تغییرات فایل 1 ایجاد حالت سینمایی در تدوین ( 24 فریم بر ثانیه نگاتیوی) ؟

mojedarya

New Member
بهتره یه نمونه از فیلمی که میگی پر پر میزنه بزاری
24 فریم پروگرسیو راه اصلی
 
بخشی از حرفی که شما می زنید یک تئوری درست است که ربطش می دهید به یک موضوع دیگر که این ربط نادرست است و ایضا ربطی به حرف من ندارد. من خواستم دوستمون رو دقیق کنم روی منظوری که دارد. اما بحث میره جای دیگه.
در مورد فیلد ها هم، بطور کاملا تخصصی در سال 1371، در دانشگاه آموخته ام، که بحث فنی اش از حوصله بحث خارج است و قبلا در مورد فیلدها تو نت صحبت کرده ام دیگه نیازی نمی بینم ( وقت کنم یه منبری می رم در این زمینه )
متاسفانه شما اطلاعات جامعی را ارائه نمی دهید و این اطلاعات ممکنه است مخاطبین را به اشتباه بیاندازد. مثلا می گویید بخاطر تبدیل 24 به 25 است و بعد می گید راه حل آن filed up و .... در حالی که این مقوله ها کاملا با هم فرق می کنند.


ببین همکار محترم شما نوشته بودید که حالت پرپر شدن رو نمیفهمید و در سینما ندیدید و
دوست عزیز
اما من هنوز که این همه فیلم تو سینما دیدم که 24 فریم گرفته و 24 فریم پخش می شه حالت پرپر شدن رو نمی فهمم ( اگه از مسائل تکنیکی آپارت مثل پرتاب نور و تکون های ( البته کم ) تصویر روی پرده بگذریم که ربطی به 24 فریم ندارد
موفق باشید


منهم در جواب نوشته بودم که این حالت در روی پرده سینما اتفاق نمی افته و
در هنگام تبدیل فیلم به ویدیوی دیجیتال می افته و در صفحه تلویزیون میباشد
و فکر میکنم حرفم کاملا مفهوم میباشد
ضمنا من جوابی را دادم که خودم استفاده کرده ونتیجه گرفتم ( برای مواقعی که تهیه کننده میخواهد که
منبع اصلی تصویر ویدیوی را با این افکت به همان صورت تصویر کانورت شده از فیلم نشان دهد
ظاهرا میخواهد چنین وا نمود کند که تبدیل شده از فیلم به ویدیو میباشد)

اما بحث تخصصی شما در موردفیلد یا میدان
در مواقعی که منبع تصویر یک فیلم که بصورت 24 فریم بر ثانیه تصویر برداری شده و به ویدیو
( مثلا ذخیره روی نوار بتاکم ) تبدیل میشود به این کار pull down یا فروکشانی میگویند
در این روش هرکدام از تصاویر فیلم - 3یا2بار به عنوان میدان نمایش میدهند
که جمعا 50 میدان در ثانیه ایجاد میشود
ولی این تبدیل دقیق نیست
چون در سامانه 525 خط تعداد تصاویر دقیقا 25 فریم در ثانیه است و
ممکن است در حین تدوین ترتیب میدانهای تصویر بهم بخورد
البته این یک اشکال میباشد و الان با اینکودر های مجهز میدانهای تکرار شونده در اثر فروکشانی را تشخیص داده
وبا معدل گرفتن از انها تصاویر رابه 24 فریم در ثانیه ویدیو تبدیل وبعد دوباره به ویدیو تبدیل میکنند
بنابر این تصاویر درستر وبا کیفیت بهتر تبدیل میشوند
ولی در روش قبلی تبدیل مستقیم 24 به 25 فریم در ثانیه تصاویر کمی پرشی بنظر میرسیدند
بعدا این روش که به علت دقیق نبودن تبدیل به وجود امد
برای بعضی فیلمسازان ایرانی مد شد تا چنین وانمود کنند که منبع تصویر برداریشان دوربین فیلم برداری است نه تصویربرداری(بین فیلم وویدیو تفاوت قایل شوید) پس میبینید بحث به هردومورد مربوط میشود

من نمیدانم چرا بعضی افراد از متهم کردن دیگران خوششان می اید
من خودم در مقابل دوستانی که معلومات بسیاری دارندادعایی ندارم اما
بسیاری از دوستان سایت مجید داوطلبانه برای افزایش توان مندی به کسانی که هرگز ندیده اند
وقت باارزش خود را هزینه میکنند.
رعایت حقوق چنین انسانهای با ارزش و قابل تحسینی،
در نوشتار مدیران وکاربران انجمن نشانة خوبی از رشد فرهنگی و مدنی انجمن علمی
و طرد رفتار های ناستوده و بدوی است.
 

narciso50

Member
کسی نیست جواب ما رو بده؟

عزیز شما باید فیلد تصویر رو بگیری
به همین سادگی
چون سینما فیلد نداره و مخصوص ویدئو هستش و همین فیلده که باعث میشه حرکت تصویر نرمتر به نظر بیاد
در اصل تصاویر ویدئویی 25 فریم نیست، در واقع 50 فریم در ثانیه هستش و زمانی که شما فیلد رو میگیری میشه 25 فریم و همونی میشه که شما لازم داری
 
سلام دوستان عزیز
جواب دوستانی که گفتند تبدیل 24نگاتیوی به 25تلوزیونی باعث ایجاد مشکل مد نظر میشود کاملا درست است و برای رسیدن به این حس، تنها راه تصویربرداری با نرخ فریم 24است و نه تبدیل فریم ریت غیر سینمایی به 24
چرا؟
ما بعد از تبدیل نرخ فریم تلوزیونی برای اینکه اون رو به عدد 24 برسونیم مقداری عدد خورد خواهیم داشت و بعد از تبدیل به 24 سیستم تبدیل، عملا بصورت کاملا الکترونیکی اینکارو انجام میده اما وقتی از اساس راش کارمون 24 فریم باشه، اون وقت تبدیل بصورت اون چیزی که تو فیلمهای متداول سینما خواهیم دید اتفاق می افته. یعنی 25 فریم موقعی که تبدیل به 24میشه یک فرم در ثانیه تکرار میشه و اون حس فیلم سینمایی رو بما میده که شبیه به یک تیک بسیار ریز هست،خودش رو نشون میده
ولی اکثر کارها متاسفانه تو پست پروداکشن به فکرتبدیل می افتن که این مشکلات رو داره
برای مثال که یه فیلم این مساله رو رعایت کرده و همون حس کامل سینمایی رو ازش داشم فیلم ایرانی آتلان که مستند سینمایی در سینما تجربه پارسال جشنواره فجر بود که دقیقا این مساله رعایت شده بود یعنی از اول با فرمت 24 تصویر برداری شده بود
منظور دوستمون از پر پر کردن تصویر افکتهای سینمایی نیست بلکه حس واقعیه نرخ 24 هست
البته اگر هم نشد بعداز ضبط با 24 تبدیل اون به 35 راهی جز این براش نمیمونه وسیستم مجبور هست اون رو به روش مورد نظر تبدیل کنه چون فرمت تصویر این اجازه رو بهش بابت تبدیل یکنواخت نمیده
تو تبدیل 35 مکانیزم به اینصورت تعریف شده که هر تصویر یک نگاتیو و نگاتیو قابل خورد شدن نیست پس 24فریم را اجرا و یک فریم تکرار میشود که همین موضوع باعث استپ لحظه ای در ثانیه میشود که حس خوبی رو به مخاطب القا میکنه
 
آخرین ویرایش:

tzer.ir

New Member
سلام
من یه دوربین دیجیتال دارم که میتونم باهاش 24 و 25 و 30 و 50 و 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنم.

سوالم اینه برای این که بتونم حالت 24 فریمی سینمایی رو تو تصویرش ایجاد کنم چی کار باید بکنم؟

با خود دوربین 24 فریم گرفتم ولی شبیه سینمایی ها نیست.اون پر پر رو نداره

آیا راهی هست؟
حالت سینمایی به خیلی عوامل بستگی داره که یکیش میزان فریم ریت تصوبربرداری هست که رو 24 میگیرن
و دیگه به رنگ تصویر یا اصلاح رنگ،لنز دوربین,نور و...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا