درخواست آموزش ازشما ياددادن آن از من

saeed_22

Banned
باشه باباجون
شما چشم باطن دارید
خواهشا دست از سر ما بردار

فقط بدون
هرکی به هرجایی رسیده از سعی و تلاش خودش رسیده
نه با آویزون شدن به این واون

اما کمک چرا
منم برا همین اینجام
بارها گفتم کمک میکنم تا را بیفتید
و خودتون برید دنبال مسیر
نه اینکه بیام قصه هزار و یک شب براتون بگم

من فقط استارت میزنم
حرکت با خودتونه

ولی تو همیشه تو ایمیلات میخاستی
من بیام سیر تا پیاز برات بگم
این کار را هم هیچکس رایگان نمیکنه
که من دومیش باشم
چون
هرکس هرچی را به سختی بدست بیاره به آسونی از دست نمیده

پس توقع خودت را کم کن
به جاش همتت را زیاد کن

فعلا
 

saeed_22

Banned
ببین رفیق
من دیگه نه حوصله دارم کل کل کنم نه وقتش را دارم و نه حالش را
اصلا شما خوب
شما با همت شما خبره شما .....شما ...
بحثی نداریم که
برو دنبال زندگیت بزار ما هم کارمون را بکنیم

من اگه بخام میتونم جواب حرفات را بدم
اما دیگه حو صله
جر و بحث بیخودی را ندارم
چون انرژیم الکی هدر میره
تو هم که میگی راهت را پیدا کردی پس دیگه چه نیازی به من داری
برو دنبال مسیرت

من اینجا به کسایی کمک میکنم که ادعا زیاد نداشته باشن
اما تو عمل لنگ ساده ترین چیزا بشن

پس خواهشا بحث و تموم کن

برو به کارات برس
 

corel

Active Member
متحرک سازی کاراکتر

با سلام

بنده اینجا یک سوال مطرح می کنم که اگه کسی می دونه و می خواد جواب بده:

1- ساده ترین شیوه متحرک سازی انسان در مایا چیست؟

توضیح: فرض بگیرید که کاراکتر طراحی شده و استخوانها قرار داده شده اند و همچنین زنجیرهای IK و پیوندهاشون
و نیز اشکال کمکی (helper)هر جا لازم باشه.
مثلا توی Max وقتی کار تجهیز کاراکتر و همچنین skin تموم شد، می شه با فریم کلیدی و متحرک سازی
تک تک حرکات، انیمیت رو آغاز کرد و همچنین می شه از کاراکتر استودیو استفاده کرد که من باهاش
کار نکردم. در این حالت مثلا جای پاها رو مشخص می کنی و کاراکتر بر طبق اون حرکت می کنه.
تو Maya که می گن در این زمینه قوی هست، نمی دونم چه امکانات قویی در این زمینه ها داره، خواهشا
اونایی که می دوننن یه توضیح اجمالی به ما بدن.
آیا بالاخره باید برم به سمت متحرک سازی فریم کلیدی به مرحله ای؟

منتظر بحث دوستان در این زمینه هستم.
 

corel

Active Member
با سلام

سوال بعدی این که به نظر شما MaxScipt در Max قوی تر هست یا Mel Script در Maya؟
 

cs_mohsen

Member
corel گفت:
با سلام

بنده اینجا یک سوال مطرح می کنم که اگه کسی می دونه و می خواد جواب بده:

1- ساده ترین شیوه متحرک سازی انسان در مایا چیست؟

توضیح: فرض بگیرید که کاراکتر طراحی شده و استخوانها قرار داده شده اند و همچنین زنجیرهای IK و پیوندهاشون
و نیز اشکال کمکی (helper)هر جا لازم باشه.
مثلا توی Max وقتی کار تجهیز کاراکتر و همچنین skin تموم شد، می شه با فریم کلیدی و متحرک سازی
تک تک حرکات، انیمیت رو آغاز کرد و همچنین می شه از کاراکتر استودیو استفاده کرد که من باهاش
کار نکردم. در این حالت مثلا جای پاها رو مشخص می کنی و کاراکتر بر طبق اون حرکت می کنه.
تو Maya که می گن در این زمینه قوی هست، نمی دونم چه امکانات قویی در این زمینه ها داره، خواهشا
اونایی که می دوننن یه توضیح اجمالی به ما بدن.
آیا بالاخره باید برم به سمت متحرک سازی فریم کلیدی به مرحله ای؟

منتظر بحث دوستان در این زمینه هستم.


آره میشه هم می تونی با کرو ها این کار رو بکنی یعنی روی کرو حرکت کنه هم یک روش دیگه که اونو بلد نیستم
 
سلام آقا سعید و همه برو بچ
تفاوت بين
bump map & displacemap
چيه لطفا مثال بزنيد

سوال دوم اینکه وقتی من روی یک سطح nurb از فرمان trim tool استفاده می کنم
صفحه اصلی nurb سیاه میشه و رندر هم نمیشه
چکارش کنم ؟
 
بابت سوال اول تشکر


اما سوال دوم را متوجه نشدی انگار


dlr8.jpg




راستی نمونه کارم را دیدی ؟
چطور بود ؟
 

corel

Active Member
باسلام

شما احمد خان!

بعد از عملیات Trim دوباره ماده دهی می کنی و بازم همین طور می شه؟

دوبارهاگه اینطوریه، بعد از Trim ، از فرمان Edit/Delete by Type/History استفاده کن و دوباره ماده رو بهش بده ببین نمی شه؟
 
corel گفت:
باسلام

شما احمد خان!

بعد از عملیات Trim دوباره ماده دهی می کنی و بازم همین طور می شه؟

دوبارهاگه اینطوریه، بعد از Trim ، از فرمان Edit/Delete by Type/History استفاده کن و دوباره ماده رو بهش بده ببین نمی شه؟


بله بعد از سیاه شده هر متریالی بدی باز هم رندر نمیشه
حتی convert to poly و .. هم جواب نمیده
من یکی در کلیک میان دستم روی Edit/Delete by Type/History است . این هم جواب نمیده
 

pouyaz123

Member
surfaceto ghabl az trim REBUILD kardy?
age dorost nashod shayad SURFacet ye eshkaly dare ..doone doone ISOPARM asho begir bad LOFT kon..bad surface ghably ro DELETE kon ..dobare dastooree PORJECT CURVE ON SURFACE ro bezan ba TOLERENCE kheilt payyen (0.0001 age RAM dary)bad dobare TRIM bezan bebin chee mishe..yadet bashe har moghe ke ba nurb kar mikony daem dastoor REBUILD SURFACE ro ejra kon
 
آخرین ویرایش:

the_rock

New Member
با سلام شما گفتين در قسمت Ethernnent Address عبارت رو كپي كنيد و در فايل aw
paste كنيد آيا در هنگام paste عبارت your host را پاك بايد كرد و در ضمن شما
گفتين كه منوي start برين و run رو اجرا كنيد و سپس اين عبارتو C:\FLEXLM\awkeygen.exe aw.dat
وارد كنيد من اين كارو انجام دادم ولي erorr مي ده نمي دونم چرا؟
 

saeed_22

Banned
ببین عزیزجون
شما عددو حروفی که در قسمت

Ethernnent Address
هست مثلا برا من اینه 02004c4f4f50 را به جای
your host
پیست کن بله دیگه
مثلا من بعد پیست کردن در فایل aw.dat
که با برنامه ورد باز کردم
این غبارت را دارم
HOSTID=02004c4f4f50
حالا هم run را اجرا کن با این عبارت
C:\FlexLM\awkeygen.exe aw.dat
اگه ارور میده فکر کنم تو برخی مراحل اشتباه کردی
حتما باید کارت شبکه را نصب کرده باشی و مراحل را با حوصله انجام بدی
اولش کمی سخت اما یک دفعه که کرک کردی تو سه سوت دفعه های بعد کرکش میکنی
ولی اگه
بازم مشکلی بود بگو
تا کمکت کنم
موفق باشی
 

the_rock

New Member
با سلام وخسته نباشي بالاخره معماي maya 7 حل شود ولي با كمك شما تونستم .مي فهمي مشكل از كجا بود يكي اينكه من از عبارت شما استفاده كردم يعني 02004c4f4f50 رو وارد كردم و دوم اينكه نام FLEXLM رو به FlexLM تغير دادم . خوب حالا كه اين معما حل شود بگو ببينم واسه تازه واريدا چيزي داري منظورم آموزشه.
با تشكر فراوان.....
 

the_rock

New Member
با عرض معذرت كه مزاحم شدم. مي خواستم بدونم وقتي برنامه رو اجرا مي كوني كارت شبكه بايد نصب شود در ضمن من بعد از نصب كارت شبكه رو قطع كردم و وقتي مي خواستم وارد برنامه بشم يك كادري ظاهر شود كه شماره سريال مي خواست
 

saeed_22

Banned
خواهش عزیزجون
ولی
آخرش چی شد کرک شد یا نه؟ :neutral:
اگه درست کرک کرده باشی دیگه شماره سریال ازت نمیخاد
اصلا همه اینکارا را برا همین انجام دادیم که فول ورژن داشته باشی دیگه

بعدشم اینکه
شما باید از عدد که مربوط به سیستم خودته استفاده کنی
چه برا هر سیستمی این اعداد متفاوته
و شاید اینکه ازت شماره سریال میخاد همین باشه
----------------------
را جع به آموزشم چی میخای
فعلا
 
سلام،
آقا چجوري مي شه يك فيلم Production Quality براي آخر كار گرفت از مايا؟ من از Playblast كه استفاده مي كنم هم كيفيتش ژايين هست ، هم افكت ها رو مثل آتش رو نشون نميدهد (به صورت سبز نشان مي دهد) و هم محيط كاز مايا رو هم نشان مي دهد! اگر راهنمايي كنيد ممنون مي شوم!
 

saeed_22

Banned
سلام،
آقا چجوري مي شه يك فيلم Production Quality براي آخر كار گرفت از مايا؟ من از Playblast كه استفاده مي كنم هم كيفيتش ژايين هست ، هم افكت ها رو مثل آتش رو نشون نميدهد (به صورت سبز نشان مي دهد) و هم محيط كاز مايا رو هم نشان مي دهد! اگر راهنمايي كنيد ممنون مي شوم!

سلام دوست عزیز
خوب بهترین راه استفاده از ایمیج سکوانسه
افکتهایی مثل آتش-باد و... که با ذرات میسازی را باید جداگانه رندر بگیری با هاردوار رندر
و سایر تصاویرت را با منتل ری-سافت وار رندر-رندر من یا وی ری
بعد اونا را تو یک برنامه
تلفیقی -ترکیبی مثل افتر افکت کامبوزشن
رو هم قرار بدی
اما یادت باشه بهترین راه اینه فریمهات را به صورت ایمیج سکوانس تو مایا رندر بگیری
اینطوری هم زمان رندر را کاهش دادی هم کیفیت کارت را بالا بردی
هم میتونی راحتتر تصاویرت را ادیت کنی
بعد این عکسهای پشت سر هم را تو برنامه های فوق با هر فرمتی
که میخای مثل avi-mov,....
خروجی بگیری
تا اینکه بخای مستقیم تو مایا avi رندر بگیری یا از پلی بلاست استفاده کنی
این ابزار موقعی خوبه که مثلا یک کارکتر طراحی کردی مثلا داره را میره و...و اگه پلی کنی سرعت سیستمت پایین میاد
بیشتر یک تسته برا این که ببینی کارکترت در ریال تایم چه حرکتی داره و آیا حرکاتش طبیعی هست یا نه
تا یک رندر واقعی

موفق باشی
 

the_rock

New Member
بازم سلام .
نه ديگه مگه دسته خودشه كه كرك بيخواد حل شود . فقط اينكه در هنگام اجراي برنامه بايد كارت شبكه نصب باشه؟
بعدش اينكه مطالب آموزشي درباره آشنايي با محيط برنامه و منوها باشه. ok
 

جدیدترین ارسال ها

بالا