ایمپلنت‌ ها چه فرقی با هم دارند و کدام یک از انواع موجود بهتر است؟

MrYazdani

New Member
جنس تمامی ایمپلنت‌ دندان در همه جای دنیا تیتانیوم است. دلیل آن هم سازگاری این عنصر با بافت سلول‌های بدن است. اما اختلاف در نوع ایمپلنت‌هایی که هر پزشک توصیه می‌کند و اختلاف در هزینه‌های آن‌ها، به شرکت‌های تولید‌کنندۀ آن ایمپلنت‌ بستگی دارد.

در دندانپزشکی هم مانند سایر علوم پزشکی اصول تئوریک ثابت است، ولی تکنیک‌ها و متریال‌ها هر روز دستخوش تغییراتی می‌شوند که دندان‌پزشک را به‌سوی روش‌هایی برای درمان‌های ایدئال سوق می‌دهد.

اگر بخواهیم قیاسی عامیانه انجام دهیم، شرکتهای تولید‌کنندۀ ایمپلنت مانند تولید‌کنندگان خودرو هستند. یعنی نوع جنس تولیدی آن‌هاست که با هم فرق می‌کند. مثل فرقی که بین تولید Hyundai و BMW است.

هر دو از کمپانی‌های مطرح و به‌نام هستند؛ ولی از لحاظ کیفیت قطعات با هم فرق می‌کنند. در ایمپلنت‌ ها هم همین قانون صدق می‌کند. اجناس ضعیف و اجناس قوی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است.یکی از رایج ترین و در دسترس ترین ایمپلنت ها در حال حاضر درایران ایمپلنتهای کره ای است.

ایمپلنت های کره بیش از صد مدل و صد نوع از صد شرکت صادر کننده مختلف ، در بازار موجود است که اختلاف بین هزینه های آنها در نوع تراش و دستگاه هایی است که این فیکسچر را تولید کرده بنابراین همه ایمپلنتهای کره ای هم قیمت نیستند. از طرفی ایملنتهای سویسی ، آلمانی ، امریکایی و ... نیز بسیار پر استفاده هستند ولی طبیعتا هزینه های بالاتری نسبت به کره ای ها دارند.

در انتخاب ایمپلنت های دندانی معمولا برای بسیاری از شما عزیزان بحث برند اولویت اصلی است که در این صورت متخصص جراح فک و صورت (ایمپلنتولوژیست شما) برترین برندهای روز اروپا امریکا را به شما پیشنهاد می دهند.

در کلینیک دندانپزشکی غرب تهران درسان ایمپلنت های امریکایی، سویسی، المانی و … کار می شود و انتخاب آن به طرح درمان جراح و شرایط مالی شما بستگی دارد. نکته قابل توجه این است که امروزه با توجه به تحریم های موجود در کشورمان ، قطعات ایمپلنت نیز مانند سایر قطعات پزشکی ، محدود و سخت وارد ایران میشوند و گاه در مرحله پروز ایمپلنت ممکن است قطعات وجود نداشته باشد. پس اگر به دنبال درمان ایمپلنت دندان هستید جدای از بحث کیفیت و انتخاب پزشک متخصص جراح فک و صورت یا متخصص پریو ، باید به موجود بودن کامل قطعات برند انتخابی تان توجه داشته باشید. بنابراین اگر پزشک متخصص جراح شما برای ناحیه بی دندانی شما ، ایمپلنت سوییسی یا المانی و ... را به شما پیشنهاد میدهد ، حتما از شرایط بازار و موجودی قطعات خود مطمئن است.

قیمت ایمپلنت​


همانطور که اشاره شد عوامل متعددی بر نوع هزینه ایمپلنت ها تاثیر گذار است و امروزه در ایران همکاران دندانپزشک از 8میلیون تومان تا 20 میلیون تومان برای هر یک واحد ایمپلنت در حال حاضر تعرفه گذاری نمودند، بسته به نوع برند ایمپلنت ها این هزینه متغیر است، اینکه درمان توسط متخصصین فک و صورت و متخصص پریو صورت گیرد هم بر این نمودار تاثیر گذار است.

تکنیکهای جراح در جایگذاری ایمپلنت و تجربه و دانش او در ارایه بهترین و اصولی ترین طرح درمان با توجه به شرایط ناحیه بی دندانی شما، از نوع برند ایمپلنت بسیار مهم تر است. بنابراین اگر حتی ایمپلنت شما کره ای باشد ولی با روش درست و تکنیکهای اصولی قرار داده شده باشد، قطعا از لحاظ طول عمر با ایمپلنتهای اروپایی و امریکایی برابری میکند.

مباحث کنترل عفونت و استیریلیزاسیون نیز در حین روند جراحی دندان بسیار مهم است. زیرا هرگونه ورود الودگی ، میکروب در ناحیه جراحی ، روند درمان جراحی ایمپلنت را به مخاطره میندازد و گاه عفونت های حادی را در پی خواهد داشت.

اگر شنیدید شخصی پس از انجام ایمپلنت دچار عفونت لثه یا استخوان شده است، این فقط مربوط به مباحث استریلیزاسیون نیست بلکه عوامل متعددی از جمله پاکسازی حفره استخوانی ، شستشو دقیق ، ایجاد تراکم بافتی ایده ال ، لود فشار صحیح ، سلامت جسمی و فیزیکی بیمار، رعایت دستورات بهداشتی ، کنترل استفاده از دخانیات و مشروب ،کنترل فشارهای دندانی ، نوع تغذیه ، بیماری های سیستمی ، عفونت ، پوسیدگی و التهاب دندانهای کناری، و ....همه از موارد مهمی هستند که در بروز مشکلات پریودنتال یا مشکلات استخوانی اطراف ایمپلنت موثر است.


تفاوت ایمپلنت‌ ها قابل تشخیص است​


هر روز هم ایمپلنت‌های جدیدی وارد بازار می‌شوند که ممکن است از لحاظ ساختاری ایده ال باشند، اما سال‌ها طول می‌کشد تا جواب خود را پس دهند. شرکت‌های بزرگ و به‌نامی از کشورهای مختلف در تولید ایمپلنت فعالیت دارند که بسته به نوع کیفیت و خدمات پشتیبانی، به بزرگ‌ترین شرکت‌های تهیه و توزیع ایمپلنت تبدیل شده‌اند. زیرا در طی زمان متخصصان و استادان آن‌ها را برای افراد مختلف استفاده کرده‌اند و بر طبق اصول ایدئال پزشکی، شاهد قدرت آن‌ها در پیوند و ماندگاری آن‌ها در درازمدت بوده‌اند.

شایان ذکر است که درصورت شکست و پس‌زدن پیوند، ایمپلنت توسط متخصص شما خارج می‌شود و به شرکت ارسال می‌گردد تا ایمپلنت جدیدی به شما تحویل داده شود.

گرچه ضرروت استفاده از ایمپلنت برای ناحیه بی دندانی بسیاری از مردم واضح است اما گاهاً دیده می‌شود که پس از دریافت اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت‌ها، برخی از افراد بازهم بین انجام ایمپلنت‌ها و یا انجام روکش‌های به‌هم متصل‌شده و بریج‌ها سوال می‌پرسند.


ضرورت استفاده از ایمپلنت یا استفاده از بریج‌های دندانی​


باید گفت که ایمپلنت‌های دندانی چند مزیت مهم در مقایسه با روکش‌های به‌هم متصل‌شده و بریج‌ها دارند.

فیکسچر درون استخوان کاشته می‌شود و به‌جای ریشۀ دندان عمل می‌کند و فضای ریشۀ ازدست‌رفتۀ داخل استخوان را پر می‌کند. تاج یا روکشی که روی آن قرار می‌گیرد نیز فضای خالی روی لثه را پوشش می‌دهد.

ایمپلنت‌ ها همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و هیچ مشکلی در خوردن غذا توسط آن‌ها یا تمیزکردن این نوع دندان‌ها وجود ندارد.

لازم نیست دندان‌های مجاور آن‌ها تراش بخورد و زیر روکش برود؛ زیرا ایمپلنت به‌صورت مستقل نقش دندان را ایفا می‌کند. وجود ایمپلنت ، ساختار استخوان زیر دندان جایگزین را حفظ می‌کند؛ زیرا نیروهای جویدن از طریق ایمپلنت به استخوان منتقل می‌شوند و روند طبیعی بازسازی استخوان را تحریک و حفظ می‌کنند.

به بیمارانی که سال‌هاست از دندان متحرک استفاده می‌کنند و از مشکلات شل‌شدن پلاک یا نداشتن گیر و ثبات در پلاک خود رنج می‌برند، می‌توان با قراردادن سه یا چهار واحد ایمپلنت در کل یک فک، پلاک ثابت تحویل داد (درمان اوردنچر). به این وسیله هم از تحلیل استخوان آن‌ها و هم مشکلاتی مانند شل‌شدگی پلاک یا زخم‌های ناشی از استفادۀ مکرر پلاک متحرک جلوگیری می‌شود.

متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی غرب تهران در عین بهره‌گیری از دانش جامع و روش‌های نوین جراحی، مشغول کسب اطلاعات به‌روز از برترین برندها و کمپانی‌های تولید ایمپلنت و اطمینان از کیفیت آن‌ها هستند و می‌توانند راهنمایی‌های لازم را برای انتخاب ایمپلنتی که با شرایط استخوان و لثۀ شما سازگاری داشته باشد، ارائه بدهند. درصورت تمایل به مشاوره می‌توانید با کلینیک دندانپزشکی درسان تماس بگیرید. خدمات ارتودنسی نیز در کلینیک درسان ارائه می‌شود اگر به دنبال متخصص ارتودنسی کلینیک درسان هستید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.
 
کوتاه‌ترین تعریف از ایمپلنت دندان ممکن است این باشد که "ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی است که برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته که مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند، ساخته می‌شود."دکتر مرتضی شمس پزشک متخصص ایمپلنت دندان در رشت است. با ویزیت رایگان میتوانید از خدمات ایمپلنت اقساطی در ر شت استفاده کنید

بهترین دکتر دندانپزشک زیبایی در رشت روی لینک کلیک کنید

بهترین دکتر دندانپزشک زیبایی در رشت| رئیس بخش زیبایی دانشگاه
 

ava282009

Member
مهاجرت به ترکیه و تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه جذاب باشد. در زیر به برخی اطلاعات و مراحل مهم در خصوص مهاجرت و تحصیل در ترکیه اشاره شده است.1. **انتخاب برنامه تحصیلی:**- ترکیه دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با سطح بین‌المللی است. برای شروع، باید رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.2. **آموزش زبان:** - برخی از برنامه‌های تحصیلی به زبان ترکی برگزار می‌شوند. بنابراین، ممکن است نیاز به یادگیری زبان ترکی داشته باشید. در برخی از دوره‌های مقطع کارشناسی از دانشجویان خارجی نیاز به مهارت‌های زبان ترکی برای ثبت نام نداشته باشند.3. **درخواست پذیرش:** - پس از انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی، باید درخواست پذیرش را ارسال کنید. مدارک لازم ممکن است شامل مدارک تحصیلی، رزومه، نامه تحصیلی و گاهی اوقات آزمون‌های ورودی باشد.4. **دریافت ویزا:*— - پس از پذیرش، باید ویزای تحصیلی را اخذ کنید. برای اطلاعات دقیق در مورد الزامات و مراحل دریافت ویزا، به سفارت یا کنسولگری ترکیه مراجعه کنید.5. **مالیات و اقامت:**— برای زندگی در ترکیه، نیاز به حساب بانکی و مالیات ممکن است داشته باشید. همچنین باید از اقامت موقت یا دائم استفاده کنید.6. **شروع تحصیلات:**— پس از اتمام مراحل مهاجرت و دریافت ویزا، می‌توانید به ترکیه برای شروع تحصیلات خود بروید.توصیه می‌شود که قبل از شروع هر مرحله، با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی و الزامات مهاجرت به ترکیه را بررسی کنید و در صورت نیاز از مشاوره مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت بهره‌مند شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا