در انتخاب تابلوی تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

Mzper

New Member

تابلوی تبلیغاتی مناسب

ساخت تابلو تبلیغاتی مناسب


در صنعت تابلوسازی هم مثل هر شغل دیگر روز به روز پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود. طرح‌ها و شیوه‌های متفاوت و مدرن‌تری به کلکسیون تابلوهای تبلیغاتی اضافه می‌شود. در گذشته تابلوهای تبلیغاتی فقط به شکل یک نوشته ساده که معرف کسب و کار بود ساخته می‌شد و از همان نوشته ساده به عنوان تابلوهای سر در استفاده می‌شد. اما امروزه ساخت تابلوهای سردر مغازه‌ها با استفاده از حروف برجسته همگام با نورپردازی و گرافیک انجام می‌گیرد که زیبایی این تابلوها را چندین برابر کرده و سبب می‌شود رهگذران حتی شده برای چند ثانیه مجذوب نوشته‌های کوتاه و نورپردازی و گرافیک این تابلوهای تبلیغاتی شوند. بنابراین نصب تابلوی تبلیغاتی در مکان‌هایی مانند پیاده‌روها، جاده‌ها، بزرگراه‌ها و یا نصب تابلو تبلیغاتی سر در مغازه می‌تواند تأثیر زیادی در معرفی محصولات یا خدمات ارائه شده داشته باشد و اگر در هر کسب و کاری که فعالیت می‌کنید هنوز هزینه‌ای برای تبلیغات خود صرف نکرده‌اید، یقیناً دیده نخواهید شد و کسب و کارتان آنچنان که باید رونق نخواهد داشت. صرف هزینه بابت تبلیغات هزینه‌ای بهینه است که سبب رونق کسب و کار می‌شود و هر برند معروفی که برای ما انسان‌ها شناخته شده است و نامی آشنا برای ما به شمار می‌رود قطعا هزینه زیادی برای تبلیغات و شناساندن برند آن صرف شده است که اکنون به یک برند نام آشنا تبدیل شده است.

انواع تابلو تبلیغاتی


به جرأت می‌توانیم بگوییم که امروزه همه کسب و کارها برای معرفی خود از انواع تابلو تبلیغاتی استفاده می‌کنند. این تابلوها به خوبی معرف شغل و برند شما است و شما می‌توانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید و خود را به مشتری بشناسانید. انواع این نوع از تابلوها کدام‌اند؟

وجود انواع تابلو تبلیغاتی سبب رونق کسب وکارها شده است به نحوی که امروز هیچ شغلی را نخواهید یافت که از یکی از این تابلوها استفاده نکرده باشد. هر کدام از انواع تابلو تبلیغاتی برای یک شغل مناسب است و به هیچ عنوان نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه آن‌ها پیچید. معروفترینشان را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

تابلو چلنیوم​


اغلب افراد تابلوی تبلیغاتی را به نام تابلو چلنیوم می‌شناسند. تابلو چلنیوم از مشهورترین ابزارهای تبلیغاتی است که استفاده‌های زیادی دارد. رستوران‌ها، مغازه‌ها، بانک‌ها، مجتمع‌ها و اماکن زیادی از تابلو چلنیوم استفاده می‌کنند. این تابلو که از محبوب‌ترین انواع تابلو تبلیغاتی نیز محسوب می‌شود، رنگ‌های متنوعی دارد و به علت نصب حروف برجسته بر روی آن به نام تابلوی حروف برجسته هم شناخته می‌شوند.

تابلو پلاستیکی​


تابلوی پلاستیکی شباهت زیادی به تابلوی چلنیوم دارد اما یک تفاوت مهم دارد و آن هم جنس حروف برجسته‌ای است که در آن استفاده می‌گردد. حروف تابلو پلاستیکی را وسیله پلاستیک می‌سازند و فاقد لبه هستند که این ویژگی سبب عدم خوانایی تابلو از کنار خواهد شد. تابلوی پلاستیکی که از انواع تابلو تبلیغاتی محسوب می‌شود عمر کمتری نسبت به چلنیوم دارد.

تابلو فلزی​


تابلو فلزی را از ورق‌های فولاد می‌سازند و حروف به شکل برجسته روی زمینه کار قرار می‌گیرند. نکته مهمی که در ساخت و تولید تابلوهای فلزی موجود است این است که فلز توانایی عبور نور از خود را ندارد و در تمام اماکن نمی‌توان از آن بهره برد. بلکه بهترین موارد استفاده از آن در مکان‌هایی است که به نوردهی تابلو نیاز نباشد. برای مثال در داخل مجتمع‌های مسکونی و اداری قابل استفاده هستند.

تابلو استیل رینگی​


تابلوی استیل رینگی نمونه‌ای انواع تابلو تبلیغاتی است که دارای جذابیت بی‌نظیری است. ترکیب فلز و لبه‌های رینگی سبب افزایش زیبایی آن خواهد شد. دوام و مقاومت این تابلو سبب می‌شود تا در تمام اقلیم‌ها قابل استفاده باشد. برای نورپردازی این تابلو از لامپ هالوژن یا SMD استفاده می‌گردد.

تابلو LED ثابت​


تابلوهای LED فراوان در سطح شهر مشاهده می‌شوند. علت گستردگی استفاده از این تابلوها ثابت بودن و جذابیت آن‌هاست. در واقع تابلو‌های LED در سالیان گذشته جایگاه مهمی در صنعت تابلوسازی پیدا کرده‌اند. در هر شغلی به غیر از مشاغل پزشکی و رسمی می‌توانید از این تابلو برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید و محصولات خود را نمایش دهید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه هستید، می‌توانید محصولاتی که بیشترین فروش یا تخفیف دارند را در معرض دید مشتری بگذارید تا سبب افزایش فروش و رونق کسب و کار شما شود.

تابلو LED روان​


در تابلوهای LED روان می‌توانید متن, انیمیشن و تصویر را نمایش دهید. این تابلوها در دو مدل تولید شده‌اند که می‌توان به تک رنگ و مولتی کالر اشاره نمود. در تابلوی LED تک رنگ در نمایش رنگ‌ها محدودیت دارید. به این معنی که زمینه کار به شکل ثابت مشکی است و برای نمایش متن و تصویر می‌توانید از رنگ دلخواه بهره بگیرید. اما در مدل مولتی کار وضعیت تفاوت دارد. شما هیچ محدودیتی در رنگ ندارید و می‌توانید تصویر مورد نظر خودتان را با بهترین کیفیت به نمایش بگذارید.

تابلو استیل​


تنوع رنگ در تابلو استیل محدود است و شما دو انتخاب دارید. رنگ نقره‌ای و رنگ طلایی. تابلو استیل از زیباترین و در عین حال از مقاوم‌ترین انواع تابلو تبلیغاتی است که مورد توجه خیلی از کسب و کارها واقع شده است. اما از معایب آن عدم عبور نور از ورق‌های استیل است. به همین علت بیشترین کاربرد آن به عنوان تابلوی راهنما در مجتمع‌های اداری , مسکونی و شهری است.

تابلو نئون​


کاربرد تابلوهای نئون هر روز در حال کاهش است. اما هنوز هم به عنوان یکی از زیباترین تابلوها شناخته می‌شود. حروف تابلوهای نئون به وسیله لوله‌های پلاستیکی ساخته می‌شود و با تزریق گاز نئون به داخل لوله‌ها نوردهی آن انجام می‌شود. از دلایل کاهش استفاده از آن را می‌توان عدم کیفیت نوردهی به شمار آورد. گاز نئون در طول زمان یکنواختی خود را از دست می‌دهد و سبب کاهش زیبایی در نوردهی تابلو می‌شود. با این اوصاف بعد از مدتی شاهد پرنور بودن بخشی از تابلو نسبت به بخشی دیگر هستید و برای برطرف کردن این مسأله باید هر چند ماه یکبار اقدام به شارژ گاز نئون کرد.

تابلو بنر​


در سال‌های گذشته همه تابلوهای تبلیغاتی از بنر ساخته می‌شدند اما امروزه به دلیل افزایش تنوع در طراحی و تولید انواع تابلو تبلیغاتی، بنر کم‌رنگ شده است. تابلوهای بنری توسط اسکلت فلزی و بنر ساخته می‌شوند که نورپردازی آن‌ها از بیرون بوده و به وسیله تابش مستقیم به وسیله پروژکتور تأمین می‌شود. عدم مقاومت بالا و ماندگاری طولانی مدت سبب شده تا کمتر به سراغ آن برویم.

تابلو لایت باکس​


تابلوهای لایت باکس را به عنوان تابلوهای چراغ‌دار هم می‌شناسند. این تابلوها در انواع مختلفی شامل فریم لس, اسنپ فریم و غیره هستند که هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند. ساخت این تابلوها طوری است که شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض تصویر و جایگزینی تصویر جدید در آن کنید. کابرد تابلوهای لایت باکس در نشان دادن یک پیام یا محصول در اماکن عمومی است. لایت باکس‌ها قابلیت نصب بر روی تمام سطح را دارند و به شکل آویزان و ایستاده قابل استفاده هستند.

قیمت تابلو تبلیغاتی در انواع مختلف


صنعت تابلوسازی امروزه به قدری پرکاربرد شده است که سبب شده تا همه مشاغل برای دیده شدن برند خود به سراغ حرفه آن‌ها بروند. در واقع بعضی تابلوسازی را یک هنر ماندگار و جذاب می‌دانند که سبب می‌شود تا اصالت یک برند در آن به نمایش گذاشته شود. چیزی که در این بحث اهمیت دارد، این است که زمانی که افراد برای سفارش این دسته از آیتم‌های تبلیغاتی مراجعه می‌کنند، دنبال این هستند که بدانند قیمت تابلو تبلیغاتی به چه شکل است.

بهتر است بدانید که نمی‌توان به شکل کلی قیمتی را برای انواع این تابلوها در نظر گرفت. چرا که نوسانات قیمتی که هر روزه وجود دارند، مانع این کار می‌شوند. همچنین لازم است بدانید که پارامترهای مهمی در تعیین قیمت تابلو تبلیغاتی مؤثر هستند. از مهمترین آیتم‌هایی که به روی قیمت این دسته از تابلوها تأثیر دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس متریالی که در ساخت حروف برجسته تابلو استفاده می‌شود.
  • قابدار یا بدون قاب بودن تابلو که با توجه به سلیقه کاربر معین می‌شود.
  • نوع لامپ‌های اس ام دی
  • تعداد لامپ‌ها و ماژول‌های به کار رفته در تابلو
  • پلکسی استفاده شده در تابلو
  • بهره بردن از کنترلر
  • منبع تغذیه
  • خنک‌کننده
  • تایمر
بهتر است بدانید که همه موارد ذکر شده با توجه به سفارش شما معین می‌شوند و سپس افراد برای سفارش این دسته از تابلوهای تبلیغاتی مراجعه می‌کنند، به دنبال این هستند که بدانند قیمت تابلو تبلیغاتی به چه شکل است. نهایتاً محاسبه می‌شود و می‌توانید از آن اطلاع کسب کنید. برای این منظور بهتر است که برای یک نتیجه کار حرفه‌ای، به یک تابلوسازی مطرح و معتبر مراجعه کنید.

تابلو چلنیوم


از پرطرفدارترین تابلوها، می توان به تابلو چلنیوم اشاره نمود که به عنوان تابلوهای تبلیغات مدرن به کار می‌روند. این دسته از تابلوها، برای سر در مغازه‌ها استفاده می‌شوند و به شکل حروف‌های برجسته طراحی و ساخته شده‌اند. این حروف‌ها معمولاً در رنگ‌بندی‌های مختلفی به کار برده می‌شوند و در آن‌ها می‌توان از لایه چلنیوم استفاده کرد که سبب افزایش زیبایی و جذابیت تابلو می‌شود.

تابلو فلکس چیست؟


تابلو فلکس یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا از نوع تابلو چاپی است که بصورت بدون نور و نورپردازی شده قابل اجرا است. تابلوهای فلکس صفحه‌هایی انعطاف پذیر دارند و خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ آن‌ها سبب شده است در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشند.

فلکس هم مانند هر تابلو تبلیغاتی دیگر دو نوع چینی و کره‌ای دارد. اگر هزینه بالایی دارید و قیمت تابلو فلکسی برایتان زیاد نیست، اولویت انتخاب خود را بر روی جنس کره‌ای قرار دهید. تابلوهای فلکسی به شکل مکعبی، ریلی، سپری و اسکلت فلزی در بازار موجود هستند. ساخت تابلوهای فلکسی با پوشش فلکس است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا