خمکاری ورق فلزی

skorczhanafino

New Member
خمکاری ورق فلزی عملیاتی است که شامل اعمال نیرو برای تغییر شکل ورق می شود. این کار برای دستیابی به فرم یا شکل دلخواه مورد نیاز برای یک فرآیند تولید انجام می شود. نیروی خارجی استفاده شده فقط ویژگی های خارجی ورق را تغییر می دهد. با این حال، پارامترهای یک نوع ورق فلز مانند طول و ضخامت یکسان باقی می مانند. چکش خواری ورق فلز به آن اجازه می دهد تا تحت فرآیندهای شکل دهی مختلف قرار گیرد.

byl46hvhiwgd.webp

کاربردهای خمکاری ورق فلزی​

خمکاری ورق فلزی یکی از فرآیندهای ضروری در صنعت فرآوری فلز است. به عنوان مثال، این یک مرحله مهم در شرکت‌های خودروسازی است، زیرا آنها با اشکال مختلف کار می‌کنند تا قطعه کامل خودرویی را که با طراحی آنها کار می‌کند، به دست آورند. این فرآیند می تواند در سطح صنعتی باشد، جایی که برای ایجاد قطعات بزرگ موتور ایده آل است. با این وجود می توان از آن در ساخت قطعات کوچک برای تعویض قطعات فرسوده موتور نیز استفاده کرد. در حالی که فرآیندهای زیادی در این عملیات دخیل هستند، همه روش‌های خمکاری ورق فلزی، تکنیک‌های استاندارد را برای اطمینان از دقت در تولید آن در نظر می‌گیرند.

روش های خمکاری ورق فلزی​

روش‌های خمکاریی ورق فلزی از این نظر مشابه هستند که هدف نهایی آنها تبدیل سازه‌های فلزی به فرم‌های مورد نظر است. با این حال، آنها در عملکرد متفاوت هستند. دانستن نحوه خم کردن ورق فلز با درک این نکته همراه است که عواملی مانند ضخامت ماده، اندازه خم، شعاع خم شدن ورق فلزی و هدف مورد نظر تعیین کننده روش‌ها هستند.

روش های ذکر شده در زیر نه تنها به شما نشان می دهد که چگونه ورق فلز را خم کنید. آنها همچنین به شما نشان می دهند که برای بهترین نتیجه از کدام یک استفاده کنید. رایج ترین روش های خمکاری ورق فلزی عبارتند از:

Vخمکاری​

این رایج ترین روش خمکاری ورق است زیرا برای اکثر پروژه های خمکاریی استفاده می شود. از ابزاری به نام پانچ و v-die برای خم کردن ورق های فلزی در زوایای دلخواه استفاده می کند. در طول فرآیند، پانچ خمکاریی بر روی ورق فلزی قرار گرفته روی V-die فشار می‌آورد.

منبع این مقاله: فناور اوج مکانیک

moxemc0adft6.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا