بهتريم.ن نور روز

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبيد؟
يه سوال ساده .بهترين روش براي نور روز كه جواب گرفتين چيه؟
شايد خندتون بگيره چرا من دارم اين سوال رو ميپرسم
خودم شخصا شايد از 10 تا راه بلد باشم.اما نمي دونم چرا زنده نميشه.
day ligth بهترين نور ممكنه هست.شدتش خيلي زياده كه با اكسپوز قابل جبران هست.
با ساعت روز ارتباط خوبي داره
بديش اينه كه نور آبي آسمون رو زيادي پخش ميكنه توي كار.تقريبا ميشه گفت راهي نيست شدت رو كم كرد
اگه خاموش بشه خوب تاريك ميشه صحنه اگه روشن باشه نور تمام رفلكت ها نور آبي شديد ميافته

نمي دونم راهي براي كنترل رفلكت هست؟

مثلا براي هواي ابري چيكار كنيم؟VRAY LIGHT بسازيم روي DOME بزاريم؟

اگه بخوايم تكسچر بديم خوب بايد يه كره بسازيم.بهش متريال VRAY LIGHT بديم.اما بازهم وقي كالر مپينگ رو تعديل كنيم ( آخه روي LINEIR ) خيلي اوراكپوز رو شاهد هستيم.
تكسجر بي روح ميشه.
جديدا به جاي اينكه Exponentil بزارم روي Reinhard ميزارم.عدد Burn رو كم ميكنم.به Expontial نزديك ميشه.اگه روي 1 باشه انكار لاينر هست اكه 0 باشه انكار اكسپونشال

اما بازم نمي چسبه نور روزم!

هر چي دارين بريزين وسط
در رسته وي ري پيش برين مرسي
 

ali_118

کاربر VIP
یکی از پست های خودمو نقل قول میکنم.

مهم تر از همه چیز، تصحیح گاما هست، چون به طور کلی تنظیمات رندر ها و متریال هایی که در گاما 1.0 پیشفرض انجام میشه با چیزی که در گاما 2.2 کار میشه نتایج متفاوتی رو میده، پس بهتره که از ابتدا روش درست تر رو پیش بگیرین.

گاما: شيب مشخصه انتقالي روشنايي تصوير برحسب تابعي از روشنايي صحنه كه غالباً به صورت لگاريتيمي بيان ميشود.

فکر میکنم این گراف گویای همه چیز باشه:
600px-GammaFunctionGraph.svg.png

در حالت ایده آل روشنایی تصویر دیده شده باید به صورت خطی باشه، اینجا نشون داده که منحنی گاما در یک نمایشگر لامپی به صورت غیر خطی هست
برای رفع این حالت باید گامای تصویر ورودی به مونیتور رو طبق اون شکل اصلاح کنیم
هر چند مکانیزم نمایشگر های ال سی دی با CRT ها به کلی متفاوت هست، اما چون ساختارشون برای کار با سیگنال های تصویری بوده که قبل از این استفاده میشده باید برای کار با اونها هم عمل تصحیح گاما صورت بگیره.
(احساس میکنم جای خالی یک مقاله ی فارسی در باره ی این موضوع خالیه، هرچند در اغلب آموزش های خارجی در ابتدا به طور کامل این موضوع رو بررسی میکنند)

تنظیم گامای 2.2 در نرم افزار باعث نزدیک تر شدن خروجی به واقعیت میشه.
برای تصحیح گاما در مکس و VRay طبق این آموزش عمل کن : http://renderstuff.com/gamma-2-2-tip-cg-tutorial
و اضافه میکنم در حالت گاما 2.2 اکثر پارامتر ها در حالت پیشفرض خودشون نتایج قابل قبولی رو میدن، اور اکسپوز هم در این حالت رخ نمیده مگر اینکه در واقعیت هم همین اتفاق بیوفته !
فقط متریال ها نسبت به تنظیمات قبلی یه مقدار نیاز به دستکاری دارن
من بخش تنظیم Gamma/LUT از مجموعه ی آموزش کلاسهای تابستان 2011 CGWorkshop رو پیشنهاد میکنم، که این مورد رو خیلی قشنگ توضیح میده
CGWorkshop Summer 2011 Exterior Traning

بعد از اون هم برای آسمون هر کاری دلت بخواد میتونی بکنی، میتونی مپ رو بندازی روی Vray Dome Light یا بندازی مستقیما بکگراند، خیلی فرق نمیکنه، در این حالت نتایج قابل قبول خیلی سریعتر به دست میان !
 
سلام
من هم تکنیک های مختلفی رو امتحان کردم تا نور طبیعی داشته باشم و هر کدام تا حدودی خوبن البته با post product و بازی با نور به نتیجه نسبتا مطلوب رسیدم اما فعلا برای نور روز از تکنیک زیر استفاده میکنم با سیستم LWF:
http://www.mintviz.com/tutorials/hdri-exterior-lighting-with-vray
 
دوستان من یک پیشنهاد دارم که یک صحنه رو به عنوان نمونه بزارید و همه اون صحنه رو با نور روز شبیه سازی کنیم و در اخر همه اون فایل رو اپلود کنیم تا هم با تنظیمات اون اشنا بشیم و هم به یک جمع بندی کلی درباره نور روز برسیم
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.ایده خوبی هست.این فایل رو رفرنس بزاریم.خلاصه هر چی باشه یه بار جهان سه بعدی رو ترکوند
GLOWNY-BANER.jpg
 

پیوست ها

  • competition_model.rar
    734.2 کیلوبایت · بازدیدها: 213

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرسی محمد جان.ببین سنک کاریت تاریک کار کردن هست.این کار گاما رو رعایت کن.دوباره رندر بگیر.تفاوت رو حس میکنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا