکیب شده با کدینگ HDN یک دیتای نامعتبر است ، فقط توسط مدیر گروه که داراری کلید اصلی است (همان قسمت سمت چپ ) قابل باز گشایی است .
**********نکات قوت برنامه *********
1-باتوجه به اینکه این طرح از امنیت بالای برخوردار است ، در واقع فایل تولید شده به هیچ عنوان و توسط هیچ برنامه دیگری قابل رمزگشایی نیست ،
2-نمونه ای بارز برای تقهیم مبحث کدگذاری دیتا ، کدگشایی دیتا در دروس تئوری و عملی دانشجویان
3-نمونه عملی برای مبحث کلید و کلید مرکزی
4-قابل استفاده برای اسناد شخصی ، محرمانه ، و از بین بردن استاد اصلی
5- عدم تغییر چشم گیر در اندازه فایل تولید شده .
6- کد HDN وفایل تولیدی با پسوند HDN یک فایل انحصاری بوده و نام این پسوند برگرفته از اختصار حروف نام و فامیل اینجانب میباشد Hossein Danesh Nia که حروف اول هربخش تشکیل پسوند HDN را میدهند
*******نکات ضعف برنامه***********
تنها ترین و البته بزرگ ترین نقطه ضعف این برنامه عدم پذیرش فایل های بزرگترازحجم 1024 کیلوبایت ( بدلیل افزایش زمان پردازش دیتا و ورود پردازنده به ناحیه بحرانی ) میباشد که متاسفانه با شرایط فعلی اینجانب ( از لحاظ سطح علمی ) هنوز راهکاری مناسب در جهت بهبود این وضعیت پیدا نکرده ام .

باسپاس از وقتی که بابت مطالعه این پست قراردادید.
امیدوارم که مورد توجه شما اساتید ارجمند قرار گرفته باشد.
خداوتنها خدا یاور و نگهدارتان باشد.

[/FONT]
 

پیوست ها

  • Pic2HDN.rar
    841.4 کیلوبایت · بازدیدها: 62

atpf

Active Member
سلام استاد این برنامه شما کار خاصی من ندیدم انجام بده فقط اینکه پسوند فایل تصویری رو به صورت دستی (نه تغییرات عمقی و کد گذاری) تغغییر میده و فایل محصول رو خیلی راحت میشه با windows viewer مشاهده کرد.
 

hdnsoft

Well-Known Member
سلام
مرسي از توجه تون
اما اين نسخه ابتدايي اون برنامه بود و فكر ميكردم كه مدت هاست خاك خورده باشه
من اين برنامه رو ارتقا دادم، مثلا كدي توليد ميكنه كه ميتونين براي كسي بفرستيد و اون اگر كدرا داخل برنامه قرار بده ميتونه عكس رو ببينه
كه اين نسخه همجنان در حال تكامله
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا