افزونه 2 بحث در زمینه آموزش جدید جلوه های ویژه با افترافکت Epic Shatter

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
سلام به همه علاقمندان افترافکت و جلوه های ویژه
البته شاید این تاپیک برای کاربران بخش تری دی مکس هم باید قرار گیرد .
پروژه جدید آموزشی افترافکت از ویدئو کوپایلت به نام Epic Shatter منتشر شده و این پروژه بسیار سنگین
و پر از نکات حرفه ای است و در ادامه اتفاقاتی است که از قبل در ویدئو کوپایلت رخ داده
به همین دلیل سعی کردم یک مطلب خوب و مفید با تصاویر این پروژه آموزشی تهیه برای استفاده عموم منتشر کنم
برای دیدن توضیحات این پروژه لینک زیر را ببینید
آموزش جلوه های ویژه با افترافکت Epic Shatter
.
آقا رضا و آقا حسین گل مدیران بخش افترافکت :
تمایل داشتم این مطلب را بصورت کامل در مجید آنلاین بگذارم ولی واقعا فرصت انتقال مطالب نبود
شما به بزرگواری خود ببخشید

 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
مرسی از توضیحانی که در وب سایتت دادی. کرامر با آموزش افترافکت شروع کرد ولی کم کم بحث نرم افزارهای دیگه که در تلفیق با افترافکت نتیجه بخشند رو پیش کشید . اول با ونیشینگ پوینت فتوشاپ بعد 3ds max و یعد موکا و بوجو. این اواخر هم که اکثر آموزشهاش ترکیب افترافکت با یه نرم افزار دیگر هستش. به نظرم سایت کوپایلت از آموزش صرف افترافکت به سمت آموزش فیلمسازی و جلوه های ویژه داره تغییر مسیر می ده. این آموزش آخری برای کسی که 3ds max کار نباشه اصلا معنی نداره.
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اندرو از همون اول هم با مکس کار میکرد پکیج بولت اش هم نمونه کارهای قبلی اون با مکس کاری اصلی اون هم جلوه های ویژه است نرم افزار افتر افکت هم یک برنامه کامپوزیت برای جلوه های ویژه است دیگه

من موندم چرا نمیره روی پلاگین تینکینگ پارتیکال ؟ برای خورد کردم اجسام ؟
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
این آموزش آخری برای کسی که 3ds max کار نباشه اصلا معنی نداره.
.
در این مورد نظر من کاملا برعکس شماست
کسی که افترافکت کار میکنه باید بتونه متریال هایی که از سایر برنامه ها بهش داده میشه رو استفاده کنه
- مواد اولیه ای که از تری دی مکس بیاد - از Cinema 4 بیاد و ......
و ویدئو کوپایلت هم دقیقا این مهارت ها رو آموزش میده
وقتی این توانائی رو نداشته باشید در یک تیم که کار جلوه های ویژه رو انجام میده جائی نخواهید داشت .
..............................
ولی در کل اندرو کرامر فقط و فقط یک اسم هست ...
( توی یک فیلم سینمائی صدها نفر زحمت میکشن ولی در آخر مردم شاید
فقط هنرپیشه اول شخص رو می شناسن !!! )
به زودی مقاله مفصلی در زمینه نحوه کار ویدئو کوپایلت می نویسم
بهتره بگیم تیم ویدئو کوپایلت که یک بخش کاملا مجزا برای 3d و یک بخش کاملا مجزا برای کامپوزیت
و یک بخش کاملا مجزا برای برنامه نویسی دارن که ابزارهای جدید که نیاز دارن رو برنامه نویسی کنه
اینجوری هست که یک تیم بزرگ برای جلوه های ویژه ساخته میشه
.
 

Iverson

Active Member

کسی که افترافکت کار میکنه باید بتونه متریال هایی که از سایر برنامه ها بهش داده میشه رو استفاده کنه
دقیقا ایمان جان
برای یک کامپوزیتور این ضعف یک فاجعه است
ممنون بابت شرح این نکته
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
من فکر می کنم این حرف که من گفتم آموزش آخری برا کسی که 3ds max کار نباشه معنی نداره دچار سوء تفاهم شد ایمان جان. منظور من این نبود که این آموزش به درد افترافکت کارها نمی خوره . ولی مشکل این آموزش اینه که فراتر از آموزش افترافکت داره عمل می کنه.
البته یه نکته هست مثلا در مورد آموزش های قبلی اندرو هدف آموزش افترافکت بود و 3ds max تنها نقش نرم افزار کمکی رو داشت. شما توجه کنید در آموزش های قبلی از مثلا 40 دقیقه ی آموزش چیزی حدود 10 دقیقه اندرو تو محیط 3ds max هستش . و من فکر می کنم دوستانی که افترافکت کار می کنند بهتر است تا حدی مدل سازی و کار در محیط متریال سازی رو بلد باشند. اما در این آخری اصلا کار تو 3ds max ساخته شده و بخش کمتری در افترافکت کار برده. خود شما جواب مدنظر من رو دادی. کامپوزیت کار باید توانایی هدایت متریالی که از نرم افزارهای دیگه وارد افتر می شوند رو داشته باشه. اما آیا ساخت یک گوی شیشه ایی با اون پارتیکل ظریفی که داره یه تمرین Advance برای 3ds max نیست؟ با این اوصاف یک کامپوزیت کار باید در حد پیشرفته 3ds max بلد باشه؟
وگرنه شکی در اصل این موضوع نیست که متریال چه از c4d چه 3ds max چه فتوشاپ و چه هر نرم افزار دیگری وارد افترافکت می شه و باید توانایی هدایت اون متریال رو در افترافکت داشت.
اما سوال من همچنان باقیه که بالاخره یک کامپوزیست تا چه حد باید بر نرم افزارهای متریال سازی تسلط داشته باشه؟
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ببخشید می پرم وسط صحبت هاتون کسی که میخواد vfx کار کنه باید خیلی چیزا سه بعدی را حداقل بلد باشه یعنی یکم اطلاعات را ازشون داشته باشه مثل مدلینگ - تکستچرینگ - رندرینگ - پارتیکال -ریگ - و پلاگین های جانبی مثل تینک ینگ پارتیکال - فوم اف ایکس - افتر برن - و ... (پلاگین ها بستگی به برنامه های سه بعدی داره )
بعد از اون برنامه های مثل هودینی - سافت ایمیح - زی براش - مود باکس - مچ مو - بوجو -موکا - و ...
جلوه های ویژه خیلی وسیع و برای همین که همیشه یک گروه کار میکنه تا یک فیلم خوب در بیاد

توی کشور های مثل امریکا - کانادا - نیوزلند و ... هرکسی میاد ویک بخش را به صورت کامل یاد میگیره بعد وارد یک گروه میشه اما اینجا ایران اینجوری نیست همه چون دوست دارند رئیس باشند همه کارشون خودشون میکنند که البته کم ه هستند که توی این همه موارد کارائی داشته باشند
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ولی من خوشم اومده از این کار اندرو که داره آموزشهاشو وسیع تر میکنه،من خودم با آموزش های اندرو شروع کردم برای یادگیری افتر افکتز ولی بعدا دیدم اگه آدم میخواد تو جلوه های ویژه حرفه ای بشه نمیتونه فقط رو افتر حساب کنه چون خیلی کارا هست که اصلا با افتر شدنی نیست(البته بستگی داره هدف انجام چه کاری باشه)،واسه همین تازگی رفتم به سمت 3d که خدا رو شکر اندرو هم داره با آموزشاش خیلی به ما کمک میکنه
خدایی هیچی آموزش های اندرو نمیشه
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
چند روز پیش تو یه وورک شاپ در میسوری آموزش های video copilot و Creative cow رو نقد و نظر کردند برام جالب بود. مسئول وورک شاپ آموزش های این دو کمپانی رو تمسخر می کرد و می گفت این دو به روش سنتی با این نرم افزار برخورد می کنند . خطاب به حضار می گفت در فیلم های سینمایی بیش 60 درصد کار با افترافکت توسط expressions صورت می گیره. expressions تنها موقعیت ممتاز افترافکت هاست که این دو کمپانی توجه زیادی بهش ندارند.
درست و غلطش پای خودش . عقیده من نیستا بعدا یقه منو نگیرین. :lol:
 

Iverson

Active Member
شما بهش میگفتی اون موقع ما با اندرو شروع کردیم یاد گرفتن شما کجا بودی؟...

من شخصا هر چی از افتر میدونم مدیون اندرو هستم، یعنی شخصا با آموزش های کوپایلت راحت تر هستم...پس فردا امیدوارم منم چیزی یاد گرفتم این حرف رو نزنم
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ایمان جان سایتت رو نگاه کردم واقعا سایت خوبی داره
ولی یه انتقادم دارم،اونجایی که خودتو وسط مطالب معرفی میکنی زیاد جالب نیست(یا اول خودتو معرفی کن یا به نظر من اگه یه بار تو عنوان سایتت این کارو بکنی بهتره یا یکی اگه چندتا از مطالبتو خواست بخونه همش یه چیزه تکراری وسطش نخونه)البته من به عنوان یه مخاطب نظرمو گفتم
به هر حال موفق باشی
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
ایمان جان سایتت رو نگاه کردم واقعا سایت خوبی داره
ولی یه انتقادم دارم،اونجایی که خودتو وسط مطالب معرفی میکنی زیاد جالب نیست(یا اول خودتو معرفی کن یا به نظر من اگه یه بار تو عنوان سایتت این کارو بکنی بهتره یا یکی اگه چندتا از مطالبتو خواست بخونه همش یه چیزه تکراری وسطش نخونه)البته من به عنوان یه مخاطب نظرمو گفتم
به هر حال موفق باشی
.
یک دنیا ممنونم از انتقاد شما
اما دلیل این کار :
دلیلش کپی برداری موتورهایی هست که به صورت
اتوماتیک مطالب رو کپی می کنند
وقتی مطلب کپی میشه حداقل یک نشونه از من تو مطلب به جا می مونه
.
...
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
بالاخره یک کامپوزیست تا چه حد باید بر نرم افزارهای متریال سازی تسلط داشته باشه؟
.
مسئله خیلی مهم اینجاست که همه چیز در حال رشد هست
و بصورت مداوم آپشن های جدیدی اضافه میشه
. دنیای جلوه های ویژه و ترکیب و کامپوزیت هم اصلا محدودیت نداره
.
اگر بحث کامپوزیت مطرح میشه خب هم توانائی کار با نرم افزاری مثل افترافکت که منطق اونها بر اساس لایه است خیلی خوبه
و از اون بهتر این هست که با نرم افزار هایی که ساختار گره ای هم دارند آشنا باشید مثل نیوک یا فیوژن
و همچنین یادگیری روش های ارتباط این نرم افزار ها با سایر برنامه ها مثلا برنامه های سه بعدی و ....
.
یک کسی که کامپوزیت کار می کنه نیاز نیست 3d کار باشه ولی اطلاعات کلی از نرم افزار های سه بعدی و
قابلیت های اونها و نحوه برقراری ارتباط با اونها یک برگ برنده است .
کار کردن با سایر برنامه ها کاملا شخصی و سلیقه ای است
.
با اجازه همه عزیزان یک مثال شخصی بزنم :
من شخصا یک نرم افزار ( پریمیر از نسخه 4.2 تا الان Cs5.5 ) رو از ابتدا بصورت تخصصی کار کردم
نیمه گمشده من پریمیر بود
سعی کردم به تمام امکاناتی که این نرم افزار میده آشنا بشم هر چند راه درازی در پیش هست
اما به مرور زمان نیاز شد که به صورت تخصصی با افترافکت کار کنم
و بین پریمیر و افترافکت یک پل برقرار کنم و از امکانات هر دو برای خروجی که تحویل میدم استفاده کنم
خیلی از نیازهای من با افترافکت تامین میشه
و به مرور نیاز پیدا کردم کمی هم 3d کار کنم ( این نیازها شخصی بودند )
وقتی وارد دنیای سه بعدی شدم باعث شد با مباحث مختلف
- مدلسازی
- متحرکسازی
- نورپردازی
- کار با دوربین
- تکسچرینگ
- ریگینگ
- ری اکشن
و .....
کار کنم و آشنا بشم و با پلاگین های مختلف نرم افزار های سه بعدی هم سرو کله بزنم
اما همچنان نرم افزار تخصصی من پریمیر بوده ولی خب طی این سالها علاوه بر
پریمیر به افترافکت هم تسلط خیلی خوبی پیدا کردم
.
الان نکته اینجاست کسی که آشنائی ، توانائی و قابلیت ارتباط با نرم افزار های مختلف
که مرتبط با جلوه های ویژه هستند رو داره به مراتب بیشتر مورد توجه تیم هایی هست که
توی زمینه جلوه های ویژه فعال هستد .
در آخر
یک نرم افزار تخصصی داشته باشید و سعی کنید اطلاعات و معلومات خودتون رو از سایر برنامه ها افزایش بدین


 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
ایمان جان با این تفاسیر فکر می کنم حرف منو شما یکیست فقط مسئله در برداشت ما از نرم افزار بود ولی انصافا این epic shatter در این مقوله زیاد نمی گنجه. خیلی آموزش خوبیه ولی این آموزش خداییش تو کاتگوریه 3ds max هستش تا افترافکت. این آموزش بیشتر به درد یه تیم می خوره . چون فکر می کنم خود این اموزش هم تیمی ساخته شده.
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام ایمان جان:rose:
ممنون مقاله خوبی بود.
ولی سعی کن از این به بعد خود محتوا رو اینجا قرار بدی ، خیلی بهتر هست:wink:
موفق باشید:oops:
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
این آموزش بیشتر به درد یه تیم می خوره . چون فکر می کنم خود این اموزش هم تیمی ساخته شده.
دقیقا
کار جلوه های ویژه دقیقا کار تیم هست
یک نفر 3d
یک نفر کامپوزیت
و .... الی آخر
موفق باشی
 

JEYDI7

Active Member
سلام بچه ها يه سوال فني: اون گويي كه دست دختره بود رو هم با 3ds max ساخته بودند يا واقعي بود؟
 

sbrir

Active Member
دوستان گلم
میتونم بپرسم کی این فایل روی 3dmax ساخته که من بده ؟ من لازمش دارم ...
همینکه کره شیشه ای میشکنه !!!!!!!!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا