ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک

آیا بلژیک کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

بلژیک یکی از کشور‌های اروپایی محبوب برای مهاجرت محسوب می‌شود. کیفیت بالای زندگی، نرخ پایین جرم‌ و جنایت، زیرساخت‌های قوی، تاریخچه غنی و غذا‌های خوشمزه، بلژیک را به انتخاب شایسته‌ای برای مهاجران تبدیل کرده است. بااین‌حال طبیعی است که باید قبل از هر تصمیمی، درباره جنبه‌های مهم زندگی در این کشور، مانند: میانگین درآمد، هزینه زندگی و مالیات، اطلاعاتی داشته باشیم. و همچنین باید از لیست ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک آگاه باشید و ترجمه مدارک را در یک دارالترجمه معتبر انجام دهید.

بلژیک به سه منطقه اصلی تقسیم می‌شود که هرکدام فرهنگ خاص خود را دارند: فلاندرز (شمال)، والونی (جنوب) و بروکسل (مرکز). مهاجرانی که به‌منظور کار راهی این کشور می‌شوند، اغلب در منطقه فلاندرز یا بروکسل، پایتخت کشور، ساکن می‌شوند.

مردم فلاندرز به زبان هلندی و فلمیش (یا فلاندری، گویشی از زبان هلندی) صحبت می‌کنند و بیش از نیمی از جمعیت ۱۱ میلیونی بلژیک ساکن آن هستند. در والونی هم زبان اصلی زبان فرانسوی است. بروکسل شهری دو زبانه، به زبان‌های هلندی و فرانسوی، با تنوع فرهنگی بالا است و مقر اصلی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. بروکسل به‌عنوان پایتخت و مرکز اقتصادی کشور، شاهد حضور کارآفرینان، بازرگان‌ها و نیرو‌های متخصص فراوانی است. اما منطقه فلاندرز قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود و بیشتر کارخانه‌ها و تولیدکننده‌ها در آن قرار گرفته‌اند.

بعضی از مقاصد مهاجرتی محبوب بلژیک عبارتند از:

  • آنتورپ، واقع در فلاندرز، که دومین شهر بزرگ کشور است و یکی از بزرگ‌ترین بندر‌های دنیا را دارد. بخش گردشگری آن بسیار فعال است؛ ضمن آنکه این شهر یکی از مراکز مد و جریان‌های مدرن محسوب می‌شود و از این‌ جهت هنرمندان، دانشجویان و متخصصان بسیاری را به خود جذب می‌کند.
  • شهر تاریخی بروخه که به «ونیز شمال» شهرت دارد. بروخه پر از کانال‌های آبی و سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم جایی برای خودش دست‌وپا کرده است.
  • لیژ، در والونی، که شهری کوچک، ولی از لحاظ اقتصادی پراهمیت است. هزینه زندگی پایین، برگزاری جشنواره‌های پرتعداد در طول سال و تفریحات شبانه غنی، از ویژگی‌های خاص لیژ هستند.
میانگین هزینه زندگی در بلژیک چقدر است؟

بلژیک اصولاً برای زندگی، کشور ارزانی به شمار نمی‌آید، ولی غنی بودن آن از لحاظ اقتصادی باعث می‌شود که استاندارد‌های بالایی را برای زندگی کردن فراهم کند؛ ازجمله: سیستم آموزشی مناسب، آلودگی پایین هوا و کیفیت بالای آب.

واحد پول بلژیک یورو است و در آن میانگین درآمد به ۳۸۳۲ یورو در ماه می‌رسد. دراین‌ بین خرید خانه و ملک در بلژیک، درمقایسه‌ با کشوری مانند انگلستان، درحالت‌کلی ارزان‌تر تمام می‌شود؛ یعنی چیزی در حد ۲۷. ۵ درصد کمتر. در سال ۲۰۲۲ میانگین قیمت فروش ملک در منطقه بروکسل حدود ۴۸۴ هزار یورو بود. این رقم در فلاندرز به ۳۱۴ هزار یورو و در والونی به ۲۰۸ هزار یورو می‌رسید. میانگین اجاره‌بها هم به مقدار قابل‌توجهی از انگلیس پایین‌تر است که البته شامل مراکز پرجمعیت و خاص نمی‌شود. در آن‌سو، قیمت موادغذایی و اقلام روزمره در بلژیک به‌طور متوسط نسبت به انگلستان ۱۳ درصد بیشتر است.



برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور بلژیک و همچنین ترجمه مدارک لازم مربوط به ویزای این مشور به مقاله ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک سر بزنید.

منبع: ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک توسط دارالترجمه های مورد تایید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا