تست صحیح و اصولی دستگاه های شما برای کارهای گرافیکی...!

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان عزیز

به دلیل گسترده بودن مباحث مربوط به تواناییه دستگاه ها و تخصصی بودن این بخش که فقط در مورد سیستم های مربوط به کارهای گرافیکی هست ، نرم افزاری برای تست صحیح و اصولی دستگاه ها معرفی می کنم تا با کمک دوستان و با دانلود یا تهیه این نسخه که در حال حاضر معتبرترین تست مربوط به تواناییه پردازنده و کارت گرافیک در امور گرافیکی هست ، بتونیم یک مرجع مناسب از دستگاههای مختلف داشته باشیم .

این اطلاعات می تونه کمک زیادی یه همه بکنه تا بدونیم چه قطعاتی برای کارهای گرافیکی مناسب تر هست .

متاسفانه بسیاری از دوستان با در نظر گرفتن امتیازات کلی که توسط برنامه هایی مثل Sandra یا Everest نشان داده میشه ، نظر بر قویتر یا ضعیفتر بودن یک سیستم یا پردازنده میدن . این نرم افزار فقط و فقط سیستم رو در رندر تک پردازنده و چند پردازنده و همچنین توان Realtime کارت گرافیک رو مورد ارزیابی قرار میده .

شاید جالب باشه اگر بدونید پردازنده ای مثل AMD 1090T با شش هسته در این نرم افزار و در رندر با Core i7 965 برابری میکنه ! ( در تست های جدید سایت TomsHardware) و در همین سایت این پردازنده در امر فشرده سازی فایل ها توسط WinRAR، یا پردازنده Core i7 930 برابر هست !

این یعنی مهم هست که از پردازنده خود انتظار چه کاری رو دارید :-?

نام این برنامه که شاید در برخی تست های معتبر دنیا دیده باشید ،Cinebench هست که آخرین نسخه اون 11.5 می باشد و تولید شرکت بزرگ Maxon که نرم افزارهای معروفی چون Cinema 4D و BodyPaint رو طراحی کرده ، است . نوع انتیاز دهی در این نسخه با نسخه 10 کاملا تغییر کرده و به جای امتیازای مثل 15000 ، امتیازاتی مثل 4 یا 5 داده میشه .

لینک دانلود

از دوستان خواهش می کنم تا این نسخه رو دانلود و اون رو در حالت 64 بیتی و در منوی فایل ، تیک حالت dvanced Benchmak رو زده و بعد از اون تست رو در حالت Ran all selected Tests اجراء کنید .

3a286538a10348f5b3f9.jpg



به دلیل استاندارد بودن این تست ، قابلیت تنظیم خاصی درش کذاشته نشوده تا تمام تست ها قابل استناد باشند .

نتایج رو مانند تصویری که من میذلرم ، در پستهاتون قرار بدبد .

819622cd05bd419695a4.jpg


موفق باشید :rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ممنون بلوط جان. خیلی خوب شد این برنامه رو معرفی کردی. ولی همون طور که می دونی این برنامه یه برنامه رایگان هست برای همین می تونید از خود سایت WWW.Maxon.Net که سازنده اش هست اونو دانلود کنید، با لینک مستقیم و با سرعت بالا.
اینم لینک ورژن 11.5 اش:
http://http.maxon.net/pub/benchmarks/CINEBENCH_11.529.zip

من خودم همین حالا یه تست باهاش گرفتم عکساشو توی ضمیمه گذاشتم.

attachment.php


دوستان هر کس این برنامه رو داره حتما تست کنه و نتایجش رو اینجا بذاره.
موفق باشید و سربلند.
 

پیوست ها

  • My Test 01.jpg
    My Test 01.jpg
    29.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1,315
  • My Test 03.jpg
    My Test 03.jpg
    27.1 کیلوبایت · بازدیدها: 85
  • My Test 04.jpg
    My Test 04.jpg
    26.6 کیلوبایت · بازدیدها: 73
  • My Test 05.jpg
    My Test 05.jpg
    24.7 کیلوبایت · بازدیدها: 67
  • My Test 06.jpg
    My Test 06.jpg
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 81
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خوب این یعنی چی الان موقع اجرا برای open GL ارور داد یعنی کارت گرافیک مشکل پیدا کرده البته زیاد هم قوی نیست :green:
 

پیوست ها

  • TEST.jpg
    TEST.jpg
    126.7 کیلوبایت · بازدیدها: 171

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام. خیلی حیفه که دوستان تست هاشون رو اینجا نمی ذارنا.
اینم تست سیستم جدید من توی شرکتی که کار می کنم:

attachment.php


دوستان من کارت گرافیک این سیستم رو عوض کردم و همین طور یه ویندوز 64 bit روش نصب کردم و یه تست دیگه زدم. البته فقط تست کارت گرافیک:

attachment.php

 

پیوست ها

  • Hardware Test -Core I3.jpg
    Hardware Test -Core I3.jpg
    31.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1,046
  • Geforce 9600 gt.jpg
    Geforce 9600 gt.jpg
    30.3 کیلوبایت · بازدیدها: 1,030
آخرین ویرایش:

mehdi_s82

New Member
اینم از ما
البته سی پی یو روی 3.5 گیگاهرتز بوده ولی اینجا 2.66 نشون داده نمیدونم چرا:-?
و جالبه که CPU روی امتیاز openGL تأثیر قابل توجهی داره!! وقتی روی 2.66 تست کردم 30 داد!

attachment.php
 

پیوست ها

  • cinebench.png
    cinebench.png
    112.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1,039
آخرین ویرایش:

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
خوب اینم از تست من
لطفا در مورد امتیازا توضیح بدین که بهتره چجوری باشه این fps چیه؟!و غیره


attachment.php
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    216.4 کیلوبایت · بازدیدها: 1,063
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
تایماز جان، عرضم به حضورت که چیز خاصی نیست این اعداد. می دونی چطوریه. فکر کن یه مسابقه داره برگزار می شه که شرکت کننده هاش قطعات سخت افزاری CPU و VGA ها هستن. توی این مسابقه یه امتیازی به هر شرکت کننده داده می شه با توجه به عملکرد و کارایی و بازده اش. و در آخر هم هر کس امتیاز بیشتری داشت یعنی قدرت، کارایی و بازده بهتری داره. همین فقط.
مثلا نتیجه ی تسته سیستمت رو با تست من مقایسه کن:
attachment.php
می بینی که کارت گرافیکت به شدت کاراییش نسبت به کارت گرافیک من بالاتره اما CPU ات نسبت به من کارایی و امتیاز کمتری داره.
خوبیه این تست می دونی چیه تایماز جان؟؟ میتونی بسنجی ببینی واسه CPU و GPU ات آیا اونقدری که هزینه کردی میارزن یا نه. اگه همه بیان و نتایجه تستاشون رو بذارن اینجا می شه یه مرجع برای اینکه بتونیم قدرت سخت افزاریه خیلی از CPU و GPU ها رو ببینیم و برای هزینه کردن و بستن یه سیستم بهترین کارایی رو با بهترین هزینه انجام بدیم، همین.
شاد باشی و موفق.
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
توضیح گزینه های و نتیجه تست

سلام به همه دوستان عزیزم
امیدوارم که سال خوب و خوشی رو همراه با موفقیت و از همه مهمتر همراه با عشق داشته باشید .
join


چون پردازنده دستگاه رو از E6600 که دو هسته ای بود به Q8400 تغییر دادم ، گفتم هم نتایجش رو اینجا بذارم و هم تاثیر اورکلاک کم رو در این نتایج نشون بدم و قسمت های مختلف این تست استاندارد رو توضیح بدم .

این نتیجه تست دستگاه در حالت پایه البته فرکانس پردازنده از 2.66 به 2.63 تنزل دادم تا پایداریش در دمای بالا حفظ بشه .

6zcahw1386xltt0yty9.jpg

همونطور که میبینید امتیاز کارت گرافیک دستگاه که از نوع ATI 5770 هست برابر با 39.99 فریم بر ثانیه شده . یعنی این GPU در حالت پایه میتونه این تست استاتدارد در موتور رندر OpenGL رو با امتیاز 39.99 با صحت کامل سپری کنه .

امتیاز پردازنده در حالت تمام هسته و استفاه کامل از امکانات CPU ، برابر با 3.11 هست .

امتیاز تک هسته پردازنده که در واقع توان CPU در ویوپرت رو نشون میده برابر با 0.80 هست .

امتیاز آخر مربوط به نسبت توان تمام هسته به تک هسته پردازنده هست . یعنی اگر تک پردازنده امتیاز 0.80 بگیره جمع چهار هسته چهار برابر اون یعنی 3.20 نمیشه بلکه با ضریب 3.90 ، به 3.11 میرسه که این موضوع به نوع بهینه سازی دستورات در پردازنده برمیگرده . جالب اینکه برخی از پردازنده های رده بالا این نسیت بالاتر از حد منطقی میشه ! یعنی اگر پردازنده 4 هسته داشته باشه و امتیاز تک هسته، 1 باشه ، امتیاز 4 هسته با ضریب مثلاً4.2 محاسیه و امتیاز کل پردازنده از حاصل ضرب امتیاز تک هسته در 4 هم بالاتر میاد که مربوط به تکنولوژی هایی مثل HT هست .:cool:

حالا پردازنده و کارت گرافیک رو کمی اورکلاک میکنیم ، بدون اینکه وارد جزئیاتی مثل افزایش ولتاژ بشیم و یا از خنک کننده خاصی استفاده کرده باشیم . امتیازات به قرار زیر تغییر میکنه :

y67b0257b5cx2nftzl.jpg

همونطور که میبینید ، امتیاز GPU در فرکانس 920 مگاهرتز ، حدود 10% بیشتر از همین کارت در فرکانس 850 عمل میکنه و امتیازش از 39.99 به 43.73 ارتقاع پیدا میکنه . که خوب هست :cool:

فرکانس پردازنده بدون دستکاری در ولتاژهای CPU و RAM و سایر قسمت ها مثل FSB ، از 2.63 به 2.76 ارتقاع پیدا کرد که به تبع اون فرکانس RAM هم از 810 به 850 افزایش یافت . در این حالت امتیاز کل پردازنده 4.82% و در حالت تک هسته دقیقا 5% افزایش راندمان داشتیم .در حالی که دمای پردازنده با فن استوک از 52 درجه به 57 درجه افزایش یافت که هنوزم معمولی به حساب میاد .


نکات :

1- افزایش فرکانس پردازنده و رم ، تاثیری در افزایش نسیت تمام هسته به تک هسته ندارد .

2- افزایش فرکانس GPU و VRAM تاثیری در دقت کاری موتور رندر OpenGL ندارد و با همان دقت کار خودش رو انجام میده .

3- اگر در هنگام تست OpenGL (در اول تستها) برنامه ارور داد و تصویری با دونه های قرمز نشان داده شد نگران نباشید ، مشکل از درایور کارت گرافیک بوده و با Update کردنش میتونید مشکل رو حل کنید . این مشکل زمانی رخ میده که امتیاز شما در هماهنگی تصویر رندر شده با GPU نسیت به تصویر مرجع کم باشه .به بیان دیگه 2 تست برای کارت گرافیک انجام میشه . اول قدرت کارت گرافیک در رندر و دیگری دقتش در رندر که این مشکل به دقت اون در رندر برمیگرده که امتیاز اون رو جلوی Ref. Match نوشته میشه (برای کالرت 5770 از شرکت ATI ، این عدد برابر با 99.30% بوده یعنی چیزی که این کارت رندر گرفته تا 99.3 درصد با تصویر مرجع هماهنگی داره)

4- شماهم با دانلود این برنامه و گرفتن تست از دستگاهتون همرو در داشتن یک بانک بزرگ اطلاعاتی از پردازنده ها و کارتهای گرافیک کمک کنید . انجام این تست 10 دقیقه بیشتر طول نمیکشه و نتایجش کاملا قابل استناد هست و در واقع تستی کاملا استاندارد در دنیا به حساب میاد و تمام سایت های سخت افزاری دنیا برای تست توان پردازنده ها در امر رندر و امور گرافیکی از این تست استفاده میکنند .

لینک مستقیم و سرعت بالا و با قابلیت Resume که میتونید با سرعتهای پایین هم اون رو دانلود کنید .

موق باشید .
 
آخرین ویرایش:

I-like-DDD

Well-Known Member
Baloot3D جان شما یه کمکی بکن این ارور برای چیه؟ :mad:
یعنی کارت گرافیکم مشکل داره ؟ :cry:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان من

یک عذرخواهی بزرگ میکنم از I-like-DDD عزیز که انقدر دیر جواب میدم .:rose:

ارور شما مربوط به درایور کارت گرافیکتون هست . اگر آبدیتش کنی مشکل حل میشه . این مشکل وقتی بروز میکنه که تصویر رندر شده توسط GPU ، تطابق کافی با تصویر مرجع نداشته باشه . نگران نباشید ، ئاسه منم اولش همین ارور رو میداد ولی با نصب درایور ورژن 11.3 که آخرین نسخش هست درست شد .

8431amkvf1ln3xiqplf.jpg


این تست دستگاه خونگی جدید دوست عزیزم سعید جان هست .یک AMD Phenom II X6 1090T که الان دیگه کم پیدا میشه و مدل بالاترش یعنی 1100 هست که قیمتش زیر 280 اومده ولی از نظر قدرت کاری مخصوصاً در رندر و حتی کارهای تک هسته مثل Viewport ، امتیازی بیش از تمام مدل های 1 سال پیش Xeon و Opteron هست که حیرت آوره !!!

امتیاز این پرازنده روی مادربرد ASUS
890 Pro USB3 به حالت استاندارد و اتوماتیک اورکلاک که فقط نیاز به زدن یک دکمه داره ، از 5.60 به 6.60 ارتقاع پیدا میکنه که نشان از قدرت اورکلاکینگ این پردازنده و مادربردش داره . به دلیل قدرت بسیار بالای سیستم جدید خنک کنندگی سینکهای AMD که دارای لوله های انتقال گرما و فنی با دور بیش از 4500 دور در دقیقه داره :shock: ، دمای این پردازنده بعد از نزدیک 30 دقیقه تست سنگین P و در فرکانس 3.73 گیگاهرتز ، به زحمت به 60 درجه میرسه که نشون میده میشه با کمی تنظیم اون رو تا امتیاز 7 هم کاملا پایدار اورکلاک کرد . جالب اینکه این اورکلاک رو اصلا من انجام ندادم و در داخل بایوس گذینه ای برای این کار داره که فقط روش اینتر میزنید و دستگاه ریست میکنه و همین !!!!

نکته جالب، عمل کرد حالت تک هسته هست که فوق الاده بود و 1.25 گرفته !!!
امتیاز کارت 6870 هم در نوع خودش جالب بود که امتیاز بیش از 71 رو دریافت کرده !!!

موفق باشید :rose:


 

I-like-DDD

Well-Known Member
مرسی دوست عزیز
ولی من یه درایور دانلود کردم نمیدونم همون آپدیتشه یا نه
رفتم تو قسمت آپدیت سایت انویدیا و مدل کارتم رو انتخاب کردم و دانلود کردم
ولی بعد از اینکه نصب کردم ویندوزم باید یه تست جدید میگرفت از سخت افزار ها تا امتیاز جدید
میداد ولی بعد از اینکه آخرین مرحله تست تموم شد این پیغام رو داد :
43118041348850425862.jpg


گرفتم درایور هارو پاک کردم از رو سی دی دوباره نصب کردم ولی بازم همون ارور هارو میده !!
یعنی مشکل از کجاست؟
راستی فایلی که دانلود کردم حجمش 133 مگ بود !
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام اينم تست کامپيوتر من،راستی من دوتا تست کردم يکی با سيستم عامل xp 64 bit و اون يکی با win 7 64 bit،با وجود اينکه سيستم همونه نتيجه ها با هم متفاوته،تو هيچ کدوم اورکلک نکردم.
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    25.9 کیلوبایت · بازدیدها: 57
  • 2.jpg
    2.jpg
    78.7 کیلوبایت · بازدیدها: 55
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا