سلام.
اول اينكه اين مشكل Conform نيست بلكه دقيقا همون كاريو كه بايد ميكرده كرده يعني دور اون
جسمي كه ميخواستي Wrap (پيچيده) شده.
اما با Conform ميشه كاري كه شما ميخواي رو هم انجام داد. من يه مثال جالبتر و كاربرديتر ميزنم
برات ، فرض كن ميخواي يه جاده پر پيچ و خم رو روي يك سطح يا زمين ناهموار Conform كني.
اينجا ما دو تا جسم داريم يكي جسمي كه ميخواد Wrap يا پيچيده بشه كه اين ميشه
Wrapper
و در حقيقت همون جاده و ديگري اون جسمي كه ميخواي بهش Wrap كني كه ميشه
Wrap-to Object يا همون زمين ناهموار.
حالا چجوري تو Conform مشخص كنيم كدوم Wrapper و كدوم Wrapp-to ئه؟
جواب اينجاست كه وقتييكه جسمي رو انتخاب ميكني و Conform رو بهش نسبت ميدي اون جسم
ميشه Wrapper يا همون جاده ما .پس جاده رو انتخاب ميكنم Conform رو بهش نسبت ميدم و بعد با
دكمه Pick Wrap to Object كه تو همون Roll Out اوله جسم Wrap-to يا همون زمين رو انتخاب ميكنيم
حالا ميبيني كه همون مشكلي كه ميگي در مياد در حاليكه اين مشكل نيست و كار Conform همينه
و موارد استفاده اينطوري هم زياد داره ولي راه حل اينجاست كه :
ميري تو نماي Top و دكمه Recalculate Projection رو ميزني در حاليكه تيك Use Active Viewport فعال باشه(Roll out دوم) حالا ميبيني كه جاده روي زمين Wrap شد ولي همچنان دور زمين هم Wrapشده.
اصلاح اين تيكه هم ساده است فقط بايد بياي تو اون آخراي پنجره اون تيك Hide Wrap-to Object
رو بزني تا يه جاده ترو تميز داشته باشي كه قشنگ رو زمين Match شده.
در نهايت 2 تا نكته مهم:
حتما قبل از Conform جاده رو بالاي زمين قرار بده و دقت كن كه وقتي از بالا نگاه ميكني جاده از زمين
بيرون نزده باشه.
و دومي اينكه حتما براي جسمي كه ميخواي Conform بشه سطوح كافي بذار تا بتونه قشنگ Match
بشه.
ميتوني از عكسها هم براي مراحل مختلف كار كمك بگيري و از اين راه حل براي مشكل خودت استفاده كني ، اميدوارم مشكلت حل شده باشه.