ده روش موثر در افزايش اعضاي خبرنامه

Salar

Active Member
خبرنامه الکترونيکي پديده جديدي در اينترنت نيست و همه‌ي ما هر روز با آنها سروکار داريم. شايد کمتر کسي را بتوان يافت که روزانه چند خبرنامه‌ي الکترونيکي از منابع مختلف دريافت نکند. اين خبرنامه‌ها به دلايل مختلف مثل:

- خبر پراکني فني، فرهنگي، سياسي و غيره

- معرفي شرکت

- معرفي محصول

- اعلاميه ها

به دست ما مي‌رسند و ما قبلا" در يک وب سايت خاص در آنها عضو شده ايم. خبرنامه ها با ساختار تماما" متن و يا ابرمتن به دست ما مي‌رسند. خبرنامه‌هاي متني به دليل کم حجم بودن و سازگاري با همه نوع سيستم عامل، محبوبيت خاص خود را دارند و اينترنت‌کارهاي قديمي و حرفه اي، اين نوع خبرنامه ها را ترجيح مي دهند. خبرنامه‌هاي ابرمتني شامل اطلاعات بسيار جذاب تري هستند، چون با امکانات ابرمتن، امکان گنجاندن تصوير و رنگ و قلم هاي متنوع در آنها وجود دارد، اما حجم آنها بالاتر است و در زمان خواندن آنها حتما" بايد ارتباط اينترنت برقرار باشد تا تصاوير موجود در آنها قابل ديدن گردد.



عضويت در خبرنامه‌ها بسيار آسان است و معمولا" فقط با ارايه‌ي يک آدرس پست الکترونيک معتبر مي‌توان در آنها عضو شد. نحوه‌ي عضويت هم معمولا" به دليل مشکلات نامه‌هاي ناخواسته يا هرزنامه، به صورت Double-Optin است يعني وقتي آدرس پست الکترونيک را ارايه مي‌کنيم، يک نامه براي تاييد عضويت براي ما ارسال مي‌شود و اگر ما آن را تاييد کنيم، عضويت ما در خبرنامه قطعي مي شود. در اين حالت مشکل عضويت ما در يک خبرنامه نا‌خواسته توسط دوستان‌مان وجود نخواهد داشت.



تمام خبرنامه‌ها بايد امکان لغو عضويت را به آساني در اختيار اعضا قرار دهند و در تمام نامه‌هاي ارسالي، اين موضوع مشخص شده باشد. اگر خبرنامه‌اي به دست شما برسد که امکان لغو عضويت در آن نباشد، به احتمال زياد هرزنامه است. براي لغو عضويت هم معمولا" از روش Double-optout استفاده مي‌شود تا شما به طور ناخواسته توسط دوستان‌تان از عضويت خبرنامه خارج نشويد.



معمولا" وب سايت‌هاي حرفه‌اي تر، به شما اين امکان را مي‌دهند که آرشيو خبرنامه هاي قبلي و يا يک نمونه خبرنامه را ببينيد تا در صورت علاقه، در آن عضو شويد. در اين حالت، اعضا، خبرنامه فيلتر شده و کاملا" مناسب را دريافت خواهند کرد.



امروزه شما کمتر مقاله‌اي در مورد روش‌هاي افزايش محبوبيت وب سايت و يا روش هاي حفظ مشتري را مي توانيد پيدا کنيد که به وجود خبرنامه الکترونيکي اشاره نکنند و در بسياري از موارد هم، اولين و بهترين روش اعلام مي‌شود. براي نمونه چند مقاله در اين مورد در آدرس هاي زير قابل مطالعه هستند:



- خبرنامه تجارت شما را قدرتمند مي‌کند

http://www.mahmoodb.com/default.asp?pts=/articles/contentdetail.asp&id=29



- افزايش فروش از طريق خبرنامه

http://www.mahmoodb.com/default.asp?pts=/articles/contentdetail.asp&id=27



- نکاتی برای تقويت خبرنامه های پستی

http://www.mahmoodb.com/default.asp?pts=/articles/contentdetail.asp&id=25





تقريبا" اکثر وب سايت‌هاي معتبر و يا وابسته به شرکت‌هاي معتبر، به شما امکان عضويت در خبرنامه تخصصي خود را مي‌دهند و به طور کاملا" مرتب، اطلاعات مناسب را براي‌تان ارسال مي‌کنند.

حالا موضوع مهم براي صاحبان خبرنامه ها اين است که تعداد اعضاي خود را افزايش دهند، چون هر عضو خبرنامه که مدت‌ها اطلاعات شرکت و محصولات آنها را دريافت کرده است، مي‌تواند يک مشتري بالقوه باشد. بنا بر اين، رقابت در افزايش تعداد اعضا بسيار شديد شده است. اما چگونه مردم را تشويق کنيم که در خبرنامه‌ما، از ميان هزاران خبرنامه مشابه، عضو شوند و هر هفته يا هر ماه به حرف‌هاي ما گوش دهند؟ در اين مقاله، 10 روش بسيار مهم در جلب اعضاي بيشتر براي خبرنامه وب سايت خود را خواهيد يافت که عمل به آنها، باعث افزايش ناگهاني تعداد اعضاي خبرنامه شما خواهد شد.



1- رضايت اعضاي فعلي در مورد خبرنامه خود را از آنها بپرسيد و نظرات مثبت آنها در مورد خبرنامه را در وب سايت خود قرار دهيد. مردم معمولا" به تاييديه‌هاي ديگران در مورد يک موضوع اهميت مي‌دهند.

2- به بازديد کنندگان اين امکان را بدهيد که قبل از عضويت، نمونه‌ي خبرنامه شما را ببينند. با اين کار، علاوه بر رعايت حق تصميم بازديد کننده، اعتماد به نفس خود در مورد مفيد بودن خبرنامه خود را نيز اعلام کرده ايد. براي اين منظور، بايد از ابزار و امکاناتي استفاده کنيد که بتوان بايگاني خبرنامه‌هاي قبلي را به بازديد کننده ارايه کرد.

3- مقاله بنويسيد تا بازديد کنندگان ببينند که با عضويت در خبرنامه‌ي شما، چه مطالب با ارزشي را به دست خواهند آورد. مقاله‌هاي خود را به ليست‌ها و سايت‌هاي مخصوص مقالات، ارسال کنيد تا فراگير شوند.

4- مقاله‌هاي خود را با ساير صاحبان خبرنامه به اشتراک بگذاريد و از مقاله‌هاي آنها در خبرنامه خود استفاده کنيد. با اين کار، در پراکنده شدن مقالات خود و در نتيجه جلب بيشتر عضو گام بر مي‌داريد و علاوه بر آن، مقاله‌هاي بيشتري که ديگران زحمت نگارش آن را کشيده‌اند، در خبرنامه‌ي خود ارايه خواهيد کرد.

5- به مردم براي عضويت در خبرنامه خود جايزه بدهيد. اين جايزه مي‌تواند مبلغي پول، قرعه کشي براي دريافت کارت اينترنت رايگان، يک سي دي آموزشي رايگان، کاتالوگ رايگان محصولات و ... باشد. مردم از دريافت اين گونه جوايز بسيار خوشحال مي‌شوند و نه تنها عضو خبرنامه شما باقي مي‌مانند، بلکه به دوستان خود نيز عضويت در ليست شما را پيشنهاد خواهند داد.

6- فضاي تبليغاتي موجود در خبرنامه خود را با ساير صاحبان خبرنامه به اشتراک بگذاريد. در اين صورت بدون پرداخت هزينه، خبرنامه خود را تبليغ خواهيد کرد. تبليغ در خبرنامه‌ها، جذابيت بيشتري براي خواننده دارد تا تبليغ در سايت‌ها. چون خواننده مي‌داند که اين تبليغ حتما" با علايق او همخوان است و احتمال کليک روي آن زياد خواهد بود. سعي کنيد جنبه اطلاع رساني خبرنامه خود را با انبوه تبليغات آلوده نکنيد. هميشه در تبليغات، با دقت عمل کنيد تا ضد تبليغ نشود.

7- در صفحه تشکر از عضويت که براي اعضاي جديد ظاهر مي شود، امکان عضويت در ساير خبرنامه‌هاي مرتبط غير رقيب خود را بدهيد و از ساير صاحبان خبرنامه بخواهيد همين سرويس را به شما بدهند. وقتي از مردم تشکر مي‌کنيد که در خبرنامه‌ي شما عضو شده اند، آمادگي دريافت پيشنهاد‌هاي جذاب ديگري را نيز خواهند داشت.

8- نامه خوش آمد گويي نيز مي‌تواند محل مناسبي براي معرفي ساير خبرنامه‌هاي مرتبط با خبرنامه شما باشد و ديگران نيز در صفحه خوش آمد گويي خبرنامه خود، همين سرويس را به شما خواهند داد. البته اين صفحه معمولا" چندان خواننده نخواهد داشت، چون قبلا" يک بار از عضويت آنها تشکر کرده ايد.

9- يک بخش به عنوان پيشنهاد شما به اعضا براي عضويت در ساير خبرنامه ها را با انشاي خودتان قرار دهيد و از ساير صاحبان خبرنامه بخواهيد همين سرويس را به شما بدهند. در اين بخش که مي تواند مثلا" در حاشيه سمت چپ خبرنامه شما باشد، مي‌توانيد نظر مثبت خود در مورد يک خبرنامه ديگر را اعلام کنيد و به مردم پيشنهاد دهيد در آن عضو شوند.

10- خبرنامه خود را به ليست‌ها و موتورهاي جستجوي مخصوص خبرنامه ها ارسال کنيد. با اين کار، مردم بيشتري از وجود خبرنامه شما آگاه خواهند شد و علاوه بر اعضاي بيشتر، فروش بيشتر فضاي تبليغ در خبرنامه خود و همچنين کساني که بخواهند با شما همکاري متقابل داشته باشند را خواهيد يافت.


نويسنده : محمود بشاش - مدير عامل شركت اطلاع رساني همكاران سيستم
ناشر : www.IranZine.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا