درخواست آموزش ازشما ياددادن آن از من

corel

Active Member
با سلام

شما که استادین، خواستم یه توضیح بدین که این history قضیه اش چیه و چه جوری می شه باهاش کار کرد.

چون من که واقعا گیج شدم، اوایل فکر می کردم معادل ترتیب پشته گذاری Modifier ها در Max هست، اما بعدها بیشتر برام سوال شد.

اگه یه توضیح جامع بدین ممنون می شم.
 

saeed_22

Banned
جناب کارل
من که خدای نکرده بی احترامی نکردم
کجا کردم آخه شما فرمودین : اگر نه پس علامت استاندارد با دقت کاملش چی می شه؟(یادم با شه سری بعد که اینجا سر می زنم اگه زنده بودم البته، یه شکل علامت استاندارد مشتی طراحی کنم و بذارم اینجا(با برنامه های گرافیک ویکتور) و ببینم کی می تونه اونو ایجاد کنه؟

این کی میتونه یعنی اینکه ادعا داشتن اگه اشتباه میگم بفرمایید
ادعا کردن به نظر من اصلا بد نیست
اما به شرطی که با عث خواب خرگوشی نشه

منم خودم ادعا دارم تو اینکار

پس نفس این کار بد نیست
این از این
بعدشم اینکه بی تعارف اگه کاری ازمن بربیاد با کمال میل حاضرم کمکی بکنم
و قول میدم مشکل شما تو منحنی ها را حل کنم برا همیشه
اگه خواستی به من ایمیل بزن
مشکلت را کامل بگو منم با توضیحات کامل با عکس برات میفرستم

اما هیزتوری

همانطور که از اسمش پیداست وظیفه دارد تمام اتفاقاتی که
هنگام انجام کار هایی که مشغولشش هستی ثبت میکنه

و مهمتر از آن اینکه یک قسمتی به نام دلت هیزتوری هستش
که خیلی اهمیت داره
و مشکلاتی که بعضا در حین کار بوجود میاد ناشی از اینه
اجازه بدید با یک مثال قضیه را توضیح بدم
فرض کنید شما در حال طراحی یک مدل سازی مثلا یک ساعت هستید
در بعضی جاها لازم است برا تغییر شکل یا اون اصلاحاتی که مورد نظرتان هست از برخی فرمانها استفاده کنید
مثلا یک فیس را اکسترود کنید یا...
اکنون اگه به کانل باکس دقت کنید میبینید زیر قسمت مدل اولی تان
که مثلا پی کیوبیک 1 بوده فرمانهایی که انجام داده اید
به ترتیب لیست شده مثلا همون فرمان اککسترود
خوب این همون هیزتوری است
یعنی شما میتوانید در اینجا برا ویرایش مدل خود اقدامات لازم را انجام بدید و باعث سرعت اعمل زیادی برا ویرایش مدل میشه
واین خیلی مهم است

فرمان دلت هیزتوری

وقتی از طراحی اولیه مدلتون راضی شدید مثلا شکل یا فرم اولیه ساعت را ساختید شما دیگه به ویرایش مدل دیگه نیاز ندارید
چون تقریبا کار تمومه حداقل برا مرحله اول

اینجا این فرمان باعث سرعت بیشتر هنگام کار میشه
و علاوه بر اون از بروز برخی اشکلات جلو گیری میکنه
پس لازمه از این دستور استفاده کنید

حالا اگه به کنال باکس دقت کنید
دیگه فرمانهای اکسترود یا دستورات دیگه را نمیبینید
و درنتیجه دیگه نمیتونید اکسترودهای قبلی را ویرایش کنید

چون هیزتوری دلت شده

اکنون اگه دوباره از فرمان اکسترود استفاده کنید
میبینید مجددا در کانال باکس ظاهر شده
و
واین یعنی آغاز یک هیزتوری دیگه
و این عمل را باید در مراحل مختلف
انجام دهید
یعنی دلت هیزتوری
ویرایش هیزتوری جدید و...

و این یکی از ویژگیهای منحصر به فرد مایاست

خب امیدوارم به کنه مطلب پی برده برده باشید
و از این مطالب استفاده کنید

یا حق.
 
آخرین ویرایش:

lari

New Member
سوال

با عرض خسته نباشيد وتشكر از شما دوست عزيز
ميخواستم بپرسم چطور ميشه رفلكس درختها وگياهان رو وبطور كلي پينت افكتها رو در اجسامي كه بهشون خاصيت
ريتريس داده شده در رندر مشاهده كرد براي همه حجم ها واجسام اين كار شدني است ولي........
ممنون
 

corel

Active Member
saeed_22 گفت:
جناب کارل
من که خدای نکرده بی احترامی نکردم
کجا کردم آخه شما فرمودین : اگر نه پس علامت استاندارد با دقت کاملش چی می شه؟(یادم با شه سری بعد که اینجا سر می زنم اگه زنده بودم البته، یه شکل علامت استاندارد مشتی طراحی کنم و بذارم اینجا(با برنامه های گرافیک ویکتور) و ببینم کی می تونه اونو ایجاد کنه؟

این کی میتونه یعنی اینکه ادعا داشتن اگه اشتباه میگم بفرمایید
..........
یا حق.

با سلام

آقا بنده منظورم مبارزه طلبی نبود، بنده گفتم هر کی می تونه با برنامه مایا و اونم دقیقا با EP Curve این کار رو انجام بده تا مام یاد بگیریم، و یا اینکه فوقش یکی بگه :" آقا این کار نمی شه!" و حتما باید با منحنی های Cv اجرا بشه.

اونوقت این توضیح لازم می شه که بالاخره این EP ها کجا بدرد می خورند؟! (البته از درجه 2 به بالا)

و اینم علامت استانداردی که دیشب طراحی کردم(ضمیمه)

فعلا
 

پیوست ها

  • standard_arm.jpg
    standard_arm.jpg
    135.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5

siyamak_poyan

New Member
agaye corel
in ke dige kari nadare
albate doroste ke az man soal
nashode vali in kar kheili sade
tar az oni hast ke fekresho bekoni
age tamayol dashti bego ta vasat
begam
 

saeed_22

Banned
lari گفت:
با عرض خسته نباشيد وتشكر از شما دوست عزيز
ميخواستم بپرسم چطور ميشه رفلكس درختها وگياهان رو وبطور كلي پينت افكتها رو در اجسامي كه بهشون خاصيت
ريتريس داده شده در رندر مشاهده كرد براي همه حجم ها واجسام اين كار شدني است ولي........
ممنون


من منظورت درست نمیگیرم
یعنی چی تو رندر مشاهده نمیشه واضح تر بگو ببینم چیه اشکالت؟
 

saeed_22

Banned
corel گفت:
با سلام



اونوقت این توضیح لازم می شه که بالاخره این EP ها کجا بدرد می خورند؟! (البته از درجه 2 به بالا)

و اینم علامت استانداردی که دیشب طراحی کردم

فعلا

شما این ای پی ها را دست کم نگیرید
قبل هم عرض کردم
میشه ببین بعضی جاها لازم فقط از سیوی استفاده کنی
بعضی جاها فقط از ایپی
و بعضی جاها بصورت ترکیبی

حالا من میرم تو مایا
ببینم چی به چیه
جوابتم زود میدم
قربانت
 

saeed_22

Banned
بله آقای کارل میشه خیلی راحت وخوبم
میشه فقط از ایپی استفاده کردم وشد
من فقط از 3 کیوبیک استفاده کردم شد
هرچند میتونی از درجه های 1 و 7 هم کمک بگیری
اگه گیری بگو با عکس بگم برات

راستی من برام سواله شما چرا گیر دادی به ای پی
خوب اکه به سیوی راحتتری با همون کار کن
 
سلام سعید جون

میتونی ما رو تو متحرک سازی چرخای ماشین با دینامیک راهنمایی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی ممنون
 

saeed_22

Banned
lord_3d_world گفت:
سلام سعید جون

میتونی ما رو تو متحرک سازی چرخای ماشین با دینامیک راهنمایی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی ممنون


lمتحرک سازی ماشین چند راه دارI
یکیش ینه باید ملت قوی باشه
بعد تو دینامیک با ریجید بادی هم میشه
رااههای دیگه هم هست

این توضیحات و راههای کلیه
فعلا
 
آخرین ویرایش:
سلام به همه
يه سوال کوچک هم من دارم
وقتي يک image plane در نماي مثلاside مي آوريم ، چطوري بايد اون رو
ببريم پشت grid . منظورم عقب و جلو بردن نيست
فکر کنم يهhot key داشته باشه
 

corel

Active Member
با سلام

بنده یه سوال دارم

و اون اینه که من برای یه انیمیشن که در حال ساخت هست، احتیاج به مدل سازی چند ماشین داشتم.

که البته چند نمونه ساختم(اگه لازم شد عکس مدلهاشو بدون متریال می زارم)، اما برای در ماشین با مشکل مواجه شدم.

در همراه بدنه و با فرمانهای Extrude Face و Extrude Edge و فرمانهای مشابه ساخته شده، اما حالا می خوام از شکل اصلی جداش کنم نمی شه، یعنی دنبال فرمانی مثل Detach Curve اما برای سطح(Face) می گردم.

کسی راهی سراغ نداره؟
 

saeed_22

Banned
corel گفت:
با سلام

بنده یه سوال دارم

و اون اینه که من برای یه انیمیشن که در حال ساخت هست، احتیاج به مدل سازی چند ماشین داشتم.

که البته چند نمونه ساختم(اگه لازم شد عکس مدلهاشو بدون متریال می زارم)، اما برای در ماشین با مشکل مواجه شدم.

در همراه بدنه و با فرمانهای Extrude Face و Extrude Edge و فرمانهای مشابه ساخته شده، اما حالا می خوام از شکل اصلی جداش کنم نمی شه، یعنی دنبال فرمانی مثل Detach Curve اما برای سطح(Face) می گردم.

کسی راهی سراغ نداره؟


داش سیا درست گفت
حال شما خوبه سیامک جان :wink: حالا که میبینم من یک کم تند رفتم در برخوردم با شما
امیدوارم دیگه از من دلخور نباشی
خوش باشی داداشی :) .

همچنین جناب کارل poly gan---->seperate

اینم کار بکن شاید یک کمکهایی بهت بکنه
 
پس این جواب ما چی شد ؟
من معمولا سوالاتم رو تو فوروم های انگلیسی مطرح می کنم .
حالا یه بار اینجا یه سوال پرسیدیم ....
بابا مگه نوبتی نیست ؟
برو تو صف
 

saeed_22

Banned
احمد آقاا
من منظور شما را درست نگرفتم
نمیدونم چیه منظورت

هات کی داره
چی هات کی داره
اول شما سوالت را با حوصله بنویس
منم مطمین باش کمکت میکنم تا را ه بیفتی
خوش باشی
 

saeed_22

Banned
آدم اینجور برخوردها را که میبینه انگیزش
1000 برابر میشه که بیشتر وقت بزاره

من برا خودم فقط متاسفم :cry:
دیگه هم فقط نمونه کار میزارم

خوش باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا