تجربیات seo/سئو من !!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

asheri

Member
همه گفته اند محتوا کلید اصلی یک سئو خوب است , و حتما در این مورد نیز مطالب یک نواخت زیادی خواندید اما هیچ کجا درباره نحوه نگارش آن مطلب خوب صحبتی نکرده‌اند

یادمان باشد در هر متنی 2 پاراگراف اول و یک پاراگراف آخر مورد توجه خاص موتورهای جستجو هستند, همانطوری که در متن را با Headerها تقسیم میکنیم سعی کنیم اولین کلمه از اولین و دومین پاراگراف کلمه کلیدی آن صفحه باشد , آن کلمه را بلد نموده و به همان صفحه لینک کنید .
در متن کلمات کلیدی مستقیم را بلد نموده ,(در این کار زیاده روی نکنید, نسبت کلمات کلیدی به متن احتمالا 7 درصد است) و کلماتی که در جای دیگر سایت عنوان مطلبی است را بلد نموده و لینک کنید.
, Headerها همگی از کلمات کلیدی باشد ,مخصوصا H1 تا H3 .

همین ! (من که در همین حد رو نگارش متن کار میکنم
 

asheri

Member
عدم استفاده از صفحة index در لینک به صفحة اصلی------------------------- > نباید برای دسترسی به صفحة اصلی وب سایت از نام آن صفحه استفاده شود، به عبارت دیگر لینک به صفحة اصلی باید فقط با نام دمین آورده شود
 

asheri

Member
سعی کنید خودتان لینک بسازید و لینک خریداری نکنید , اما اگر خواستید که لینک خریداری لینک ارزون نخرید , اول کیفیت سایت را در ابزارهای سایت seomoz.com بسنجید و در نهایت اگر نتایج مطلوب بود حداقل برای یک سال لینک را بخرید , با 3 ماه هیچ اتفاق دائمی و تاثیر گذاری نمی افته .
 

asheri

Member
کارهایی هست که رد مواقع ضروری میشه ازشون به عنوان تکنیکهای یاد کرد, مثلا شما ماه ها و روزها رتبه اول را دارید و در یکی دو روز شما 3 یا 5 میشوید. در این مواقع چکار میکنید؟ چگونه رتبه خود را بازیابی میکنید ؟
برای این کار وقتی در اینترنت جستجو میکنید جز یکسری دستورالعمل خشک و بدرد نخور پیدا نمیکنید.البته این دستورالعملها برای آن وقتی خوب است که رتبه سایت 1 یا 2 صفحه سقوط میکند. اما در مورد چند پله ....... !
هر 3 یا 4 ماه یکبار گوگل یه سکته ناقص به تمامی سئو کارا , وب مسترها و صاحبان سایت میدهد , گوگل میاد تو نتایج صفحه اول یه بهم ریختگی موقت ایجاد میکنه که ببینه آیا بازهم کاربران روی همون نتایج قدیمی کلیک میکنن یا رو سایتهای جدید !!!! برای همین من راهکار زیر رو پیشنهاد میدم و خودم انجام میدم
کاری که من انجام میدم و جواب داده و نتیجه اش رو دیدم :
برنامه تور (برنامه پروکسی شکن ) یا نمونه آن که ip دستگاه شما رو عوض کنه (البته بگم که برنامه رو درست انتخاب کنید که واقعا ip رو تغییر بده ) این برنامه ها را هر گاه اجرا کنیم یک ip جدید به ما میدهند
هر 15 دقیقه یکبار با گوگل کلمه مورد نظر خود را جستجو کرده و روی سایت خود کلیک کنید و درون سایت خود 2 الی 3 دقیقه بمانید . دقت کنید که درون سایت بگردش ادامه دهید و بعد از این زمان صفحه را ببندید و برنامه تور را ببندید, و 15 دقیقه بعد این کار را انجام دهید البته این بار با یک مرورگر دیگر , این کار را هر دفعه با مرورگری متفاوت انجام دهید
1 تا 2 روز انجام اینکار میتواند جایگاه قبلی را به شما برگرداند

دقت کنید که این کار را زیاد انجام ندهید که اگر شما اسپم شوید دیگه کارتون با کرم الکاتبینه , گهگاهی این کار را انجام دهید
 

asheri

Member
زبان برنامه نویسی وبسایت اهمیت ندارد -------------------------> extension صفحات هیچ اهمیتی ندارد php، asp، jsp، html همگی مشابه و یکسان هستند و هیچ اهمیتی ندارند.

تجربه نشان داده که موتورهای جستجو به زبان برنامه سایت اهمیتی نمیدهند و برایشان فرقی نمیکند , چون آنها سمت کلاینت را بررسی میکنند و به سمت سرورها کاری ندارند , اما گاهی اوقات در این جا و آنجا میخوانیم که وردپرس , جوملا یا فلان برنامه مدیریت محتوا برای گوگل بهتر است و بهتر سئو میشود. در این جور موارد باید دقت کنیم که ماهیت سایتمان چیست ! یعنی اینکه سایت است یا بلاگ ؟ موتورهای جستجو بلاگها را به سایتها ترجیح میدهند و آنهارا به دلیل فعالیت به روز که دارند دوست دارند و اگر با هر زبانی یک بلاگ درست کنیمموفقیتش را میتوان تضمین کرد. حالا با این پیش فرض اگر سایتی با وردپرس ساخته شود و با توجه به ماهیت و اصلات بلاگ مانند وردپرس این مثلا سایتها (در قلب بلاگ وار) میتوانند با موتورهای جستجو دوستانه تر رفتار کنند .
 

asheri

Member
مطلب مفید : مطالعه اش ضرری ندارد

افزایش بازدید سایت به روش سخنرانان


زمینه کاری و حرفه من آموزش سخنرانی و فن بیان است اما برای این که در فضای مجازی هم جایگاه خوبی داشته باشم، لازم بود که کمی هم از بهینه سازی و سئو بدانم. هرچقدر که از سئو بیشتر می‌خواندم و یاد می‌گرفتم، بیشتر متوجه می‌شدم که بین تکنیک‌های سخنرانی و تکنیک‌های سئو ارتباط جالبی برقرار است و البته چنین ارتباطی نیز کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد، زیرا هم در سخنرانی و فن بیان و هم در سئو یک هدف مشترک داریم.


توجه مخاطبان را جلب کنیم تا سراغ ما بیایند، آن‌ها را راضی کنیم و ارتباطمان را با آن‌ها ادامه دهیم.این شد که تصمیم گرفتم هفت نکته کاربردی و البته مشترک بین سخنرانی و بهینه سازی محتوای سایت را با شما درمیان بگذارم.


1. یک نقشه کامل داشته باشید
برای هر سخنرانی نیاز است که یک نقشه کامل داشته باشید و به خوبی محتوا، تفکرات و برنامه‌های خود را تنظیم کنید به طوری که دقیقاً بدانید که چه بلایی سر مخاطبان می‌آورید! (یا اگر کمی قشنگ‌تر بگویم، چه برنامه‌ای برای مخاطبان دارید، چه خوراکی به آن‌ها می‌دهید و به چه ترتیبی این کار را انجام می‌دهید!؟)
درست مانند سئو که باید یک نقشه دقیق برای خود داشته باشید، بدانید که کاربران از چه جاهایی شروع می‌کنند و دوست دارید که چه مسیری را طی کنند؟ باید این برنامه را هدفمند طراحی کنید. مثلاً اگر هدف شما فروش یک کالاست، باید نقشه دقیقی پیدا کنید که اولاً کاربر با خواندن مقالاتتان به کالای شما احساس نیاز بکند و سپس با قرار دادن المان‌های صحیح در جاهای مناسب، او را به صفحه خرید هدایت و تشویق کنید. (البته این یک مثال بود و ممکن است برنامه شما چیز دیگری باشد)


2. یک شروع طوفانی داشته باشید
ما در سخنرانی اعتقاد داریم که لحظات آغازین بسیار کلیدی هستند زیرا ذهنیت اصلی مخاطبان در همین چندین ثانیه اول به سخنران شکل می‌گیرد. بنابراین اگر یک شروع طوفانی داشته باشید تا بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید در حفظ مخاطب، کار بزرگی را انجام دادید.
درست همین موضوع در سئو نیز صادق است، البته کمی وحشتناک‌تر! کاربران سایت شما مانند مخاطبان سخنرانی مجبور نیستند تا انتها به سخنرانی گوش کنند و می‌توانند در همان لحظات اول به سادگی از دکمه خروج استفاده کنند! بنابراین باید کاری کنید که در لحظه شروع، مخاطبان شما شگفت زده شوند.


3. متفاوت باشید
حتماً شما هم بارها و بارها مخاطب سخنرانی‌های تکراری و معمولی بوده‌اید، سخنرانی‌هایی که یا خوابتان برده یا مشغول کار دیگری شده‌اید! (البته اگر از دست سخنران فرار نکرده باشید!) توجه کنید که باید به اندازه کافی سخنرانیتان متفاوت باشد تا توجه مخاطبان به شما جلب شود.
اما وبلاگ نویسان کاری به مراتب سخت‌تر از سخنرانان پیش رو دارند زیرا اگر مطالب آن‌ها متفاوت نباشد و در حقیقت کپی برداری باشد، هم توسط کاربران و هم توسط گوگل جریمه‌ای سنگینی خواهند شد!


4. به مخاطبان هدیه بدهید
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما من همیشه سخنرانی‌های خودم را هدیه‌ای به مخاطبانم می‌بینم! هدیه‌ای که ممکن است باعث تغییر زندگی مخاطبان بشود و تأثیرات مثبتی در زندگی آن‌ها داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم شما هم مطالب خود را به گونه‌ای طراحی کنید مخاطبان احساس کنند قصد دارید به آن‌ها هدیه بدهید و البته یک پیشنهاد بهتری هم دارم! واقعاً به آن‌ها هدیه بدهید! می‌توانید یک کتاب الکترونیکی با فرمت PDF بنویسید و به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. البته می‌توانید این هدیه را در ازای گرفتن آدرس ایمیل آن‌ها در اختیارشان قرار بدهید.


5. کاری کنید که بگویند خوب بود اما کافی نبود!
در یک سخنرانی، مخاطبان در دو صورت دیگر تمایل نخواهند داشت که مخاطب شما باشند. اول این که مطالب خوب نباشد و دوم این که مطالب خوب باشد و تصوّر کنند که در ادامه مطالب جدیدی وجود ندارد که بیان کنید. بنابراین من به همه سخنرانان توصیه می‌کنیم که سعی کنند حسی را در مخاطب ایجاد کنند که مطالب شما خوب بود اما کافی نبود و بیشتر باید یاد بگیرند!
پیشنهاد می‌کنم که برای مخاطبان سایت خود نیز چنین حسی را به وجود بیاورید که با خواندن هر مقاله، احساس کنند که مطالب بسیار خوبی یاد گرفته‌اند اما بازهم نیاز به آموزش دارند. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها پیش شما باز خواهند گشت.


6. مخاطبان بالاخره می‌روند! پس به آن‌ها متصل شوید
حتی اگر بهترین سخنران دنیا هم باشید، بازهم مخاطبان بعد از چند ساعت خسته خواهند شد و شما را ترک می‌کنند و این هنر شماست که آن‌ها را به طریقی به خود وصل کنید که همیشه پیگیر برنامه‌های بعدی شما باشند.
حتی اگر جالب‌ترین وب سایت دنیا را هم داشته باشید، کاربران بازهم بعد از چند ساعت گشت و گذار در وب سایتتان مجبور می‌شوند بروند (شاید از درد چشم و یا شاید هم از تشنگی!) اما به هر حال این اتفاق می‌افتد و در بسیاری از موارد آن‌ها فراموش می‌کنند که اصلاً شما وجود داشته‌اید! بنابراین شما باید به طریقی ایمیل، شماره موبایل یا به هر طریق دیگری ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید. (مثلاً می‌توانید از همان هدیه استفاده کنید)


7.بازخورد بگیرید
در طول دوره‌های آموزش سخنرانی، بارها به دانشجویان و حاضرین می‌گویم که شما برای مخاطبان سخنرانی می‌کنید نه برای خودتان و در اولین قدم باید خود را جای مخاطبان بگذارید و ببینید که چقدر خسته کننده هستید! اما هرچقدر هم که سعی کنید بازهم نمی‌توانید تماماً خود را جای مخاطبان بگذارید و به همین دلیل باید از آن‌ها بازخورد بگیرید. ترفندی که من انتخاب می‌کنم این است که به مخاطبانم اواخر سخنرانی شماره سامانه پیامک را اعلام می‌کنم و می‌گویم که نظراتتان را به آن پیامک کنید و سپس لینک دانلود پاورپوینت برای شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد و به همین دلیل نظر اکثر مخاطبان را به خوبی خواهم دانست.

حال در سایتتان هم شما باید به روش‌های مختلف از مخاطبان بازخورد بگیرید. حتماً قسمت تماس با ما در سایت شما کامل باشد. در پست‌ها و مقالات خود از کاربران بخواهید که نظرات خود را به شما اعلام کنند.
امیدوارم که این مطالب برای شما کاربردی و مفید باشد و آرزو می‌کنم که سخنرانی‌های پرمخاطب و وب‌سایت‌هایی پر بازدید داشته باشید!


منبع : تورتک
 

asheri

Member
سایت خود را از نظر سرعت چک کنید تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. گوگل از سال 2010 به طور مستقیم پارامتر سرعت لود شدن سایت را در الگوریتم رتبه صفحه خود دخیل کرده است و برای سایت هائی که سرعت کمی دارند نمره منفی قائل می شود.
ابزارهای زیر برای این کار مناسب هستند:
ابزار سرعت سنج گوگل
سایت جی تی متریکس
سایت آزمایش صفحه
در نظر داشته باشید که کم بودن سرعت سایت یک نشانه است و برای برطرف کردن این موضوع باید به دنبال دلیل آن بگردید.مهمترین عواملی که بر روی سرعت سایت تاثیر منفی می گذارند به صورت زیر هستند:

  • سرعت سرور هاست کننده سایت
  • داشتن اتصال های متعدد به بانک اطلاعاتی در صفحات مختلف
  • نحوه استفاده از تصاویر در سایت
  • نحوه استفاده از تکنیکهائی مانند jquery و...
  • عدم استفاده صحیح از css و نحوه کد نویسی سایت

منبع :رضا شیرازی
 

asheri

Member
ایجاد لینک با کیفیت به وبسایت ------- > سایت خود را در یک وبسایت با کیفیت معرفی کنید (وب سایتی که محتوای با کیفیتی داشته باشد، محتوای زیادی داشته باشند، ...)

فکر کنم سابقا توضیح مفصل تری دادم , اما در این باره هرچی گفته بشه و شنیده بشود کم است , کیفیت لینکهای ورودی همیشه مهتر از تعداد آنها است یک لین با کیفیت و اعتبار 60 بهتر از 100 لین اعتبار زیر 10 است.
برای مشاهده اعتبار سایتها از ابزار سایت SEOMOZ.COM استفاده کنید.
 

asheri

Member
ایجاد وبلاگ -------------> اگر محتوای سایت شما زیاد تغییر نمی کند یک وبلاگ به وبسایت خود اضافه کنید
 

asheri

Member
سایت ذیل بک سایت خوب اطلاعاتی در مورد سئو و مارکتینک الکترونیکی است , تو خبرنامه اش عضو بشوید و از نرم افزار trial هم استفاده کنید
مقالات و کتابهای خوبی هم تو آرشیو سایتشون پیدا میشه , استفاده کنید
مقالات سئو تو این سایت خوب بودن
http://www.hubspot.com/
 

asheri

Member
استفاده از زبان طبیعی -------------------> موتورهای جستجو به متن با زبان طبیعی علاقه دارند بنابراین دنبال این نباشید که از کلمات کلیدی بدون اینکه در یک متن باشند لینک بسازید
موتورهای جستجو به متن شما نگاه می کنند و اگر کلمة کلیدی بیش از معمول تکرار شده باشد لینک شما به جای امتیاز، نمرة منفی می گیرد
(دقت کنید قبلا این بلا سر من اومده و بیچاره شدم تا درستش کنم)
 

asheri

Member
انتخاب Host مناسب ----------------> وقتی وب سایت خود را در یک Host اختصاصی قرار دهید اگر از یک Shared Host استفاده می کنید مطمئن شوید در آن یک وبسایت اسپم یا banned قرار ندارد
سعی کنید هاست را از داخل کشور تهیه و یا کشورهای نزدیک به ایران تهیه کنید
 

asheri

Member
لینک هایی بی اثر ( اما مفید )


تمام لینک ها به بک لینک تبدیل نخواهند شد، فهرست برخی از لینک های بی اثر به صورت زیر است:


لینک به صورت غیر مستقیم (از rel=nofollow استفاده شده باشد)
لینک های داخل شبکه های اجتماعی
لینک هایی که redirect می شوند و با آدرس اصلی لینک نیستند
لینک از سایت های غیر مرتبط با لینک خروجی زیاد که ممکن است باعث اسپم شناخته شدن سایت شما نیز بشود که نه تنها سودی برای شما ندارد بلکه باعث نابودی سایت شما نیز می شود!
لینک هایی که داخل iframe باشند
لینک هایی که در داخل محدوده ای استفاده شده باشند که در آن از تکنولوژی ajax استفاده شده باشد
 

asheri

Member
برنامه ربزی از مهمترین کارهای سئو است
داشتن یک برنامه ریزی مناسب از الزامات یه سئو مناسب است و اینکه بدانیم در چه شرایطی چگونه عمل کنیم
برنامه ربزی را فراموش نکنید
 

asheri

Member
انتخاب Host مناسب ------------------- > وقتی وب سایت خود را در یک Host اختصاصی قرار دهید اگر از یک Shared Host استفاده می کنید مطمئن شوید در آن یک وبسایت اسپم یا banned قرار ندارد
 

asheri

Member
آسان بودن وبسایت ----------------> سایت خود را آسان طراحی کنید این موضوع باعث آسان شدن ایجاد لینک، بالارفتن محبوبیت، و بالارفتن rank خواهد شد و انجام سئو راحت تری را پیش رو خواهید داشت
 

asheri

Member
سئو یک علم شناور و در حال تغییر است و همیشه باید رو به جلو بود , همین روزها خواهد بود که الگوریتم جدیدی از گوگل به نام پنگوئن 2 قرار است اعمال شود که بر روی نتایج حتما تاثیر خواهد داشت و بسیاری از سایتها حتما با تغییرات در رتبه خود مواجه میشوند.
برای همین همیشه باید آمادگی تغییر و علم آن کار را نیز داشته باشیم .
خود را بروز نگه دارید , تقلب نکنید
 

asheri

Member
سایت مدیر سایت یکی از سایتهای مفید در زمینه سئو و فروش میباشد و میتواند الگوی مناسبی برای دیگر افراد باشد
مطالب این سایت بروز و تقریبا مستقیما ترجمه مطالب روز دنیا میباشد وعضویت در خبرنامه این سایت را به همه پیشنهاد میکنم که مطالب جدیدش رو از دست ندید
در ضمن نویسنده این سایت آقای نورهانی است که ایشان در زمینه سئو از سرشناسان میباشند.
 

asheri

Member
برای بهینه کردن تصاویر چند کار کوچک بایدانجام داد :

1- اندازه تصاوير : استاندارد بايد باشد نظير 150*150 يا 200*200 و....

2- حجم تصاوير : سعي شود زير 40 كيلوبايت باشد و اگر هم شده زير 20
3- استفاده از خصيصه هاي alt و title در تگ img
4- عبارات بكار رفته در خصيصه هاي بالا مي بايست يكسان بوده و در واقع توضيح و بيانگر مفهوم تصوير باشند نه اينكه پر شوند از كلمات كليدي
(
تصاویر را با svae for web از فتوشاپ save نمائید)
 

asheri

Member
تگ توضیحات از مهمترین تگهای هر صفحه میباشد. درست نوشتن و خاص بودن توضیحات هر صفحه و مرتبط به مطالب همان صفحه ار اهمیت بالایی بر خوردار است , گوگل دیگر برای کلمات کلیدی ارزشی قائل نیست و تمرکز بیشتری بر روی توضیحات هر صفحه دارد و کلمات هر صفحه را از تگ تو ضیحات استخراج میکند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا