بخشی از حرفی که شما می زنید یک تئوری درست است که ربطش می دهید به یک موضوع دیگر که این ربط نادرست است و ایضا ربطی به حرف من ندارد. من خواستم دوستمون رو دقیق کنم روی منظوری که دارد. اما بحث میره جای دیگه.
در مورد فیلد ها هم، بطور کاملا تخصصی در سال 1371، در دانشگاه آموخته ام، که بحث فنی اش از حوصله بحث خارج است و قبلا در مورد فیلدها تو نت صحبت کرده ام دیگه نیازی نمی بینم ( وقت کنم یه منبری می رم در این زمینه )
متاسفانه شما اطلاعات جامعی را ارائه نمی دهید و این اطلاعات ممکنه است مخاطبین را به اشتباه بیاندازد. مثلا می گویید بخاطر تبدیل 24 به 25 است و بعد می گید راه حل آن filed up و .... در حالی که این مقوله ها کاملا با هم فرق می کنند.
ببین همکار محترم شما نوشته بودید که حالت پرپر شدن رو نمیفهمید و در سینما ندیدید و
دوست عزیز
اما من هنوز که این همه فیلم تو سینما دیدم که 24 فریم گرفته و 24 فریم پخش می شه حالت پرپر شدن رو نمی فهمم ( اگه از مسائل تکنیکی آپارت مثل پرتاب نور و تکون های ( البته کم ) تصویر روی پرده بگذریم که ربطی به 24 فریم ندارد
موفق باشید
منهم در جواب نوشته بودم که این حالت در روی پرده سینما اتفاق نمی افته و
در هنگام تبدیل فیلم به ویدیوی دیجیتال می افته و در صفحه تلویزیون میباشد
و فکر میکنم حرفم کاملا مفهوم میباشد
ضمنا من جوابی را دادم که خودم استفاده کرده ونتیجه گرفتم ( برای مواقعی که تهیه کننده میخواهد که
منبع اصلی تصویر ویدیوی را با این افکت به همان صورت تصویر کانورت شده از فیلم نشان دهد
ظاهرا میخواهد چنین وا نمود کند که تبدیل شده از فیلم به ویدیو میباشد)
اما بحث تخصصی شما در موردفیلد یا میدان
در مواقعی که منبع تصویر یک فیلم که بصورت 24 فریم بر ثانیه تصویر برداری شده و به ویدیو
( مثلا ذخیره روی نوار بتاکم ) تبدیل میشود به این کار pull down یا فروکشانی میگویند
در این روش هرکدام از تصاویر فیلم - 3یا2بار به عنوان میدان نمایش میدهند
که جمعا 50 میدان در ثانیه ایجاد میشود
ولی این تبدیل دقیق نیست
چون در سامانه 525 خط تعداد تصاویر دقیقا 25 فریم در ثانیه است و
ممکن است در حین تدوین ترتیب میدانهای تصویر بهم بخورد
البته این یک اشکال میباشد و الان با اینکودر های مجهز میدانهای تکرار شونده در اثر فروکشانی را تشخیص داده
وبا معدل گرفتن از انها تصاویر رابه 24 فریم در ثانیه ویدیو تبدیل وبعد دوباره به ویدیو تبدیل میکنند
بنابر این تصاویر درستر وبا کیفیت بهتر تبدیل میشوند
ولی در روش قبلی تبدیل مستقیم 24 به 25 فریم در ثانیه تصاویر کمی پرشی بنظر میرسیدند
بعدا این روش که به علت دقیق نبودن تبدیل به وجود امد
برای بعضی فیلمسازان ایرانی مد شد تا چنین وانمود کنند که منبع تصویر برداریشان دوربین فیلم برداری است نه تصویربرداری(بین فیلم وویدیو تفاوت قایل شوید) پس میبینید بحث به هردومورد مربوط میشود
من نمیدانم چرا بعضی افراد از متهم کردن دیگران خوششان می اید
من خودم در مقابل دوستانی که معلومات بسیاری دارندادعایی ندارم اما
بسیاری از دوستان سایت مجید داوطلبانه برای افزایش توان مندی به کسانی که هرگز ندیده اند
وقت باارزش خود را هزینه میکنند.
رعایت حقوق چنین انسانهای با ارزش و قابل تحسینی،
در نوشتار مدیران وکاربران انجمن
نشانة خوبی از رشد فرهنگی و مدنی انجمن علمی
و طرد رفتار های ناستوده و بدوی است.