مدل سازی
مدل سازی چند بخشی
در این روش با برشهای سطحی پیوسته به هم قطعات اولی ساخته میشود وچون زیر بنای این مدل سازی مدل سازی چند ضلعی است ابتدا مدل سازی چند ضلعی توضیح میدهم
منوی POLYGON
1-ابزار CREAT POLYGON
از این دستور برای ساختن چند ضلعی استفاده میشود .
2 -
modeling---->polygon> append Polygon Tool
ازاین دستور برای ساخت وجوه جدید استفاده میشود و میتوان روی اشکال خود وجوه جدید را بوجود آورد
ولی مهمترین کاربرد آن پر کردن حفره هاست
فرض کنید یک سطل آب ساخته اید که وجهی از آن پاک شده با دستو رفوق میتوانید از مصرف بی رویه آب و ریختن آن از سو راخ جدا جلوگیری کنید -----مصرف بیرویه کار خیلی بدیه----مگه نه؟
-3
فرمان COMBINE
میتوان دو چند ضلعی را با هم تر کیب کرد
فرض کنید یک انگشت ساخته اید باچند کپی از آن وانجام اصلاح میتوان آنها را به هم متصل کرد
وزحمت طراحی مجدد سایر انگشتان را نکشید ---چیز جالبی مگه نه!!!!
ولی نکته مهم اینجاست برای ادغام تمام اضلاع دراینجا انگشتان
مایا باید همه آن ها را به عنوان یک شی بشناسد برای اینکار دستور زیر را انجام دهید
Modeling----> Edit Polygan---> Duplicate Face
اینکار باعث کپی از انگشتی که ساخته ا ید میشود
سپس با استفاده از ابزار MERG EDGE
نگشتان ودست را باهم تر کیب و با فرمان COMBINE
آنها را به یک شی تبدیل کنید
4-ابزارSPLIT POLYGON
با افزودن یک ضلع روی چند ضلعی ایجاد برش میکند مهمترین کار برد را در مناطقی که میخواهیم جزییات اضافه کنیم دارد
مثلا افزودن چین وجروک برای پارچه
دوستان امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید راستش با توجه به استقبال ونظرهای فراوانی که ازاین تاپیک شد!!!!!!!!!!!!
قصد داشتم دیگه مطلب ننویسم اما ...به دلایلی
نظرم برگشت و سعی میکنم هر چند وقت یکبار مطلبی بنویسم
وهمانطوری که قبلا گفتم هرکسی بخواهد تا به طور کامل مایا را یاد بگیر د به من ایمیل بزنید تا در خدمتتون باشم باتشکر سعید
[email protected]