انواع تابلو برق

یکی از تجهیزاتی که برای مصارف صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می شود، محصولات بهترین تولیدکنندگان تابلوهای توزیع صنعتی است که برای توزیع صحیح برق و ایجاد ایمنی لازم مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگترین شرکت های تابلو برق، انواع تابلو برق را بر اساس تجهیزات استاندارد برنامه ریزی و نصب می کنند. در اینجا تعدادی از بهترین های این صنعت آورده شده است.

طراحی و تولید تابلوهای برق صنعتی به منظور حفاظت الکتریکی، نظارت و کنترل عملکرد تجهیزات الکتریکی انجام می شود. طراحی و تولید تابلوهای برق بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این اهمیت توجه به تمامی استانداردها در طراحی و ساخت انواع تابلو برق و ساخت تابلو برق فشار ضعیف در تهران ضروری است.

سطح ولتاژ، تجهیزات حفاظتی و کنترلی مورد استفاده و همچنین حساسیت قطعات الکتریکی از مهمترین عوامل در طراحی و قیمت تابلوهای برق می باشد. در عین حال، سازندگان باید نقشه، لیست تجهیزات الکتریکی و تعداد کلکتورهای لازم برای سفارش طراحی و ساخت تابلوهای برق را داشته باشند.



تابلو برق سازی در تهران روی لینک کلیک کنید.

لیست سازندگان تابلو برق تهران | مورد تایید توانیر تهران



اصول طراحی تابلو برق
طراحی و ساخت تابلو برق با سطح ولتاژ، جریان ورودی و فرکانس مورد نیاز انجام می شود. در واقع تجهیزات حفاظتی، ورودی ها، خروجی ها، کلیدها و فیوزها بر این اساس مشخص می شوند. سفارش انواع تابلوهای برق باید بر اساس دستورالعمل های مربوط به شرایط مکانیکی، حرارتی و رطوبت سنجی محیط نصب و اتصال و وسایل برقی انجام شود.

انواع تابلو برق صنعتی
پس از خودکفایی شرکت های تابلوسازی در ایران اقدام به تولید انواع تابلو برق کردند. هر کدام از این تابلوهای برق کاربردهای متفاوتی دارند و در محیط های مختلفی نصب می شوند. بنابراین باید بگوییم که تابلوهای برق به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

پانل های تولید شده بر اساس ولتاژ به سه دسته تقسیم می شوند: پانل های فشار ضعیف LV، پانل های فشار قوی HT، پانل های فشار متوسط MT. هر کدام از این پنل ها دارای ولتاژهای متفاوتی هستند و در محیط های مختلفی نصب می شوند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تابلو برق MV و LV را مطالعه کنید.

برای خرید مستقیم لوازم الکتریکی از کارخانه روی لینک کلیک کنید

عمده فروشی لوازم الکتریکی در تهران لاله زار | کمترین قیمت

ما می توانیم انواع دیگر تابلوهای برق را از این طریق دسته بندی کنیم. تابلوهای تصحیح انرژی راکتیو یا بانک های خازنی، این تابلوها هزینه برق مصرفی را کاهش می دهند.

تابلوهای برق بارانی فضای باز، این تابلوها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که در فضای باز ماندگاری طولانی داشته باشند. آنها معمولا برای محیط های مختلف آب و هوایی استفاده می شوند. ضد زنگ هستند و عمری بیش از 30 سال دارند.

علاوه بر اینها می توان به تابلوهای اپراتور، تابلوهای کنترل، تابلوهای صنعتی، تابلوهای اضطراری، تابلوهای استارت ژنراتور، تابلوهای کنترل از راه دور و تله متری و غیره اشاره کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا