درخواست آموزش ازشما ياددادن آن از من

saeed_22

Banned
سلام به همه
بعضی از دوستان مثل آقا کمال و... خواسته بودند روش کرک مایا 7 را براشون بگم
ا-یک پوشه یا فولدر در درایو c به نام FLEXLM بسازید حتی اگه تصمیم دارید مایا را در درایور دیگری غیر از c نصب کنید
2-در سی دی مایا پوشه کرک را بز کنید و دوفایل aw.dat و awkeygen.exe را در پوشه FXMLE که تازه در درایو c
ساخته اید کپی کنید
3-اکنون نرم افزار مایا را نصب کنید
اینرا که دیگه بلدید اگه نیستید برید اکابر
صبرکنید تمام کامپوننتها نصب شود این نکته خیلی مهم است

کار اصلی از اینجا شروع میشه
4- برای نصب مایا باید یک کارت شبکه بخرید همه جور قیمتی داره---
ولی از آنجا که ما ایرانیها آخر زرنگای عالمیم
نیاز نیست پولتان را خرج کنید برای خریدن کارت شبکه ما سر کامپیوتر را گول میمالیم اینجوری با ساختن یک کارت شبکه مجازی
5-در کنترل پنل روی ADD HARDWARE دبل کلیک کنید
روی دکمه next کلیک کنید
در پنجره باز شده بعدی گزینه اولی یعنی yes را انتخاب کنید ورووی دکمه next کلیک کنید
6-در پنجره بعدی به پایین لیست بیایید و گزینه Add a new hardware را انتخاب کنید وروی دکمه Next کلیک کنید
7- در پنجره باز شده گزینه دومی یعنی Advanced را انتخاب کنید ودوباره next را بفشارید
8- از پنجره باز شده گزینه NETWORK Adapter را انتخاب کنید وروی next کلیک کنید
9- برای نصب احتیاج به هیچ کارت شبکه ای نداریم جیییگرا
پس گزینه دومی یعنی Microsoft lockback Adapter را انتخاب کنید بازهم Next کنید
صبر کنید نصب تمام شود
آخیش از Next کردن راحت شدم شما چی
10- اکنون اینکار را بکنید
START---> All Program____> Allias-->Common Utility___>FlexLM License Uttillites
تا پنجره آن باز شود
سپس برگ نشان system setting را کلیک کنید و عبارت
موجود در کادر Ethernnent Address را کپی کرده

11- اکنون به درایور c رفته و پوشه Flexlm را باز کنید
12-فایل aw را به وسیله نرم افزار Word Pad باز کنید

13- اکنون عبارتی که کپی گرفته اید را به جای عبارت Your host در پنجره aw فرار دهید
یعنی آن را آنجا Paste کنید
اکنون این پنجرهword را ببندید وبه سوالاتی که پرسیده میشود پاسخ yes دهید تا تغییرات ذخیره شود
14-اکنون از منوی start گزینه Run را انتخاب واین عبارت را آنجا کپی کرده
C:\FLEXLM\awkeygen.exe aw.dat
دکمه ok را بفشارید
15-این کار را بکنید
start-->all programs-->AliasWavefront-->Direct Conneec---->Instal license
16-درپنجره باز شده گزینه ALL task را انتخاب کنید
و گزینه دومی آن که شبیه یک قفل است را انتخاب کرده ودکمه next را بزنید


17- دوباره روی next کلیک کنید
18-- در این پنجره روی دکمه Broows کلیک کرده
19 -در C:\FLEXLM
فایل aw.dat را اتخاب کنید
20- آکنون در پنجره باز شده دکمه Next را بزنید
این کار را دوباره انجام دهید
21- اگر تمام کارهایی را که گفتم به درستی انجام داده باشید
توانسته اید مایا را کرک کنید

امیدوارم خوش باشید واز مایا نهایت استفاده را بکنید
امری باشه
-----------------------------فعلا
 

kamal2006

Banned
سلام اقا سعید

بابا بگو دیگه چرا اذیت می کنی

می خوام مایا 7 رو کرک کنم نمی شه
 

saeed_22

Banned
سلام به همه
بچه ها یک پیشنهاد میکنم اگه استقبال شد ادامه میدم اگه هم نه که-------------
و اون اینه بیایید با همفکری و تبادل نظر به همدیگه کمک کنیم هیچ کس تو مایا نمیتونه اعای خدا بودن کنه و لی حتما تو دوست خوب چیزی بلدی که من بلد نیستم
پس اگه حالش را دارید و میلش را بیایید با هم مایا را بهتر یاد بگیریم مخصوصا از حرفه ایها مثل سام دوست خوبم
خواهش میکنم با من همراهی کنند تا بتونیم به تازه واردها جوری کمک کنیم که بتونند از مایا لذت ببرند
من شخصا نسبت به خودم اطلاعات خوبی دارم و فکر میکنم بتونم به دوستان دیگه کمک کنم ولی به شرط اینکه Active
باشید و تو بحثها شرکت کنید وگرنه منم مثل دوستانی که خاموشند ساکت میشم
در هر حال اگه حاضرید
بسم ا لله
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
saeed_22 گفت:
سلام به همه
بچه ها یک پیشنهاد میکنم اگه استقبال شد ادامه میدم اگه هم نه که-------------
و اون اینه بیایید با همفکری و تبادل نظر به همدیگه کمک کنیم هیچ کس تو مایا نمیتونه اعای خدا بودن کنه و لی حتما تو دوست خوب چیزی بلدی که من بلد نیستم
پس اگه حالش را دارید و میلش را بیایید با هم مایا را بهتر یاد بگیریم مخصوصا از حرفه ایها مثل سام دوست خوبم
خواهش میکنم با من همراهی کنند تا بتونیم به تازه واردها جوری کمک کنیم که بتونند از مایا لذت ببرند
من شخصا نسبت به خودم اطلاعات خوبی دارم و فکر میکنم بتونم به دوستان دیگه کمک کنم ولی به شرط اینکه Active
باشید و تو بحثها شرکت کنید وگرنه منم مثل دوستانی که خاموشند ساکت میشم
در هر حال اگه حاضرید
بسم ا لله

درود .
ممنون از همکاری شما دوست عزیز .
من از الان آمادگی خودم و اعلام میکنم .
اما چون چیزی بلد نیستم فقط میتونم سوال بپرسم .:wink:
و یا کارهام و بزارم و از شما و دیگر اساتید کمک بگیرم .
با تشکر مجدد و آرزوی موفقیت برای شما و دیگر دوستان عزیز .
 

saeed_22

Banned
باشه سروش جان
من هستم هر وقت چیزی خواستی بگو
اما خودت هم باید فعالیت داشته باشی یعنی مطالعاتت را بالا ببری
ok
 

sam_sam

Banned
khobeh man ham movafegh hastam
man alan ra daram ro charachter modeling kar mikonam
mikhahei az hamin ja shoro konim
ye ketab herfei ham sefaresh dadam ta 2 roz digeh bayad beyad
agar omad ye jorei mizaram hame estefadeh konan . 80 000 pole ketab shodeh
bezar link bedam bebini .

http://www.ballisticpublishing.com/
ketab character modeling
ra felan man gereftam bebinam che ast ta bad.
kholaseh in tori
ye room mizanam
tabadole etelat onja hame harfamon ra mizanim
mibinameton
 

.:. soroosh .:.

Active Member
سعید عزیز :
چشم . حتما خودم نیز فعالیت میکنم .
امیدوارم از من راضی باشید .

سام عزیز :
ممنون از لطف شما . امیدوارم بتونم از اطلاعات استاد خوبی چون شما استفاده کنم .
اون کتابی که گفتید ، فکر میکنم خیلی باید پیشرفته باشه . یعنی فکر میکنم هنوز برای افرادی چون من مناسب نباشه .
البته نظر شما بسیار حائز اهمیت است .
اما باید کتاب بسیار خوبی باشه .
با تشکر از لطف شما .
موفق و پیروز باشید .
 

saeed_22

Banned
مدل سازی چند ضلعی
این نوع مدل سازی بیشتر برای ساخت سطوح مسطح بدون خمیدگی های زیاد به کار میرود


منوی POLYGON
1-ابزار CREAT POLYGON
از این دستور برای ساختن چند ضلعی استفاده میشود .

2 -
modeling---->polygon> append Polygon Tool
ازاین دستور برای ساخت وجوه جدید استفاده میشود و میتوان روی اشکال خود وجوه جدید را بوجود آورد
ولی مهمترین کاربرد آن پر کردن حفره هاست
فرض کنید یک سطل آب ساخته اید که وجهی از آن پاک شده با دستو رفوق میتوانید از مصرف بی رویه آب و ریختن آن از سو راخ جدا جلوگیری کنید -----مصرف بیرویه کار خیلی بدیه----مگه نه؟
-3
فرمان COMBINE
میتوان دو چند ضلعی را با هم تر کیب کرد
فرض کنید یک انگشت ساخته اید باچند کپی از آن وانجام اصلاح میتوان آنها را به هم متصل کرد
وزحمت طراحی مجدد سایر انگشتان را نکشید ---چیز جالبی مگه نه!!!!
ولی نکته مهم اینجاست برای ادغام تمام اضلاع دراینجا انگشتان
مایا باید همه آن ها را به عنوان یک شی بشناسد برای اینکار دستور زیر را انجام دهید
Modeling----> Edit Polygan---> Duplicate Face
اینکار باعث کپی از انگشتی که ساخته ا ید میشود
سپس با استفاده از ابزار MERG EDGE
نگشتان ودست را باهم تر کیب و با فرمان COMBINE
آنها را به یک شی تبدیل کنید
4-ابزارSPLIT POLYGON
با افزودن یک ضلع روی چند ضلعی ایجاد برش میکند مهمترین کار برد را در مناطقی که میخواهیم جزییات اضافه کنیم دارد
مثلا افزودن چین وجروک برای پارچه
smoth proxy:
یک سطح محصور کننده چندضلعی است که شکل هموار را در بر گرفته وبه عنوان یک شی مبدل عمل میکند.
تبدیل های زیر شی: با استفاده از روشهای زیر شی میتوان به قسمتهای دلخواهی از جسم مثلا در آوردن در و پنجره برای یک دیوار واضافه کردن جزییات به آن استفاده کرد.بدون اینکه شکل اصلی دچار تغییر شود
miror : برای اتصال نیمه دوم جسم به نیمه اول استفاده میشود
این ویزگی زحمت طراحی را برای اجسام متقارن کم میکند.
فرمان Extrude Face
میتوان وجه یا وجوه مرد نظر را از شکل خارج کرد برای اینکار

Modeling------>Edit Polygons----->Extrude Face

فرمان Extrude edge
همانند دستور بالا ولی روی لبه ها این کار انجام میشود

Modeling------>Edit Polygons----->Extrude edge

:subdivide
تجزیه یک چند ضلعی برای ایجادوجوه جدید و افزودن جزییات برای اینکار
Modeling------>Edit Polygons----->subdivide
:spilit poly gan Tool
برای تقسیم کردن یک خط از یک لبه به لبه دیگر یک جسم
و افزودن جزییات برای اینکار
Modeling------>Edit Polygons----->split polygan tool
: Merg Edge Tool
سطوح چند ضلعی مارا با هم ادغام میکند
برای اینکار
Modeling------>Edit Polygons----->Merg Edge Tool
:split vertex
برای ورتکسها یا رئوس را جدا ودر یک جسم چند ضلعی برش ایجاد کنیم کاربرد دارد
برای اینکار
Modeling------>Edit Polygons----->split vertex

SUBDIVISION
منوی سابدیویزن
ابزاری جدید در مدل سازی در مایا است که میتوان با قسمت کردن به سطوح
های مختلف مدلی دقیق را به دست آوردlevel
دستور
Full crease Edge/vertex
برای افزودن تیزی و یا حذف تیزی در اضلاع به کار میرود
برای اینکار
Modeling--->subdiv surface-->Full crease Edge/vertex

partial creas edg/vertexدستور
Modeling--->subdiv surface-->partial crease Edge/vertex

مثل دستور بالا ولی تیزی برای رئوس میباشد نه اضلاع
مثال
یک مکعب از نوع سابدیویزن ایجاد کرده
به حالت کامپوننت آبجکت رفته ورتکسی را انتخاب کرده از دستور فوق استفاده کن تا گوشه شکلت تیز شود
برای ضلع نیز همین طور
از این فرمان در مدل سازی مثلا یک قوس دیوار میتوان استفاده کرد


با فرمان زیر
Modeling--->subdiv surface-->Uncrease Edge /Vertex
میتوان آن تیزی که با فرمانهای فوق بوجود آورده ایم را از بین ببریم
فرمان mirror
همانطور که از اسم آن پیداست برای کپی آیینه ای از جسمی که متقارن است استفاده میشود
َ
ATTACH
فرمان
برای ایجاد اتصال بین بین سطوح چند بخشی استفاده میشود
فرض کن با فرمان مایرر یا آینه یک سطح قرینه بوجود آوردهای برای اتصال این دو جسم متقارن از فرمان اتچ استفاده کن

تنظیمات فرمان فوق
روی مربع این فرمان کلیک کرده تا پنجره تنظیمات آن باز شود
Subdiv Attach Option
Merge Usv Also
با فعال کردن این گزینه محورهای یو وی مدل ها نیز
ادغام میشود
Thershold
گاهی هنگام اتصال دو جسم به هم این اتصال در محل رسیدن یا چسبیدن دوجسم به هم به خوبی انجام نمیشود برای رفع این اشکال از تنظیم این گزینه استفاده میکنیم
Keep Original
فعال کردن این گزینه یعنی حفظ شکل اصلی منظور شکل اول ا ست
در کنار شی ادغامی
و از خارج کردن انتخاب آن یعنی شکل اولیه پاک میشود


فرمان زیر
Modeling-->subdiv surfe-->Match Topology
در هنگام انیمیشن سازی بایک گزینه آن حالت مچ شدن دارد
خوب برای جلسه اول فکر کنم کافی باشه
بچه ها من میتونم همین الان آموزش ساخت یک فضا پیما - آدمک و... را یاد بدم ولی به
چند دلیل اینکار را نمیکنم یکی از دلایل اینه من فرض را بر این گذاشتم که شما مبتدی هستید ومیخاهید از پایه شروع کنید کسایی که حرفهای اند به آموزش زیادی احتیاج ندارند اونها بیشتر رفع اشکال میخاهند یا آموزش سطح بالا
فعلا تا وقتی دست شما ره نیفته آموزشهای سطح بالا حکم چلو مرغی را براتون داره که توش سمه چراچون زود سیر یااشباع میشین واز خودتون راضی بدون اینکه واقعا چیزی بلد باشین مثلا یک چهره میسازین بدون اینکه از مدلسازی چیزی بدونین اما اگه این تئوری ها را بلد باشید خیلی جلو می افتید
این نظر من نیست
اینرا کسایی که با هاشون کار کردم میگن
چون من آموزش مایا به نوعی کارم است
در هر حال اگه به نصایح من گوش کنید خیلی زود به اون جایی که میخاهید خواهید رسی د
قربان شما: سعید
 
سلام آقا سعیید
از آموزشای خیلی خوبت تشکر میکنم . خیلی آلی هستن. اما به نظرمن بهتر که این آموزش ها در قالب یک پروژه
( مثلا طراحی صورت انسان) باشه چون هم کاربردی وهم هدفمند تر .

یک سوال هم دارم:
تو مایا چه طوری میشه یک خورشید ساخت ؟ (( مثل خورشید دم غروب))
البته با light Glow بلدم درست کنم فقط زیاد خوب در نمیاد .
اگر لطف کنید و توضیح بیشتر بدید ممنون میشم.

موفق باشید...
 
آخرین ویرایش:

saeed_22

Banned
ببین دوست من منم میخام همینکاری که گفتی را بکنم ولی اول شما باید
اصول اولیه مدل سازی را بلد باشی تا سطح کار را به جایی که خواستم رسوندم اونوقت
شاید آموزش طراحی صورت یا مشابه آنرا هم بزارم
واین بسته به استقبال و اکتیو بودن شما داره
راجع به ساختن خورشید راههای زیادی هست اگه میخای کارت مخصوصا اشعه های خورشید خیلی حرفه ای در بیاد

با استفاده از ذرات یا بخش دینامیک میتونی اینکار را بکنی وبرای غروب هم میتونی از طریق بافت
و... این کار را بکنی دو ست من
 

shahramjoon

New Member
سلام
ميشه لطفا در مورد متريال دهي و شيدر ها هم يه توضيحي بذين!!..
من هر چي ميگردم منوي شيدر ها رو پيدا نميکنم
 

saeed_22

Banned
شهرام جون اين آموزشي كه ميخاستي
مواد و بافت دهي يك بحث كاملا تخصصي در مايا است و احتياج به تمرين و حوصله زيادي داره تا بتونيد در اون خبره بشيد ولي براي شروع مطالبي شرح ميدم برات اميددارم به دردت بخوره خب بريم سر اصل موضوع
ببين عزيزم اشيا در مايا به طور كلي سه نوع اند يا نربس اند يا پلي گان يا سابديويژن
كه هريك ازاينها از سطوحي تشكيل شدند و هركدوم مختص u,v خودشون را دارند
مايا با اتصال شيدر ها به هم سطوح جديدي تشكيل ميده و خود اين شيدرها هم از موادي تشكيل شدند كه اين مواد شامل كانالهايي كه در نهايت منجر به ايجاد سطوح مختلف و تنظيم پارامتر هاي آن است
مواد در مايابا برنامه هاي سه بعدي ديگر كاملا متفاوت است
در مايا انواع مختلفي از مواد وجود داره كه ميتونيد با تنظيم خصوصيات آن به ماده مورد نظر خودتون دسترسي پيدا كنيد
مواد موجود مايا اين هاند
ambert ,blinn, phong,phonge,anisortropic

lambert اصلا درخشندگي نداره و براي سطوح مات مثل گچ و... به كار ميره
Blinn-Phong-phonge همگي تا حدي درخشان اند و براي ساختن مواد پلاستيكي و فلزي كار برد داره

Anistropic نيز درخشان وبراي سطوح شيشه اي كاربرد داره
براي ساختن مواد كه گفتي منوي شيدر را پيدا نميكني
بايد اين كاري كه ميگم بكني
window--->Rendering Editor--->Hypershade

در پنجره هايپر شيد ميتوني انواع مختلف مواد و شيدر ها را پيدا كني واز آن ها در پروژه هايت استفاده بكني
اميد وارم اين مطالب مختصر ولي مفيد به كارت بياد وبتوني از اون استفاده درستي بكني
 

shahramjoon

New Member
آقا بسیار ممنون
خیلی عالی و جامع بود
فقط یه مشکلی که برام پیش اومده اینه که من به هر چیزی که متریال میدن و رندر میکنم غیب میشه:neutral:
وقتی که باز آندو میکنم و رندر میکنم میبینم باز هست!

فکر میکنید ایراد از برنامه باشه ؟
 

saeed_22

Banned
خواهش ميشه عزيز
ببين دوست من
يعني مشكلت اينه هنگام رندر كردن تو پنجره مربوط به رندر
فقط يك صفحه مشكي ميبيني
يا نه هنگام دادن متريال تو پرسپكتيو چيزي نميبيني
من شخصا فكر ميكنم مشكل اول را داشته باشي يعني هنگام رندر
چيزي نميبيني
اگه اينه مشكلت چند دليل ميتونه داشته باشه
تو بعضي رندرها بايد از گزينه هاي مختلف استفاده كني
يعني سافت وار رندر را به هاردوار رندر يا منتل ري اينها تبديل كن
وببين بازم مشكلت برقراره يانه
2- شايد نور پردازي سيستمت مشكل داره
براي نمونه چندتا نور omini در مكانهاي مختلف قرار بده و دوباره رندر بگير
3-شايد گزينه هاي خود رندر را درست تنظيم نكرده اي آنها را به حالت پيش فرض برگر دون
و دوباره رندر بگير
مشكل تو 90 درصد يكي از اين سه مورد
اگه بازم درست نشد جسمت و نوع رندر
را به هم بگو تا ببينم چيكار بايد بگنيم
موفق باشي
 

shahramjoon

New Member
راستش سعید جان من نه نور دادم نه چیز دیگه ای
وقتی آبجکتمو نتخاب میکنم و مثلا جنسیتشو تغییر میدم و رندر میگیرم میبینم که اون آبجکت غیب شده
من فایلمو اینجا میزارم اکه زحمت نیست یه نگاهی بندازین بهش

البته شرمنده ، تجربه اولمه :)



http://www.canonian.persiangig.com/achar( tamrin ).mb
 
آخرین ویرایش:

patriot

Member
سلام استاد من تازه سراغ مايا اومدم و تا قبل از اين 3-4 سال مكس كار ميكردم به خاطر قابليت هاي مايا اومدم سراغش حالا مي خواستم ببينم اگه وقتشو و حالشو داري درست كردن افكت ريختن آب از پارچ تو ليوان رو يادم بدي
اگه ميشه سعي كن مرحله به مرحله باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا